Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Eller burde jeg ha med uvdrakt? Gran canaria, mye stranda Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Uv-drakt og faktor 50. dekke med klær. Å være mye solbrent som barn øker faren for hudkreft som voksen dramatisk! Anonymous poster hash: 230ec...d0b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Min 3-åring løp bare rundt i badetrusa da vi var på gran canaria i des. Smurte han med 50. Disse Uv-draktene er vel mer for babyer, dessuten blir de veldig kalde og ekle å ha på så fort man har tatt seg et lite bad. 3-åringen min var opp og ned fra bassenget hele tiden, så var mye bedre med en liten badetruse på han da. Babyen min derimot brukte Uv-drakt som jeg skiftet mellom hvert bad Anonymous poster hash: fb3f0...261
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Solfaktor 50, smør ofte. Drakt er ikke automatisk nødvendig, la huden puste. Men dekk hodet og ta pauser. Men følg med, særlig skuldrene. Noen barn blir lettere røde enn andre. Anonymous poster hash: ae557...cf1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 Nei, de sprekker... Anonymous poster hash: 4d140...cf0
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Nei, de sprekker... Anonymous poster hash: 4d140...cf0 Hva mener du? Anonymous poster hash: c7dbb...663
Fandens Oldemor Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 Vil si det viktigste er å smøre veldig ofte. Hvis jeg husker riktig, så inneholder bare faktor 50 flere skadelige stoffer, er ikke mer effektiv enn 30. Men sjekk det opp. Ofte er i alle fall nøkkelen her.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #8 Skrevet 26. januar 2016 Ta pause fra sola når den er på sitt verste. er det mellom 12-15 kanskje? Eller ha et uv-telt på stranda som han kan leke i, med bøtte,spade og kanskje et lite basseng i skyggen. Så smører du han godt Han tåler jo litt sol, men ikke for mye i lengden, spessielt nå etter en lang vinter. Caps/hatt er et must! det hadde vi på hele tiden, og passet på at han satt i skyggen der det gikk. slo opp parasoll Anonymous poster hash: 7754b...a9d
snille-nille Skrevet 26. januar 2016 #9 Skrevet 26. januar 2016 Det var en spøk, troll sprekker i sola :-)
Snøfnugg75 Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 http://www.forbrukerradet.no/test/2015/solkremtest-2015/
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #11 Skrevet 26. januar 2016 Det var en spøk, troll sprekker i sola :-)Det er ikke snakk om troll, men om barn. Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #12 Skrevet 26. januar 2016 Ta pause fra sola når den er på sitt verste. er det mellom 12-15 kanskje? Eller ha et uv-telt på stranda som han kan leke i, med bøtte,spade og kanskje et lite basseng i skyggen. Så smører du han godt Han tåler jo litt sol, men ikke for mye i lengden, spessielt nå etter en lang vinter.Caps/hatt er et must! det hadde vi på hele tiden, og passet på at han satt i skyggen der det gikk. slo opp parasoll Anonymous poster hash: 7754b...a9d Ok, men drar i sommerferien da. Så huden er ikke helt "uvant". Takk for alle tips!! Pleier å bruke cosmica spray...er den fortsatt bra? Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #13 Skrevet 26. januar 2016 Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid. Anonymous poster hash: 7b9ff...43d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #14 Skrevet 26. januar 2016 Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid.Anonymous poster hash: 7b9ff...43d Hva mener du? Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #15 Skrevet 26. januar 2016 30 er bedre enn 50 grunnet stoffene i de. Smør ofte og ta pause fra solen midt på dagen (siesta). I Spania fant jeg på apoteket en genial solkrem for sensitiv hud. Den ser ut som hårspray og skal ikke smøres ut men "lakkere" barna. trakk fort inn, og ikke klissete. Samt veldig god i vann. Ikke minst på stranden med sand i tillegg. Vi har vært i Spania hvert år i 3 uker med barn fra de var 5 mnd til 8 åring. Aldri har de blitt solbrente noen av de. Solbriller og hatt er must, samt UV drakt til de minste. 3 åring bare badebukse/badedrakt Anonymous poster hash: 10ac8...4ea
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #16 Skrevet 26. januar 2016 30 er bedre enn 50 grunnet stoffene i de. Smør ofte og ta pause fra solen midt på dagen (siesta). I Spania fant jeg på apoteket en genial solkrem for sensitiv hud. Den ser ut som hårspray og skal ikke smøres ut men "lakkere" barna. trakk fort inn, og ikke klissete. Samt veldig god i vann. Ikke minst på stranden med sand i tillegg. Vi har vært i Spania hvert år i 3 uker med barn fra de var 5 mnd til 8 åring. Aldri har de blitt solbrente noen av de. Solbriller og hatt er must, samt UV drakt til de minste. 3 åring bare badebukse/badedraktAnonymous poster hash: 10ac8...4ea Spørs om jeg får på solbriller da var et tapt prosjekt i fjor sommer i hvertfall... Takk for råd Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #17 Skrevet 26. januar 2016 Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid.Anonymous poster hash: 7b9ff...43d Hva mener du? Anonymous poster hash: c7dbb...663 Poenget er vel at barn tåler sol.. De aller fleste gjør vel det. Det bor barn i varme land også, og de klarer seg. Anonymous poster hash: c8e65...86e
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #18 Skrevet 26. januar 2016 Mine på 5 og 8 år liker todelt uv-drakt. Ville hatt på uv drakt fra 11-14/15 hvertfall, de blir fort brent på skuldrene. Kjedelig å måtte slite med soleksem etc resten av livet om han blir forbrent. Solhatt eller caps er også fint. Anonymous poster hash: ede25...963
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #19 Skrevet 26. januar 2016 Vi dro til syden første gang da barnet var ca 3,5 år. Vurderte uv-drakt, men valgte å droppe det til slutt. Brukte bare badebukse. Jeg var veldig påpasselig med å ikke ha han i sola konstant i flere timer, gjøre litt varierte ting og ikke bare vært i solsteken, ta en pause mellom kl.12-15 (når sola er sterkest, f.eks gikk og slappet av litt på rommet eller spiste litt), og ikke minst smøre - smøre - smøre. Passe på at han alltid var stappa full av solkrem. Vi har siden vært flere turer til solfylte steder og han har aldri vært solbrent. Pappaen som glemmer å smøre seg derimot... Rød med en gang. Så smøring skal man ikke undervurdere! Husk å drikke MASSE vann all mann Anonymous poster hash: a46bc...807
Appelsinpiken Skrevet 27. januar 2016 #20 Skrevet 27. januar 2016 Vi smører med faktor 30, og bruker uv-skjorte. Barna vil ofte selv ha på uvskjortene
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #21 Skrevet 27. januar 2016 Vi bruker faktor 50 og en siesta midt på dagen. Badedrakt og badebukse :-) Anonymous poster hash: 19bc0...da3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #22 Skrevet 27. januar 2016 Faktor 30 er nok, men smør ofte. Bruk gjerne klær som beksyttelse i tillegg og ta pauser fra solen. Faktor 50 er ikke anbefalt med mindre man svært sensitiv hud eller oppholder seg nær ekvator over lengre tid. Dette fordi solkrem med så høy faktor inneholder kjemikalier som i seg selv kan være kreftfremkallende. Dette er kreftforeningen sine råd. Anonymous poster hash: 976af...b64
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #23 Skrevet 27. januar 2016 Solfaktor 30 og en hvit tskjorte holder I sommerferien er det VELDIG varmt der nede, så det viktigste er vann, vann og mere vann og is Kos dere Jeg var der, men om vinteren, da minstemann var 2,5 år, han storkoste seg. Vi kjøpte en parasoll (en stor en) der nede, og et lite plaskebasseng. Han satt mest under parasollen med bøtte og spade og STORKOSA seg Anonymous poster hash: 6162d...f64
Pobie Skrevet 27. januar 2016 #24 Skrevet 27. januar 2016 (endret) Det er bedre å dekke dem til enn å smøre. Solhatt og lett skjorte og shorts er det beste, og smøre alle områdene man ikke kan dekke med klær. Smør ofte, etter hvert bad og ellers minst annenhver time. Alle klær blokkerer UV, trenger ikke egen drakt til det. Endret 27. januar 2016 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2016 #25 Skrevet 27. januar 2016 Må ikke finne på, det er ingen 3åringer på Gran Canaria. De må ligge på glass til de konfirmeres der nede. De krymper for mye i sola før den tid.Anonymous poster hash: 7b9ff...43d Hva mener du? Anonymous poster hash: c7dbb...663 Poenget er vel at barn tåler sol.. De aller fleste gjør vel det. Det bor barn i varme land også, og de klarer seg. Anonymous poster hash: c8e65...86e Sammenligner du nordiske barn med lys hud der det er vinter halve året med barn fra f.eks Spania der de har hud som er vant til sola? Det går jo ikke Anonymous poster hash: c7dbb...663
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå