Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #26 Skrevet 28. januar 2016 Hi , du skal bidra like mye. Ikke kun far og staten. Du har 4000 i barnetrygd. Redusert bhg, og skattefradrag. Da må du rett og slett sørge for at ungene dine ikke koster mer enn 16000kr i mnd da... 6000kr far, 6000kr fra deg og 4000kr fra bhg. Kan ikke tro de spiser så mye , at aktiviter koster så mye, klær og utstyr. Da må du senke kravene ved innkjøp. Og ja det koster å ha bolig til tre barn i tilleg til deg og ekstra strøm. Men ikke så mye , hadde du bodd i leilighet til 7000kr inkl strøm alene mener du siden du mener du ikke skal ha noen utgifter omtrent på dem selv. Anonymous poster hash: 98f96...7ee Det er helt feil det du sier. Hvis du først skal komme med noe så må du komme med det som faktisk er reelt. Når man regner barnebidrag på nav sin side så blir ekstra barnetrygd, skattefordel regnet som inntekt til mor. Så kommer det an på hvor mye man tjener og man betaler etter hva man tjener. Som jeg har skrevet i mitt tilfelle betaler jeg 46% av utgiftene og far 54% av utgiftene. Dette er prosentvis i henhold til inntekt man har. Så det er ikke det at man skal betale like mye. Den som tjener mest skal og ha mest kostnader. Etter dette er gjort så får man mindre i barnebidrag jo mer samvær det er. NAV sin veileder er og en veldig nøktern bruk av penger på barn. Det er mange skjulte kostnader med det å ha barn og det er ikke kun klær og mat som barnebidraget skal dekke. Det skal dekke ekstra kostnader til strøm, boutgifter osv. Det er som regel ikke en kostnad man ser når man er to med inntekt. Når det kommer til stønad til barnetilsyn, i nav sin bidragsveileder blir det og tatt med om man får det. Da skal far betale mindre for det barnet. Anonymous poster hash: 4a3cb...e0d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #27 Skrevet 28. januar 2016 Jeg og eksen har barna ca 80/20, tre felles barn, minste går i bhg. Jeg ser hva andre får i bidrag og sliter selv med å få endene til å møtes. 6000 kr får jeg i bidrag for alle 3!!!! Er ikke det veldig lite?? Hva bruker dere som har 3 barn på de hver mnd? Uaktuelt å ta det gjennom nav, da kommer han til å kreve mer samvær for å betale mindre. Anonymous poster hash: e5448...5b3 Er det ikke bra om han har mer samvær da? 20 % er jo ikke mye Anonymous poster hash: de513...42d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #28 Skrevet 28. januar 2016 Det er såpass lang reisevei at reiseutgiftene blir enda større, samt at jeg får enda mindre bidrag. Og det går nesten ikke rundt sånn som det er i dag. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #29 Skrevet 28. januar 2016 Det er såpass lang reisevei at reiseutgiftene blir enda større, samt at jeg får enda mindre bidrag. Og det går nesten ikke rundt sånn som det er i dag. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Men ungene skal da ikke miste samvær med far fordi du har dårlig økonomi Anonymous poster hash: de513...42d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #30 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har lov å klage ja 3 barn koster mye mer enn 10000 pr mnd med mat, klær, aktiviteter, strøm, utstyr osv! Når endene ikke møtes synes jeg det er latterlig at far ikke stiller opp og bidrar med noen kroner, klær eller hva som helst! Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Herregud, blåser det veldig hos deg?? Barn koster mer enn 10 000kr/ mnd.. Så du mener at far og Staten skal forsørge dine barn? Du da? Du skal ikke bidra økonomisk i det hele tatt? Du skjønner at også du må ut med penger av egen lomme?? Anonymous poster hash: 00c03...67e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #31 Skrevet 28. januar 2016 Og hi vil ikke miste bidrag så far kan ikke få mer samvær...??? Ego much? Barna er like mye far sine. 50/50 synes jeg aldri er best for barn men det er en mellomting. Anonymous poster hash: 98f96...7ee
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #32 Skrevet 28. januar 2016 Hva med at barna får bo hos far som har råd til å ha barn, så kan heller du kun betale 6000 i bidrag i måneden. Anonymous poster hash: 42beb...bf3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #33 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar! Jeg er far i denne saken, men turde ikke vinkle det fra min side da jeg tror jeg hadde blitt halshugd. Men ja, sånn er situasjonen min og mor krever hele tiden ekstra penger til klær, utstyr osv. Jeg har selv utgifter til bolig, bil osv og hver mnd går jeg nesten i minus om jeg ikke lever stramt. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #34 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar! Jeg er far i denne saken, men turde ikke vinkle det fra min side da jeg tror jeg hadde blitt halshugd. Men ja, sånn er situasjonen min og mor krever hele tiden ekstra penger til klær, utstyr osv. Jeg har selv utgifter til bolig, bil osv og hver mnd går jeg nesten i minus om jeg ikke lever stramt. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Her inne er fedre fredet... Anonymous poster hash: 4a3cb...e0d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #35 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar! Jeg er far i denne saken, men turde ikke vinkle det fra min side da jeg tror jeg hadde blitt halshugd. Men ja, sånn er situasjonen min og mor krever hele tiden ekstra penger til klær, utstyr osv. Jeg har selv utgifter til bolig, bil osv og hver mnd går jeg nesten i minus om jeg ikke lever stramt. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Hahahhahaha Så uinteressant tråden plutselig ble 😂 Men, du er passe udugelige som ikke har barna dine mer enn 20%, og ikke legg dette på mor.. Anonymous poster hash: 00c03...67e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #36 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar! Jeg er far i denne saken, men turde ikke vinkle det fra min side da jeg tror jeg hadde blitt halshugd. Men ja, sånn er situasjonen min og mor krever hele tiden ekstra penger til klær, utstyr osv. Jeg har selv utgifter til bolig, bil osv og hver mnd går jeg nesten i minus om jeg ikke lever stramt. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 HahahhahahaSå uinteressant tråden plutselig ble 😂 Men, du er passe udugelige som ikke har barna dine mer enn 20%, og ikke legg dette på mor.. Anonymous poster hash: 00c03...67e Signerer... Ingen ordentlig pappa har barna sine kun 20 %. Og penge burde ikke være et tema med tanke på samvær engang. Anonymous poster hash: 2bb4c...2a3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #37 Skrevet 28. januar 2016 Hahaha, her kom hønsene på banen ja? Skjønte jeg det ikke. Mor nekter på mer samvær pga reisekostnadene (og mindre barnebidrag kjenner jeg henne rett), jeg ville gjerne hatt de mer. Hvorfor skulle jeg ikke ønsket det?? Mer tid med ungene mine, og en bonus hadde vært å betalt mindre i bidrag. Hus og bil må jeg uansett stå for, så kostnadene der hadde ikke blitt større. Jeg har også foreslått at jeg tar hovedomsorgen for ungene, da hun hele tiden klager over at hun er sliten og har dårlig råd. Men det nekter hun på, av ulike grunner. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #38 Skrevet 28. januar 2016 Hahaha, her kom hønsene på banen ja? Skjønte jeg det ikke. Mor nekter på mer samvær pga reisekostnadene (og mindre barnebidrag kjenner jeg henne rett), jeg ville gjerne hatt de mer. Hvorfor skulle jeg ikke ønsket det?? Mer tid med ungene mine, og en bonus hadde vært å betalt mindre i bidrag. Hus og bil må jeg uansett stå for, så kostnadene der hadde ikke blitt større. Jeg har også foreslått at jeg tar hovedomsorgen for ungene, da hun hele tiden klager over at hun er sliten og har dårlig råd. Men det nekter hun på, av ulike grunner. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Men dette er da ikke bare opp til henne å bestemme. Har dere tatt en runde på dette på fvk? Anonymous poster hash: 031bd...326
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #39 Skrevet 28. januar 2016 Ja, det har vi. Dessverre er det ingen instanser som står like sterkt på samværsforelders side når det gjelder dette. Hun nekter å betale transport til samvær oftere enn hun synes er greit. Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #40 Skrevet 28. januar 2016 Ja, det har vi. Dessverre er det ingen instanser som står like sterkt på samværsforelders side når det gjelder dette. Hun nekter å betale transport til samvær oftere enn hun synes er greit. Anonymous poster hash: e5448...5b3 Hva med å prøve å flytte nærmere ? Anonymous poster hash: 4a3cb...e0d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #41 Skrevet 28. januar 2016 Uff, trist at barna blir brukt som "pressmiddel". Syns det er kjempe bra at du ønsker barna mer og skjønner godt du syns det er frustrerende at mor hele tiden maser etter penger! Er altfor mange mødre med et altfor stort eierforhold til barna sine. Jeg sitter litt i andre enden; skulle gjerne sett at far ville hatt mer samvær, f.eks fre-man i stedet for fre-søn, men han "orker ikke for jeg trenger litt god søvn før jobb på mandag". At bidraget hadde gått ned hadde vært litt kjipt, men vil heller at pjokken får se pappaen sin mer. Har dessverre ingen tips, særlig når du ikke får noe gehør på fvk. Siste mulighet er vel å kontakte advokat og gå for hovedomsorgen, men det er vel ingen som ønsker å dra barna gjennom en slik prosess. Anonymous poster hash: 05307...405
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #42 Skrevet 28. januar 2016 Du må ha kjempet hardt for mer samvær, når du kun har fått 20%. Nei, dette tror jeg ingenting på! Anonymous poster hash: 00c03...67e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #43 Skrevet 28. januar 2016 Hahaha, her kom hønsene på banen ja? Skjønte jeg det ikke. Mor nekter på mer samvær pga reisekostnadene (og mindre barnebidrag kjenner jeg henne rett), jeg ville gjerne hatt de mer. Hvorfor skulle jeg ikke ønsket det?? Mer tid med ungene mine, og en bonus hadde vært å betalt mindre i bidrag. Hus og bil må jeg uansett stå for, så kostnadene der hadde ikke blitt større. Jeg har også foreslått at jeg tar hovedomsorgen for ungene, da hun hele tiden klager over at hun er sliten og har dårlig råd. Men det nekter hun på, av ulike grunner. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Da tar du henne til retten, og lar henne ikke valse over deg Anonymous poster hash: de513...42d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #44 Skrevet 28. januar 2016 Her er det mor som har flyttet tilbake til hjemplassen sin og jeg kan ikke flytte fra jobb, nettverk og den plassen jeg har bodd hele livet. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #45 Skrevet 28. januar 2016 Her er det mor som har flyttet tilbake til hjemplassen sin og jeg kan ikke flytte fra jobb, nettverk og den plassen jeg har bodd hele livet. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Jo, det kan du hvis du virkelig vil Anonymous poster hash: de513...42d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #46 Skrevet 28. januar 2016 Du må ha kjempet hardt for mer samvær, når du kun har fått 20%. Nei, dette tror jeg ingenting på! Anonymous poster hash: 00c03...67e Som sagt har vi en avtale om at jeg har de annenhver helg, men pga mors økonomi blir det i realiteten sjeldnere enn det! Jeg har ikke råd til å betale reise begge veier hver gang, så når hun nekter så saboterer hun for både meg og barna! Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #47 Skrevet 28. januar 2016 Her er det mor som har flyttet tilbake til hjemplassen sin og jeg kan ikke flytte fra jobb, nettverk og den plassen jeg har bodd hele livet. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Hvorfor kan du ikke det? Anonymous poster hash: bb614...005
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #48 Skrevet 28. januar 2016 Klart mor skal ha barna, hun har jo født de!! (ikke kom med det der at begge er like gode å det pisse, mor er som regel best uansett å det vet dere) Så lenge de har det bra der da Dårlig økonomi betyr ikke at de ikke har det. Syns alle dibbe damer er noen krek som automatisk favoriserer far i enhver sak.. stakkars fedre meg her og der, de får alltid med hold.. skjønner ikke en drit jeg.. er det alltid mor som er en kranglefant i samlivsbrudd? NEI... 6000 for 3 barn er lite. minst 8000. Anonymous poster hash: 71d29...69f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #49 Skrevet 28. januar 2016 Herrefred!! Hvordan er far den "store, stygge ulven" her når det er mor som har flyttet, det er mor som saboterer samvær, det er mor som bruker barna som pressmiddel for å få mer penger, også er det liksom far som skal flytte etter, si opp jobb osv osv...?!?Far; du har min fulle støtte. Ville kontaktet fvk igjen, fortalt de at mor saboterer samvær og spurt om hva som er dine alternativer (utenom rettssystemet). Anonymous poster hash: 05307...405
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #50 Skrevet 28. januar 2016 Her er det mor som har flyttet tilbake til hjemplassen sin og jeg kan ikke flytte fra jobb, nettverk og den plassen jeg har bodd hele livet. Hi Anonymous poster hash: e5448...5b3 Det hadde jeg gjort hvis det var det som skulle til for å få se barna mine... Anonymous poster hash: 199e2...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå