Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 At de også er slitne..og blir irritert fordi jeg med 2 barn insinuerer at jeg er mer sliten, har mer å gjøre enn dem..nei det er ikke en konkurranse i hvem som har det verst men er det virkelig ikke "lov" å si og forvente forståelse på dette? Jeg tror jo f.eks ikke at en mor med 6 barn er like sliten som meg, selvfølgelig har hun det tyngre, har mer å gjøre osv. Barnslig problemstilling jeg vet..Men irriterer meg når folk som kan sove lenge i helgene, slappe av på sofaen etter jobb og generelt bare har seg selv å tenke på likevel syns vi med barn må forstå at de er jo slitne.... (mulig jeg er litt muggen etter mange våkenetter nå altså...) Anonymous poster hash: 61acb...374
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 At de også er slitne..og blir irritert fordi jeg med 2 barn insinuerer at jeg er mer sliten, har mer å gjøre enn dem..nei det er ikke en konkurranse i hvem som har det verst men er det virkelig ikke "lov" å si og forvente forståelse på dette? Jeg tror jo f.eks ikke at en mor med 6 barn er like sliten som meg, selvfølgelig har hun det tyngre, har mer å gjøre osv. Barnslig problemstilling jeg vet..Men irriterer meg når folk som kan sove lenge i helgene, slappe av på sofaen etter jobb og generelt bare har seg selv å tenke på likevel syns vi med barn må forstå at de er jo slitne.... (mulig jeg er litt muggen etter mange våkenetter nå altså...) Anonymous poster hash: 61acb...374 Hvofor har ikke de som ikke har barn lov til å si at de er slitne? at folk med barn har monopol på være sliten er det dummeste jeg hører. Forståelsen bør gå begge veier, ikke bare i din favør Anonymous poster hash: 229ca...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Tja... folk er jo forskjellige. Nabodama har 7 barn og ser alltid frisk og opplagt ut, sprudler hver gang jeg treffer henne og er full av energi. Jeg har ett barn og er som regel helt utkjørt. Anonymous poster hash: 175e8...30a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Jeg husker jo at jeg var losliten før jeg fikk unger og, jobbet doble vakter i julen slik at folk med unger skulle få fri osv, men jeg visste jo ikke hva sliten var før jeg hadde to barn. Trodde også jeg visste hva sliten var når jeg hadde ett barn. Anonymous poster hash: cf580...c59
Superdolly Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Som du selv sier, det er ikke en konkurranse. Folk uten barn kan også bli slitne, tro det eller ei. Og hva mener du når du sier at du ikke tror at en seksbarnsmor er like sliten som deg? Du ber om forståelse. Skal du få forståelse, må du også gi forståelse. I stedet for å gå rett i forsvar, spør din barnløse venninne hvorfor hun er sliten. Hvilke belastninger har hun nå som gjør henne sliten? Lytt til henne og vis forståelse. Så skal du se du får litt forståelse selv også.
Gjest Muji81 Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Tror våkenettene gjør deg litt ekstra nærtakende ja. Det er umulig å sammenligne slitenhet slik. Og virkelig nytteløst. Jeg har en bekjent som virker å ta det personlig hvis noen antyder de er slitne. Hun med sine 4 barn er alltid mer sliten! Litt håpløs å snakke med henne faktisk. Tror ikke hun forstår at hun virker bagatelliserende ovenfor dem med kun 2 barn, eller gud forby 1!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Hvorfor snakke om hvem som er mest sliten 😥 jeg har ikke sovet en hel natt på 6 år. Klart jeg er sliten, går jo ikke å prater om det. Blir bare mer sliten, av å prate om hvor sliten man er. Er jeg trøtt og lei, kler jeg på ungene og går bort i fjære eller i skogen. Så jeg kan sette meg på en stein, og bare nyte naturen og kjenne at kreftene kommer tilbake. Litt pepsi max og en liten sjokolade hjelper også på . Men sutre og klager over hvor sliten jeg er, nei det skjer aldri. 4 barn, jobb 80 % 100 % husarbeidet hjemme, mannen jobber hele tiden. Anonymous poster hash: 1ca1b...025
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Visste ikke hva sliten var før jeg fikk barn. Anonymous poster hash: 77dd7...7ef
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Jeg skjønner at alle er slitne, hehe..Men som du over her sa om at du ikke egentlig visste hva sliten var før du fikk barna. Når jeg ser tilbake på eget liv var jeg jo sliten til tider, men nå er jeg mye mer sliten enn da. Jeg viser selvsagt forståelse på at venninnen min er sliten, alle er det i mer eller mindre grad. Men virker tabu å si at noen som åpenbart har mye mer enn deg å gjøre er mer sliten..hvorfor? Det jeg mente med eksempelet var at jeg har null problem med å se at en med tre, fire eller fem barn har mer å gjøre enn meg med to.. Jeg er vel egentlig bare for sliten til å tenke klart.. sier ikke disse tingene til venninnen min, bare tenker det og irriterer meg i skjul... HI Anonymous poster hash: 61acb...374
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Alle kan bli slitne, men mulig man bare er sliten på forskjellige måter? Jeg har ei venninne som er barnløs og jobber deltid. Selvfølgelig har hun lov til å være sliten selv om hun er barnløs og "bare" jobber halv stilling. Det reagerer jeg ikke på.. Det jeg derimot reagerer på er når hun kommer med tips om oppdragelse til meg som har 4 barn fra 5-16 år, fordi "dette kan hun! Hun har tross alt 3 hunder".. Hehe.. DA må jeg innrømme at jeg hever et øyebryn eller to Anonymous poster hash: 4a84f...588
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Alle kan bli slitne, men mulig man bare er sliten på forskjellige måter? Jeg har ei venninne som er barnløs og jobber deltid. Selvfølgelig har hun lov til å være sliten selv om hun er barnløs og "bare" jobber halv stilling. Det reagerer jeg ikke på.. Det jeg derimot reagerer på er når hun kommer med tips om oppdragelse til meg som har 4 barn fra 5-16 år, fordi "dette kan hun! Hun har tross alt 3 hunder".. Hehe.. DA må jeg innrømme at jeg hever et øyebryn eller to Anonymous poster hash: 4a84f...588 Haha, da er det lov å heve et øyebryn eller to ja Anonymous poster hash: 229ca...8d5
Gjest Muji81 Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Jeg skjønner at alle er slitne, hehe..Men som du over her sa om at du ikke egentlig visste hva sliten var før du fikk barna. Når jeg ser tilbake på eget liv var jeg jo sliten til tider, men nå er jeg mye mer sliten enn da. Jeg viser selvsagt forståelse på at venninnen min er sliten, alle er det i mer eller mindre grad. Men virker tabu å si at noen som åpenbart har mye mer enn deg å gjøre er mer sliten..hvorfor? Det jeg mente med eksempelet var at jeg har null problem med å se at en med tre, fire eller fem barn har mer å gjøre enn meg med to.. Jeg er vel egentlig bare for sliten til å tenke klart.. sier ikke disse tingene til venninnen min, bare tenker det og irriterer meg i skjul... HI Anonymous poster hash: 61acb...374 Jeg synes fortsatt dette blir litt for barnslig tenkemåte. Med denne logikken er det vel bare hun metodistdamen med 18 barn som kan si hun er sliten... Slitenhet er en subjektiv følelse. Jeg føler meg ikke så sliten med barn. Kan godt hende barnløse er mer slitne enn meg? Enhver må uansett ha rett til å kjenne på slitenhet OG få støtte fra andre.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Så teit 🙈 Før jeg fikk barn var jeg engasjert i masse prosjekter utenom jobb og ja, jeg var av og til dødssliten!!! Nå har jeg to barn er også sliten, men var like sliten før jeg fikk barn (i perioder da som nå såklart). Kunne ikke sove ut hver helg, nei... Klart jeg kunne si nei til ting før og nå MÅ jeg stille opp som mor, men ikke alltid lett å si nei når folk trengte barnevakt, flyttehjelp, dugnad her og der.. Alle forventer at de uten barn stiller opp 😉 jeg var hvertfall MYE opptatt pluss lederstilling... Anonymous poster hash: 9b69a...632
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Jeg husker jeg følte meg utslitt i travle perioder f.eks når jeg studerte. Jeg huske jeg følte meg helt kaputt av og til når jeg hadde 2 barn. Jeg føler som en vridd vaskeklut innimellom nå som jeg har 4 barn... Jeg tror faktisk ikke jeg er mer sliten nå enn da jeg var student eller da jeg hadde bare 2 barn, jeg følte meg utslitt av og til da og jeg føler meg utslitt av og til nå, å føle seg utslitt er å føle seg utslitt, selv om du senere i livet og i andre livssituasjoner oppdager at det faktisk går an å bli enda mer sliten. Venninnen din kan føle hun er mer sliten enn hun noengang har vært og føle seg helt spist og spydd opp igjen selv om hun ikke vet hvor sliten man kan bli av småbarn og våkenetter. En dag lærer hun hva det vil si, men du kan ikke si til henne at hun ikke er sliten nå, for hun føler seg utslitt og det må hun få lov til. Anonymous poster hash: 9414e...0b6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 Nei du misforstår. Alle kan være slitne ikke bare hun med 81 barn, men ja hun er MEST sliten Anonymous poster hash: 61acb...374
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Det er jo bare fordi hun ikke vet hva sliten er enda... ikke heng deg opp i det. Jeg kjenner folk uten barn som er så slitne at de må sove et par timer etter jobb. Haha! Bare vent...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 jeg har to barn og har sjeldent følt meg sliten etter jeg fikk barn. tvert i mot føler jeg meg ofte full av energi. sånn jeg husker det nå så var jeg mer sliten før jeg fikk barn, og hadde mer behov for å slappe av. det trenger jeg nesten aldri lengre. så dette tenker jeg er helt individuelt Anonymous poster hash: 253a6...f65
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 jeg skjønner hvorfor du irriterer deg litt, men når man ikke har noen å tenke på så blir man jo sliten på en helt annen måte. Jeg har en søster som har ungene siden 50 prosent av tiden, hun har og samboer nå så de er to stk hele tiden de 50 prosentene av tiden og hun er sliten hele tiden. Alt er ett ork osv...Jeg som er 100% alene er ikke i nærheten av så sliten som henne. Tror det kommer litt an på hvor mye man tenker på det og hva man kan tillate seg. Jeg kan ikke tillate meg å være sliten har ikke tid til å kjenne sånn ordentlig på det. men de som har mer tid har mer tid til å kjenne på kroppen hvor sliten de er og kan tilrette legge livet deretter. Anonymous poster hash: ae62f...5d8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 Når jeg er sliten og forteller andre det har jeg ingen ønsker om å få tilbakemelding på at du er mer sliten enn meg, jeg ønsker forståelse for at jeg er sliten og litt omtanke. Vi blir alle sliten av forskjellige ting og takler våre omstendigheter på vår måte. Er ikke rart venninnene dine blir irritert, det hadde jeg også blitt. Anonymous poster hash: 9deeb...4e8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #20 Skrevet 28. januar 2016 For en problemstilling. Selvsagt kan en uten barn være mer sliten enn deg en dag og du mer en annen dag. Barnslige begge to. Anonymous poster hash: 76f73...8c8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #21 Skrevet 28. januar 2016 Jeg var sliten før jeg fikk barn og jeg er minst like sliten nå. Men måten jeg er sliten på er helt annerledes nå, den er "gladere" på en måte. 2 barn, leddgikt og full jobb. Likevel, alt er bedre nå selv om jeg ikke har sovet ei hel natt på 1,5 år ☺ Det blir som å sammenligne fødsler,det går ikke. Anonymous poster hash: 437bf...c69
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #22 Skrevet 28. januar 2016 At de også er slitne..og blir irritert fordi jeg med 2 barn insinuerer at jeg er mer sliten, har mer å gjøre enn dem..nei det er ikke en konkurranse i hvem som har det verst men er det virkelig ikke "lov" å si og forvente forståelse på dette? Jeg tror jo f.eks ikke at en mor med 6 barn er like sliten som meg, selvfølgelig har hun det tyngre, har mer å gjøre osv. Barnslig problemstilling jeg vet..Men irriterer meg når folk som kan sove lenge i helgene, slappe av på sofaen etter jobb og generelt bare har seg selv å tenke på likevel syns vi med barn må forstå at de er jo slitne.... (mulig jeg er litt muggen etter mange våkenetter nå altså...) Anonymous poster hash: 61acb...374 Du er nok litt muggen etter mange våkenetter 😊. Du hadde vel blitt litt irritert om du sa du var sliten og trebarnsmora insinuerte at du ikke hadde særlig mye å være sliten for? Anonymous poster hash: 4cdd2...657
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #23 Skrevet 28. januar 2016 Jeg var mer sliten som student enn jeg har vært etter å ha fått barn. Jeg har to tette gutter som er svært aktive, så er lite pauser. Men de sover natta og har gjort det siden de var 6 uker, så ingenting å bli utslitt av Når jeg var student og syk, og skulle fullføre 4 eksamner selv om jeg spudde alt jeg spiste. Da var jeg sliten, mye mer enn nå. Anonymous poster hash: 0e713...8e3
Tired mama Skrevet 28. januar 2016 #24 Skrevet 28. januar 2016 Etter at jeg fikk barn, så har jeg virkelig fått kjent på slitenheten. Men husker at jeg kunne være helt sinnsykt sliten også før jeg fikk barn. Men da var jeg det kanskje av andre grunner?? Husker ikke helt...
Tired mama Skrevet 28. januar 2016 #25 Skrevet 28. januar 2016 Og jeg tror jeg er selve definisjonen på sliten mor altså... 😩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå