Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Jeg er gravid i uke 26, har en sønn fra før og det samme gjelder min samboer han har også en sønn fra før. Nå har det seg sånn at barnemoren til sønnen hans har snakket med BV, jeg vet ikke hva hun har sagt til de, men vedder nesten på at hun lyver til de og sagt med dritt. For hun vet jo ikke noe angående saken min der oppe. + Det er ikke bare min feil med det som har skjedd tidligere. Men har hun egentlig grunn og snakke med BV angånde dette? Hun vet jo ikke saken med jeg og eks samboer. Jeg skjønner jo at hun er redd for at jeg skal gjøre noe med sønnen hennes og slikt. Men før jeg flyttet ned hit snakket jeg med min advokat og sier ikke noe på det + BV har ikke sagt noe på at jeg flyttet hit. Noen som har peiling på hva som kan skje? Har mye ting jeg har lyst å få ut. Men fått ut litt så jeg klarer å ro meg. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Anonymous poster hash: 85a51...b55
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Skjønte ikke så mye av dette... Du har et barn fra før og bv er inne i bildet ang det barnet/deg/far? Isåfall skjønner jeg om en annen mor er bekymret for sitt barn som ev bor tidvis med deg? Nå vet jeg jo ingenting, og det gjør gjerne ikke den andre moren heller? Hadde faren til mitt barn blitt sammen med en kvinne der bv var inne i bildet hadde jeg også blitt bekymret og gjort det jeg kunne for å finne ut hva det handlet om, for å beskytte mitt barn.. Anonymous poster hash: 65f88...20e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Hun stikke ikke nesa i andre sine saker. Hennes sønn og de voksne rundt hennes sønn ER hennes sak. Anonymous poster hash: 7be3a...570
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Om bv er innblandet med barnet du har fra før, så skjønner jeg godt at hun tar kontakt med bv, siden hennes egen sønn også er i ditt liv. Anonymous poster hash: 9a57e...d3d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Hvorvidt hun har grunn til å snakke med barnevernet kommer vel litt an på hvorfor de var innblandet i første omgang, vil jeg tro? Hvis min eks hadde blitt sammen med ei som hadde blitt meldt til bv for, f.eks, mistanke om vold mot barn, så klart jeg hadde vært bekymret om hun da skal ha ansvar for MITT barn! Men bv har jo taushetsplikt ovenfor henne ang din sak, så jeg regner med hun har luftet sin bekymring til bv ang sitt eget barn..? Eller har jeg misforstått? Anonymous poster hash: 1ecb5...674
sug lut Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Hadde far til mitt barn innlatt seg med ei som hadde så store problemer med barnevernet at hun var troende til å poste et sånt innlegg hadde jeg ikke akkurat latt min bekymring forbigå i stillhet.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Gjøre noe med sønnen hennes og slikt?? Hva slags problemer har du med BV? Høres ut som moren har rett i og bekymre seg her... Anonymous poster hash: c9cb9...b62
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Hi, ser du ikke at det bare er fornuft og helt logisk at moren til ditt stebarn er bekymret når hun ikke vet hvorfor bv er inne i bildet hos deg og ditt barn? Tenk deg situasjonen om den var motsatt. Din eks ble sammen med en dame som hadde barnevernet inne i bildet, du visste ikke noe om årsaken til at bv var koblet inn, du måtte bare overlate ditt barn til denne kvinnen som du ikke visste noe om, ikke visste hvorfor bv mente de måtte være inne i bildet når det gjaldt hennes omsorgsevne. Hadde du ikke blitt bekymret? Du sier at moren til ditt stebarn ikke vet noenting om årsaken til at bv er inne i bildet hos deg. Da er det naturlig at hun blir bekymret. Du kan løse det på en enkel måte ved å snakke med henne og fortelle hvorfor bv er involvert hos deg. Eller har du noe å skjule? Anonymous poster hash: 60ebb...202
Sheriff Callie Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Hadde far til mitt barn innlatt seg med ei som hadde så store problemer med barnevernet at hun var troende til å poste et sånt innlegg hadde jeg ikke akkurat latt min bekymring forbigå i stillhet. Samme tenkte jeg, lukter ugler i mosen her 😁
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Oioi! Her var det mye rart..... Skjønner at hun er bekymret! Anonymous poster hash: 7be3a...570
sug lut Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Beklager, men alt i innlegget ditt gjør det bare klarer at mannens eks har en god sak.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 *riste på hodet* Anonymous poster hash: c2605...443
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Forstår jeg deg rett i at du ikke har ansvar for ditt eget barn som du har med eksen? Du nevner at du ikke ryddet, at eksen ikke ryddet. Men kjære deg, ingen blir fratatt omsorg for eget barn fordi de ikke har det helt ryddig. Barn blir flyttet fra foreldrene når man mener det er skadelig for barnet å bli boende med foreldrene. Før barn flyttes vil man få tilbud om veiledning hvis det ikke er akutt alvorlige tilstander. Hvis det er slik at du har mistet omsorg for barnet ditt så forstår jeg godt at din nye manns eks er svært bekymret for å sende barnet til deg. Og om du ikke forstår det, da viser det lite innsikt i alvoret i situasjonen, er jeg redd. Anonymous poster hash: 60ebb...202
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Jeg tror nok det er mer her enn du sier, eller kanskje du bare ikke innser det. Det skal være rimelig ille før bv tar over omsorgen, ikke bare småting. Mor stikker ikke nesen i andres saker, hun er bekymret for barnet sitt. Anonymous poster hash: 65f88...20e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Forstår jeg deg rett i at du ikke har ansvar for ditt eget barn som du har med eksen? Du nevner at du ikke ryddet, at eksen ikke ryddet. Men kjære deg, ingen blir fratatt omsorg for eget barn fordi de ikke har det helt ryddig. Barn blir flyttet fra foreldrene når man mener det er skadelig for barnet å bli boende med foreldrene. Før barn flyttes vil man få tilbud om veiledning hvis det ikke er akutt alvorlige tilstander. Hvis det er slik at du har mistet omsorg for barnet ditt så forstår jeg godt at din nye manns eks er svært bekymret for å sende barnet til deg. Og om du ikke forstår det, da viser det lite innsikt i alvoret i situasjonen, er jeg redd. Anonymous poster hash: 60ebb...202 Jeg prøvde å godt jeg kunne for å skape et hyggelig hjem for meg og eks. Men eks ryddet aldri slik at det ble min feil på en sort måte eller hvordan jeg skal forklare det. Har sikkert feiler selv siden jeg ikke har omsorgen for sønnen min. Jeg tok i mot den veiledingen jeg fikk. mens barnefaren snek seg unna så det gikk utover meg. Og når samboer ser at sønnen sin er mye lykkeligere nå når jeg kom inni bildet så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 85a51...b55
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 Forstår jeg deg rett i at du ikke har ansvar for ditt eget barn som du har med eksen? Du nevner at du ikke ryddet, at eksen ikke ryddet. Men kjære deg, ingen blir fratatt omsorg for eget barn fordi de ikke har det helt ryddig. Barn blir flyttet fra foreldrene når man mener det er skadelig for barnet å bli boende med foreldrene. Før barn flyttes vil man få tilbud om veiledning hvis det ikke er akutt alvorlige tilstander. Hvis det er slik at du har mistet omsorg for barnet ditt så forstår jeg godt at din nye manns eks er svært bekymret for å sende barnet til deg. Og om du ikke forstår det, da viser det lite innsikt i alvoret i situasjonen, er jeg redd. Anonymous poster hash: 60ebb...202 Jeg prøvde å godt jeg kunne for å skape et hyggelig hjem for meg og eks. Men eks ryddet aldri slik at det ble min feil på en sort måte eller hvordan jeg skal forklare det. Har sikkert feiler selv siden jeg ikke har omsorgen for sønnen min. Jeg tok i mot den veiledingen jeg fikk. mens barnefaren snek seg unna så det gikk utover meg. Og når samboer ser at sønnen sin er mye lykkeligere nå når jeg kom inni bildet så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Men hvorfor ble barnet ditt tatt fra deg, Hi? Man tar ikke barnet fra noen bare fordi foreldrene ikke rydder nok! Så hva var den egentlige årsaken til at barnet ble tatt fra deg? Om du ikke kan si årsaken på et anonymforum så er det kanskje ikke så rart moren til ditt stebarn er bekymret? Mulig sønnen til din nye samboer har det bedre etter at du ble samboer med hans far. I så fall så har du kanskje lært. Men har du lært så vil jeg tro at du også kan forstå at moren til denne gutten er bekymret fordi du har mistet omsorgsretten til ditt eget barn? Anonymous poster hash: 60ebb...202
Merdee Skrevet 26. januar 2016 #18 Skrevet 26. januar 2016 (endret) Innlegget ditt er svært usammenhengende og ansvarsfraskrivende... Her forstår jeg dessverre denne morens bekymring godt. Hun er ansvarlig for sitt barn, og bør ikke sende barnet til samvær dersom hun har god grunn til å tro at det kanskje ikke tas godt vare på der. Endret 26. januar 2016 av Virginia!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #19 Skrevet 26. januar 2016 Forstår moren veldig godt. Hadde vært veldig bekymret. Og jeg er en smule bekymret for den du har i magen også. Du skriver utrolig usammenhengende og underlig. Hvorfor gjør du så dårlig rede for saken du vil ha innspill på? Anonymous poster hash: ab677...b67
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #20 Skrevet 26. januar 2016 Det jeg leser er at du mener du har prøvd å gjøre alt korrekt, mens barnefar har gjort alt feil og du får ikke ha omsorg for barnet pga barnefar. I tillegg så sier du at BV lyver. Altså hvis du ønsker å bli tatt seriøst av moren til stesønnen din bør du umiddelbart skifte fokus, og ikke skylde på alle andre. At dere mistet omsorgen ligger på dere begge. Du sier du prøvde tiltakene mm, men mistet uansett omsorgen og det forteller veldig mye mer enn dine usammenhengende ord. Jeg forstår barnemor veldig godt, og hadde gjort akkurat samme selv. Forøvrig tar du jo ikke noe ansvar i forhold til barnemor sin skepsis, og velger heller å skylde på henne også i forhold til at hun ikke er en god mor. Du burde virkelig skjerpe deg og ta en virkelighetsvurdering! Anonymous poster hash: 57041...675
Ziva Skrevet 26. januar 2016 #21 Skrevet 26. januar 2016 Må si jeg er litt forundret at noen velger å få barn med noen som har blitt fratatt sitt barn av BV.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #22 Skrevet 26. januar 2016 Syntes det er utrolig egoistisk av deg å sette ett nytt barn til verden når du ikke en gang klarer å ta deg av det første barnet du har! Stakkers baby 😔 Anonymous poster hash: 9a57e...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #23 Skrevet 26. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Forstår jeg deg rett i at du ikke har ansvar for ditt eget barn som du har med eksen? Du nevner at du ikke ryddet, at eksen ikke ryddet. Men kjære deg, ingen blir fratatt omsorg for eget barn fordi de ikke har det helt ryddig. Barn blir flyttet fra foreldrene når man mener det er skadelig for barnet å bli boende med foreldrene. Før barn flyttes vil man få tilbud om veiledning hvis det ikke er akutt alvorlige tilstander. Hvis det er slik at du har mistet omsorg for barnet ditt så forstår jeg godt at din nye manns eks er svært bekymret for å sende barnet til deg. Og om du ikke forstår det, da viser det lite innsikt i alvoret i situasjonen, er jeg redd. Anonymous poster hash: 60ebb...202 Jeg prøvde å godt jeg kunne for å skape et hyggelig hjem for meg og eks. Men eks ryddet aldri slik at det ble min feil på en sort måte eller hvordan jeg skal forklare det. Har sikkert feiler selv siden jeg ikke har omsorgen for sønnen min. Jeg tok i mot den veiledingen jeg fikk. mens barnefaren snek seg unna så det gikk utover meg. Og når samboer ser at sønnen sin er mye lykkeligere nå når jeg kom inni bildet så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Enn ditt eget barn, da? Er det lykkeligere nå når du er UTE av bildet...? Stikk fingeren i jorda. Barnevernet legger seg ikke oppi ryddinga deres. Og selv om far til den eldste "snek" seg unna ansvar, betyr ikke det at du ble en bedre eller dårligere mor, det er allikevel du selv som må gi den omsorgen som skal til. Faren til mitt barn var ikke på besøk engang før ungen var 4-5 år. Men likevel fikk barnet all den omsorg han skulle ha, av meg! Nytter ikke å skylde på andre her. Anonymous poster hash: a1213...9a1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #24 Skrevet 26. januar 2016 HI her. Får prøve å forklare litt bedre. Min sønnen er innen BV pga både jeg og eks. Min eks snek seg hele tiden unna når det kom til BV. Jeg ryddet, vasket og alt mulig (Ja, jeg skjønner at jeg bør gjør det siden jeg går hjemme) Men når en 30 åring ikke rydder på plass tingene og roter det til slik at virker som jeg får skylden. Er det veldig irrriterende. Men som min nåværende samboer skriver til henne at jeg det er ikke noe alvorlig. Om det hadde vært det så hadde ikke min samboer latt meg være nærheten av sønnen heller. Men når det er sjanse for at jeg kan få han tilbake. Men de siste årene så har det stått på eks sin omsorgsevne så jeg har egentlig ikke noe med den saken. En jordmor sa til meg når jeg var men UL med den i magen nå - er fordi jeg var veldig ung når jeg fikk forrige unge + hadde en samboer som ikke hjalp til noe. Han passet på han sjeldent alene, og sa han skulle gjøre mye hjemme men gjorde ikke noe. + BV lyver sånn inni granskogen. For å si det fint. Og hun vet at jeg er flink med unger siden jeg passet å ungen hennes før Men når advokaten ikke sier noe på at jeg flytter ned hit angående sønnen til samboer og at barnevernet har sagt at det går helt fint og ikke kontaktet meg mens jeg er her.(Borsett fra angående samvær med sønnen min da) Så jeg er ikke voldlig i hele tatt. Og heldigvis har jeg bare småting når det kommer til BV ikke store problemer. Og istenfor å ringe BV, så kunne vi jo heller møttes (har ikke hatt noen spess grunn for å møtt henne) Og snakket ut om det. Jeg har ingenting å skjule. Men irritende at ikke hun tror oss. Men finnes ting der jeg er irritert på henne også. At når det var masse minus grader ute, så sendte hun sønnen sin til skolen uten strømpebukse/ullklær. Bare en kortbukse altså en bukse som har blitt forkort + en tynn genser. Og hun tenker alltid på sitt eget beste ikke sønnes beste. Og har med ungen på McDonalds hver uke om mye annet dritt. Men som jeg har lært jeg skal ikke blande meg i andre foreldre sin oppdragelse. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Forstår jeg deg rett i at du ikke har ansvar for ditt eget barn som du har med eksen? Du nevner at du ikke ryddet, at eksen ikke ryddet. Men kjære deg, ingen blir fratatt omsorg for eget barn fordi de ikke har det helt ryddig. Barn blir flyttet fra foreldrene når man mener det er skadelig for barnet å bli boende med foreldrene. Før barn flyttes vil man få tilbud om veiledning hvis det ikke er akutt alvorlige tilstander. Hvis det er slik at du har mistet omsorg for barnet ditt så forstår jeg godt at din nye manns eks er svært bekymret for å sende barnet til deg. Og om du ikke forstår det, da viser det lite innsikt i alvoret i situasjonen, er jeg redd. Anonymous poster hash: 60ebb...202 Jeg prøvde å godt jeg kunne for å skape et hyggelig hjem for meg og eks. Men eks ryddet aldri slik at det ble min feil på en sort måte eller hvordan jeg skal forklare det. Har sikkert feiler selv siden jeg ikke har omsorgen for sønnen min. Jeg tok i mot den veiledingen jeg fikk. mens barnefaren snek seg unna så det gikk utover meg. Og når samboer ser at sønnen sin er mye lykkeligere nå når jeg kom inni bildet så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 85a51...b55 Du skriver så usammenhengende og forvirrende at jeg ikke skjønner annet enn at barnemoren har all verdens grunn til å være bekymret. Hvorfor mistet du omsorgen for barnet ditt? Anonymous poster hash: 8a55f...bc1
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2016 #25 Skrevet 26. januar 2016 Du har mistet omsorgen for ditt eget barn, noe som skal mye til. Hadde du skulle vært stemor til mitt barn hadde jeg blitt veldig bekymret. Denne mannen du bor med? I følge deg fikk han først barn med en dame, som du mener ikke er en god mor. Så bestemte han seg for å lage barn med en mor som ikke en gang fikk ha ansvar for barnet hun hadde fra før??? Dere høres alle tre (fire inkludert din x) ut som noe som absolutt burde bekymre barnevernet. Anonymous poster hash: 517f6...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå