Gå til innhold

Er denne interiørtrenden med cottonlights, pyntestiger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og overfylte hus som ser ut som en bruktbutikk helt "ute" nå? Hva gjør dere med alt stæsjet nå da?

Glad jeg aldri heiv meg med på den...

Ikke minst stil uansett

😊

Anonymous poster hash: 9c0a5...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har enda ikke vært i hus som har den stilen så det vet jeg ikke, men hvorfor skal folk hive tingene de liker selvom det ikke er trend lenger? Jeg har et klassisk hjem som helt sikkert ikke følger trender, men det betyr jo ikke at jeg kaster tingene jeg liker fordi de ikke er moderne.

Anonymous poster hash: 54479...458
Skrevet

Jeg har enda ikke vært i hus som har den stilen så det vet jeg ikke, men hvorfor skal folk hive tingene de liker selvom det ikke er trend lenger? Jeg har et klassisk hjem som helt sikkert ikke følger trender, men det betyr jo ikke at jeg kaster tingene jeg liker fordi de ikke er moderne.

I dette tilfellet blir det nok nødvendig for mange å kaste stæsjet. Når tingene ikke lenger fyller en dekorativ funksjon er de jo bare i veien. Alle de motegjenstandene fra shabby-perioden er skrot som ikke har noen nytteverdi. F eks hjemmelagde fuglebad i betong, skranglete stiger laget av gjerdestaur som man ikke kan klatre på, sinkbøtter og vaskestamper med hull i som er til pynt, fjøskrakker til blomsterpidestall osv.

Anonymous poster hash: 0396d...e74

Skrevet

Tror det er ut ja.

De har vell tingene enda..stakkars de..

Anonymous poster hash: b2026...ed0

Skrevet

Jeg hadde en overflod av engler/englebilder osv🙈. Har gitt bort noe og kastet noe og datteren min har fått noe av det på rommet sitt😉.

Anonymous poster hash: 011c9...d9d

Skrevet

Jeg har sånne lys i bokhylla, prinsipielt imot pyntedrit, men elsker lys, og kommer ikke til å kaste dem bare fordi trender kommer og går.

Anonymous poster hash: 30af8...0b8

Skrevet

Nå er det jo ikke nødvendigvis sånn at alle er slaver av trender og det som er "in", og når det gjelder interiør spesielt er det jo mange ulike trender. Alt fra vintage og landlig til meget minimalistisk, så jeg tenker nok det at de ihuga shabby chic-tilhengerene nok ikke vil endre stil drastisk over natta og kaste alt de har selv om en eller annen interiør"ekspert" sier det er ut ;) Jeg har enda til gode å se et overfylt "bruktbutikk" hjem med hullete sinkbøtter, fuglebad og stiger med cottonlights osv osv, men heller hjem der det kanskje forekommer et eller to av disse tingene ,og da tviler jeg på at de får en haug med ting de vil kaste ;)

Anonymous poster hash: 1a97e...713
Skrevet

Jeg har en slik cottonball-lenke i gangen, og elsker den.

Koselig med lys.

Har ikke så mange andre pyntegreier da.

Skrevet

Har aldri kastet meg på den trenden og har ingen planer om det heller. Men lyslenker er jeg veldig glad i så det kan godt være jeg kjøper meg cottonlights en dag selv om noen mener de er ut.

Anonymous poster hash: 2d8a0...7b1

Skrevet

I dette tilfellet blir det nok nødvendig for mange å kaste stæsjet. Når tingene ikke lenger fyller en dekorativ funksjon er de jo bare i veien. Alle de motegjenstandene fra shabby-perioden er skrot som ikke har noen nytteverdi. F eks hjemmelagde fuglebad i betong, skranglete stiger laget av gjerdestaur som man ikke kan klatre på, sinkbøtter og vaskestamper med hull i som er til pynt, fjøskrakker til blomsterpidestall osv.

Anonymous poster hash: 0396d...e74

Ærlig talt, selvom trenden sier at tingene ikke er i motebildet lenger så betyr ikke det at de som liker stilen ikke finner tingene dekorative. Noen vil nok kvitte seg med det, men mange er nok litt mer sikre i sin smak enn det du virker å være, og de klarer nok å ikke la seg påvirke av at motebildet sier tingene de er glad i ikke er moderne lenger.

Skrevet

og overfylte hus som ser ut som en bruktbutikk helt "ute" nå? Hva gjør dere med alt stæsjet nå da?

Ikke minst stil uansett

Ikke minst stil nei? ok.. hvis du sier det, så...

F.en så mange rare tanker folk har. Sitter du seriøst og LURER PÅ hva folk gjør med "stæsjet"? Vil råde deg til å få deg en hobby eller noen å ta deg av.

Anonymous poster hash: 26680...bac

Skrevet

Ikke minst stil uansett

Men du har sikkert mye anna stæsj som andre synes er ræl, hvor gjør du av det?

Anonymous poster hash: 40024...7cd

Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg var veldig glad i stiger. Hadde vel 5 fordelt i ulike rom. Ble lei for litt siden og solgte de unna. Kan bare konstantere at de fortsatt er veldig populær da folk gikk bananas.

Anonymous poster hash: 3bc56...e86

Skrevet

Jeg for min del forstår ikke greia med å ha et hus som ser ut til å være plukket rett ut av et interiørblad.. Klart det kan være pent, men skal man ikke leve i sitt eget hjem? Og mange av disse har jo små barn..hvor får de utfolde seg egentlig??

Anonymous poster hash: 0a515...2b4

Skrevet

Jeg for min del forstår ikke greia med å ha et hus som ser ut til å være plukket rett ut av et interiørblad.. Klart det kan være pent, men skal man ikke leve i sitt eget hjem? Og mange av disse har jo små barn..hvor får de utfolde seg egentlig??

Og hvorfor i all verden skal du bruke energi på å bry deg om det, da?

Skrevet

Tror det er ut ja.

De har vell tingene enda..stakkars de..

Anonymous poster hash: b2026...ed0

Nei, stakkars deg som ikke har bedre å finne på enn det å sitte og diskutere slikt på internett. Haha, det er så trist. 

Skrevet

Ja, de som må følge trender kaster dritten. De som har et klassisk hjem slipper det :)

Noe å lure på det også.

Anonymous poster hash: 2558c...c2d

Skrevet

Og hvorfor i all verden skal du bruke energi på å bry deg om det, da?

Lite energi som blir brukt ;) Men man kan da undre seg ;)

Skrevet

Jeg kjøpte faktisk cottonlights til sønnen min sitt rom for noen få dager siden. Han syntes de er kjempemorsomme (han er halvannet år) og peker og ler og studerer dem. Dessuten er de en koselig detalj i "kosekroken". Kommer nok ikke til å kaste dem (med mindre de blir ødelagt), fordi de kan brukes så mange forskjellige steder.

Skrevet

Hvorfor skulle man ikke kunne leve i et hjem som "ser ut til å være plukket rett ut av et interiørblad"? Er barn avhengig av rot/stygt interiør for å kunne utfolde seg?

Er ingen interiørdame selv, men søstra mi er interiørkonsulent av yrke. Hjemmet hennes er NYDELIG. Barna "utfolder seg" og roter akkurat som hjemme hos meg, men der hev setter meg ned og ser på TV/strikker/leser, så bruker hun denne tiden på å rydde og gjøre det pent igjen hjemme. Fordi det er det HUN liker, og det hun prioriterer fritiden sin på.

Jeg kan live deg at barna hennes ikke lider noen nød.

Anonymous poster hash: d432c...a43

Skrevet

Det er så koselig med cottonballs når de får stå på natten over. Så står man opp i mørket til en dempet belysning og kan gjøre det man må uten og sette på "flomlyset" fra taket.... Noe som er deilig etter økta på badet,- hvor øynene mine sliter litt klokka 0500 på morgenen....

Kommer til og ha disse,- selv om de går av moten. I helgene setter jeg kun på disse,- og tenner levende lys,- fyr i peisen,- også koser vi oss etter en slitsom uke,- alle sammen...:) Det er nok mer den stemning den lysstyrken gir enn at de er så innmari fine som gjør at jeg har de..... :)

Ellers er jeg dust på interiør. Ser ting jeg liker og er fint, men det er jo dyrt og bytte møbler!!! Så jeg beholder det jeg har,- for bytter jeg ut en ting, blir det TOTALT krasj,- enn så lenge er det bare "litt krasj";- så går jeg medium misfornøyd med hus og hjem,- og håper jeg vinner i lotto og kan fornye alt,- ved hjelp av interiørkonsulent, kokke for kjøkkenrenovering, vaskeperson til og gi tips om vaskerom osv. Pent og praktisk skulle det vært :) uten tanke på shabby chic, minimalisme, maksimalisme,- retro eller andre "moter":..

Anonymous poster hash: 22d51...dbe
Skrevet (endret)

Vel, at ting jeg liker for en stakket stund er moderne er jo alltid noe drit, for da blir det dyrere for meg som liker ting for evigheten. Jeg ser fram til at alle som dreiv opp prisen på de fine gamle trekassene skal kvitte seg med dem igjen, for jeg trenger flere. De jeg har fikk jeg til en slikk og ingenting, for da var de ikke populære, nå koster de 350 kroner stykket...

Endret av sug lut
Skrevet

Vel, at ting jeg liker for en stakket stund er moderne er jo alltid noe drit, for da blir det dyrere for meg som liker ting for evigheten. Jeg ser fram til at alle som dreiv opp prisen på de fine gamle trekassene skal kvitte seg med dem igjen, for jeg trenger flere. De jeg har fikk jeg til en slikk og ingenting, for da var de ikke populære, nå koster de 350 kroner stykket...

Så forut din tid du er!

Anonymous poster hash: cb469...4c8

Skrevet

Nei, jeg tror ikke den er ute. Er vel vare at den har nådd frem til folk flest. Jeg har ennå ikke vært inne i et hus med den (fulle) stilen. Har selv retro-(litt shabby chicken)stil. Har laget cotton lights selv, og har planer om å lage en slik stige av drivved.

Anonymous poster hash: 7bc26...3c4

Skrevet

Så forut din tid du er!

Anonymous poster hash: cb469...4c8

Eller bak. Stort sett bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...