Gå til innhold

Folk nå til dags har altfor god råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å selge babyklær.

Masse fine klær som er brukt 1-2 ganger av et barn.

Babyen vokste fort og brukte str 74 allerede fra han var 3,5 mnd.

Uansett.. har to svære poser med babyklær som jeg har prøvd å selge for 300 kr. Det er over 200 plagg. Og klær for mange tusen kroner.

Newbie, nameit, ull, h&m, hust & claire osv.

Ingen som er interessert. Kunne godt gitt dem bort, men da er folk grådige og folk som egentlig ikke trenger dem tar kontakt.

Skal jeg gi de bort så ønsker jeg å gi de bort til en familie som ikke har så god råd.

Har vi virkelig så god råd her i landet at å kjøpe klær som er brukt 1-2 ganger for 1 kr og 50 øre per plagg er for dyrt?

Anonymous poster hash: b51b5...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper bare nytt. Men det er pga jeg liker best å vite hvordan klærne er vasket og oppbevart . (Fra dyrefritt og røykfritt hjem feks).

Anonymous poster hash: 9cb7a...b79

Gjest Antarctica
Skrevet

Lener meg tilbake med popcornet, HI.

Nå får du snart en laaaaang tirade om at de som VIRKELIG sliter ikke har råd til brukt barnetøy en gang. De kler barna i naboens brukte kaffefiltre.

Skrevet

Hvor har du prøvd å selge da? Finn? Facebook? Nå er det jo også sånn at babyklær er billig, det er salg året rundt osv. Men jeg kjøper en del brukt, spesielt siden gulpebabyene mine går gjennom noen skift om dagen, trenger enormt mye klær for å minimere klesvask hver dag. 

Anonymous poster hash: 6078c...ad0
Skrevet

Det er vansklig å kjøpe poser med klær. Selv om det er billig aner man jo ikke om det er klær man liker eller har bruk for. Kjøper du klær selv på den måten?

Hvis du egentlig vil bli kvitt klærne forstår jeg ikke hvorfor det er så viktig at mottakerene er fattige. Det er ikke så mange som har lyst til å fortelle at det er så dårlig med økonomien at de har lyst til å fortelle om det til fremmede for å få gratis klær.

Anonymous poster hash: 5d646...759

Skrevet

Her har vi arvet mye og kjøpt en del nytt. Jeg har aldri tenkt på å kjøpe klær til baby på finn. Vet ikke hvorfor, er egentlig glad i gjenbruk, men noen snnonser jeg har sett selger feks "to poser med babyklær" utrn at det er noe spesifisert. Vi har som sagt arvet mye så kanskje jeg hadde tenkt annerledes hvis vi ikke hadde gjort det.

Anonymous poster hash: a946a...d11

Skrevet

Når det gjelder litt dyrere merker som Hust & Claire osv er det et godt marked for det på spesielle FB sider. Ikke sjelden at fine dresser går for 150-200 kr.

Personlig kjøper jeg nok heller en dress til 150 eller en pose med all slags klær hvor bare halvparten blir brukt til 200 kr.

Selg unna de 'skikkelige' klærne og gi resten til asylmottak eller annen klesinnsamling er mitt forslag.

Anonymous poster hash: 61d1d...b9f

Skrevet

Min bror og svigerinne venter barn og har ekstremt dårlig råd. De er nok slike som gjerne ville forsøkt seg dersom du la de ut på gis bort på finn. De er ikke grådige, men har bare en middels inntekt nå og derfor veldig lite penger.

Dersom du ikke trenger de, hvorfor ikke legge ut på gis bort på finn? De som tar kontakt er stort sett folk som trenger det.

Anonymous poster hash: 7e45a...10d

Skrevet

Jeg sender det til Ukraina! Er mottak på vigrestad og Haugesund.

Anonymous poster hash: d6095...4f0

Skrevet

Jeg hadde gjerne kjøpt dem, om det var jenteklær og du bodde i samme by :) Så du har nok bare vært uheldig.

Anonymous poster hash: 4d8a9...2eb

Skrevet

Hadde aldri gitt bort de klærne på finn eller lignende steder. Som du sier; folk er griske!

Får du ikke solgt dem, gi dem til krisesenteret eller mødrehjem eller asylmottak.

Anonymous poster hash: 214f1...522

Skrevet

Hadde aldri gitt bort de klærne på finn eller lignende steder. Som du sier; folk er griske!

Får du ikke solgt dem, gi dem til krisesenteret eller mødrehjem eller asylmottak. Anonymous poster hash: 214f1...522

Det er helt fint å gi klærne til krisesenter, asylmottak ol, men er det så nøye hvem som får klærne. For meg er det da ikke noe problem om de som overtar ungenes klær tjener dobbelt så mye som oss.

Skrevet

min erfaring er motsatt, jeg får solgt klær veldig lett både på finn og facebook :) ta bilder og legg ut :) så går det nok

Skrevet

Får du ikke solgt dem, gi dem til krisesenteret eller mødrehjem eller asylmottak. Anonymous poster hash: 214f1...522

Det er helt fint å gi klærne til krisesenter, asylmottak ol, men er det så nøye hvem som får klærne. For meg er det da ikke noe problem om de som overtar ungenes klær tjener dobbelt så mye som oss.

Mange av de som er på finn og rasker til seg gratisting selger det ofte videre.

Hadde ikke gjort meg noe å gitt det til noen som hadde trengt dem selv om de hadde tjent dobbelt så mye som oss.

Men jeg ville heller ha gitt det bort til noen jeg vet får god bruk for det enn å gi det bort til folk som tar det bare fordi det er gratis.

Skrevet

Problemet er jo at du selger klærne i en søppelsekk. De fleste liker å vite hva de faktisk kjøper. Ta bilde av klærne så folk ser hva det inneholder. Da er det garantert noen som er interessert. Ellers kan en tenke at det er skitne, slitte, stygge osv

Anonymous poster hash: 09eb0...5dd

Skrevet

Jeg kjøper gjerne brukte babyklær på finn osv, men det er helt avhengig av at det er gode bilder av alle plaggene slik at jeg kan se om det er mye av det jeg uansett kommer til å kaste. Er det gode bilder, får man litt inntrykk av hva slags mennesker man kjøper av også.

Anonymous poster hash: 29fca...587

Skrevet

Hadde eg hatt baby og du budd nærmere så hadde eg kjøpt det..men som nokon over her seier så ta det utav sekken.brett det fint på gulvet og så ta bilde :) då ser folk litt a det som er og at det ser stelt og fint ut

Anonymous poster hash: 0b03e...e9e
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke det problemet. Kjenner folk som trenger sårt.

MEN jeg tenker at hvis du vil gi bort til noen som virkelig trenger det, så legger du dem i frelsesarmeboksen eller kontakter nærmeste asylmottak, blåkors eller hører med helsesøster om hun kan fortelle deg hvor det er best å levere der du bor.

Anonymous poster hash: 9cea4...0eb
Skrevet

Jeg er enig i at folk har for god råd! Jeg kommer til å kjøpe (poser) med brukt tøy når bebis kommer, men de må være avbildet da. Ikke nødvendigvis én og én body, men alle på ett bilde f.eks., så man får en idé om farger og stil går noenlunde overens med hva man liker selv.

Anonymous poster hash: 6f5d4...b58

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe å gitt det til noen som hadde trengt dem selv om de hadde tjent dobbelt så mye som oss.

Men jeg ville heller ha gitt det bort til noen jeg vet får god bruk for det enn å gi det bort til folk som tar det bare fordi det er gratis.

Hvordan kan de selge videre hvis det omtrent er umulig å få dem solgt?

Skrevet

Hva med Hjelp oss å hjelpe på facebook?

Jeg har gitt masse til dem.

Anonymous poster hash: 6174e...a8c
Skrevet

Tar bedre og freshere bilder av det og legger det ut på nytt vel! Og ikke alt som gis bort på finn er prøvd å blitt solgt tidligere. Noen orker bare ikke å drive salg på nett eller de behøver å kvitte seg med ting umiddelbart. Her i Oslo kjører polakkene systematisk rundt med varebil, følger med hva som gis bort på finn og kommer og henter. To ganger har jeg lagt ut møbler som gis bort, og de har blitt hentet innen en halvtime etter at jeg publiserte annonsen.

Skrevet

legg ut bilder det hjelper mye :) da får du nok solgt. og dere som ber henne gi bort, er da virkelig ikke det hun spør om, hun vil selge dem

Anonymous poster hash: a9641...3de
Gjest Antarctica
Skrevet

Tar bedre og freshere bilder av det og legger det ut på nytt vel! Og ikke alt som gis bort på finn er prøvd å blitt solgt tidligere. Noen orker bare ikke å drive salg på nett eller de behøver å kvitte seg med ting umiddelbart. Her i Oslo kjører polakkene systematisk rundt med varebil, følger med hva som gis bort på finn og kommer og henter. To ganger har jeg lagt ut møbler som gis bort, og de har blitt hentet innen en halvtime etter at jeg publiserte annonsen.

Ja, skjønner. Men da skal de måtte få noen godbiter innimellom, hvis de skal klare å gjøre seg et levebrød av det som gis bort.

Skrevet

Det er helt fint å gi klærne til krisesenter, asylmottak ol, men er det så nøye hvem som får klærne. For meg er det da ikke noe problem om de som overtar ungenes klær tjener dobbelt så mye som oss. Anonymous poster hash: 5d646...759

Men jeg ville heller ha gitt det bort til noen jeg vet får god bruk for det enn å gi det bort til folk som tar det bare fordi det er gratis. Anonymous poster hash: 214f1...522

Tar bedre og freshere bilder av det og legger det ut på nytt vel! Og ikke alt som gis bort på finn er prøvd å blitt solgt tidligere. Noen orker bare ikke å drive salg på nett eller de behøver å kvitte seg med ting umiddelbart. Her i Oslo kjører polakkene systematisk rundt med varebil, følger med hva som gis bort på finn og kommer og henter. To ganger har jeg lagt ut møbler som gis bort, og de har blitt hentet innen en halvtime etter at jeg publiserte annonsen.Anonymous poster hash: 29fca...587

Er det ikke supert at noen gjør den jobben da? Så lenge 1. eier ikke gidder legge mer arbeid i salget må det da vært fint at noen gidder slik at ikke fult brukbare ting må kastes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...