Gå til innhold

Donorbarn? Erfaringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overrasket over alle de positive svarene du har fått. Jeg er uenig. Bruk tid og energi på de to du har isteden. Det er mye i hverdagen som skal gå opp når man har tre barn, og det er tøft nok når man er to foreldre. Stort sprik i alder på barna gjør at de får ulike interesser, og de to største befinner seg i en helt annen hverdag med totalt ulike behov fra babyen. 

Sier ikke at det ikke er mulig å få det til, men med ditt utgangspunkt (at du er alene), og at barnet ikke vil komme til "å ha" en far)ville jeg ikke gjort det.

...og jeg hater utsagnet "barn er tilpassningsdyktige". Ja, det er de -fordi de ikke har noe valg! Det betyr da vel ikke at man trenger å skape vanskelige situasjoner for dem, med overlegg. Jeg mener det er ansvarsfraskrivelse å bruke et slikt utsagn i utide, men det fungerer sikkert for å lette sin egen samvittighet.

Anonymous poster hash: 3e33d...062
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til deg som skriver sist her, da er du kanskje generelt imot bruk av donor? Siden du skriver at man velger å sette barn til verden som ikke får noen far.. Forsåvidt enig i at det høres horribelt ut, men tenker at nå for tiden er det sååå mange som ikke vokser opp i den tradisjonelle familien, så man vil kanskje ikke føle seg SÅ annerledes enn andre?!

Klart det blir forskjellige behov for barna med stor aldersforskjell, men samtidig så ville de blitt ypperlige barnevakter ;-) mange som har fått attpåklatter! Blir mer jobb når man er alene ja, men det er jeg vant med ;)

Anonymous poster hash: 4e2f7...bb8

Skrevet

Jeg synes dere tar veldig lett på det å ikke kunne få kontakt med pappaen sin. Dere velger en egoistisk lettvint løsning for dere selv, men hvordan tror det det er å vokse opp og aldri få møte pappa? Det er stor forskjell på det å være et skilsmissebarn og bo her og der - og det å aldri få vite hvem du kommer fra. Anonymous poster hash: f3006...f50

Synse meg her og synse meg der..... Mine barn har vært nysgjerrige på prosessen, men har aldri vært et savn. De vet hvor de kommer fra, og tenker ikke på donor som en pappa.

Anonymous poster hash: 9af09...4b4

Skrevet

Jeg hadde et barn fra før da jeg og mannen gikk fra hverandre. Jeg var 35, ikke interessert i et nytt forhold, men hadde et sterkt ønske om et barn til. Det var nå eller aldri for min del, og jeg valgte å få barn via donor. Jeg har nå en fantastisk, herlig baby, og jeg er så utrolig glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Det eldste barnet mitt er også veldig glad for å få et søsken, ja til og med eksen er overbegeistret over den lille. Jeg valgte åpen donor, noe annet var ikke et alternativ for meg. Ville ikke velge bort muligheten til barnet å få vite om sitt opphav.

Jeg hadde mange av de samme tankene som deg, og var også veldig usikker. Men, er nå svært takknemlig for at jeg valgte som jeg gjorde. Lykke til med valget. :)

Anonymous poster hash: 66332...a98
Skrevet

Jeg hadde et barn fra før da jeg og mannen gikk fra hverandre. Jeg var 35, ikke interessert i et nytt forhold, men hadde et sterkt ønske om et barn til. Det var nå eller aldri for min del, og jeg valgte å få barn via donor. Jeg har nå en fantastisk, herlig baby, og jeg er så utrolig glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Det eldste barnet mitt er også veldig glad for å få et søsken, ja til og med eksen er overbegeistret over den lille. Jeg valgte åpen donor, noe annet var ikke et alternativ for meg. Ville ikke velge bort muligheten til barnet å få vite om sitt opphav.

Jeg hadde mange av de samme tankene som deg, og var også veldig usikker. Men, er nå svært takknemlig for at jeg valgte som jeg gjorde. Lykke til med valget. :)

Anonymous poster hash: 66332...a98

Koselig! Kan jeg sende deg en PM? Om du har lyst til å dele litt mer erfaringer?! 😊 har alltids litt spørsmål, he he!

HI

Anonymous poster hash: 4e2f7...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...