Elsker livet Skrevet 28. januar 2016 #26 Skrevet 28. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI. Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Ånei! Det var jo så moro å leke sykehus med Barbiedukkene. Men men, hun kan jo havne i en bilulykke eller bli dyttet utfor et stup denne også.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #27 Skrevet 28. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI.Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Ånei! Det var jo så moro å leke sykehus med Barbiedukkene. Men men, hun kan jo havne i en bilulykke eller bli dyttet utfor et stup denne også. Men nå kan du jo leke med henne i enda flere år 😉😀 Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Elsker livet Skrevet 28. januar 2016 #28 Skrevet 28. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI.Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Ånei! Det var jo så moro å leke sykehus med Barbiedukkene. Men men, hun kan jo havne i en bilulykke eller bli dyttet utfor et stup denne også. Men nå kan du jo leke med henne i enda flere år Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Vet ikke om de overlevde de jeg hadde. Hadde mange, men alle hadde like helseskadelige proporsjoner. Ingen av barna mine liker Barbiedukker, så spørs om vi skaffer oss en ny.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #29 Skrevet 29. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI. Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Raust timeglass i såfall, jeg synes hun ser tjukk ut. Anonymous poster hash: 8f203...cd6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #30 Skrevet 29. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI. Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Raust timeglass i såfall, jeg synes hun ser tjukk ut. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Psykt. Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #31 Skrevet 29. januar 2016 Den nye barbidukken er slank/normal. Originalbarbidukkene er magreHvilken av dem? Tre av de er vel nye. Nummer to fra venstre kan ikke sies er slank. Hun er lubben. Anonymous poster hash: 29116...608 Du har et sykt bilde på normal kropp Anonymous poster hash: d7c80...037 Normal?? Feit!! Anonymous poster hash: c1c9c...628 Ja, hun er feit. Dere kan ikke hevde at det er normal. Anonymous poster hash: 8f203...cd6 Ser ut som hun har normal BMI.Hun har timeglassfasong, smal midje og fettet (musklene?) er plassert på rumpe lår, noe som gjør denne Barbiedukken langt mer beskyttet mot hjerte/karsykdommer, og har utsikter til lengre levetid enn den tradisjonelle Barbie. Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Ånei! Det var jo så moro å leke sykehus med Barbiedukkene. Men men, hun kan jo havne i en bilulykke eller bli dyttet utfor et stup denne også.Men nå kan du jo leke med henne i enda flere år Anonymous poster hash: 97d77...5e4 Vet ikke om de overlevde de jeg hadde. Hadde mange, men alle hadde like helseskadelige proporsjoner. Ingen av barna mine liker Barbiedukker, så spørs om vi skaffer oss en ny. Tenk så gøy.. Nå kan du jo leke gamlehjem og lage bleier til dem også! 😀👍 Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #32 Skrevet 29. januar 2016 Hi; du fremstår som et lite og nedrigt menneske. Hva ønsker du å oppnå? Tenk litt på det, og på om du kanskje skal fokusere litt mindre på overfladiske ting og mer på å jobbe mot å være hyggelig. Anonymous poster hash: 343cd...034
Pobie Skrevet 29. januar 2016 #33 Skrevet 29. januar 2016 Det er kun nr 2 fra venstre som ser normal ut. De andre to ser fremdeles radmagre ut.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #34 Skrevet 29. januar 2016 Tipper langt over halvparten av dere her inne er dvaske eller tjukke. Ikke rart dere synes hun var fin. Litt småtjukk, men oppnåelig for de fleste. Anonymous poster hash: 03748...7ae
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #35 Skrevet 29. januar 2016 Tipper langt over halvparten av dere her inne er dvaske eller tjukke. Ikke rart dere synes hun var fin. Litt småtjukk, men oppnåelig for de fleste. Anonymous poster hash: 03748...7ae Jeg er litt dvask. Hva vil du oppnå ved å poengtere det du gjør? At jeg skal bli bevisst min dvaskhet? At jeg skal kjenne meg mindre attraktiv? Få dårlig selvtillit? Eller at jeg skal plutselig få en sunnere livsstil på grunn av din kommentar? Da kan jeg opplyse om at "feite Barbie" har den sunneste kroppstypen, uansett hva du mener er attraktivt. Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #36 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette? Anonymous poster hash: 29116...608
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #37 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette? Anonymous poster hash: 29116...608 http://www.bt.no/meninger/kronikk/Helseskadelig-opptatt-av-vekt-3199750.html Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #38 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette? Anonymous poster hash: 29116...608 http://m.huffpost.com/us/entry/the-scary-reality-of-a-re_b_845239.html Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #39 Skrevet 29. januar 2016 To artikler..mot tusen som sier det motsatte? Overvekt og sammenheng med livsstilsrelatert sykdom har vært forsket på lenge. Vil heller ikke si artikkelforfatteren i HP har relevant bakgrunn. Finn noe mer forskningsbasert? Anonymous poster hash: 29116...608
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #40 Skrevet 29. januar 2016 To artikler..mot tusen som sier det motsatte? Overvekt og sammenheng med livsstilsrelatert sykdom har vært forsket på lenge. Vil heller ikke si artikkelforfatteren i HP har relevant bakgrunn. Finn noe mer forskningsbasert? Anonymous poster hash: 29116...608 http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/features/why-being-overweight-means-you-live-longer-the-way-scientists-twist-the-facts-10158229.html Eller vil du jeg skal lete opp alle de rene forskningsartiklene det tar tid og bakgrunnsforståelse for å anslysere? Det finnes mye forskning som viser at lett overvekt gir lengre levetid. Snakker ikke om sykelig overvekt! Artikkelen i HP hadde et godt illustrasjonsfoto, og nevnte Barbies anorektiske BMI, som er usunn. Normalvekts-Barbie har ikke hengemage, og et sunt hofte-midje mål. Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. januar 2016 #41 Skrevet 29. januar 2016 Jeg synes den nye dukken var fin jeg. Den var jo litt lubben, og det var jo bare helt topp! Hvorfor i all verden skal man ta seg nær av det? Jeg er selv lubben, og jeg kunne aldri i verden ha blitt fornærmet om noen mente at den nye barbien var chubby. Er man misfornøyd med seg selv, så må man heller gjøre noe med det. Jeg trives med mine ekstra kilo, og er storfornøyd for at Mattell velger å lage et større utvalg av fasongene på dukkene deres :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #42 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette?Anonymous poster hash: 29116...608 Normal bmi er sunnere enn undervekt. Det er derfor det kalles "normalvektig" og det er ikke farlig å ha bittelitt fett på magen. Grunnen til at det ikke tilstadighet står om dette i media, er vel kanskje at de fleste vet dette? Anonymous poster hash: 11369...f2b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #43 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette?Anonymous poster hash: 29116...608 Normal bmi er sunnere enn undervekt. Det er derfor det kalles "normalvektig" og det er ikke farlig å ha bittelitt fett på magen. Grunnen til at det ikke tilstadighet står om dette i media, er vel kanskje at de fleste vet dette? Anonymous poster hash: 11369...f2b En lubben person har ikke normal bmi. Anonymous poster hash: 29116...608
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #44 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette?Anonymous poster hash: 29116...608 Normal bmi er sunnere enn undervekt. Det er derfor det kalles "normalvektig" og det er ikke farlig å ha bittelitt fett på magen. Grunnen til at det ikke tilstadighet står om dette i media, er vel kanskje at de fleste vet dette? Anonymous poster hash: 11369...f2b En lubben person har ikke normal bmi. Anonymous poster hash: 29116...608 Den tradisjonelle Barbie har en undervektig BMI. Det er godt mulig den nye Barbie har normal BMI. Som sagt er det uansett ikke livsforkortende å være lett overvektig.m (heller motsatt). Særlig om fettet er plassert mest over rumpe og lår, slik som på den nye Barbien. Anonymous poster hash: 97d77...5e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #45 Skrevet 29. januar 2016 Hvorfor gidder alle å diskutere med noen som har så sterke meninger om en Barbie?? Da må resten av livet være rimelig trist altså.... Anonymous poster hash: 86bbb...324
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #46 Skrevet 29. januar 2016 Selvfølgelig typisk at de tynne Barbiene skal få tyn og de lubne hylles opp i skyene. Hun har ekstra rundt magen, det er tydelig og det er ikke sunt! Om lett overvekt er så mye sunnere enn undervekt da lurer jeg på hvorfor ikke en eneste lege og forsker har vært ute i media og kommentert dette?Anonymous poster hash: 29116...608 Normal bmi er sunnere enn undervekt. Det er derfor det kalles "normalvektig" og det er ikke farlig å ha bittelitt fett på magen. Grunnen til at det ikke tilstadighet står om dette i media, er vel kanskje at de fleste vet dette? Anonymous poster hash: 11369...f2b En lubben person har ikke normal bmi.Anonymous poster hash: 29116...608 Kanskje vi har forskjellig definisjon av "lubben" men altså så snakker jeg da om en person med litt ekstra på rumpe, lår og mage - innen for normalvektskalaen, og som har normal bmi. Selv er jeg i nedre skala av bmi, og i likhet med den nye barbien, har jeg både rumpe og lår. Heldigvis:) Den nye barbien har da normal bmi - det er vel hele poenget slik jeg har oppfattet det? Anonymous poster hash: 11369...f2b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #47 Skrevet 29. januar 2016 Hvorfor gidder alle å diskutere med noen som har så sterke meninger om en Barbie?? Da må resten av livet være rimelig trist altså.... Anonymous poster hash: 86bbb...324 Alle her inne har jo åpenbart sterke meninger om Barbies vekt. Anonymous poster hash: 29116...608
*Nøtta* Skrevet 29. januar 2016 #48 Skrevet 29. januar 2016 Jeg håper at dere som sitter å sier at det å ha en lubben kropp ikke er normalt, sier det for å provosere, og ikke for at dere faktisk mener det. Om det siste er tilfelle, så åpne øynene deres og SE dere rundt på kjøpesenteret neste gang dere er der. Der vil dere finne like mange lubbene mennesker som tynne mennesker. Det er mulig at det ikke er flest lubbene mennesker i deres/din omgangskrets, men kom ikke her å si at det ikke er en normal kropp. Herregud.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #49 Skrevet 29. januar 2016 Jeg håper at dere som sitter å sier at det å ha en lubben kropp ikke er normalt, sier det for å provosere, og ikke for at dere faktisk mener det. Om det siste er tilfelle, så åpne øynene deres og SE dere rundt på kjøpesenteret neste gang dere er der. Der vil dere finne like mange lubbene mennesker som tynne mennesker. Det er mulig at det ikke er flest lubbene mennesker i deres/din omgangskrets, men kom ikke her å si at det ikke er en normal kropp. Herregud. Men da må man også slutte å sykeliggjøre tynne mennesker som veldig mange elsker å gjøre her inne! Nei, en bmi på 18 er ikke sykt og man kan fint leve en langt og friskt liv med det. Anonymous poster hash: 29116...608
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #50 Skrevet 29. januar 2016 De nye barbiene er feite! Å se på de bildene og si at de er normale/slanke blir feil. Vi er (desverre) et land hvor vi bare eser ut, men det betyr ikke at vi selv skal sitte og si at vi er slanke bare fordi alle blir feitere og feitere. Fint at de har fokus på at feite folk skal bli mer godtatt, men skal det bli fokus på å være feit, blir vi også feitere med årene (selv om jeg ikke er bekymret for at det skal skje).Kommer ikke til å gidde å kjøpe slike barbiedukker til mine barn. Selv om jeg vil måle meg selv som de nye barbiedukkene, jeg er i meget godt hold kan man si. Jeg kan ikke kalle meg selv slank, det skjønner jeg jo. Jeg er ikke dum! Anonymous poster hash: e4cac...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå