Gå til innhold

Folk nå til dags har altfor god råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri gitt bort de klærne på finn eller lignende steder. Som du sier; folk er griske!

Får du ikke solgt dem, gi dem til krisesenteret eller mødrehjem eller asylmottak. Anonymous poster hash: 214f1...522

Det er helt fint å gi klærne til krisesenter, asylmottak ol, men er det så nøye hvem som får klærne. For meg er det da ikke noe problem om de som overtar ungenes klær tjener dobbelt så mye som oss. Anonymous poster hash: 5d646...759
Mange av de som er på finn og rasker til seg gratisting selger det ofte videre.

Hadde ikke gjort meg noe å gitt det til noen som hadde trengt dem selv om de hadde tjent dobbelt så mye som oss.

Men jeg ville heller ha gitt det bort til noen jeg vet får god bruk for det enn å gi det bort til folk som tar det bare fordi det er gratis. Anonymous poster hash: 214f1...522

Hvordan kan de selge videre hvis det omtrent er umulig å få dem solgt?
Tar bedre og freshere bilder av det og legger det ut på nytt vel! Og ikke alt som gis bort på finn er prøvd å blitt solgt tidligere. Noen orker bare ikke å drive salg på nett eller de behøver å kvitte seg med ting umiddelbart. Her i Oslo kjører polakkene systematisk rundt med varebil, følger med hva som gis bort på finn og kommer og henter. To ganger har jeg lagt ut møbler som gis bort, og de har blitt hentet innen en halvtime etter at jeg publiserte annonsen.Anonymous poster hash: 29fca...587
Er det ikke supert at noen gjør den jobben da? Så lenge 1. eier ikke gidder legge mer arbeid i salget må det da vært fint at noen gidder slik at ikke fult brukbare ting må kastes?

Anonymous poster hash: 5d646...759

Jo, jeg synes det er helt topp! :)

Anonymous poster hash: 29fca...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd å selge babyklær.

Masse fine klær som er brukt 1-2 ganger av et barn.

Babyen vokste fort og brukte str 74 allerede fra han var 3,5 mnd.

Uansett.. har to svære poser med babyklær som jeg har prøvd å selge for 300 kr. Det er over 200 plagg. Og klær for mange tusen kroner.

Newbie, nameit, ull, h&m, hust & claire osv.

Ingen som er interessert. Kunne godt gitt dem bort, men da er folk grådige og folk som egentlig ikke trenger dem tar kontakt.

Skal jeg gi de bort så ønsker jeg å gi de bort til en familie som ikke har så god råd.

Har vi virkelig så god råd her i landet at å kjøpe klær som er brukt 1-2 ganger for 1 kr og 50 øre per plagg er for dyrt?

Anonymous poster hash: b51b5...e55

Skjønner godt at du vil gi bort til noen som virkelig trenger det, enn til folk med god råd. Det er jo logisk. Jeg pleier faktisk å sjekke litt ut kjøpere på nettet. F.eks. om det er en alenemor i sosialbolig, eller direktør i stor enebolig.

Og ta bilder av klærne :)

Anonymous poster hash: 8d17b...8fb

Skrevet

Hadde aldri gitt bort de klærne på finn eller lignende steder. Som du sier; folk er griske!

Får du ikke solgt dem, gi dem til krisesenteret eller mødrehjem eller asylmottak. Anonymous poster hash: 214f1...522

Det er helt fint å gi klærne til krisesenter, asylmottak ol, men er det så nøye hvem som får klærne. For meg er det da ikke noe problem om de som overtar ungenes klær tjener dobbelt så mye som oss.

Anonymous poster hash: 5d646...759

Mange av de som er på finn og rasker til seg gratisting selger det ofte videre.

Hadde ikke gjort meg noe å gitt det til noen som hadde trengt dem selv om de hadde tjent dobbelt så mye som oss.

Men jeg ville heller ha gitt det bort til noen jeg vet får god bruk for det enn å gi det bort til folk som tar det bare fordi det er gratis.

Anonymous poster hash: 214f1...522

Hvordan kan de selge videre hvis det omtrent er umulig å få dem solgt?
Tar bedre og freshere bilder av det og legger det ut på nytt vel! Og ikke alt som gis bort på finn er prøvd å blitt solgt tidligere. Noen orker bare ikke å drive salg på nett eller de behøver å kvitte seg med ting umiddelbart. Her i Oslo kjører polakkene systematisk rundt med varebil, følger med hva som gis bort på finn og kommer og henter. To ganger har jeg lagt ut møbler som gis bort, og de har blitt hentet innen en halvtime etter at jeg publiserte annonsen.

Anonymous poster hash: 29fca...587

Ja, skjønner. Men da skal de måtte få noen godbiter innimellom, hvis de skal klare å gjøre seg et levebrød av det som gis bort.

Er ikke sikkert det er levebrødet deres. Kan være en slags hobby eller ekstrainntekt.

Anonymous poster hash: 214f1...522

Skrevet

Som mange sier er ikke hverdagstøy til baby og barn så dyrt og i starten får jo mange gaver til den nye også. Vi er heldige og arver her og der. Jeg bruker facebook/ finn til å finne/ kjøpe utstyr som ski, skøyter, utedresser etc. Hverdags-/ innetøy har jeg aldri tenkt på å kjøpe der. Har en venninne som har solgt mye etter sønnen på finn men det er kun merkeklær som Gant, Jean Paul etc.

Anonymous poster hash: 71ef9...0be

Skrevet

Oi! Her var det kommet mange svar.

Jeg har prøvd både på finn.no og facebook. Hatt lagt ved bilder. Et bilde av alt fint brettet sammen og noen bilder av enkelt plagg eller sett osv. Blir veldig mye jobb å ta bilder av hvert eneste plagg og å legge ut så mange bilder. Er snakk om MYE klær.

Klærne er såpass lite brukt at jeg ikke vil kaste dem, ei heller gi de til folk som egentlig ikke trenger dem, men vil ha de fordi det er gratis. Syns 300 kr for så mye klær er en "symbolsk sum som de fleste har råd til å betale. Og 1 kr og 50 øre per plagg, da er det vel ikke så nøye om et par av plaggene ikke er din stil. Blir også mye styr om folk skal plukke de plaggene de liker og så må jeg fly på postkontoret mange ganger. Syns ikke prisen er stiv uansett om det bare er halvparten av klærne man kommer til å bruke selv.

HI

Anonymous poster hash: b51b5...e55

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme da jeg skulle selge vårt babytøy. Mye var aldri blitt brukt en gang. Jeg prøvde å selge det veldig billig på Finn. Endte til slutt opp med å måtte gi det bort.

Det var også noen klær fra Nøstebarn og Lillelam. Like fint som nytt.

Men ser det med andre ting også. Som du sier, folk har god råd, og jeg tror også mange har blitt skepiske til å kjøpe ting på Finn.

Forhåpentligvis vil Norges fallende økonomi gjøre noe med folks holdninger til det som er brukt.

Anonymous poster hash: d410a...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...