Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Noen som har fått fødselen satt i gang? Hvordan var det? Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Ja. Det er ikke noe å ønske seg, men hvis du blir igangsatt er det vel fordi det er å anbefale, medisinsk. Det er fødsler med mye slanger, ledninger, ofte drypp, og målere og det blir veldig "klinisk". De fleste synes dessuten at det er tøffere fordi kroppen i utgangspunktet ikke er klar for fødselen. Men det blir den, den har bare litt lengre vei å gå. Anonymous poster hash: 9fbe6...430
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Jeg blir satt i gang til onsdag, om det ikke skjer noe før den tid. Ble ikke satt i gang ved første fødsel. Men endte likevel opp med masse ledninger, målinger, drypp og vakum. Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Plutselig_gravid Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Ja. Men jeg hadde 4 cm så de satt fødselen i gang ved å ta vannet, og etter hvert drypp. Fikk faktisk satt epidural før de satt meg i gang En herlig fødsel. Smertefri frem til utpressingen. Kunne fint bevege meg med ledninger, følte ikke at noe var i veien.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ble satt igang ved først å sette inn ballongkateter og så fikk jeg 4 modningspiller. Fødselen begynte brått ved at vannet gikk og var veldig intens. Det tok bare 53 min fra jeg kjente noe (vannet gikk) til barnet var ute. Jeg var ikke koblet opp til noen ledninger ol. Rakk heller ikke epidural og smertene var veldig vonde. Anonymous poster hash: 61ea5...17b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ble, var 16 dager på overtid (den gang det var lovlig ) Dette var fødsel Nr to, så sammenlignet med Nr 1, som kom naturlig var dette en mye hardere fødsel. Den strakk ut og strakk ut, riene var ujevne og ja i det store og hele, det var som om kroppen min (eller baby)ikke var klar... Jeg har ikke flere fødsler å samenligne, så vet jo egentlig ikke om denne Nr 2, hadde vært sånn uansett eller om det var pga igangsetting. Godt er det uansett ikke og ut skal de Anonymous poster hash: 1e169...862
frueoglille Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Først stripping, så ballongkateter, før de tok vannet. Da hadde jeg ligget på observasjon i 4 dager. Masse ledninger, drypp, epidural, you name it. Hadde svangerskapsforgiftning og ungen kom i uke 37+4. Fra de tok vannet til hun var ute tok det 6,5 time Syns det gikk greit for seg.
Gemini77 Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Begge mine ble igangsatt så jeg har ingenting å sammenligne med. Men hadde fine fødseler jeg. Første ble satt igang med mosningsgele i livmorhalsen. Fikk første dose lørdag morgen og sønnen min var ute mandag morgen etter en fin fødsel hvor jeg gikk ut i "spontan" fødsel søndag kveld etter 2-3 doser med gelé. Med nestemann ble jeg satt igang med modningspiller og fikk raskt rier. Riene var milde/moderate men kom hvert minutt i 16 timer og ga meg kun 1 cm åpning. Da greide de å ta vannet og datteren min var ute 1 time etter. Så det endte vel i styrtfødsel. Men fortsatt fin fødsel. Så min erfaring er at det ikke er noe å grue seg til. Som sagt vet jeg ikke hvordan det er å føde uten å bli satt igang så for meg har alt vært naturlig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har blitt satt igang 4 ganger og maks 6 timer tok det. Ca 4 timer med murringer og 2 med smerter. 1 vanlig fødsel, vannet gjekk 2 cm opning. Gjekk og surra og prata med dei som var der og sjekka etter 4 timer. 5 cm opning og 40 minutter etter var han ute. Anonymous poster hash: d2f86...160
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 Godt å høre det ikke bare er skrekkhistorier HI Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Ble satt i gang med sistemann. Drømmefødsel! Ute på en time etter fødselen ble startet Anonymous poster hash: df901...0f0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ble satt i gang med at de tok vannet. Hele fødselen tok rett under 4 timer. Ingen drypp . Gikk fint ☺️ Anonymous poster hash: a993d...2b5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Min største frykt er å bli satt igang en gang til. Det er helt sinnsykt forferdelig :/ Lang og intens fødsel.. NULL fremgang Får håpe kroppen din begynner av seg selv! Anonymous poster hash: 6a6d7...c61
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 Ja, de satte inn en pille kl 10 på morgenen ca 2 uker før termin. Etter flere lite liv kontroller på kort tid + at barnet var veldig lite mente sykehuset det var best å "ta han ut" sån at de kunne undersøke han ordentlig. rier fra kl 16 ca, vannet gikk rundt kl 21, han ble født rundt midnatt. Syntes det gikk veldig greit, hadde en fin fødselsopplevelse, gutten ble født frisk og fin, kunn litt liten for alderen om det blir flere barn i framtiden håper jeg på å kunne gå til termin da... Var ingen god følelse å ikke vite hvorfor han var så liten, gå rundt å lure på om det var noe galt. Så glad de hadde muligheten til å sette meg i gang Anonymous poster hash: 4942d...c69
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #16 Skrevet 22. januar 2016 Flere erfaringer? Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Popelko Skrevet 22. januar 2016 #17 Skrevet 22. januar 2016 Hadde en veldig fin igangsatt fødsel. Ble satt i gang med ballongkateter, og modningspille. Epidural de siste tre timene, så var hun ute. Følte jeg hadde god kontroll hele veien, imot for første fødsel som var noe helt anna.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #18 Skrevet 22. januar 2016 Satt i gang med første på overtid med modningspiller, ballongkateter, tok vannet og drypp, men liten fremgang så de ble keisersnitt på 4.dagen etter første pille (16 dager over tiden). Med nr 2 ble jeg satt i gang med ballong først, deretter tok de vannet og satt drypp, men for dårlig fremgang selv med vonde rier, så det endte også i keisersnitt. Ingen fødekvinne mao... Anonymous poster hash: 3d7ad...49b
Roheryn Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ble satt i gang med ballong, og fikk fine rier med en gang så da gjorde de ikke mer. Latensfasen (fram til 4 cm) var mye vondere enn med førstemann og tok ca 6-7 timer, på 4 cm gikk vannet og da var ungen ute etter tre kvarter. De tre kvarterene husker jeg som en eneste tåke av uutholdelig smerte, samtidig som det egentlig var en fin fødsel. Jeg tror jeg der og da var litt prega av at jeg så for meg at det skulle ta mye lengre tid (første fødsel var langdryg) - og jeg tror jeg ville dødd om den smerten skule vart i timevis. At det gikk kjapt trenger ikke ha noe med igangsettingen å gjøre (styrtfødsler ligger i slekta), jeg fikk jo ingen hormoner eller noe. Og ingen ekstra overvåkning eller ledninger. Alt i alt en fin fødsel - om enn nokså intens når det stod på som verst.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 Ble satt i gang med tabletter. Tok ca 12 timer og 3 tabletter før noe skjedde. Fra vannet gikk til baby var ute gikk det to timer. Riene var ekstremt intense, frem til pressriene kom de nonstop. Det var jævlig, det meste jeg husker er som en tåke i smerte. MEN, jeg er kjempefornøyd jeg. Det tok jo bare to timer og alt ble glemt etterpå Håper neste fødsel tar litt lengre tid og med pause mellom riene, men heller de to timene med styrtrier enn en fødsel i 40 timer hvor "ingenting" skjer. Anonymous poster hash: 0c1ad...689
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #21 Skrevet 22. januar 2016 Dere som det gikk veldig fort med og hadde intense rier, rakk dere ikke å få epidural eller ønsket dere ikke smertelindring? HI Anonymous poster hash: 21de2...4ab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #22 Skrevet 22. januar 2016 Gikk kjempefort da jeg ble satt i gang 7 dager etter termin. Kom inn kl 08 og fødte kl 13. Det gikk altfor fort i mitt tilfelle (måtte operere), men en god opplevelse likevel. Hadde ikke vært redd for å bli satt igang igjen:) Anonymous poster hash: 781e4...faf
Roheryn Skrevet 22. januar 2016 #23 Skrevet 22. januar 2016 Jeg verken ønsket eller rakk... etter at vannet gikk fikk jordmor såvidt satt elektrode på hodet til baby og sjekket åpning (hun påstod det var mellom to rier, men det tror jeg som jeg vil om 😛), men etter det var riene mer eller mindre sammenhengende og det var egentlig bare "tida og veien" fram til ungen var ute. Det falt meg ikke inn å be om smertelindring. Jeg kunne jo sikkert sutra meg til i latensfasen, men da var smertenivået tross alt overkommelig og de gir vel ikke uten videre epidural så tidlig. Uansett - jeg ville jo ikke ha, så jeg reflekterte ikke over muligheten.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #24 Skrevet 22. januar 2016 Jeg rakk ingen smertelindring. Da jordmoren skulle sjekke åpning før hun tilkalte noen(?) for å få satt epidural hadde jeg allerede 10 cm åpning, så det rakk vi ikke gitt. Anonym #20 Anonymous poster hash: 0c1ad...689
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #25 Skrevet 22. januar 2016 Min andre fødsel var igangsatt. Kan ikke si at den var mer smertefull enn den første. Ballong(uten effekt)og modningsgel(uten effekt) før de til slutt tok vannet. Fra de tok vannet til frøkna var ute tok det 4,5 timer. Drømmefødsel, selvom det fra start til slutt tok mange timer. Verken ønsket eller fikk smertelindring. Blir der igangsetting denne gangen, så er ikke det noe jeg gruer meg til. Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: d31de...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå