Gå til innhold

Er det flere som er som Casa Kaos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama virker later og bedaglig, og skryter formelig av at ungene går for lut og kaldt vann. Jeg blir lei meg av å lese bloggen, og juleinnlegget noen linket til illustrerer akkurat det jeg reagerer på veldig bra.

Anonymous poster hash: 1176a...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skrev en gang (som svar til en kommentar, tror jeg) at de ikke alltid har kaos-dager, men at hun ikke skriver om de harmoniske dagene, for det er det så mange andre som gjør;)

Jeg er litt enig og litt uenig med henne. Å la ungene spise middagen under bordet er over min fatteevne, men hun har noen prinsipper som er verd å tenke over. Som at det er greit å være forskjellige og ikke være så rask med å dømme uten at man vet hele sannheten, for eksempel.

Og ja, jeg tar fri uten at ungene har det, - det trenger jeg i blant!

Skrevet

Leste om henne tidligere i dag. Hva med å få barna i seng, så kan hun ha egentid hver kveld? Vi er alle ulike og det er helt greit at vi løser hverdagen på ulike måter. Men her i huset er det faste leggetider og det har det vært siden de var tre mnd. Felles middager, regler og forventning til oppførsel har vi og. Får gode tilbakemeldinger fra bhg og skole, så vi må ha gjort noe riktig i forhold til våres barn. Jeg sier ikke at dette er riktig for alle!

Skrevet

Hun setter jo ting på spissen. Der andre rydder unna rot for å ta bilder, finner hun den kameravinkelen som viser mest mulig rot.

Jula virket ikke så stusselig. For dere som er opptatt av å ha barna hjemme fra barnehagen, så hadde barna fri i romjula. (2 uker fri)

Mine barn ser også litt mer TV i slike ferier. Det blir ganske mye lekerot første juledag.

Du kan lese at de bakte pepperkakehus, og var i akebakken og på kafé. Ferdigstappe er vel helt ok, selv på julaften!

At hun er glad for at det er barnehage igjen og koser seg hjemme: er hun ikke freelancer og skriver hjemme? Da er hjemmet hennes også kontoret hennes.

Tennene blir pusset hver dag, men ikke alltid på badet. Hun tar valg jeg ikke ville tatt, men barna hennes har det nok bra.

Jeg skjønner at en del folk liker å ta alt i verste mening, og ikke forstår konseptet med bloggen. Hun gjør det motsatte av det enkelte interiør- og mammabloggere gjør; viser fram det uperfekte heller enn å skjule det.

(Og dette skriver jeg uten å være en Casa Kaos-fan)

Anonymous poster hash: 5dca1...fc1

Skrevet

Kjenner meg absolutt ikke igjen! Trist at det skal være greit med latskap og manglende barneoppdragelse.

Anonymous poster hash: 2c4ca...896

Skrevet

Her kan det være ganske kaos til tider. Men vi har faste leggetider (ikke i helgene/ferier), spiser middag sammen og pusser tennene (dropper det hvis barna feks har sovnet i bilen på vei hjem fra besøk osv). Barna mine er ganske harmoniske og veloppdragne, men som mor klarer jeg ikke alltid være konsekvent eller "passe streng" (blir for lite streng på noen ting og for streng på andre ting..)

Klær kan lett hope seg opp, men tror det aldri har skjedd at barna går med ulike sokker fordi jeg ikke har fått brettet tøy.. Får liksom alltid det viktigste unna, selvom vi kan ha STORE kleshauger med utbrettet tøy..

Oppvaksen derimot står ofte til dagen etter 😬 Må hvile litt etter middag, og er så sliten etter barna er lagt at jeg prioriterer litt "ladetid" fremfor at vi skal våkne til strøkent kjøkken hver dag (selvom det er nydelig de dagene kjøkkenet er strøkent..)

Litt kaos er det jo, men stort sett synes jeg tiden med barna er harmonisk og fin.

Anonymous poster hash: cd66d...8f3

Skrevet

Jeg kjenner meg absolutt ikke igjen, det ville ikke vært en måte å leve på som hadde gjort meg og min familie glad. Hun må gjøre som hun vil, men jeg hadde nok ikke orket å dra på hyttetur med dem akkurat. Ellers finner jeg det rart at hun synes det er så viktig å flagge kaoset sitt hele tiden, som om det er noe å skryte av. Jeg har forøvrig samme innstilling til de som skryter av at alt er så ryddig og strøkent, det interesserer meg ikke, og jeg lurer på hvorfor det er så viktig hva andre synes?

Skrevet

Når hun først begynte å skrive var hun et frisk vindpust i en nett verden av supermoms. Jeg tenkte jess noen flere som ikke vet hvor helsekortet er, men hun har jo tatt helt av i sitt kaos nå.

Har ikke lest siste juleinnlegg, men et av de begynte hun med strenge regler og etter hvert som unga trasset ble det helt fritt. Syns jo det er spesielt å ikke skulle ha noen gaver før middag, men har du satt den regelen kan du ikke gi deg når ungen kaster frokost tallerken i vegen.

Ungene hennes lærer jo at hærverk og pøbbeladferd lønner seg. Var jo engang hun var så oppgitt over at noen hadde snakket til barna hennes på lekeland fordide sparket til et teltsom noen var inni.

Ikke fått med meg det med tannpusen, men hvis halvparten av det hun skriver syns jeg deter rart at bv ikke har kikket henne i kortene for høres jo stadig ut som hun bikker over fra fri oppdragelse til ren omsorgssvikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...