Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #1 Skrevet 19. januar 2016 Altså, jeg ser ikke en eneste positiv ting med å ha det yrket! Det finnes nesten ikke noe verre sted enn sykehus. Hvorfor vil dere frivillig utsette dere for irriterende mennesker, kroppsvæsker og ekle ting? Snakke med andre om deres sykdomstilstander. Hva er det som er så interessant med å være sykepleier?! Kan kanskje skjønne lege.. Til nød. Men sykepleier?! Ville heller jobber på Rema1000. Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #2 Skrevet 19. januar 2016 Fint for både deg og alle oss andre at du ikke er sykepleier! Noen liker å hjelpe andre, føler det givende og berikende å omgås andre og bidra til at de har det bedre. Anonymous poster hash: cebcb...3cd
SuperFries Skrevet 19. januar 2016 #3 Skrevet 19. januar 2016 (endret) Fordi kroppsvæsker, sår og all den andre gørra er spennende! Og det er ufattelig givende når man kan bidra positivt til noens livskvalitet. Og ufattelig ærerikt å få delta på den siste reisen i livet, om de er enten unge eller gamle. Det er fascinerende, og man lærer noe nytt hele tiden. Og er i konstant bevegelse 😀 Endret 19. januar 2016 av SuperFries
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #4 Skrevet 19. januar 2016 Fint for både deg og alle oss andre at du ikke er sykepleier! Noen liker å hjelpe andre, føler det givende og berikende å omgås andre og bidra til at de har det bedre. Anonymous poster hash: cebcb...3cd Jeg tror ikke noe på at flesteparten av sykepleierne er det fordi de "ønsker å hjelpe andre". Så uselviske er de færreste i valg av utdanning. Dessuten, om du noen gang har vært pasient har du nok lagt merke til at mange sykepleiere er langt fra vennlige engler.. Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #5 Skrevet 19. januar 2016 Man jobber i helsevesenet fordi man får innsikt i så mye som mange andre er livredde for. Man lærer enormt mye om mennesker. Man opplever gjennom andre sykdom, overlevelse, død, frykt, håp, angst, glede, ensomhet, fellesskap, sinne, frustrasjon og tårer, man betyr noe for andre og man er med på å gjøre verden til et bedre sted. Det er en gave å få lov til å hjelpe andre. Anonymous poster hash: 6fcf9...285
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Jeg er lege. Du skulle bare visst om den tillit jeg daglig vises av mine pasienter. Jeg har et spennende yrke og møter både utfordrende mennesker og utfordrende situasjoner. De fleste dager er preget av flotte pasienter og noen dager er kaos og kroppsvæsker:) Jeg er så heldig å jobbe med mange flotte engasjerte og kunnskapsrike sykepleiere som gjør en strålende jobb (og noen ikke fullt så flinke - og slik er det også i alle yrkesgrupper inkludert min egen). Takk og pris for disse flotte sykepleierne! Anonymous poster hash: 4fbe8...d9a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Hvorfor forstår du ikke at det gir glede å hjelpe andre? Det gir hvertfall meg vanvittig mestringsfølelse dersom jeg klarer å hjelpe noen med å klare ting de ikke har klart før, eller at akkurat mine kunnskaper og handlinger har bidratt til at pasienten er klinisk eller mentalt friskere. Og mtp slim, gørr osv så hender det selvfølgelig at jeg synes det er ekkelt, men samtidig så fascinerende å se kroppens funksjoner og reaksjoner. Jeg elsker å være sykepleier, og ville aldri blitt noe annet. Forstår heller ikke hvorfor du synes lege virker OK og sykepleier helt bak mål? De slipper heller ikke unna det ekle osv, de har bare mer ansvar og tar beslutninger enn oss, pluss ofte ugunstigere arbeidstider og vanskelig å få jobb (sykehus). Hva jobber du selv som? Anonymous poster hash: a276c...551
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Jeg ønsker å hjelpe de som trenger det! Er det så vanskelig å tro? Jeg må innrømme at mange pasienter irriterer meg og er ikke særlig fan av spy, bæsj og andre kroppsvæsker, så jeg har valgt å ikke jobbe på sykehus. Ja, man kan jobbe som sykepleier utefor sykehus også! Anonymous poster hash: feb4c...ebe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #9 Skrevet 19. januar 2016 Vel det er da ganske mange sykepleiere som er over snittet bitchy. Som er mer opptatt av å skravle med kollegaene enn å gjøre jobben, og som ikke virker spesielt interessert. Og da snakker jeg ikke bare om personlige erfaringer, men observasjoner ved å henge i gangene på sykehus, fødestuer og legekontor. Mange er selvsagt flinke også, mener ikke noe annet. Virker som sykepleier er et default-yrke for mange damer, altså noe man blir når man egentlig ikke vet hva man vil bli. Leger ser jeg for meg har mer ansvar, hvilket for meg er mer spennende. De har også mulighet til å bli spesialister av ymse slag - altså mer spennende spesialiseringer enn en sykepleier kan ta. Feks kirurgi kan jeg skjønne kan være interessant. Og forskningsaktiviteter. Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #10 Skrevet 19. januar 2016 Dette synes jeg var en veldig nedlatende omtale av sykepleierne Hi. Jeg er selv mye inn og ut av sykehus fordi jeg har kreft og absolutt alle sykepleierne jeg har møtt har vært fantastiske mennesker.De har vært varme,medfølende og svært omsorgsfulle.De jobber under veldig stressende forhold,men er likevel alltid like blide og hjelpsomme.Jeg er så takknemlig for den jobben de gjør.De er virkelig engler!!! Anonymous poster hash: 98871...4d7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Vel det er da ganske mange sykepleiere som er over snittet bitchy. Som er mer opptatt av å skravle med kollegaene enn å gjøre jobben, og som ikke virker spesielt interessert. Og da snakker jeg ikke bare om personlige erfaringer, men observasjoner ved å henge i gangene på sykehus, fødestuer og legekontor. Mange er selvsagt flinke også, mener ikke noe annet. Virker som sykepleier er et default-yrke for mange damer, altså noe man blir når man egentlig ikke vet hva man vil bli. Leger ser jeg for meg har mer ansvar, hvilket for meg er mer spennende. De har også mulighet til å bli spesialister av ymse slag - altså mer spennende spesialiseringer enn en sykepleier kan ta. Feks kirurgi kan jeg skjønne kan være interessant. Og forskningsaktiviteter. Anonymous poster hash: 8d32f...576 Enig med deg. Du har skikkelig innsikt 🙈 Anonymous poster hash: c8c02...4b5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #12 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har vært så heldig å få jobbe med barn i mange år og spesielt med barn med kreft. Ingenting ekkelt ved det for å si det sånn. Bare givende på alle mulig måter. Nå jobber jeg med alt fra for tidligfødte til 100 åringer på poliklinikk og min hverdag består av konsultasjoner,forundersøkelser og prosedyrer både selvstendig og i samarbeid med leger. Ingen "ekle" kroppsvæsker involvert. Du må huske på at vi sykepleiere har veldig mange andre oppgaver enn det å stelle,vaske o.l. Jeg kan bare snakke for meg selv men jeg vil være sykepleier fordi jeg er interessert i faget medisin og jeg synes det er spennende å få ta del i sa mange menneskers liv på både godt å vondt. Jeg har fulgt opp premature med store komplikasjoner over tid og fått lov å se de vokse opp til sunne friske barn. På den andre siden har jeg sittet ved sengen å holdt hånden til barn fra 6 mnd-15 år da de tok sitt siste pust i kamp mot kreften. Jeg kommer nok ikke til å finne en mer givende jobb. Jeg er så heldig som får møte så mange flotte mennesker hver eneste dag. Alt fra uskyldige små nyfødte til 100 år gamle mennesker. Anonymous poster hash: aea43...d9c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #13 Skrevet 19. januar 2016 Dette synes jeg var en veldig nedlatende omtale av sykepleierne Hi. Jeg er selv mye inn og ut av sykehus fordi jeg har kreft og absolutt alle sykepleierne jeg har møtt har vært fantastiske mennesker.De har vært varme,medfølende og svært omsorgsfulle.De jobber under veldig stressende forhold,men er likevel alltid like blide og hjelpsomme.Jeg er så takknemlig for den jobben de gjør.De er virkelig engler!!!Anonymous poster hash: 98871...4d7 Flott for deg da! Det vil ikke dermed si at alle andre pasienter har samme opplevelse. Jeg var innlagt med 3 åringen senest i helga, og møtte en av hvert slag: en fantastisk sykepleier, og en helt ubrukelig. Det er ingenting nedlatende ved å kalle en spade for en spade. Selvsagt er ikke alle sykepleiere "engler"! Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #14 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har vært så heldig å få jobbe med barn i mange år og spesielt med barn med kreft. Ingenting ekkelt ved det for å si det sånn. Bare givende på alle mulig måter. Nå jobber jeg med alt fra for tidligfødte til 100 åringer på poliklinikk og min hverdag består av konsultasjoner,forundersøkelser og prosedyrer både selvstendig og i samarbeid med leger. Ingen "ekle" kroppsvæsker involvert. Du må huske på at vi sykepleiere har veldig mange andre oppgaver enn det å stelle,vaske o.l. Jeg kan bare snakke for meg selv men jeg vil være sykepleier fordi jeg er interessert i faget medisin og jeg synes det er spennende å få ta del i sa mange menneskers liv på både godt å vondt. Jeg har fulgt opp premature med store komplikasjoner over tid og fått lov å se de vokse opp til sunne friske barn. På den andre siden har jeg sittet ved sengen å holdt hånden til barn fra 6 mnd-15 år da de tok sitt siste pust i kamp mot kreften. Jeg kommer nok ikke til å finne en mer givende jobb. Jeg er så heldig som får møte så mange flotte mennesker hver eneste dag. Alt fra uskyldige små nyfødte til 100 år gamle mennesker. Anonymous poster hash: aea43...d9c OK, fint svar Og mye mer troverdig enn "jeg vil hjelpe". Her ser jeg spor av den klare egentinteressen som må antas å foreligge: du synes det er medisinsk og menneskelig spennende å følge med på. Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #15 Skrevet 19. januar 2016 Hvorfor forstår du ikke at det gir glede å hjelpe andre? Det gir hvertfall meg vanvittig mestringsfølelse dersom jeg klarer å hjelpe noen med å klare ting de ikke har klart før, eller at akkurat mine kunnskaper og handlinger har bidratt til at pasienten er klinisk eller mentalt friskere. Og mtp slim, gørr osv så hender det selvfølgelig at jeg synes det er ekkelt, men samtidig så fascinerende å se kroppens funksjoner og reaksjoner. Jeg elsker å være sykepleier, og ville aldri blitt noe annet. Forstår heller ikke hvorfor du synes lege virker OK og sykepleier helt bak mål? De slipper heller ikke unna det ekle osv, de har bare mer ansvar og tar beslutninger enn oss, pluss ofte ugunstigere arbeidstider og vanskelig å få jobb (sykehus). Hva jobber du selv som? Anonymous poster hash: a276c...551 Og høyere lønn. Anonymous poster hash: 23d0c...591
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #16 Skrevet 19. januar 2016 Så hva er du da HI? Anonymous poster hash: 03622...90d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #17 Skrevet 19. januar 2016 Så hva er du da HI? Anonymous poster hash: 03622...90d Yrket mitt er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 8d32f...576
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #18 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har vært så heldig å få jobbe med barn i mange år og spesielt med barn med kreft. Ingenting ekkelt ved det for å si det sånn. Bare givende på alle mulig måter. Nå jobber jeg med alt fra for tidligfødte til 100 åringer på poliklinikk og min hverdag består av konsultasjoner,forundersøkelser og prosedyrer både selvstendig og i samarbeid med leger. Ingen "ekle" kroppsvæsker involvert. Du må huske på at vi sykepleiere har veldig mange andre oppgaver enn det å stelle,vaske o.l. Jeg kan bare snakke for meg selv men jeg vil være sykepleier fordi jeg er interessert i faget medisin og jeg synes det er spennende å få ta del i sa mange menneskers liv på både godt å vondt. Jeg har fulgt opp premature med store komplikasjoner over tid og fått lov å se de vokse opp til sunne friske barn. På den andre siden har jeg sittet ved sengen å holdt hånden til barn fra 6 mnd-15 år da de tok sitt siste pust i kamp mot kreften. Jeg kommer nok ikke til å finne en mer givende jobb. Jeg er så heldig som får møte så mange flotte mennesker hver eneste dag. Alt fra uskyldige små nyfødte til 100 år gamle mennesker. Anonymous poster hash: aea43...d9c OK, fint svar Og mye mer troverdig enn "jeg vil hjelpe". Her ser jeg spor av den klare egentinteressen som må antas å foreligge: du synes det er medisinsk og menneskelig spennende å følge med på. Anonymous poster hash: 8d32f...576 Ja jeg synes det er kjemoespennende 😊 vi har mye forskning på arbeidsplassen min og prøver ut mye medikamenter o.l som er veldig lærerikt å få ta del i. Jeg er hverdag interessert i å videreutvikle meg hele veien. Det er det som Gjør en jobb spennende med nye utfordringer. Medisin er et fag som er under forskning hele tiden så sjeldent at prosedyrer o.l står fast i årevis. Jeg synes det er gøy med fremskritt 😊 spesielt fordi du vet det Gjør en forskjell for pasientene. Mange for et nytt håp og bedre behandling. Anonymous poster hash: aea43...d9c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #19 Skrevet 19. januar 2016 Så hva er du da HI? Anonymous poster hash: 03622...90d Yrket mitt er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 8d32f...576 Så det vil du ikke svare på nei. Anonymous poster hash: 03622...90d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #20 Skrevet 19. januar 2016 Så hva er du da HI? Anonymous poster hash: 03622...90d Yrket mitt er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 8d32f...576 La meg gjette. Mastergrad fra livets skole... driver med "forskningsaktiviteter" Anonymous poster hash: b20fc...544
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. januar 2016 #21 Skrevet 19. januar 2016 Fordi vi mennesker er forskjellige. Fordi enkelte mennesker finner det spennende, det som andre finner uinteressant. Menneskekroppen. Dens funksjoner, så tett på livet, så nære døden, se mennesker i sin livs krise og være en bærebjelke i andres liv, være bidragsyter til å redde liv, til å puste liv i en vissen blomst. Være den stødige når hele din verden rocker... Det er å være sykepleier for meg. Jeg er ikke det selv, men etter å ha vært så nært på den andre siden, takker jeg de unike, heroiske menneskene av noen sykepleiere i hvitt som rett og slett reddet meg.. Vi hadde lange samtaler i løpet av disse ukene, jeg og flere av sykepleierene, om livet og døden... Om tivoli og apekatter, ja vi snakket om alt! Jeg blir fortsatt så rørt over å tenke på disse fine menneskene, englene.. Som losjet meg i land når jeg var på dypt farvann! Takk, kjære Gud for at det finnes slike mennesker!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #22 Skrevet 19. januar 2016 Jeg har jobbet i butikk og jeg jobber nå i hjemmetjeneste. Snart starter jeg vernepleierstudie. Vet hva som er mest givende for min egen del! Begge jobber er viktige i og for seg da. Du er vel en sånn som tror sykepleiere kun gir medisiner, vasker pasienter med klut og tørker de i rumpa. Tror faktisk du bør ha jobbet i begge typer jobber før du uttaler deg. Samfunnet vårt trenger sykepleiere. Anonymous poster hash: e7aea...ce0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #23 Skrevet 19. januar 2016 På grunn av de kjekke legene!! Vi knullet de i hver krik og krok i ledige øyeblikk! Du er bare misunnelig!😆 Anonymous poster hash: 67d02...a39
Mamsemums Skrevet 19. januar 2016 #24 Skrevet 19. januar 2016 Så hva er du da HI? Anonymous poster hash: 03622...90d Yrket mitt er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 8d32f...576 La meg gjette. Mastergrad fra livets skole... driver med "forskningsaktiviteter" Anonymous poster hash: b20fc...544 Nei, hun har en svært anvendelig bachelor i litteraturhistorie/kunsthistorie/sosialantropologi/sosiologi eller noe annet fint og flott noe.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2016 #25 Skrevet 19. januar 2016 Altså, jeg ser ikke en eneste positiv ting med å ha det yrket! Det finnes nesten ikke noe verre sted enn sykehus. Hvorfor vil dere frivillig utsette dere for irriterende mennesker, kroppsvæsker og ekle ting? Snakke med andre om deres sykdomstilstander. Hva er det som er så interessant med å være sykepleier?! Kan kanskje skjønne lege.. Til nød. Men sykepleier?! Ville heller jobber på Rema1000. Anonymous poster hash: 8d32f...576 Det er jammen godt at du ikke jobber som sykepleier da Anonymous poster hash: 7323c...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå