Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 han er bortreist utenbys i en uke, og jeg har bilen her hjemme. var ute å kjørte igår kveld, skulle parkere i mellom to bygninger, men kommer litt nære den ene veggen. Det jeg ikke ser i mørket er at det står opp en metallgjenstand som flerrer opp det bakerste dekket... VET at jeg burde hatt bedre avstand - men hadde bilen full av hylende unger og ville bare få parkert bilen og gjort meg ferdig med ærendene mine. Merker ikke at dekket er totalt ødelagt før jeg skal kjøre derfra igjen... har ikke ringt mannen, er redd det komme til å ødelegge hele turen hans og det vil jeg jo ikke. men nå gruer jeg meg skikkelig til han kommer hjem - han kommer til å klikke! det hele var et uhell, men det tror jeg ikke han kommer til å ha mye forståelse for. vet ikke helt hva jeg vil med dette - men hadde satt pris på noen oppmuntrende ord selv om jeg vet at jeg har vært uforsiktig og dum Anonymous poster hash: 83176...2eb
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Skift dekk, da vel. Det er ingen katastrofe. Hvis han klikker av den grunn bør han begynne å ta medisinene sine...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 han er bortreist utenbys i en uke, og jeg har bilen her hjemme. var ute å kjørte igår kveld, skulle parkere i mellom to bygninger, men kommer litt nære den ene veggen. Det jeg ikke ser i mørket er at det står opp en metallgjenstand som flerrer opp det bakerste dekket... VET at jeg burde hatt bedre avstand - men hadde bilen full av hylende unger og ville bare få parkert bilen og gjort meg ferdig med ærendene mine. Merker ikke at dekket er totalt ødelagt før jeg skal kjøre derfra igjen... har ikke ringt mannen, er redd det komme til å ødelegge hele turen hans og det vil jeg jo ikke. men nå gruer jeg meg skikkelig til han kommer hjem - han kommer til å klikke! det hele var et uhell, men det tror jeg ikke han kommer til å ha mye forståelse for. vet ikke helt hva jeg vil med dette - men hadde satt pris på noen oppmuntrende ord selv om jeg vet at jeg har vært uforsiktig og dum Anonymous poster hash: 83176...2eb Hva med å få byttet dekket slik at han ikke kommer hjem til ødelagt bil, men en som er fikset. Det er det nok mer forståelse for. Litt kjipt om den står ødelagt også må han ordne opp i din tabbe. Anonymous poster hash: 1901e...7c9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Uff, så ergerlig. Kunne du kjøre videre da? Et nytt dekk koster ikke all verden. Mye verre hvis det hadde vært lakkskader, da snakker vi kostnader. Bagatell og sånn som skjer. Mannen din kommer nok til å ta det helt pent. Du må selv avgjøre om du vil lette deg med å fortelle det før han kommer hjem, men en sånn beskjed ødelegger nok neppe turen hans. Anonymous poster hash: 40d3b...287
Gemini77 Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Uhell skjer!! Det er en del av livet og hadde jeg blitt redd mannen skulle eksplodere av noe som jeg virkelig ikke gjorde med vilje så hadde han virkelig sett en eksplosjon tilbake! Man må kunne ha rom for uhell i hverdagen uten å være redd for partneren. Kjedelig og mannen her hadde nok vært rimelig oppgitt (mest inni seg) men shit happens! Ikke ødelegg deg helt med tankene i etterkant.
Jenta30 Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 Her hadde jeg revurdert hele mannen om jeg hadde fått en sånn reaksjon du frykter for et uhell. Stakkars deg. Er jo ille nok å være uheldig med bilen om man ikke skal være redd for mannen sin også.
Pobie Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 (endret) Er det mannen sin bil siden han blir så sur? Vi har felles bil og vi har begge laget riper i den ved uhell. Man kan da ikke blir sur for et uhell? Hvaslags mann er det som klikker for et ødelagt dekk? Og hvaslags mann er det som får turen sin ødelagt pga et dekk? Sart fyr eller? Er lett å skifte dekk da. Endret 16. januar 2016 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 skulle gjerne byttet dekk, men vi har ikke reservehjul på vinterdekkene. er visst et par dyre fancy felger på bilen - så jeg må i så fall finne noen som kan sette på nytt dekk på felgen - det har jeg ikke råd til nå. ja han er dessverre en mann som blir dritsur over slike ting og som "aaaaldri" kan gjøre feil selv. så jeg gruer meg skikkelig til tidenes oppvask når han kommer hjem. selv om bilen er halvt min vil han neppe la meg kjøre på en stund HI Anonymous poster hash: 83176...2eb
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 skulle gjerne byttet dekk, men vi har ikke reservehjul på vinterdekkene. er visst et par dyre fancy felger på bilen - så jeg må i så fall finne noen som kan sette på nytt dekk på felgen - det har jeg ikke råd til nå. ja han er dessverre en mann som blir dritsur over slike ting og som "aaaaldri" kan gjøre feil selv. så jeg gruer meg skikkelig til tidenes oppvask når han kommer hjem. selv om bilen er halvt min vil han neppe la meg kjøre på en stund HI Anonymous poster hash: 83176...2eb Du er gift med en undertrykkende sjåvinist, med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 "selv om bilen er halvt min vil han neppe la meg kjøre på en stund" Hæææ??? Anonymous poster hash: 02b1d...644
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 ja bilen deler vi, han brukte mine penger på å få lån til å kjøpe den, men det er hovedsaklig han som disponerer lånet. når det kommer til bilen eller andre "manneting" blir han helt gærn om jeg ødelegger noe ved et uhell - ikke at jeg har for vane å ødelegge noe. har kanskje skjedd 1gng før på 8år at jeg har hatt et uhell med noe han anser som sitt.. er ikke redd han skal bli fysisk, men han kan fint være langsint å lage dårlig stemning i en uke eller to..dette kommer til å gå utover ferien i sommer - pokker at dette skulle hende meg! er glad jeg jobber mye nattvakt i uka som kommer HI Anonymous poster hash: 83176...2eb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 #4 igjen. Har også en mann som kan bli sint og sur hvis noen gjør feil med "hans" ting, men syns han her tar den litt langt. Nekter deg å kjøre? Går ut over ferien i år?? Hvorfor i huleste skal det gå utover ferien? Det kan jo ikke være pga økonomien.. Jeg snakket med min mann forresten da jeg hadde lest innlegget ditt. Som sagt er han litt sånn selv. Ha sa at jeg skulle trøste deg med at et dekk er en bagatell siden det ikke er lakkskade. Forøvrig nevnte han at du kanskje må ha to nye dekk, et på hver side. Dette går nok helt fint. Anonymous poster hash: 40d3b...287
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 ja bilen deler vi, han brukte mine penger på å få lån til å kjøpe den, men det er hovedsaklig han som disponerer lånet. når det kommer til bilen eller andre "manneting" blir han helt gærn om jeg ødelegger noe ved et uhell - ikke at jeg har for vane å ødelegge noe. har kanskje skjedd 1gng før på 8år at jeg har hatt et uhell med noe han anser som sitt.. er ikke redd han skal bli fysisk, men han kan fint være langsint å lage dårlig stemning i en uke eller to..dette kommer til å gå utover ferien i sommer - pokker at dette skulle hende meg! er glad jeg jobber mye nattvakt i uka som kommer HI Anonymous poster hash: 83176...2eb I alle dager, hvorfor kommer det til å gå utover ferien i sommer? Hvorfor finner du deg i å bli behandlet sånn? Anonymous poster hash: 06e6b...ce3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Han kan no ikke bli sur for uhell? Kunne like gjerne skjedd han. Slikt hadde jeg ALDRI godtatt. Sett ned foten! Anonymous poster hash: 3f10e...fa6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Oi, her blinker det mange varsellamper! Det er ikke godt å være redd for samboern sin, eller redd for å gjøre feil, og at det skal gå ut over hjem og samliv i uker og måneder. Er han slik ovenfor barna også? Snakk med han om disse følelsene dine, om redsel og frykt for han og hans reaksjoner og se om dere kan jobbe med dette. (kanskje i samarbeid med fvk eller andre objektive). Om han avviser et slikt ønske , eller ikke tar dine følelser på alvor med ett " det er bare til å la være å ødelegge dekkene" så ville iallefall jeg, om jeg var deg, tenkt meg godt om - er dette slik du ønsker ditt forhold å være? (Men jeg veit det er lett å sitte på utsiden av et slikt forhold å si noe slikt). Gjør det som er bra for deg, og dine barn. Anonymous poster hash: a0370...240
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 han er bortreist utenbys i en uke, og jeg har bilen her hjemme. var ute å kjørte igår kveld, skulle parkere i mellom to bygninger, men kommer litt nære den ene veggen. Det jeg ikke ser i mørket er at det står opp en metallgjenstand som flerrer opp det bakerste dekket... VET at jeg burde hatt bedre avstand - men hadde bilen full av hylende unger og ville bare få parkert bilen og gjort meg ferdig med ærendene mine. Merker ikke at dekket er totalt ødelagt før jeg skal kjøre derfra igjen... har ikke ringt mannen, er redd det komme til å ødelegge hele turen hans og det vil jeg jo ikke. men nå gruer jeg meg skikkelig til han kommer hjem - han kommer til å klikke! det hele var et uhell, men det tror jeg ikke han kommer til å ha mye forståelse for. vet ikke helt hva jeg vil med dette - men hadde satt pris på noen oppmuntrende ord selv om jeg vet at jeg har vært uforsiktig og dum Anonymous poster hash: 83176...2eb Dette minner meg om en episode jeg gjorde. Mannen hadde solgt bilen men den var ikke henta enda, så jeg kjørte den til vi fikk penger til å kjøpe ny. Jeg skulle parkere på jobb, det var delvis glatt, jeg mista kontrollen å kjørte rett inn i døra på enn annen bil. Lykta, skjermen og panseret ble det store skader på. Da ringte jeg mannen med skjelvende stemme å fprtalte hva som hadde skjedd. Han tok det pent men jeg vil tro han var nervøs da han ringte kjøper som skulle hente bilen samme dag! 😥 Jeg hadde ringt mannen å sagt det sånn at han hadde fått fordøyd det litt før han kom hjem. Også hadde jeg dramatisert det hele veldig før jeg hadde sagt hva det var. 🙈 Anonymous poster hash: 0131e...341
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 Fikk heldigvis snakket med en kompis som jobber på verksted - han fikk ordna dekket for meg og lovte ikke si noe til mannen min. da håper jeg bare saken er ute av verden. er ikke bare for meg å revurdere hele fyren, jeg er helt alene foruten barna mine her i Norge og det er ikke bare bare å klare seg her uten noe nettverk. hi Anonymous poster hash: 83176...2eb
Salomine Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 Men iallverden da......fint du fikk fikset dekket.....men helt ærlig, et dekk er ingen katastrofe. Hadde det vært skjermen på bilen f.eks. Som var ødelagt, kunne jeg forstått om mannen hadde brummet litt i fortvilelse over utgiften. Men uansett uhell skjer, store og små.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #19 Skrevet 16. januar 2016 Herregud a kvinne 😈 Orde opp etter deg så har vel ikke mannen noe han skulle sagt?! Du er da ikke ungen hans, eller hans undersåtte el?! Bare nevn det i en bisetning hva som er skjedd når han kommer hjem og at du fikser det til mandag. Reagerer han ufint ville jeg seriøst vurdert hele forholdet! Makan 👿 Anonymous poster hash: ffa91...de4
robot Skrevet 16. januar 2016 #20 Skrevet 16. januar 2016 Du, det er ikke normalt å ha et slikt forhold til mannen sin. Det er temmelig bekymringsfullt. Hvordan er stemningen hjemme for barna deres? Ta kontakt på pm om du ønsker informasjon om hvordan man kan bygge nettverk, få bistand om man forlater undertrykkende menn osv.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #21 Skrevet 16. januar 2016 Uff, jeg blir så trist når jeg hører hvordan enkelte velger å leve livet sitt Det er så fjernt fra alt jeg kjenner. #stikkmedengang! Anonymous poster hash: 70367...5b7
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2016 #22 Skrevet 16. januar 2016 Norske menn er jo så opptatte av likestilling og har et så moderne kvinnesyn, må vi huske. De er så moderne at de ikke går av veien for å kritisere andres gammeldagse kvinnesyn. (Å undertrykke sin egen kone, derimot...)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #23 Skrevet 16. januar 2016 Fikk heldigvis snakket med en kompis som jobber på verksted - han fikk ordna dekket for meg og lovte ikke si noe til mannen min. da håper jeg bare saken er ute av verden. er ikke bare for meg å revurdere hele fyren, jeg er helt alene foruten barna mine her i Norge og det er ikke bare bare å klare seg her uten noe nettverk. hi Anonymous poster hash: 83176...2eb Uansett om du blir alene uten nettverk, så har du det bedre uten han hvis han ikke er snill med deg. Man skal ikke gå å være redd for mannen sin. Klem til deg Anonymous poster hash: 06e6b...ce3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #24 Skrevet 16. januar 2016 Norske menn er jo så opptatte av likestilling og har et så moderne kvinnesyn, må vi huske. De er så moderne at de ikke går av veien for å kritisere andres gammeldagse kvinnesyn. (Å undertrykke sin egen kone, derimot...) Er du i feil tråd? Anonymous poster hash: f8749...089
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #25 Skrevet 16. januar 2016 Norske menn er jo så opptatte av likestilling og har et så moderne kvinnesyn, må vi huske. De er så moderne at de ikke går av veien for å kritisere andres gammeldagse kvinnesyn. (Å undertrykke sin egen kone, derimot...) Er du i feil tråd? Anonymous poster hash: f8749...089 Jøss, forsto du ikke den? Anonymous poster hash: ffa91...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå