Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Hadde et tema her i sommer da vi (min mann og to andre søsken med damer) var på ferie sammen. Svigers spanderer alltid på alle, men ikke på oss. Fordi vi kanskje er eldst og nå har to egne gode inntekter. Det som skjer nå er at vi har vært sammen i 12 år. I 10 år har vi snakket om felles sydentur for alle sammen.... Det som skjer nå er at jeg skal føde i sommer og svigers velger å ta med seg yngstemann og hans familie. De har også spurt midterste om hun vil bli med... men ikke spurt oss. Blir bare irritert. Etter så mange år og ting vi har snakket om så velger de altså denne ssommeren da vi ikke kan bli med. På toppen av alt skal svigerfamilien på andre siden også bli med.... Både vi og den midterste synes dette er usmakelig, og de kommer ikke til å reise heller.... I tillegg reiser de midt i juli og de yngste har ikke råd til å betale selv. Så svigers betaler selvsagt. Ingen av de jobber. Går på skole og tar ikke ekstrajobber. Lever I en boble spør du meg. Jeg og min mann har jobbet 100 % siden vi fikk barn samtidig som vi studerte... Anonymous poster hash: e3801...79b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Ok Anonymous poster hash: d5143...504
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Og...? Hva er galt med at foreldre spanderer på sine barn som er studenter? Anonymous poster hash: a2f59...573
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Helt greit at foreldre spanderer ferie mens barna går på skole. Voksne barn med familie er jo flere og har ofte en annen økonomi enn studenter. Det er ingen regel at foreldre må ta med hele storfamilien eller ingen på tur. Kanskje dere får være med en annen gang. Kanskje svigers hygger seg med foreldrene til de og synes det er gøy å reise alle! Anonymous poster hash: a8c70...04d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Hvorfor vil du egentlig på ferie med de da? Anonymous poster hash: 78348...ba3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Synes du serriøst at de burde betale for dere, som tjener gode penger selv?? Eller at de burde droppe ferie fordi du er høygravid? Er det dårlig gjort å invitere med de menneskene de ønsker og feriere med, fordi du ikke liker det?? Gud hjelpes! Ta deg en bolle - eller skyld på hormoner.. Anonymous poster hash: b1b1f...c6d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Poenget mitt var ikke at de skulle betale, men at de valgte den sommeren (etter 12 år) som vi ikke kunne bli med.... Dette er noe som har vært snakket om i så lang tid at vi alle skal reise sammen (betale hver for oss)... Så velger de å reise i år når jeg skal føde 3 uker før avreisedato. Vi er 28 år, de er 26 og 24. Så det er virkelig ikke så stor forskjell mellom oss heller. Ville aldri gjort dette mot mine barn... Alle får spørsmål og heller velge om de vil eller ikke. Hadde aldri i verden reist det året min datter skulle føde og la alle andre bli med av søskenene. .. blir spennende hvordan livet blir når de vokser til. Anonymous poster hash: e3801...79b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Poenget mitt var ikke at de skulle betale, men at de valgte den sommeren (etter 12 år) som vi ikke kunne bli med.... Dette er noe som har vært snakket om i så lang tid at vi alle skal reise sammen (betale hver for oss)... Så velger de å reise i år når jeg skal føde 3 uker før avreisedato. Vi er 28 år, de er 26 og 24. Så det er virkelig ikke så stor forskjell mellom oss heller. Ville aldri gjort dette mot mine barn... Alle får spørsmål og heller velge om de vil eller ikke. Hadde aldri i verden reist det året min datter skulle føde og la alle andre bli med av søskenene. .. blir spennende hvordan livet blir når de vokser til. Anonymous poster hash: e3801...79b De har jo ikke spurt om dere vil være med på ferie, så det var nok ikke denne spesielle turen som dere har planlagt i 12 år at alle skal reise på. Dersom dere har snakket i 12 år om denne turen så var jo alderen 12,14 og 16 år da dere startet å prate om turen. Det virker rart. Anonymous poster hash: a8c70...04d
februarprins2013 Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Ser ikke problemet, forstår de, hvis dere tjener bra allerede , legg vekk sjalusien
anonomous Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Så mange rare svar du får.. Jeg skjønner dere godt, det er meget spesielt at de velger akkurat i år og spørre begge barna sine men ikke sistemann. Om de ikke har spurt fordi de antar at dere ikke blir mrd pga føding så burde de si det. Frekt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Utrolig trasig når foreldre/svigerforeldre favoriserer, eller ikke behandler barne sine likt. Rart at de ikke ser det selv. Jeg er enig med deg, HI, dårlig stil å invitere med 2 av 3 søsken. Anonymous poster hash: 4898c...15e
Miamimom Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Forstår tankegangen din HI. Hvorfor akkurat i år?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Jeg hadde blitt irritert... Hva sier mannen din, hi? Anonymous poster hash: 35029...760
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 Poenget mitt var ikke at de skulle betale, men at de valgte den sommeren (etter 12 år) som vi ikke kunne bli med.... Dette er noe som har vært snakket om i så lang tid at vi alle skal reise sammen (betale hver for oss)... Så velger de å reise i år når jeg skal føde 3 uker før avreisedato. Vi er 28 år, de er 26 og 24. Så det er virkelig ikke så stor forskjell mellom oss heller. Ville aldri gjort dette mot mine barn... Alle får spørsmål og heller velge om de vil eller ikke. Hadde aldri i verden reist det året min datter skulle føde og la alle andre bli med av søskenene. .. blir spennende hvordan livet blir når de vokser til. Anonymous poster hash: e3801...79b Kanskje de rett og slett så en mulighet for ferie med kun de de ville ha med seg? Og slippe den sutrete svigerdatteren? Anonymous poster hash: db366...115
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Jeg ville også valgt den sommeren der jeg garantert slapp å ha med deg på ferie! 🍋 Anonymous poster hash: 09da5...05c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Hva er vits med nebbete svar? Kan man ikke svare ordentlig så trenger man ikke skeive noe vel! Synest mange her inne generelt er ute med kjeften, på sin høye hest og setter seg ikke inn i situasjonen. Mennesker er forskjellige, man vet bare en historie av et helt liv og man kan ikke dømme noen ut av det. Kan forstå du reagerer, her gjør dem ikke forskjell. Da bror til mannen min kjøpte seg hus, pusset svigers opp rommene til barna. Vi fikk penger til å kjøpe varmepumpe! Forstår du reagerer, hadde gjort det selv! Kan vær dem tenker at dere får være med på tur et annet år? Eller får en sum siden de andre får tur? Anonymous poster hash: d6d06...38b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Dette er jo forskjellsbehandling. Foreldre skal behandle alle barna sine likt, selv om ett av dem tjener sine egne penger. Alt annet er urettferdig. Enig med HI, dette hadde jeg også reagert på! Synes også det er typiske din-svar over her. Pipa hadde nok fått en annen låt dersom det hadde vært dem selv dette gjaldt.
Mrs Smith Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 Du har min fulle forståelse! Forskjellsbehandling er en uting. Det trenger ikke alltid være 100% rettferdig, men svigerforeldrene dine gjør jo veldig forskjell her. Og hvorfor planlegge tur akkurat i år, når dere ikke kan bli med? Eller da inviterer de dere i det minste. Be mannen din ta det opp.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 Dette er jo forskjellsbehandling. Foreldre skal behandle alle barna sine likt, selv om ett av dem tjener sine egne penger. Alt annet er urettferdig. Enig med HI, dette hadde jeg også reagert på! Synes også det er typiske din-svar over her. Pipa hadde nok fått en annen låt dersom det hadde vært dem selv dette gjaldt. Det å behandle alle barna sine likt er jo i alle fall urettferdig! Ingen personer er like eller har nøyaktig like behov. Anonymous poster hash: a2f59...573
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Forstår godt at dere reagerer, Hi. Dette er forskjellsbehandling. Jeg tror jeg ville tatt opp det at dere synes det er synd at de velger å ha fellesturen akkurat i sommer når de vet at dere ikke kan være med, og så hørt hva de sier om det. Men jeg hadde ikke orket å gjøre noe mer ut av det. Hadde trolig trukket meg litt unna. Vet ikke om jeg hadde orket å være med dem på ferie mer når de gjør så stor forskjell på barna. Anonymous poster hash: 61403...605
Storebror & Lillebror Skrevet 24. januar 2016 #21 Skrevet 24. januar 2016 Dette er jo forskjellsbehandling. Foreldre skal behandle alle barna sine likt, selv om ett av dem tjener sine egne penger. Alt annet er urettferdig. Enig med HI, dette hadde jeg også reagert på! Synes også det er typiske din-svar over her. Pipa hadde nok fått en annen låt dersom det hadde vært dem selv dette gjaldt. Det å behandle alle barna sine likt er jo i alle fall urettferdig! Ingen personer er like eller har nøyaktig like behov. Anonymous poster hash: a2f59...573 Kverulant!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #22 Skrevet 24. januar 2016 Dette er jo forskjellsbehandling. Foreldre skal behandle alle barna sine likt, selv om ett av dem tjener sine egne penger. Alt annet er urettferdig. Enig med HI, dette hadde jeg også reagert på! Synes også det er typiske din-svar over her. Pipa hadde nok fått en annen låt dersom det hadde vært dem selv dette gjaldt. Det å behandle alle barna sine likt er jo i alle fall urettferdig! Ingen personer er like eller har nøyaktig like behov. Anonymous poster hash: a2f59...573 Men er det ikke feil å behandle barna så forskjellig at en eller flere av barna føler seg uønsket? Det er riktig å behandle barn ulikt, men da må det gjøres på riktig måte Disse foreldrene gir jo indirekte uttrykk for at de ikke ønsker å ha med sin sønn og Hi - og det er jo bare trist hvis det ikke er det de egentlig føler. Anonymous poster hash: 61403...605
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #23 Skrevet 24. januar 2016 Har begge din manns søsken partner og barn? Kan det være at svigers synes det ville blitt slitsomt om alle tre søsken med partnere og barn skulle vært med til syden? Jeg ville stilt med spørsmålet: "opptrer sviger av dumskap eller ondskap?" Om det ikke er av ondskap, ville jeg forsøkt å se hvorfor svigers behandler sine barn forskjellig? Kan det tenkers at de er litt redd for å tilby å betale for dere, ettersom dere klarer dere så utmerket godt selv? At de er bekymret for å fornærme dere? Det er engang slik at det er eldste barnets lodd å "få minst", særlig økonomisk! Foreldres økonomi bedres gjerne med ungeflokken som vokser til, og det forventer at eldste skal klare seg selv på en helt annen måte enn yngre søsken. Men dette gir også en ENORM frihet. Foreldre blander seg gjerne mindre, og har kanskje større respekt for avgjørelser den eldste tar Se på det slik, dine svigers ser nok på dere som langt mer likeverdige dem enn mannens søsken (som fremdeles er babyene ) Anonymous poster hash: f7799...6b1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #24 Skrevet 24. januar 2016 Dette er jo forskjellsbehandling. Foreldre skal behandle alle barna sine likt, selv om ett av dem tjener sine egne penger. Alt annet er urettferdig. Enig med HI, dette hadde jeg også reagert på! Synes også det er typiske din-svar over her. Pipa hadde nok fått en annen låt dersom det hadde vært dem selv dette gjaldt.Det å behandle alle barna sine likt er jo i alle fall urettferdig! Ingen personer er like eller har nøyaktig like behov. Anonymous poster hash: a2f59...573 Kverulant! Er jeg kverulant fordi jeg er uenig i KarMari sin uttalelse om at "alle foreldre skal behandle barna sine likt"??! Da får du bare mene det. Jeg mener hun, og åpenbart du, er helt på jordet. Anonymous poster hash: a2f59...573
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 Det ligger jo så mange ting bak dette enn det vi får fram her. Denne turen har faktisk blitt snakket om I veldig veldig lang tid, og ja når begge de minste søskenene gikk på VGS. Vi har kommet med forslag på leiligheter og diverse turer, men i fjor gadd vi ikke å ta det opp mer og valgte å reise selv. Spurte om de ville bli med, men fikk aldri svar.... De har alltid likt å vere med oss og tilbringe tid med oss. De forguder ungene og passer gjerne over alt annet... men det er denne forskjellsbehandlingen som er merkelig. Ja yngste søsken har barn og de skal ha barnet med til Syden. Det er jo merkelig når den midterste av søskenene også reagerer fordi de velger denne sommeren... Det er så store forskjeller på hvem som får penger, betalt barnehage o.l. Noe jeg mener er feil. Vi har alltid klart oss selv og jobbet masse. Yngste nå slipper å jobbe fordi han vet selv han kan få hjelp når han vil (men han har alltid blitt favorisert av mor) Mulig jeg sutrer, men for meg er det spesielt. Jeg har nok en stor verdi I livet mitt som sier rettferdighet. Veldig opptatt av det og gjør alt jeg kan for at barna skal føle rettferdighet. Ja ting blir ulikt inne i mellom, men store summer/ferier o.l synes jeg er viktig at barna blir behandlet likt. Jeg fikk ikke bli med min egen far på ferie som liten fordi stedatteren min skulle ha med seg en venninne istedenfor.... Så det sitter nok litt dypt. Uansett om dere tror jeg er verdens sureste svigerdatter så tar dere nok feil. Min svigerfar har alltid sagt til meg at han har en farsfølelse for meg og den vil han alltid ha. Jeg ble sammen men mannen som 16 åring og kom tidlig inn i livet deres. Vi har et godt forhold ellers. Det er bare for mye penger, biler og ferier som blir betalt av svigers som ødelegger mellom søsken Hi Anonymous poster hash: e3801...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå