Gå til innhold

Ler meg i hel, utdannning i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom nettop hjem fra barnehagen der min sønns nye ped-leder møtte oss for første gang. Hun har master i føreskolepedagogikk. Master? for å jobbe i barnehage? Jeg klarte å kvæle latterhikstene, nå har mastersyka gått for langt!

Anonymous poster hash: e72c6...77e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kommet master i mobbing, fordømmelse og dårlige sosiale antenner har jeg hørt rykter om.

Anonymous poster hash: cace2...6af

Skrevet

Jeg kom nettop hjem fra barnehagen der min sønns nye ped-leder møtte oss for første gang. Hun har master i føreskolepedagogikk. Master? for å jobbe i barnehage? Jeg klarte å kvæle latterhikstene, nå har mastersyka gått for langt!

Herregud, burde du ikke heller være glad for at barnehagen har kompetente voksne med god tdanning som vet hva de driver med, i stedet for å sette deg på den jævla høye hesten og sparke nedover

Anonymous poster hash: d07cb...1bb

Skrevet

Stakkars lille deg, din reaksjon sier ekstremt mye mer om deg enn om den velutdannede førskolepedagogen. Du synes ikke det er nødvendig at de som skal ta seg av de aller kjæreste vi har, har god utdanning, altså?

Anonymous poster hash: 67f95...682

Skrevet

Jeg har en styrer som holder på med en doktorgradsavhandling om barnsmedvirkning og mobbing i barnehagen

Anonymous poster hash: 1e36d...719

Skrevet

Du burde være glad for at barnehagen ønsker faglig kompetente voksne i barnehagen som vet hva de driver med. Og hvilken stor rolle i barnets liv og utvikling personalet i barnehagen har på sønnen din. Det er i barnehagen grunnlaget for all videre læring blir lagt. Da er det godt å vite at de som jobber der har relevant utdannelse.

Anonymous poster hash: 7862c...c0e

Skrevet

Kjære vakre vene. Dette må da være ironisk? Selvsagt og gudskjelov tar noen master, ph-d, og høyre utdannelse i barnehagesystemet. Om ikke annet, bør du være stolt av å ha barnet ditt der!

Anonymous poster hash: 62512...e53

Skrevet

Jeg er veldig glad for at de som tilbringer mer våken tid med barna mine enn meg selv i ukedagene er høyt utdannede og godt kvalifisert for oppgaven. Det er de som tar vare på det som er aller viktigst for meg. Du høres en smule bitter og nedlatende ut - ikke så høyt utdannet selv, kanskje?

Skrevet

Dette er et troll. Slapp helt av, alle mann (damer).

Skrevet

Synes det er flott at hun og andre ansatte i barnehagene tar master. Barna våre tilbringer mange timer der og det er betryggende å vite at de blir ivaretatt av godt skolerte folk.

Skrevet

Ikke direkte troll, men barnehagelærer med master som har opplevd at en far begynte å le på foreldremøte da styrer ba meg si noen ord om masteroppgaven. 

Skrevet

Hallepalle, hva blir det neste, liksom?? At man må ha utdannelse for å tørke gamle folk i rumpa?

Alle vet jo at barnehager og aldershjem er en oppbevaringsplass hvor hvem som helst kan jobbe.

Master, liksom. Hva tror hun at hun er?

Skrevet

Da jeg havnet på sykehus i fjor sommer fikk jeg behandling av ei med master i sykepleie. HAHAHAHA, master i sykepleie lizm, liiite teit!

For ikke å snakke om norsklæreren til kidden min, hun har master i litteraturvitenskap. LITTERATURVITENSKAP!!! Skjønneru?!?

Nei nå har detta mastertøvet gått for langt spørru mei!!!

Anonymous poster hash: abc9c...885

Skrevet

Stakkars deg:( I vår barnehage har heldigvis alle utdannet seg ved Livets Harde Skole. Ungene lærer seg om NAV-systemet, hvordan lage heimkok i kaffetrakteren og andre viktige saker man bør vite før man går ut i livets harde verden.

Anonymous poster hash: c9a61...367

Skrevet

Stakkars deg:( I vår barnehage har heldigvis alle utdannet seg ved Livets Harde Skole. Ungene lærer seg om NAV-systemet, hvordan lage heimkok i kaffetrakteren og andre viktige saker man bør vite før man går ut i livets harde verden.

Anonymous poster hash: c9a61...367

Heheh, ja det er viktig å kunne alt dette til man skal kommentere avisartikler på VG nett ;)
Skrevet

Jeg er veldig glad for at de som tilbringer mer våken tid med barna mine enn meg selv i ukedagene er høyt utdannede og godt kvalifisert for oppgaven. Det er de som tar vare på det som er aller viktigst for meg. Du høres en smule bitter og nedlatende ut - ikke så høyt utdannet selv, kanskje?

man behøver ikke utdanning for å ta vare på unger, gitt. HVEM SOM HELST kan ta en master, faktisk. Alle kan ta det! Det er ingen prestasjon. Det er vanlig.

Anonymous poster hash: a8345...400

Skrevet

Dont feed the troll.

Anonymous poster hash: 646d3...51b

Skrevet

man behøver ikke utdanning for å ta vare på unger, gitt. HVEM SOM HELST kan ta en master, faktisk. Alle kan ta det! Det er ingen prestasjon. Det er vanlig.

Seriøst? En ren skam at det finnes folk med slike tanker. Ta deg en uke i bhg, og bli i tillegg med på personalmøter, refleksjonsmøter, prosjektmøter osv - så kanskje det åpner øynene dine. Vi sitter så langt ifra på ræva å bare holder oppsyn..... Ja, de fleste KAN jobbe i bhg, men det er ikke "bare å passe barn". Og det er mange som ikke egner seg, deriblant deg. :)

Anonymous poster hash: f1d6a...cc9

Skrevet

Er det noe som er helt sikkert, så er det at ikke alle kan eller bør jobbe i barnehage

Anonymous poster hash: d07cb...1bb

Skrevet

Spesielt viktig med master dersom noen imbesile, dumme, dustete. dåraktig. dølsk. enfoldig,evneveik, fjantete,fjollete. fårete. fåvise, imbesile troll skulle sette barn til verden. Det er nemlig slik at barn av troll ikke har lært seg det grunnleggende og sosiale adferden på nivået til de andre barna. Dette er barn som gjerne trenger ekstra oppfølging og særskilt pedagogisk oppfølging slik at de ikke faller utenfor resten av livet. Troll føder troll, men noen troll kan lære seg å være opplyst uten å sprekke og ende som ruin og gråstein!

Anonymous poster hash: 62512...e53

Skrevet

Alle kan ikke ta master, for å komme inn på min må en ha B i snitt for å kunne søke. Det er ganske vanlig ellers også. Det kan på ingen måte alle klare, det er høye krav til refleksjon i barnehagelærerutdanningen i tillegg til at akademisk skriving ikke ligger for alle. Noen bachelor-studenter klarer aldri å komme opp på A og B av slike grunner. Jeg vet ikke hvem du mener "alle" er, de fleste med høyere utdanning kan kanskje klare det om de finner en master de brenner for, men det er det bare mellom 25 og 30% som har.

Skrevet

Det er absolutt ikke alle som er egnet til å jobbe med barn. Og ja, det er relativt vanlig at folk har høy utdanning, men noe får meg til å tvile på at du er blant dem. Å studere handler ikke bare om teoretisk kunnskap, men også bl.a. om personlig utvikling og evne til refleksjon.

Skrevet

Ikke direkte troll, men barnehagelærer med master som har opplevd at en far begynte å le på foreldremøte da styrer ba meg si noen ord om masteroppgaven.

Skjønner at jeg må understreke at jeg er HI

Skrevet

Skjønner at jeg må understreke at jeg er HI

ikke rart han ler når du absolutt skal skryte av masteroppgaven din!

Hold sånt skryt for deg selv,for ingen andre er intressert i å høre om det!

Anonymous poster hash: eed46...39f

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det er kommet master i mobbing, fordømmelse og dårlige sosiale antenner har jeg hørt rykter om.

Anonymous poster hash: cace2...6af

Det stemmer! Man får dem med "på kjøpet" når man tar master i idioti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...