Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #1 Skrevet 28. januar 2016 Jeg går til en akupunktør om var i Karibien i jula, og jeg er gravid. Hun står over meg og prater mens jeg ligger, samtidig som at hun setter nåler som noen blør. Jeg leser på nett at zika virus kan spres gjennom spytt og blod og myggstikk. Det jeg er redd for er om hun har blitt stukket der nede, så tar det 12 dager før hun blir syk og da er hun fortsatt smittsom når hun kommer hjem hit og behandler meg og mange andre gravide. Jeg er ikke 15, og jeg har hatt hodepine i mange dager og jeg klør på leggene til jeg blør. Dette er visst noen av symptomene på zika virus... Kan jeg ha blitt smittet via dråpesmitte eller om hun har hat sår på fingrene og fått kommet borti mitt blod? Friker ut nå! Anonymous poster hash: b9def...40d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #2 Skrevet 28. januar 2016 Deg med vaniljeisen? Anonymous poster hash: 97cb2...e97
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #3 Skrevet 28. januar 2016 Google svangerskapskløe. Du er nok ikke smitta! Anonymous poster hash: 48a1a...aad
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #4 Skrevet 28. januar 2016 Deg med vaniljeisen?Anonymous poster hash: 97cb2...e97 Enda en idiot som ikke karer å komme med et ordentlig svar? Kryr av lavmålsfolk her inne, jo! Til Hi, det er veldig lite sannsynlig. Men kanskje legen din kan ta en test på deg? Anonymous poster hash: 1d725...5d1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #5 Skrevet 28. januar 2016 Jeg er i uke 15 skulle det stå, ikke "jeg er ikke 15".. Anonymous poster hash: b9def...40d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #6 Skrevet 28. januar 2016 Du altså, det er funnet virus i sperm til en syk person og dette gir en viss indikasjon på at smitte mellom mennesker kan skje via seksuell omgang. Det undersøkes om virues kan smittes mellom mennesker via sæd og blod, men dette er en teori som ikke er bekreftet. Du må også huske på at hvis det skal smittes på den måten så må din akupunktør blø og du må ha et åpent sår for å være mottakelig for smitte (og all kunnskap om smitte på den måten (ta f.eks hiv viruest) tilsier at det må betraktelig større sår enn en liten blødning etter akupunkturnål for at virus skal overføres fra en person til en annen). Sannsynligheten for at det i ditt scenario er fare for smitte er lik null. Og til hun over som sa at legen kan ta en prøve så er ikke dette mulig i Norge. Nærmeste mulighet er i Svergie som har muligheten for å teste for dette viruset. Anonymous poster hash: cd362...6e1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #7 Skrevet 28. januar 2016 Med mindre akupuntøren har blødd, spytta eller sperma på deg så er svaret nei. Anonymous poster hash: 3ae04...039
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #8 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar. Jeg er redd for dråpesmitte når hun har stått rett over meg og snakket.. man blir jo smittet av forkjølelse og slikt på den måten så da ble jeg redd for zika smitte på samme måten.. uff, hvorfor skulle akkurat min akupunktør dra dit på den verste tida? Tør liksom ikke spørre henne om hun ble stukket der borte, da blir hun sikkert sur. Anonymous poster hash: b9def...40d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Og jeg vet heller ikke om hun har hatt noe åpent sår på fingrene sine som det kan ha kommet smitte fra.. :S Anonymous poster hash: b9def...40d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 Klør på beina om vinteren? Tørr hud! Anonymous poster hash: ea27a...304
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #11 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar. Jeg er redd for dråpesmitte når hun har stått rett over meg og snakket.. man blir jo smittet av forkjølelse og slikt på den måten så da ble jeg redd for zika smitte på samme måten.. uff, hvorfor skulle akkurat min akupunktør dra dit på den verste tida? Tør liksom ikke spørre henne om hun ble stukket der borte, da blir hun sikkert sur. Anonymous poster hash: b9def...40d Takk for svar. Jeg er redd for dråpesmitte når hun har stått rett over meg og snakket.. man blir jo smittet av forkjølelse og slikt på den måten så da ble jeg redd for zika smitte på samme måten.. uff, hvorfor skulle akkurat min akupunktør dra dit på den verste tida? Tør liksom ikke spørre henne om hun ble stukket der borte, da blir hun sikkert sur. Anonymous poster hash: b9def...40d Nå er det ingen indikasjon på at smitte mellom mennekser overføres via spytt. Det er viktig å huske på at dette er en myggbåren sykdom, og det er ingen kjente tilfelle at det har blitt overført smitte mellom mennesker og viruset har vært kjent siden 40 tallet. Du må roe deg ned, din uro er en mye større risiko enn hva din akupunktør er. Anonymous poster hash: cd362...6e1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #12 Skrevet 28. januar 2016 Jeg må le, mye man skal være redd for😅 Anonymous poster hash: 31cae...3af
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg??Anonymous poster hash: b9def...40d Overhodet ikke :-) Anonymous poster hash: ceaf0...f66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Nei. Anonymous poster hash: 3ae04...039
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Jeg ville vært bekymret for sinnstilstanden din. Anonymous poster hash: 0af91...d4c
Superdolly Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Tror ikke tanken hadde slått meg engang.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 Takk for svar. Jeg er redd for dråpesmitte når hun har stått rett over meg og snakket.. man blir jo smittet av forkjølelse og slikt på den måten så da ble jeg redd for zika smitte på samme måten.. uff, hvorfor skulle akkurat min akupunktør dra dit på den verste tida? Tør liksom ikke spørre henne om hun ble stukket der borte, da blir hun sikkert sur. Anonymous poster hash: b9def...40d Omg, du er jo ikke riktig navla Anonymous poster hash: 80342...e0b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #19 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Jeg hadde, men så var jeg bekymret for ALT da jeg var gravid Jeg synes hi fortjener å bli tatt seriøst. Til dere som aldri er bekymret vil jeg bare si at den følelsen hi har nå, den er ikke god. Så ikke gjør det verre for henne ved å være nedlatende. Anonymous poster hash: c0da4...9a3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #20 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Jeg hadde, men så var jeg bekymret for ALT da jeg var gravid Jeg synes hi fortjener å bli tatt seriøst. Til dere som aldri er bekymret vil jeg bare si at den følelsen hi har nå, den er ikke god. Så ikke gjør det verre for henne ved å være nedlatende. Anonymous poster hash: c0da4...9a3 Men det er jo lov å bruke sunn fornuft! Hvis man dyrker bekymringene blir det jo ikke bedre. Anonymous poster hash: 3ae04...039
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #21 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Jeg kan til en viss grad forstå deg da jeg også kan få irrasjonelle tanker, men som jeg har svart før så er sannsynligheten lik null. Forøvrig kan jeg anbefale deg å jobbe med tankene dine slik at du kommer nærmere kong Harald sin livsfilosofi som er at han er frisk frem til en lege forteller at han er syk (sagt på en enkel måte). Det du også må slutte med er å google alle slags symptomer da sannsynligvis de fleste mennesker kjenner at de har vondt et sted i løpet av dagen/uken, og setter man seg ned å googler så har man googlet på seg en dødelig sykdom i løpet av en time. Jeg forstår som sagt til en viss grad hvordan du har det, men det er kun du som kan snu tankene dine. Du er ikke smittet av Zika viruset, det kan du være veldig trygg på og da må du jobbe med deg selv og la den frykten ligge. Som sagt før så er din bekymring til betraktelig større skade for fosteret enn hva din akupunktør er. Anonymous poster hash: cd362...6e1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #22 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har ventet på et slikt innlegg. Nei, risikoen er fraværende for at du kan være smittet. Anonymous poster hash: 7324b...51e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #23 Skrevet 28. januar 2016 Jeg hadde ikke vært nervøs og du har nok ikke fått noe smitte. Men jeg synes at du for din egen skyld skulle få en legetime så du kan snakke med din egen lege. Tror du ikke selv at en prat der kan roe deg ned? Hvis du først har blitt så redd for det er det vanskelig å komme seg ut av det uten betryggende ord fra en som kan mer om sykdommer og smitte. Anonymous poster hash: 47e32...8b4
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #24 Skrevet 28. januar 2016 Hadde noen av dere vært bekymret hvis dere var meg?? Anonymous poster hash: b9def...40d Jeg hadde nok spist en banan for å være på den sikre siden! Hvis du er hun med vaniljeisen, hosteaborten og alle de andre gravidkrise-innleggene: Slutt å trolle eller skaff deg hjelp! Anonymous poster hash: 26796...6ce
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #25 Skrevet 28. januar 2016 For noen stygge svar du har fått😳 Jeg skjønner faktisk at du er bekymret. Det er flere tilfeller i både Danmark og Sverige, og for en tid siden her i Norge også. Nå som det er så stort fokus på dette så er det jo ikke rart man blir litt paranoid, spesielt siden det rammer fosteret så hardt! Men jeg til tross for dette så tror jeg du kan slappe av. Ta det evt opp med jordmor på neste kontroll, så kan hun berolige deg:) Anonymous poster hash: e08ef...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå