Gå til innhold

Riktig samvær for en på 13 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen er tilstede og bor i nærheten. Vi diskuterer hvor mye han skal få ha datteren. En overnatting i uka og så får han kommer hit på besøk to ganger i uka er hva vi er enig om nå.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 30a18...1f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er en vanvittig problemstilling, sånn i bunn og grunn.

Tenk å 'få lov' til å ha sitt eget barn annenhver uke, og 'får komme på besøk'.

Så sårt og vondt for alle parter.

Men når situasjonen er som den er så høres det jo ut som en fornuftig plan.

Anonymous poster hash: 235bb...8c2

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis barnet er klar for å overnatte et nytt sted, høres det fint ut. Heller kort og hyppig med de yngste barna.

Skrevet

Jeg synes det høres fornuftig og greit ut,men jeg synes pappa kan ha barnet hjemme hos seg istedet for å besøke hos deg hvis han ønsker det. 

Skrevet

Jeg synes det høres fornuftig og greit ut,men jeg synes pappa kan ha barnet hjemme hos seg istedet for å besøke hos deg hvis han ønsker det.

Takk, men nei takk. Hun skal være i mine omgivelser hvor hun er trygg når han er på besøk

Skrevet

Takk, men nei takk. Hun skal være i mine omgivelser hvor hun er trygg når han er på besøk

Men sove hos han med to ukers mellomrom går greit??

Skrevet

Da får du/dere sørge for at hun er trygg hos hann og, Er tross alt hans datter og. Du har ikke monopol på ungen. Dere var 2 som lagde hun.. Jeg forstår meg ikke på foreldre som nekter den andre og ha noe ordentlig forhold til sine egne barn. 
Jeg forstår om det er vold osv involvert, men ingen barn er unt og ikke få lov til å ha tilknytning til begge foreldrene, sine egne følelser for hverandre spiller absolutt ingen rolle lengre så lenge man bestemte at man skulle beholde barnet.  Barnet vil aldri bli trygg på pappaen sin om den aldri får mulighet til å ha nok kontakt med barnet sitt. 

Anonymous poster hash: a4867...970
Skrevet

Dette stusset jeg også på. Hvis hun kan overnatte så burde det være greit med besøk også.

Skrevet

De anbefaler vel ikke regelmessig overnatting før barnet er fylte tre år.

Anonymous poster hash: bb1f7...b0a

Skrevet

Hvis hun kjenner ham godt og er trygg på ham så bør det gå fint med en overnatting i uka. Men da bør det også gå fint at hun besøker ham på dagtid de andre dagene de skal ha samvær. Er hun ikke trygg nok til det så er hun selvsagt ikke trygg nok til å overnatte heller. Det blir jo å starte i helt feil ende.

Anonymous poster hash: fe641...f58
Skrevet

Pappaen er tilstede og bor i nærheten. Vi diskuterer hvor mye han skal få ha datteren. En overnatting i uka og så får han kommer hit på besøk to ganger i uka er hva vi er enig om nå.

Hva synes dere?

Vi hadde 3 ettermiddager i uka hvor far kunne komme og besøke oss eller ta med seg barna hjem til seg selv/finne på noe med de. Etterhvert gikk vi over til en overnatting i uka og to ettermiddager. Nå har vi 3 overnattinger + 1 ettermiddag ila 2 uker.

Høres helt fint ut det du skriver :-)

Anonymous poster hash: 60a8f...d48

Skrevet

Da får du/dere sørge for at hun er trygg hos hann og, Er tross alt hans datter og. Du har ikke monopol på ungen. Dere var 2 som lagde hun.. Jeg forstår meg ikke på foreldre som nekter den andre og ha noe ordentlig forhold til sine egne barn.

Jeg forstår om det er vold osv involvert, men ingen barn er unt og ikke få lov til å ha tilknytning til begge foreldrene, sine egne følelser for hverandre spiller absolutt ingen rolle lengre så lenge man bestemte at man skulle beholde barnet. Barnet vil aldri bli trygg på pappaen sin om den aldri får mulighet til å ha nok kontakt med barnet sitt.

Men nå var det ikke farens behov og ønsker som skulle være i sentrum. Barnets tilknytning er viktigst, og da kan far godt vente.

Anonymous poster hash: 75fed...b7d

Skrevet

Det sto ikke to uker noe sted. Les igjen.

Skrevet

Jeg forstår om det er vold osv involvert, men ingen barn er unt og ikke få lov til å ha tilknytning til begge foreldrene, sine egne følelser for hverandre spiller absolutt ingen rolle lengre så lenge man bestemte at man skulle beholde barnet. Barnet vil aldri bli trygg på pappaen sin om den aldri får mulighet til å ha nok kontakt med barnet sitt.

Men nå var det ikke farens behov og ønsker som skulle være i sentrum. Barnets tilknytning er viktigst, og da kan far godt vente.

Det er jo like mye datterens behov som står i sentrum og et barn har rett til å bli kjent med begge sine foreldre. Eller hva mente du?

Skrevet

Det er jo like mye datterens behov som står i sentrum og et barn har rett til å bli kjent med begge sine foreldre. Eller hva mente du?

Akkurat det jeg sa. Her og NÅ er tilknytning og trygghet viktigere enn å ha et stort nettverk. Og da kan far godt vente.

Skrevet

Det burde jo på alle måter være bedre at far tar med seg sin datter hjem til seg når han skal "besøke" henne, sånn at hun blir trygg på det stedet hun skal overnatte en gang i uken?!

Denne grunnen som blir oppgitt her i innlegget på hvorfor far må besøke datteren hos mor, er jo helt bakvendt med tanke på det jeg nevner over her...

Evt så får mor og datter besøke far i hans leilighet.

(nå går jeg utifra at far er normalt oppegående og ikke voldelig mot hverken mor eller barn)

Skrevet

Syns også det hørtes rart ut at barnet overnatter hos far en gang i uken, men at dagssamvær må foregå hos mor. Enten er vel barnet trygg nok til å ha overnatting, og er dermed også trygg nok til å være på dagsbesøk. Eller så er hun ikke trygg nok, og burde heller begynne med å gjøre henne trygg med dagssamvær hos far. Eller?

Skrivefeil, HI? 

Anonymous poster hash: 72885...a85
Skrevet

Du kan ikke mene han skal ha overnatting men ikke ha henne hjemme hos seg på dagtid? Hva i all verden er det for en logikk?

Skrevet

synes denne skurrer veldig, han kan ikke ha barnet hjemme hos seg i ukedagene,men hun overnatter en dag i uka,den skjønte jeg ikke helt

Skrevet

Skjønte den godt jeg. Unngå for mye fram og tilbake, men likevel ha samvær.

Skrevet

Skjønte den godt jeg. Unngå for mye fram og tilbake, men likevel ha samvær.

Jeg vil ikke kalle det samvær når pappa er på besøk. En ettåring takler fint å bli hentet og levert hos pappa noen dager i uka. Veldig mange i den alderen er i barnehage hver eneste dag og det går helt fint.

Skrevet

Akkurat det jeg sa. Her og NÅ er tilknytning og trygghet viktigere enn å ha et stort nettverk. Og da kan far godt vente.

Så du ser på pappen til jenta som et del av et nettverk? Om noen lurer på hvor langt likestillingen for menn har kommet, ikke sjekk status hos denne damen

Skrevet

Jeg synes det er så merkelig at å begynne i barnehage, gjerne før de er året er det ingen som setter spørsmålstegn ved. Et stort, bråkete uoversiktlig sted med masse barn og voksne. Men å besøke sin egen far er det så mange som mener er problematisk. Og spør man her inne om når ungen kan dra på overnattingsbesøk til besteforeldre/barnevakt så får man til svar at det går heeelt fint, gjerne fra ungen er bare noen få måneder. Men å besøke pappaen sin det er noe helt annet, da skal de helst være over 1 år og gjerne 3 før de overnatter. Skjønner virkelig ikke. Så lenge faren er oppegående og tar godt vare på barnet og bor på et sted som egner seg for besøk av barn så må det da være greit? Må jo være ganske merkelig for en pappa å skulle komme hjem til eksem og kanskje hennes nye mann og være sammen med ungen sin. Det hadde ikke falt meg naturlig. De første månedene hvis man ammer er det nødvendig pga brystbarn spiser veldig ofte, men utover det så synes jeg virkelig at en far bør få være sammen med barnet sitt og bli kjent, skape egne rutiner osv i sitt eget hjem. Hvis unger tåler å leveres fulle dager i barnehage fra 10-12 mnd etter 1,5 dags tilvenning så vil jeg tro de tåler noen timer hos faren sin også!

Anonymous poster hash: da288...ba8

Skrevet

Jeg synes det er så merkelig at å begynne i barnehage, gjerne før de er året er det ingen som setter spørsmålstegn ved. Et stort, bråkete uoversiktlig sted med masse barn og voksne. Men å besøke sin egen far er det så mange som mener er problematisk. Og spør man her inne om når ungen kan dra på overnattingsbesøk til besteforeldre/barnevakt så får man til svar at det går heeelt fint, gjerne fra ungen er bare noen få måneder. Men å besøke pappaen sin det er noe helt annet, da skal de helst være over 1 år og gjerne 3 før de overnatter. Skjønner virkelig ikke. Så lenge faren er oppegående og tar godt vare på barnet og bor på et sted som egner seg for besøk av barn så må det da være greit? Må jo være ganske merkelig for en pappa å skulle komme hjem til eksem og kanskje hennes nye mann og være sammen med ungen sin. Det hadde ikke falt meg naturlig. De første månedene hvis man ammer er det nødvendig pga brystbarn spiser veldig ofte, men utover det så synes jeg virkelig at en far bør få være sammen med barnet sitt og bli kjent, skape egne rutiner osv i sitt eget hjem. Hvis unger tåler å leveres fulle dager i barnehage fra 10-12 mnd etter 1,5 dags tilvenning så vil jeg tro de tåler noen timer hos faren sin også!

Anonymous poster hash: da288...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...