Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Jeg svarte ikke i den andre tråden, men jeg har papirer på at jeg er langt over gjennomsnittet intelligent. Konkludert av nevropsykolog etter 3-4 timers testing. Måtte gjennom en utredning etter en skade som ga mye problemer. Anonymous poster hash: 60d92...3ac
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Jeg svarte ikke i den andre tråden, men jeg har papirer på at jeg er langt over gjennomsnittet intelligent. Konkludert av nevropsykolog etter 3-4 timers testing. Måtte gjennom en utredning etter en skade som ga mye problemer. Anonymous poster hash: 60d92...3ac Ja, da har du jo faktisk av en reell grunn gått gjennom seriøs testing :-) Anonymous poster hash: 447f9...dc6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Jeg har ikke svart i tråden du sikter til (eller lest den, for den saks skyld), men jeg tok en mensatest for rundt 20 år siden. Tok den for moro skyld, og meldte meg ikke inn. Siden den gang har jeg fått fem barn, og er redd iq'en har falt drastisk. Føler meg i alle fall ganske ofte helt blåst på jobb. Leste et sted at iq sank under svangerskap og småbarnsperioder, men at den skulle stige igjen. Lever fortsatt i håpet😜 Anonymous poster hash: 800cf...f3e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Utredning i psykiatrien. Jeg var ikke vanskelig, lat eller kranglete. Jeg var et begavet barn. Anonymous poster hash: fc0c6...566
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6 De aller fleste her inne bygger nok påstandene sine på spekulative nettester som gir skyhøy IQ. Men både Mensas nettest og noen få andre, gir en svært god indikasjon på reell IQ- skåre. Anonymous poster hash: e9bc3...24e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tok en seriøs test på nettet. Tok lang tid å gjennomføre så.. Anonymous poster hash: f0786...a6b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Jeg vet hva min IQ er. Grunnen er at en god venn av meg trengte forsøkspersoner som et ledd av en studie da han tok dktorgradsavhanding i psykologi, og jeg var en av dem som passet i kategorien. Testen tok et par timer, og jeg var ganske sliten etterpå. Resultatet ble faktisk helt likt det jeg hadde fått på Mensa sine nettsider (så kanskje de faktisk er en god indikator?) og bekrefter at jeg er helt i øvre del av normalområdet (ca 120). Smart, men ikke noe geni, og det er jeg egentlig helt fornøyd med Anonymous poster hash: 85f63...a95
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Hei hi! Jeg har ikke målt iqen min, men jeg har et annet spm relatert til iq-testing. Håper du kan ta deg tid til å svare.. Om en person har fått 70 i iq, beordra fra en rettsinstans, for å se om han er beregnelig for noe galt han har gjort, kan denne personen jukse seg lavt i iq for å slik få lavere straff, eller kan dette gjennomskues? Litt vanskelig å få formulert skriftlig hva jeg lurer på, men håper du forstår. Anonymous poster hash: f4301...77f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Jeg ble testet hos psykolog gjennom nav da jeg gikk på aap. Fikk omtrent samme resultat som da jeg tok mensa-testen på nett. Anonymous poster hash: a5be9...7e2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tok opptaksprøven til Mensa og stod, men at jeg er begavet har jeg visst siden jeg har liten. Anonymous poster hash: 2061e...967
Gjest Antarctica Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Det er jo nett-tester, vøtt. Like realistiske som "hvilken filmstjerne ligner du" på Facebook... Ingen som får under 135 på en sånn test. På samme måte som alle ligner Brigitte Bardot! 😂 Ingen har bruk for å vite en slik score i det daglige. Det viktige er jo hva man kan få til og hva man kan lære. Endret 24. januar 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Jeg vet/ husker ikke om jeg ble testet, men jeg ble observert og hadde samtaler med en psykolog som barn i småskolen fordi jeg levde alene med et alvorlig sykt familiemedlem. Konklusjonen ble at jeg var langt mer moden emosjonelt enn jevnaldrende (dette ses faktisk ofte hos barn som "tvinges" til å bli tidlig voksne), svært intelligent, og viste omsorg og hjalp medelever som ikke var faglig like sterke som meg. Psykologen mente visst den gang at jeg nok hadde IQ som et barn som var 4- 5 år eldre. Anonymous poster hash: e9bc3...24e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Jeg tok en seriøs test på nettet. Tok lang tid å gjennomføre så.. Anonymous poster hash: f0786...a6b At den tar lang tid, betyr ikke at den er reliabel eller valid. Hvilken test var det? Anonymous poster hash: e9bc3...24e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Hei hi! Jeg har ikke målt iqen min, men jeg har et annet spm relatert til iq-testing. Håper du kan ta deg tid til å svare.. Om en person har fått 70 i iq, beordra fra en rettsinstans, for å se om han er beregnelig for noe galt han har gjort, kan denne personen jukse seg lavt i iq for å slik få lavere straff, eller kan dette gjennomskues? Litt vanskelig å få formulert skriftlig hva jeg lurer på, men håper du forstår. Anonymous poster hash: f4301...77f Ja, det er fullt mulig. Man kan skåre falskt lavt, men ikke falskt høyt. Jeg tenker derimot at man må være svært lite intelligent for å i det hele tatt ønske å gjøre noe slikt, fordi implikasjonene er så store. Tenker du på Making a murderer? Anonymous poster hash: e9bc3...24e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Jeg har ikke svart i tråden du sikter til (eller lest den, for den saks skyld), men jeg tok en mensatest for rundt 20 år siden. Tok den for moro skyld, og meldte meg ikke inn. Siden den gang har jeg fått fem barn, og er redd iq'en har falt drastisk. Føler meg i alle fall ganske ofte helt blåst på jobb. Leste et sted at iq sank under svangerskap og småbarnsperioder, men at den skulle stige igjen. Lever fortsatt i håpet Anonymous poster hash: 800cf...f3e Haha Anonymous poster hash: e9bc3...24e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Jeg er en av dem som har tatt mensa sin IQ test på nettet, bare for moro skyld. En ekskjæreste tok en IQ test i regi av Mensa, og i følge ham lignet testen veldig på den man får på nettet. Jeg fikk høy score på nett-testen. For meg er det ikke om min IQ er høy eller lav som betyr noe i det daglige. Som noen nevner her; det er muligheter for at jeg har blitt dum som et brød etter tre barn. Man får leve i håpet eller godta seg selv som man har blitt Anonymous poster hash: cfd19...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 Jeg er en av dem som har tatt mensa sin IQ test på nettet, bare for moro skyld. En ekskjæreste tok en IQ test i regi av Mensa, og i følge ham lignet testen veldig på den man får på nettet. Jeg fikk høy score på nett-testen. For meg er det ikke om min IQ er høy eller lav som betyr noe i det daglige. Som noen nevner her; det er muligheter for at jeg har blitt dum som et brød etter tre barn. Man får leve i håpet eller godta seg selv som man har blitt Anonymous poster hash: cfd19...c8b ..Eller kanskje jeg har vært dum som et brød hele tiden, siden IQ testen på nettet ikke er tilfredsstillende. Kan jeg ikke få leve i troen? Anonymous poster hash: cfd19...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Hei hi! Jeg har ikke målt iqen min, men jeg har et annet spm relatert til iq-testing. Håper du kan ta deg tid til å svare.. Om en person har fått 70 i iq, beordra fra en rettsinstans, for å se om han er beregnelig for noe galt han har gjort, kan denne personen jukse seg lavt i iq for å slik få lavere straff, eller kan dette gjennomskues? Litt vanskelig å få formulert skriftlig hva jeg lurer på, men håper du forstår. Anonymous poster hash: f4301...77f Ja, man kan "jukse" seg til lav IQ. Det er i grunnen bare å svare feil på oppgavene. Det skal godt gjøres å gjennomskue en person man ikke kjenner, så fremst det ikke er svært påfallende atferd. Dersom man oppnår 70 eller lavere på IQ-testing, mener jeg at det i tillegg bør foretas en funksjonskartlegging. Anonymous poster hash: 447f9...dc6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Jeg leste i en tråd lenger nede, der det var snakk om hvor "perfekte" mange fremstod på dette forumet. Det som slår meg i svarene, er at nesten alle slenger rundt seg med en IQ-skåre som tydeligvis gjelder dem selv. Spørsmålet mitt til alle disse er: Hvordan i alle dager vet dere IQen deres?? Har dere tatt seriøse tester som er godkjente og anerkjente for dette formålet? I min verden (jeg jobber i barnepsykiatrien, og IQ-tester mange barn og ungdommer) testes man DERSOM man har mistanke om at lav (eller høy) IQ har innvirkning på vansker en måtte ha. Vanlige mennesker går da ikke bare hen og IQ-tester seg, eller? Jeg vet selvsagt at Mensa arrangerer testing man kan melde seg på, men i følge deres tall kan umulig alle på dette forumet ha deltatt der...... Så hvor kommer disse tallene deres fra?? Jeg håper ikke det er disse internettestene som er kilden, for de sier nok dessverre (?) ingenting om reell IQ. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Anonymous poster hash: 447f9...dc6 Jeg ble testet når jeg var i 20 årene i forbindelse med en hjerneskade, for å måle omfanget av den. Det testet mye mer enn bare iq, akkurat hva vet jeg ikke. Det var sånn pinner i en boks, hastighet ol lignende også. Det er lenge siden. Fikk flere siders rapport og konkludert med ingen skade og en høy IQ. Anonymous poster hash: 66d02...fac
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #21 Skrevet 25. januar 2016 Har ikke deltatt i noen tråder om iq. Lurer bare på, er ikke testen på nett en god indikasjon Anonymous poster hash: 29228...d2b
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #22 Skrevet 25. januar 2016 Jeg har ikke svart om egen IQ, kunne ikke falt meg inn å gjøre det. Har imidlertid blitt testet med WAIS mens jeg var student, for at andre studenter skulle få øve seg på administrasjon og skåring. Ble også testet med WISC den gangen det ble vurdert om jeg skulle ha utsatt skolestart fordi jeg var født veldig sent på året og var veldig liten. Vet ikke skåren fra den gangen, men vet at foreldrene mine fikk vite at jeg presterte godt over eget aldersnivå. Anonymous poster hash: 66c5b...98d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #23 Skrevet 25. januar 2016 Min ble målt av nevropsykolog som en del av utredningen. Så jeg har det på papiret at jeg har høyere IQ enn landsgjennomsnittet. Har også tatt mensa sin test i etterkant og det fikk jeg relativt høyt skår. Anonymous poster hash: 1f090...899
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 Har tatt mensatesten på Mensa.no. Den som går på tid. Fikk 128 i IQ. 131 andre gang jeg tok den. Tar det med en stor klype salt. Man får sikkert bra resultat uansett Jeg tok den fordi jeg kjedet meg. Anonymous poster hash: 4ee99...344
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 Hei hi!Jeg har ikke målt iqen min, men jeg har et annet spm relatert til iq-testing. Håper du kan ta deg tid til å svare..Om en person har fått 70 i iq, beordra fra en rettsinstans, for å se om han er beregnelig for noe galt han har gjort, kan denne personen jukse seg lavt i iq for å slik få lavere straff, eller kan dette gjennomskues? Litt vanskelig å få formulert skriftlig hva jeg lurer på, men håper du forstår.Anonymous poster hash: f4301...77f Ja, det er fullt mulig. Man kan skåre falskt lavt, men ikke falskt høyt. Jeg tenker derimot at man må være svært lite intelligent for å i det hele tatt ønske å gjøre noe slikt, fordi implikasjonene er så store.Tenker du på Making a murderer? Anonymous poster hash: e9bc3...24e Hei hi!Jeg har ikke målt iqen min, men jeg har et annet spm relatert til iq-testing. Håper du kan ta deg tid til å svare..Om en person har fått 70 i iq, beordra fra en rettsinstans, for å se om han er beregnelig for noe galt han har gjort, kan denne personen jukse seg lavt i iq for å slik få lavere straff, eller kan dette gjennomskues? Litt vanskelig å få formulert skriftlig hva jeg lurer på, men håper du forstår.Anonymous poster hash: f4301...77f Ja, man kan "jukse" seg til lav IQ. Det er i grunnen bare å svare feil på oppgavene. Det skal godt gjøres å gjennomskue en person man ikke kjenner, så fremst det ikke er svært påfallende atferd. Dersom man oppnår 70 eller lavere på IQ-testing, mener jeg at det i tillegg bør foretas en funksjonskartlegging. Anonymous poster hash: 447f9...dc6 tenker ikke på making a murderer, nei. Personen fikk akkurat i overkant av 70. Som følge av dette har denne personen fått redusert straff etter å ha blitt dømt for voldtekt. Halvert tiden faktisk... Så lurte på om det kunne gjennomskues av de som utførte testen, at han spilte dummere enn han egentlig er.. Anonymous poster hash: f4301...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå