Gå til innhold

3-åring i syden. Tåler de sola?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smurt med 30 og barnet har lekt i badebukse. Caps/solhatt er fint. Sanden på stranden kan bli fryktelig varm, samme med lekeplasser langs stranden, så pass på 😉 Er lettest å bade i basseng for så små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun badetrusa. Smør med 30 med partikkelfiltre. 50 har kjemisk filtre som ikke er heldig å smøre barn med for mye da kroppen tar opp kjemien.

Har aldri brukt hatt på min etter 1 år. Hun er 3 og sover fortsatt på dagen så vi er inne fra 13-16 uansett

Skrevet

Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid.Anonymous poster hash: 7b9ff...43d

Hva mener du?

Anonymous poster hash: c7dbb...663

Poenget er vel at barn tåler sol.. De aller fleste gjør vel det. Det bor barn i varme land også, og de klarer seg.

Anonymous poster hash: c8e65...86e

Ja, men de som bor der har som regel mørkere hud og mer pigmenter som beskytter. Jo lysere hud, desto mindre sol tåler man.

Anonymous poster hash: 08b41...089

Skrevet

Uv-drakt er lurt. Men ikke bruk faktor 50. 30 er like bra, men ikke like tykk/dekkende. GC ligger på høyde med Afrika og de har en annen type varme. Av og til føles det ikke sånn pga vinden. Ville ikke brukt 50 så lenge dere bruker vanlig solkrem.

Anonymous poster hash: e6b54...530

Skrevet

Kun badetrusa. Smør med 30 med partikkelfiltre. 50 har kjemisk filtre som ikke er heldig å smøre barn med for mye da kroppen tar opp kjemien.

Har aldri brukt hatt på min etter 1 år. Hun er 3 og sover fortsatt på dagen så vi er inne fra 13-16 uansett

" da kroppen tar opp kjemien."  :ler:  :ler:  :ler: 

Anonymous poster hash: 0b886...3cd

Skrevet

Personlig foretrekker jeg uv-topp eller annen t-skjorte som beskytter mot sola. Solkrem på resten av kroppen, og badetruse/shorts. Barna er ikke så glad i den smøringa, så har prøvd å finne en balanse.

Skrevet

Eller burde jeg ha med uvdrakt? Gran canaria, mye stranda

Detåler det helt fint, men det er klart man smører de! UVdrakt syns jeg er noe dritt. Tanken er god og om sommeren når det er skikkelig varmt, så er det også sikkert greit, MEN jeg ser stadig vekk unger med drakt på seg som er blå på leppene og fryser da en våt drakt i litt vind blir ISKALD! 

Det er ikke for ingenting at man bruker våte sekker til å holde mat og drikke kaldt selv i ørkenen..... 

Smør ofte (annenhver tredjehver time) og kos deg på ferie! 

Skrevet

Smør inn med solkrem ofte og bruk solbriller! Min 4 åring ble solbrent i øynene nå vi var på Mallorca i fjor.

Skrevet

Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid.Anonymous poster hash: 7b9ff...43d

Hva mener du?

Poenget er vel at barn tåler sol.. De aller fleste gjør vel det. Det bor barn i varme land også, og de klarer seg.

Barn som er født og oppvokst i land med sterkere sol tåler selvfølgelig mer sol enn nordmenn med lys hud og lengre perioder med svak sol, og mange plasser uten sol! Barn skal være forsiktig i sola, spesielt i syden. Det er skremmende at du ikke vet det.

Anonymous poster hash: 4d497...eab

Skrevet

Det er forskjellig hvor godt barna tåler sola, vi har reist mye og prøvet oss forsiktig fram og mine jenter tåler sol, blir ikke brente. Vi smører de med faktor 30, smører ofte og bruker en god solhatt som også dekker godt nedi nakken. Vi tar pauser, rusletur i skyggen, lunsj f.eks og minste sover dessuten en stund midt på dagen ennå. Men utover det så lar vi de være i sola og leke og bade og det tåler de.

Skrevet

Hva mener du?

Barn som er født og oppvokst i land med sterkere sol tåler selvfølgelig mer sol enn nordmenn med lys hud og lengre perioder med svak sol, og mange plasser uten sol! Barn skal være forsiktig i sola, spesielt i syden. Det er skremmende at du ikke vet det.

Selvfølgelig vet jeg det. Men det blir jo litt feil å si at barn ikke TÅLER sol..

Skrevet

Bruker UV drakt deler av dagen på mine 5 åringer, men de blir fort brent. Sola er mye sterkere lengre syd, ville tatt med drakt. Kjedelig og vondt å måtte være inne i mange dager pga solbrenthet.

Kjøp med rikelig med solkrem her hjemme, den i syden er ofte dårlig og dyr.

Cosmica er god, jeg liker også godt Vichy sine.

Anonymous poster hash: 290be...48a

Skrevet

Mine på 5 og 8 år liker todelt uv-drakt. Ville hatt på uv drakt fra 11-14/15 hvertfall, de blir fort brent på skuldrene. Kjedelig å måtte slite med soleksem etc resten av livet om han blir forbrent. Solhatt eller caps er også fint.

Anonymous poster hash: ede25...963

Så store barn med uv drakt?? Hjelpes....

Anonymous poster hash: 4e061...f8b

Skrevet

Hva mener du?

Selvfølgelig vet jeg det. Men det blir jo litt feil å si at barn ikke TÅLER sol..

Det er jo ingen som har påstått at barn ikke tåler sol, spørsmålet var om de tåler den sterke solen som er i "syden". Det er noe helt annet enn å være ute i Norge et par timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...