Gå til innhold

Finnes det menn med me?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører bare om kvinner?

 

Og fibromyalgi?

 

Anonymous poster hash: 71563...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ihvertfall om en q5 år gammel gutt med Me...

 

Anonymous poster hash: 5f611...4fb

Skrevet

Jeg vet ihvertfall om en q5 år gammel gutt med Me...

 

Anonymous poster hash: 5f611...4fb

15!

 

Anonymous poster hash: 5f611...4fb

Skrevet

Jeg vet om to tre

 

Anonymous poster hash: c25fa...796

Skrevet

Jeg lurte på det samme, etter den tråden her inne.. Kommer ikke på en eneste mann med ME, men skal sies at jeg ikke kjenner noen med me, kun sett og lest via forum og artikler i avis\blader.. Og da har det alltid vært en dame, men det kan jo forklare seg selv med at jeg leser blader som har damer der.. For eksempel allers, hjemmet, se og hør (Må bare si at dette leses på jobb og venterom.. :P ) Foreldreogbarn, osv...



Anonymous poster hash: ce345...f64
Skrevet

Ja, vet menn med både fibromyalgi og ME. De jeg vet om har hatt en lang og tung kamp med helse-Norge for å få hjelp og diagnose, de blir ofte stemplet som hypokondere og blir ofte feildiagnosert med en psykisk diagnose. Hvis de endelig får rett diagnose og får hjelp av helsevesenet så står sånne burugler som deg med pekefingeren klar til å rakke ned på folk som er uforskyldt syke, noe som ofte blir en tillegsbyrde for den uforskyldt syke som ofte isolerer seg og opplever enda en psykisk påkjenning.

 

Jeg pleier ikke å ønske andre vondt, men for deg ønsker jeg at du lærer deg mer medmenneskelighet og empati.

 

Anonymous poster hash: c36e7...5be

Skrevet

Lars Monsen?

 

Anonymous poster hash: 3aa8e...858

Skrevet

Var på date med en mann som hadde blitt frisk av ME. Han mente at han hadde sett noe lys da, når han var på sitt sykeste, og nektet for at det kunne forklares med noe annet enn guddommelighet, så det ble med den daten.

 

Anonymous poster hash: abe01...8af

Skrevet

En mann jeg er i familie med har ME.

 

Anonymous poster hash: 0c3a9...845

Skrevet

Ja, vet menn med både fibromyalgi og ME. De jeg vet om har hatt en lang og tung kamp med helse-Norge for å få hjelp og diagnose, de blir ofte stemplet som hypokondere og blir ofte feildiagnosert med en psykisk diagnose. Hvis de endelig får rett diagnose og får hjelp av helsevesenet så står sånne burugler som deg med pekefingeren klar til å rakke ned på folk som er uforskyldt syke, noe som ofte blir en tillegsbyrde for den uforskyldt syke som ofte isolerer seg og opplever enda en psykisk påkjenning.

 

Jeg pleier ikke å ønske andre vondt, men for deg ønsker jeg at du lærer deg mer medmenneskelighet og empati.

 

Anonymous poster hash: c36e7...5be

Jeg lurer veldig på hvem du kjefter på? Hvem er det som er burugle?

 

Anonymous poster hash: 7f920...ecf

Skrevet

Ja, det finnes menn med både ME og fibromyalgi, men det er flest kvinner som har disse diagnosene.

 

Det rare er at på 1800-tallet var ME en mannesykdom, nesten bare menn fikk diagnosen (som den gang het nevrasteni). Det var menn i overklassen med intellektuelle yrker som ble rammet, og sykdommen hadde "høy status". Den gangen ble langvarig fysisk utmattelse ansett som et tegn på heroisk innsats for samfunnet...

 

Nå er ME en lavstastus kvinnesykdom som nærmest blir ansett som selvforskyldt.



Anonymous poster hash: 0f28d...9fd
Skrevet

 

Ja, vet menn med både fibromyalgi og ME. De jeg vet om har hatt en lang og tung kamp med helse-Norge for å få hjelp og diagnose, de blir ofte stemplet som hypokondere og blir ofte feildiagnosert med en psykisk diagnose. Hvis de endelig får rett diagnose og får hjelp av helsevesenet så står sånne burugler som deg med pekefingeren klar til å rakke ned på folk som er uforskyldt syke, noe som ofte blir en tillegsbyrde for den uforskyldt syke som ofte isolerer seg og opplever enda en psykisk påkjenning.

 

Jeg pleier ikke å ønske andre vondt, men for deg ønsker jeg at du lærer deg mer medmenneskelighet og empati.

 

Anonymous poster hash: c36e7...5be

Jeg lurer veldig på hvem du kjefter på? Hvem er det som er burugle?

 

Anonymous poster hash: 7f920...ecf

Hahaha, ja, wtf??

 

Anonymous poster hash: abe01...8af

Skrevet

 

Ja, det finnes menn med både ME og fibromyalgi, men det er flest kvinner som har disse diagnosene.

 

Det rare er at på 1800-tallet var ME en mannesykdom, nesten bare menn fikk diagnosen (som den gang het nevrasteni). Det var menn i overklassen med intellektuelle yrker som ble rammet, og sykdommen hadde "høy status". Den gangen ble langvarig fysisk utmattelse ansett som et tegn på heroisk innsats for samfunnet...

 

Nå er ME en lavstastus kvinnesykdom som nærmest blir ansett som selvforskyldt.

 

Anonymous poster hash: 0f28d...9fd

 

Jeg kjenner forresten en mann med ME, tidligere ishockey-spiller som fikk kyssesyken.

 

Det er jo en kjent fotballspiller som fikk ME også.

 

Lars Monsen fikk vel ME etter borelia?

 

Anonymous poster hash: 0f28d...9fd

Skrevet

Jeg har en god venn på 45 som er mann og har ME. Han fikk det også etter en alvorlig infeksjonssykdom (encefalitt).

 

Anonymous poster hash: 36725...b30

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Ja, det finnes menn med både ME og fibromyalgi, men det er flest kvinner som har disse diagnosene.

 

Det rare er at på 1800-tallet var ME en mannesykdom, nesten bare menn fikk diagnosen (som den gang het nevrasteni). Det var menn i overklassen med intellektuelle yrker som ble rammet, og sykdommen hadde "høy status". Den gangen ble langvarig fysisk utmattelse ansett som et tegn på heroisk innsats for samfunnet...

 

Nå er ME en lavstastus kvinnesykdom som nærmest blir ansett som selvforskyldt.

 

Anonymous poster hash: 0f28d...9fd

Damene ble diagnostisert med "hysteri"...

Skrevet

Vet om flere menn.



Anonymous poster hash: 81be3...cdc
Skrevet

Kjenner ingen menn men jeg kjenner til 3 gutter.

 

Anonymous poster hash: 94957...81b

Skrevet

Kjenner en mann som har hatt "ordentlig" ME i ca 15 år; dvs sengeliggende i mørkt rom. Forferdelig tragisk:(

Kjenner også en mann med fibromyalgi.

 

Anonymous poster hash: 299c0...5e0

Skrevet

Ja, vet menn med både fibromyalgi og ME. De jeg vet om har hatt en lang og tung kamp med helse-Norge for å få hjelp og diagnose, de blir ofte stemplet som hypokondere og blir ofte feildiagnosert med en psykisk diagnose. Hvis de endelig får rett diagnose og får hjelp av helsevesenet så står sånne burugler som deg med pekefingeren klar til å rakke ned på folk som er uforskyldt syke, noe som ofte blir en tillegsbyrde for den uforskyldt syke som ofte isolerer seg og opplever enda en psykisk påkjenning.

 

Jeg pleier ikke å ønske andre vondt, men for deg ønsker jeg at du lærer deg mer medmenneskelighet og empati.

 

Anonymous poster hash: c36e7...5be

Haha og oj?!?

 

Hvor står jeg som en burugle og rakker ned på folk med pekefingeren? Så vidt jeg vet spurte jeg bare et spørsmål?

 

Og at du ønsker meg vondt for det?? Du må ha noen fryktelig store tær siden jeg klarte å trakke på dem ved hjelp at et helt enkelt spørsmål!

 

Og til slutt, etter 13 år som sykepleier kan jeg ett og annet om medmenneskelighet og empati ;) Like fullt har jeg ikke egentlig hørt om menn, kun kvinner! Helt frem til denne tråden. da kom jeg selvsagt på Lars Monsen. 

 

Anonymous poster hash: 71563...adb

Skrevet

Ja, ung gutt på 23 år som trente hele uken og hadde en godt betalt jobb. Han var skikkelig i siget med gode fremtidsutsikter. Plutselig en dag fikk en feber og ble liggende en måned med feber. Vært syk etter det. Utrolig tragisk

 

Anonymous poster hash: 96377...2f9

Skrevet (endret)

Bjørnar fra dokumentaren sykt mørkt.

 

Vet også om flere andre.

Endret av chocolate
Skrevet

70% av de som får ME-diagnose er kvinner.



Anonymous poster hash: 0f28d...9fd
Skrevet

Kjenner til endel via tidligere jobb, og nå har jeg en mannlig kollega med diagnosen

 

Anonymous poster hash: 474e5...d8a

Skrevet

 

Ja, vet menn med både fibromyalgi og ME. De jeg vet om har hatt en lang og tung kamp med helse-Norge for å få hjelp og diagnose, de blir ofte stemplet som hypokondere og blir ofte feildiagnosert med en psykisk diagnose. Hvis de endelig får rett diagnose og får hjelp av helsevesenet så står sånne burugler som deg med pekefingeren klar til å rakke ned på folk som er uforskyldt syke, noe som ofte blir en tillegsbyrde for den uforskyldt syke som ofte isolerer seg og opplever enda en psykisk påkjenning.

 

Jeg pleier ikke å ønske andre vondt, men for deg ønsker jeg at du lærer deg mer medmenneskelighet og empati.

 

Anonymous poster hash: c36e7...5be

Haha og oj?!?

 

Hvor står jeg som en burugle og rakker ned på folk med pekefingeren? Så vidt jeg vet spurte jeg bare et spørsmål?

 

Og at du ønsker meg vondt for det?? Du må ha noen fryktelig store tær siden jeg klarte å trakke på dem ved hjelp at et helt enkelt spørsmål!

 

Og til slutt, etter 13 år som sykepleier kan jeg ett og annet om medmenneskelighet og empati ;) Like fullt har jeg ikke egentlig hørt om menn, kun kvinner! Helt frem til denne tråden. da kom jeg selvsagt på Lars Monsen.

 

Anonymous poster hash: 71563...adb

Du traff tydeligvis en nerve der😐

 

Anonymous poster hash: 194c0...270

Skrevet

Hadde ett familiemedlem med dette. Jeg kan kun huske han som pleietrengende, eneste han kunne bevege var øyne og noe munn. Han klarte kun å lage lyder om han lo, så sier litt om hvor ille han var. Han ble slik nesten over natta har jeg blitt fortalt.

 

Anonymous poster hash: e1c9f...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...