Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #26 Skrevet 23. januar 2016 Satt igang 11 dager over tiden. Fikk 1 modningspille, riene kom etter 4,5 time. Hadde rier i 3 timer før vannet gikk. Da fikk jeg stormrier. Etter en del timer med stormrier måtte jeg få briconyl for å roe ned riene siden barnet ble stresset (trodde de ihvertfall). Da fikk jeg helt uutholdelige rier som hadde null effekt. Etter nye timer og vaktbytte på sjukehuset ble det bestemt at jeg måtte få drypp. Da fikk jeg også epidural. (Prøvde lystgass, men ikke noe for meg). Da hadde jeg hatt rier i over 12 timer. Fikk drypp og epidural, og da greide jeg faktisk å duppe av litt. Kjente fortsatt riene, men de var ikke så vonde. Men når det var tid for å presse, kjente jeg alt! Og fikk aldri pressetrang, så måtte presse ut ungen på egen vilje, så jeg holdt på å presse i nesten 2 timer. Legen sto klar for å hjelpe til med vakuum, men da fikk jeg mer fremgang så slapp unna det heldigvis. Det å få ut ungen var det mest smertefulle med hele fødselen, kjente godt the ring of fire. Jeg mista mye blod, livmora var mørbanka etterpå, og jeg var sengeliggende 1 døgn, men alikevel syns jeg det var en fin fødsel. Var forresten koblet opp med masse ledninger. Ctg måling på magen, elektrode som var festet på barnets hode, drypp og væske intravenøst og etterhvert også epidural i ryggen. Fødselen varte i 17 timer fra jeg fikk rier. Neste fødsel varte i 18 timer, men ble født i badekar uten smertelindring. Helt klart en bedre og mindre smertefull fødsel enn den igangsatte (selv med epidural deler av første fødsel), men syns alikevel første fødsel var overkommelig altså. Anonymous poster hash: 3843d...a52
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #27 Skrevet 23. januar 2016 Ser ut som igangsatte fødsler er like forskjellig som fødsel som har startet av seg selv. Min første fødsel var laaaaang og vond, og håper det ikke tar like lang tid denne gangen jeg hadde regelmessige rier i 33 timer. Både barnet og jeg var helt utslitt! Barnet pustet ikke selv. Fødsel nr to må jo bare bli bedre enn det HI Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #28 Skrevet 12. februar 2016 Da ble det igangsetting på meg også, så jeg får dele min erfaring. Jeg ble satt i gang på termindato med ballongkateter. skulle gå med det i 24 timer og fikk inntrykk av at det sannsynligvis ikke kom til å skje noe før dagen etter. Etter noen timer begynte jeg å kjenne små tak i ny og ned, men utover kvelden ble de borte. Etter ca 12 timer med ballongkateter fikk jeg rier som kom raskt og ble fort vondere. Jenta vår kom 6 timer etter at riene startet. Så det gikk fort i forhold til første fødsel og var mer intenst. Men mye bedre enn første fødsel HI Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #29 Skrevet 12. februar 2016 Da ble det igangsetting på meg også, så jeg får dele min erfaring. Jeg ble satt i gang på termindato med ballongkateter. skulle gå med det i 24 timer og fikk inntrykk av at det sannsynligvis ikke kom til å skje noe før dagen etter. Etter noen timer begynte jeg å kjenne små tak i ny og ned, men utover kvelden ble de borte. Etter ca 12 timer med ballongkateter fikk jeg rier som kom raskt og ble fort vondere. Jenta vår kom 6 timer etter at riene startet. Så det gikk fort i forhold til første fødsel og var mer intenst. Men mye bedre enn første fødsel HI Anonymous poster hash: 21de2...4ab Gratulerer Så bra at alt gikk så fort og greit Anonymous poster hash: 2b5e3...498
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #30 Skrevet 12. februar 2016 Jeg ble igangsatt i uke 36 med første. Det var masse slanger og overvåkningsutstyr. Fødselen var langdryg og smertefull, hadde nok sammenheng med at jeg var helt umoden og syk. Jeg fikk tilbud om keisersnitt og angrer den dag i dag på at jeg takket nei. Jeg har født "naturlig" i ettertid og det kan virkelig ikke sammenlignes. Om dette er tilfeldig vet jeg ikke, men jeg tror egentlig det har sammenheng med hvor umoden kroppen min var for fødsel. Anonymous poster hash: 3e891...e01
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #31 Skrevet 12. februar 2016 Ble satt i gang med fødsel 2 og 3, Ikke noe ledninger og drypp og overvåkning her i gården iallfall.... gikk lett som en plett, siste fødsel ble jeg satt i gang med ballong på morgenen, den falt ut etter et kvarter, fikk modnings pille noen timer etterpå, da dro vi til byen og koste oss med lunsj... først ved nitiden på kvelden begynte jeg å kjenne litt også dro det på mer og mer og kvart på tolv var han ute... var intensivt, men fort ferdig da.... smertelindring har jeg aldri benyttet meg av da jeg liker å ha full kontroll selv.... tror nok alle typer fødsler er like ulike som oss mennesker👍 Anonymous poster hash: 9e863...627
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå