Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #28 Skrevet 2. februar 2016 Så har jeg på nytt forsøkt å få time hos lege, for å få målt hcg. Fikk beskjed om at positiv graviditetstest betyr at man er gravid, og at blødninger ofte er ufarlige, så lenge en ikke har smerter, og det ikke er klumper i blodet. Så jeg får ikke time før midt i mars :\ Fikk samme beskjed av både fastlege og lege på legevakt, at når testen var positiv var jeg gravid. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med deg da jeg følte at noe ikke stemte. Derfor var jeg også på legevakten, jeg var så sikker på at noe var galt at jeg løy om smerter og sa jeg trodde det var en exu..Testen der var jo også positiv og legen der gratulerte meg og sa jeg bare skulle slappe av, men jeg insisterte og han sendte meg til slutt på sykehuset, der det faktisk viste seg å være en exu. Poenget mitt er at ingen kan si slike ting uten å være sikker, og jeg blir provosert når leger og helsepersonell avfeier pasienter slik.Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: af1ae5c1fe9c33efd87ad7dd099a45e8"] af1ae...5e8 [/acronym]
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #29 Skrevet 2. februar 2016 Så har jeg på nytt forsøkt å få time hos lege, for å få målt hcg. Fikk beskjed om at positiv graviditetstest betyr at man er gravid, og at blødninger ofte er ufarlige, så lenge en ikke har smerter, og det ikke er klumper i blodet. Så jeg får ikke time før midt i mars :\ Fikk samme beskjed av både fastlege og lege på legevakt, at når testen var positiv var jeg gravid. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med deg da jeg følte at noe ikke stemte. Derfor var jeg også på legevakten, jeg var så sikker på at noe var galt at jeg løy om smerter og sa jeg trodde det var en exu..Testen der var jo også positiv og legen der gratulerte meg og sa jeg bare skulle slappe av, men jeg insisterte og han sendte meg til slutt på sykehuset, der det faktisk viste seg å være en exu. Poenget mitt er at ingen kan si slike ting uten å være sikker, og jeg blir provosert når leger og helsepersonell avfeier pasienter slik. Anonymous poster hash: af1ae...5e8 Og det er bare latterlig at de ikke lar deg komme inn og ta de blodprøvene. Du trenger ikke legetime en gang! Men masse lykke til! Anonymous poster hash: af1ae...5e8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #30 Skrevet 3. februar 2016 Fått tatt test? Lykke til 😊 Anonymous poster hash: 05cf7...b9a
Optimisten :) Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #31 Skrevet 3. februar 2016 Tusen takk for støtten dere! <3 Har testet, og fikk som forventet en negativ test i dag. Hadde så klart blitt glad for et annet resultat, men samtidig er jeg lettet over endelig å vite sikkert om jeg er gravid eller ikke. Har jo også lært til neste gang at det kan være lurt å vente på TR, fremfor å ta masse tester midt i syklus. For min del ble det jo bare forvirrende Jeg kontaktet legekontoret igjen, for å avlyse timen. Spurte også om å få en sjekk, for å se at alt er ute av systemet og vite at vi kan fortsette å prøve. Fikk til svar at så lenge testen er negativ er alt greit. Ikke heøt sikker på om jeg kan stole på det, men får bare gjøre det. Ha en fin dag dere!
pitrijorg Skrevet 3. februar 2016 #32 Skrevet 3. februar 2016 Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet lege å uansett. Sånn at du slipper det der neste gang. Åhh testen var positiv, alt er greit å den var negativ da er alt greit... Sånn skal det ikke være. Lykke til neste gang
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #33 Skrevet 3. februar 2016 Kanskje du hadde en spontannabort.. Trist Anonymous poster hash: 05cf7...b9a
Optimisten :) Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #34 Skrevet 3. februar 2016 Jeg bytter nok lege ja, følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Det var nok en spontanabort, eventuelt kjemisk, jeg vet ikke. Hadde jeg ikke tatt alle de testene hadde jeg aldri visst at jeg var gravid, ettersom tante rød har kommet till riktig tid hele veien. Merkelig! Selvfølgelig trist, men jeg er først og fremst lettet over å endelig ha fått svar. Så prøver vi igjen og håper på bedre lykke neste gang☺
Optimisten :) Skrevet 3. februar 2016 Forfatter #35 Skrevet 3. februar 2016 Jeg bytter nok lege ja, følte ikke at jeg ble tatt på alvor. Det var nok en spontanabort, eventuelt kjemisk, jeg vet ikke. Hadde jeg ikke tatt alle de testene hadde jeg aldri visst at jeg var gravid, ettersom tante rød har kommet till riktig tid hele veien. Merkelig! Selvfølgelig trist, men jeg er først og fremst lettet over å endelig ha fått svar. Så prøver vi igjen og håper på bedre lykke neste gang☺
pitrijorg Skrevet 3. februar 2016 #36 Skrevet 3. februar 2016 Alle gode ting er akkurat så mange ganger det tar. Lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå