Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #26 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #27 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Vel det er en viss forskjell på et uhell og det å påføre en baby skade med vilje. Altså i mitt tilfelle... hadde jeg kastet babyen i gulvet fordi jeg var sint eller lignende så hadde jeg håpet at noen kontaktet barnevernet for da hadde jeg vært alvorlig syk. Men det at babyen rullet ned ved et uhell er noe helt annet. Jeg ville aldri gått inn for å skade babyen min. At mannen til HI rister babyen fordi den gråter er faktisk ulovlig og ikke noe uhell. Det er barnemishandling! Anonymous poster hash: 47e98...d8d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #28 Skrevet 31. januar 2016 har ringt legevakten og skal dit nå.stoppet hos ei venninne for å forklare alt.jeg satt meg i bilen og kjørte avgårde, de sa jeg kunne komme inn med henne nesten med en gang.du som sier vi er unge foreldre,mannen er 36.men vi er ferdige nå,kan ikke være i dette forholdet når han rister babyen. Anonymous poster hash: 7dcce...6f3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #29 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #30 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 Tror DU må bruke hodet! Å riste en baby er mishandling , og faren bør ikke få ha kontakt med babyen uten tilsyn. Han kan skade babyen for alltid. Jeg blir sjokkert over holdningen din. Anonymous poster hash: 97979...af0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #31 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #32 Skrevet 31. januar 2016 har ringt legevakten og skal dit nå.stoppet hos ei venninne for å forklare alt.jeg satt meg i bilen og kjørte avgårde, de sa jeg kunne komme inn med henne nesten med en gang.du som sier vi er unge foreldre,mannen er 36.men vi er ferdige nå,kan ikke være i dette forholdet når han rister babyen. Anonymous poster hash: 7dcce...6f3 Flott gjort! Fortell alt slik det skjedde på legevakten så kan de også kontakte bv regner jeg med. Og så bra at du er ferdig med mannen. Han kan jo aldri stoles på i forhold til å være alene med barnet. Anonymous poster hash: 1ce9d...fa2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #33 Skrevet 31. januar 2016 LEGEVAKT! SPORENSTREKS! Anonymous poster hash: 8fc2f...73b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #34 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #35 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425 Det spiller ingen rolle hvorfor! Slik det er nå er han en potensiell fare for babyen, det må være HI sitt fokus. Anonymous poster hash: 87ec5...9dc
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #36 Skrevet 31. januar 2016 Men hvis vi sier at det var en alenemamma som ristet barnet i frustrasjon pga barnet skriker hele tiden så hadde ingen her rådet henne til å gi fra seg barnet.. Sånt burde selvsagt aldri skje men om barnet skriker mye så gjør en av og til ting en ikke burde gjort. Anonymous poster hash: 781f6...687
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #37 Skrevet 31. januar 2016 Dette er troll fra BW. Kjenner igjen skrivestilen. Hi, sånt er ikke morsomt å trolle om! Anonymous poster hash: 1995e...dd5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #38 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425 Du er egentlig for dum til å diskutere med.. men jeg prøver igjen likevel. Spiller ingen rolle HVORFOR FAR RISTER BABYEN. Poenget er at han selv VELGER å riste den og det er barnemishandling og kan gjøre stor skade. Ja hun kan og bør forlate mannen sin, men han har rett på samvær, men når han rister babyen sin så bør dette samværet være med tilsyn. Barnevernet kan sørge for samvær med tilsyn og pålegge far behandling for å styre temperamentet sitt slik at man kan forebygge at dette ikke skjer igjen. Verken med dette barnet eller evt andre barn i fremtiden. Mor har en plikt å beskytte barnet sitt og da kan hun finne god hjelp i barnevernet. Det er ikke så enkelt som å bare ta babyen å dra. Far vil med stor sannsynlighet kreve samvær og da er det greit å ha dette dokumentert. Anonymous poster hash: 47e98...d8d
mamma_bergen Skrevet 31. januar 2016 #39 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425 Du er jo bare et uopplyst og et forferdelig troll?!? Vet du hva slags skader en baby kan få av å bli ristet? Far, eller andre, som rister en baby kan ende opp som morder! Nå er kanskje dette et trolleinnlegg, men uansett en aktuell sak sånn generelt, og bør absolutt settes fokus på.
Superdolly Skrevet 31. januar 2016 #40 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425 Jeg sliter litt med å forstå hva du egentlig mener her. Mener du at ettersom babyen skriker så lenge og mye er det dens egen feil, far er i sin fulle rett til å riste den og den kan bare ha det så godt? Og ja, en kan fort bli morder av å riste en baby. Babyer kan dø av det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #41 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Barnevernet er for til for å beskytte barn mot fysisk og psykisk mishandling og annen omsorgssvikt. Uhell skjer selv de mest påpasselige og kjærlige foreldre og kan selvsagt ikke sammenlignes med en far som rister babyen sin. Selv du skjønner vel forskjellen her? Anonymous poster hash: 1fab1...245
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #42 Skrevet 31. januar 2016 HURRA BV. Bv må da varsler når barne faller fra sofa og da. Snakk om hysteri og kva er BV for ? Utnyttelse av BV og forstår korfor BV siker alt for mange saker pga slike som varsler for småting. Anonymous poster hash: 7e619...425 Er det små ting når en baby blir ristet? Helt seriøst? Håper inderlig ikke du har barn , som ikke ser hvor feil det er! Anonymous poster hash: 97979...af0 Kva har BV i denne saken ? Bruk hode og funger. Anonymous poster hash: 7e619...425 En far rister babyen sin i sinne over at den gråter også mener du at barnevernet ikke har noe med den saken å gjøre? Er det greit å riste en forsvarsløs liten baby? Han trenger hjelp og han skal ikke ha ansvaret for barn før han har fått hjelp for problemene sine for det er det vel tydelig at han har eller? Anonymous poster hash: 47e98...d8d Ingen som spør her inne KORFOR GJØR FAR DETTA ? Forlat mannen det hjelper. Bv hjelp. Mannen er morder slik framstiller dokke her inne. Anonymous poster hash: 7e619...425 Vi trenger ikke spør. Far ristet babyen fordi den gråt. Er det ok, syns du? Er det baby sin feil? Anonymous poster hash: 1fab1...245
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #43 Skrevet 31. januar 2016 Men hvis vi sier at det var en alenemamma som ristet barnet i frustrasjon pga barnet skriker hele tiden så hadde ingen her rådet henne til å gi fra seg barnet.. Sånt burde selvsagt aldri skje men om barnet skriker mye så gjør en av og til ting en ikke burde gjort. Anonymous poster hash: 781f6...687 Jo ! Uansett om vedkommende er mor eller far , alene eller ikke, så fortjener ikke babyen å vokse opp med noen som mishandler han. Og du, om du ikke klarer å beherske deg selv rundt ett barn som skriker, uansett om det skriker konstant, så skal man ikke utøve vold mot barnet ! Det finnes INGEN unnskyldning til å være voldelig mot barn. Anonymous poster hash: 97979...af0
Gjest Antarctica Skrevet 31. januar 2016 #44 Skrevet 31. januar 2016 Men hvis vi sier at det var en alenemamma som ristet barnet i frustrasjon pga barnet skriker hele tiden så hadde ingen her rådet henne til å gi fra seg barnet.. Sånt burde selvsagt aldri skje men om barnet skriker mye så gjør en av og til ting en ikke burde gjort. Anonymous poster hash: 781f6...687 Eh, alle ville ha sagt: søk hjelp. Hun trenger i så fall MYE veiledning for å fungere som mor.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #45 Skrevet 31. januar 2016 Men hvis vi sier at det var en alenemamma som ristet barnet i frustrasjon pga barnet skriker hele tiden så hadde ingen her rådet henne til å gi fra seg barnet.. Sånt burde selvsagt aldri skje men om barnet skriker mye så gjør en av og til ting en ikke burde gjort. Anonymous poster hash: 781f6...687 Jo ! Uansett om vedkommende er mor eller far , alene eller ikke, så fortjener ikke babyen å vokse opp med noen som mishandler han. Og du, om du ikke klarer å beherske deg selv rundt ett barn som skriker, uansett om det skriker konstant, så skal man ikke utøve vold mot barnet ! Det finnes INGEN unnskyldning til å være voldelig mot barn. Anonymous poster hash: 97979...af0 Nå misforstår du med vilje. Er selvsagt aldri greit å være voldelig mot barnet,var ikke det jeg sa heller. Anonymous poster hash: 781f6...687
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #46 Skrevet 31. januar 2016 Håper du oppdaterer oss, HI. Anonymous poster hash: 7cd88...4cc
Hjertefru Skrevet 31. januar 2016 #47 Skrevet 31. januar 2016 Enig i at det er uakseptabelt å riste baby, men syns likevel at vi kan roe oss ned noen hakk. Det er forskjell på å riste en baby forsiktig og å filleriste. Filleristing er ukontrollert, voldsom risting av baby, og det er dette som er farlig. Som oftest blir det utført av dauslitne foreldre til ex kolikkbarn som ikke sover om natta og som skriker i timevis. Disse foreldrene har ikke noe ønske om å skade barnet, men de mister kontrollen pga stresset og er oftest heller ikke klar over at det er skadelig. Ingen av oss vet hvor hardt mannen ristet babyen. Uansett er det grunn til bekymring, og faren trenger åpenbart veiledning. Da jeg fikk siste fikk vi med oss en CD hjem; tror den het "Min fantastiske baby. Der var det info om dette. Mulig den ligger på nett? Hvis det er som hi sier, at han ikke ristet voldsomt, er sjansen veldig liten for skade på barnet. Så da er legevakten en overreaksjon etter mitt syn. Men uansett bør far få en form for veiledning, i fall han kan komme til å riste hardt når han blir enda mer stressa. Høres forresten veldig rart ut at far ikke greide å la være å utøve vold mot barnet den lille stunda mor skulle lage grøt. Urovekkende.
februarprins2013 Skrevet 31. januar 2016 #48 Skrevet 31. januar 2016 Du bør ta kontakt med legen, er ikke greit at en far rister barnet sitt uansett. Håper alt går fint med babyen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #49 Skrevet 31. januar 2016 Det jeg tenker på, og som du kan tenke på hi er: Hvordan er far til vanlig mot barnet og mot deg? Hvor voldsomt var det? Barnefars generelle temperament? Litt greit å reflektere over dette,før en velger å gå den lange tunge vei med anmeldelse,bv og gå fra hverandre. Jeg taler av erfaring og den veien en må gå er tøff. Jeg holdt på å miste den daglige omsorgen for mitt barn til en svært voldelig far, forde jeg valgte å dra inn politi og bv. Er det første gangen? Lenge siden dere hadde barnefri? Hvordan trur du far hadde reagert, om det var du som hadde gjort det i frustrasjon? Man gjør av og til dumme ting, tar ukloke avgjørelser, men prøv å se hvordan det gene Anonymous poster hash: a0221...fa7
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #50 Skrevet 31. januar 2016 Det jeg tenker på, og som du kan tenke på hi er: Hvordan er far til vanlig mot barnet og mot deg? Hvor voldsomt var det? Litt greit å reflektere over dette,før en velger å gå den lange tunge vei med anmeldelse,bv og gå fra hverandre. Jeg taler av erfaring og den veien en må gå er tøff. Jeg holdt på å miste den daglige omsorgen for mitt barn til en svært voldelig far, forde jeg valgte å dra inn politi og bv. Er det første gangen? Lenge siden dere hadde barnefri? Hvordan trur du far hadde reagert, om det var du som hadde gjort det i frustrasjon? Man gjør av og til dumme ting, tar ukloke avgjørelser, men prøv å se hvordan det generelle temperament til far er? Gikk litt fort her, så ble litt krøll i skrivingen her. Anonymous poster hash: a0221...fa7 Anonymous poster hash: a0221...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå