Gå til innhold

Tidlig henting i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte et par venninner her om dagen som begge er hjemme i permisjon. Jeg er arbeidsledig.

Så kommer det en kommentar om at jeg kanskje burde hente tidligere i barnehagen enn vanlig siden jeg er hjemme.

Jeg sitter ikke som en dank i sofaen hele dagen, er aktiv jobbsøker og skjønner ikke helt poenget deres.

Bør en arbeidsledig bruke muligheten til å hente barna tidligere?

Anonymous poster hash: 96ccb...d7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, om du ikke skjønner det har barnet det sikkert like greit i barnehagen......

Anonymous poster hash: 051e8...d39
Skrevet

Din jobb er å være jobbsøker, ikke barnepasser. Bruk dagene dine til å få en fast jobb og ikke ha dårlig samvittighet.

Skrevet

Jeg synes det er naturlig å hente litt tidligere om en har mulighet til det.

Skrevet

Om du bruker 7.5 timer hver dag på å søke jobb, så rekker du jo ikke å hente tidligere.

Du må jo ha søkt på en himla mange jobber om jobbsøking er en heldagsjobb.

Anonymous poster hash: 4f4ec...11c

Skrevet

Det spørs vel litt hva en anser som tidlig? Å hente kl 13 ser jeg ikke vitsen med, da det er midt i lemetoden og barnet nok har det veldig kjekt, men å ikke hente før kl 16-17 når man har sjans syns jeg er rart og trist.

Men du søker ikke jobb 7,5 timer pr dag, vel?

Anonymous poster hash: a018a...e18

Skrevet

Kommer an på barna vil jeg si. Jeg er hjemme og har en 4-åring som går i bhg. Hvis jeg skulle hentet han 14 hver dag ville han blitt veldig misfornøyd og gått glipp av mye. Vi har heller en god blanding av korte og lengre dager og fridager. Noen dager er han der til og med fra 8 til 16, og enda kan han si at han ikke er ferdig å leke når jeg kommer. :P Hadde det vært snakk om en 1-åring hadde det selvsagt vært annerledes.

Anonymous poster hash: 6c398...79d
Skrevet

Hehe. Du høres ut som ei jeg kjenner. "Jeg orker ikke søke jobb nå som jeg tar så mye ekstravakter, for jeg er så sliten når jeg kommer hjem". Ingen barn og ingenting!

Men når det er sagt, du velger jo selv om du vil hente tidlig eller ikke, men å begrunne det med at du er opptatt med å søke jobb er litt tynt. Det finnes de av oss som har fått til med full jobb i tillegg.

Anonymous poster hash: 01966...859

Skrevet

For meg er det naturlig å hente tidligere (14-15-tiden).

Anonymous poster hash: f10e3...f01

Skrevet

Det syns jeg er helt naturlig at du bør gjøre. Tviler på du søker jobb hele dagene, og når du får jobb vil barnet måtte ha fulle dager. Skjønner meg ikke på folk.

Anonymous poster hash: 57e77...c23

Skrevet

Da jeg var arbeidsledig fikk jeg tid til å søke jobb, gå rundt med åpen cv, pusse opp litt i huset, hente ungene tidlig OG ha de hjemme en dag i uken.

Viktig å holde seg i aktivitet som arbeidsledig og da var jeg klar som bare det da jeg fikk jobb :)

Anonymous poster hash: 45c95...52f
Skrevet

Hva gjør du hver dag når du søker på jobber 7,5 timer hver dag i flere uker?

Anonymous poster hash: 6fc2f...b2e

Skrevet

Du har vel mulighet å hente 14-15 nå da? Eller?

Anonymous poster hash: 7c6b6...ab5

Skrevet

Jeg tenker levering mellom halv 9 og 9 og henting mellom 3 og halv 4.

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og har ungene i bhg fra 8-16.

Anonymous poster hash: e7bf5...191

Skrevet

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 339e3...74a

Skrevet

Jeg hadde latt barnet ha kortere dager, og fridager når jeg hadde anledning g til det. Fra barnet begynner på skolen får man jo ikke tatt fri på samme måte. Så jeg ville hatt mest mulig tid med barnet mitt før den tid jeg.

Anonymous poster hash: f0dab...716

Skrevet

Hvorfor?

Fordi jeg i tillegg er deprimert og fullstendig utslitt. De gangene jeg har hentet de tidligere har ungene blitt rastløse og jeg har nesten endt med panikkanfall.

Småbarnstiden har tatt knekken på meg. Men jeg elsker de og er til gjengjeld 100% tilstede og en god mamma for dem når vi først er sammen.

Og det mener jeg er viktigere enn å hente 1 time før.

Skrevet

Eg brukar iallefall fridagar (jobbar 80%) til å ha kortare dagar eller fridagar i barnehagen, alt etter kva eg har på planen og kva ungane ynskjer.  Kjem jo an på kva du reknar som å hente tidleg, men meiner det er unødvendig for små barn å vere 8-9 timar i barnehagen kvar dag. Du kan umogleg bruke så lang tid på jobbsøknader.

Eg har ein barnehageunge som ikkje er klar til å dra heim, sjølv om eg hentar 16:15, men her ein dag sa han at han likte å bli henta tidleg i fruktstunda, fordi då held han ikkje på med noko når han skal dra.  Det at han somlar når vi skal dra heim betyr ikkje nødvendigvis at han ynakjer å vere lenge i barnehagen.

Anonymous poster hash: 7363b...e41
Skrevet

Hvorfor?

Fordi jeg i tillegg er deprimert og fullstendig utslitt. De gangene jeg har hentet de tidligere har ungene blitt rastløse og jeg har nesten endt med panikkanfall.

Småbarnstiden har tatt knekken på meg. Men jeg elsker de og er til gjengjeld 100% tilstede og en god mamma for dem når vi først er sammen.

Da er jeg enig i at de har det mye bedre i barnehagen enn hos deg.

Anonymous poster hash: f10e3...f01

Skrevet

Ikkje bry det så mykje om kva andre seier. Alle er ulik situasjon. Gjer det du meiner er best for deg og dine barn og gi blaffen i kva alle andre meiner. Rett deg opp i ryggen og bestem sjølv!

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon og tenkte at storesøster skulle få korte dager. Nå er hun derimot blitt så stor at hun gjerne vil leke mest mulig og vil ihvertfall ikke hjem før bestevenninna. Hun leveres ca 09.30 og pappaen henter mellom 16.00 og 16.30. Har litt dårlig samvittighet for det, men hun blir skuffa hvis jeg kommer for tidlig så det har jeg slutta med. Prøver heller å kose meg med babyen.

Anonymous poster hash: 5f2d3...632

Skrevet

Hvorfor?

Så om du henter dem kl 15 er du fullstendig utslitt, og opplever å få panikkanfall - men, når du henter de kl 16 er du 100% tilstede og en god mamma for dem? Tja....

Anonymous poster hash: 8e539...5c2

Skrevet

Jeg er arbeidsledig. Og jeg leverer mellom 9-9.30 og henter på slaget 15.

Skrevet

Hvorfor?

Så om du henter dem kl 15 er du fullstendig utslitt, og opplever å få panikkanfall - men, når du henter de kl 16 er du 100% tilstede og en god mamma for dem? Tja....

Anonymous poster hash: 8e539...5c2

Ja? Trenger ikke forsvare noe, jeg bare forklarte hvordan vi har det hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...