Gå til innhold

Fritidsaktiviter og bursdager etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ett opprivende samlivsbrudd for noen mnd siden og har flyttet med barna 20 min å kjøre fra der far bor. Barna har skiftet skole og er hos far fra torsdag til mandag annenhver helg. Far stiller ikke opp å får barna i bursdager eller aktiviteter i hans dager. Dette fører til at de ikke kan starte på fotball feks da dette er på torsdager og fredager.... Han vil ikke møtes på fvk, bv sier dette er en familiekonflikt og sier de ikke kan hjelpe meg... What 2 do? Noen råd?

Anonymous poster hash: 53386...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noe som heter å "ikke ville" møte på familievernkontoret da?

Bestill time, sørg for at far innkaller og møter han ikke så er det hans problem. da møter i alle fall du og så får du snakke om det du mener er utfordringer.

Hvor gamle er barna?

Ønsker de selv å begynne på fritidsaktiviteter som fotball, eller er dette noe primært du ønsker for de?

Hvor ofte går de glipp av bursdager fordi far ikke følger opp? osv.

Anonymous poster hash: 9819e...82e
Skrevet

Han ønsker ikke å møte frivillig og fvk kan ikke tvinge han. Mekling vil de kun kalle inn til om vi tar saken for retten . Jeg har ikke penger til å ta han for retten og ikke rett på fri rettshjelp . Minstemann er eneste gutt i klassen som ikke er på fotball,og føler på det. Nå i helgen var det 4 bursdag på rad minste ikke fikk være med på og de er svært få gutter i klassen så det er ekstra sårt. Fullstendig rådvill her... Har selv vært på fvk og eneste de råder meg til er å sende far saklige mailer med mine tanker å oppmuntre til samarbeid...hi

Skrevet

Barna er 7 og 9 . Hi

Skrevet

Kjør nå hente gutten, og få han på fotballtrening.

Urettferdig at faren ikke gidder, men da får du gidde da.

Vi bor på landet, og ser ikke på det som noe styr å kjøre 20 minutter på ting.

Hvorfor tok du med deg ungene å flyttet ut av krinsen? Var det ikke bra skole i den krinsen du var i?

Anonymous poster hash: dc290...338
Skrevet

Ene barnet hadde det dessverre ikke godt på forrige skolen. Har selvsagt sagt jeg kan fikse treningen , eventuelt ha barna her til fredag kveld . Dette ønsker ikke far , han vil bestemme over "sine" dager.... Føler jeg har prøvd alt ...hi

Skrevet

Går det an å bytte til fredag etter fotball til mandag? Evt lørdag til tirsdag?

Anonymous poster hash: 88792...c9b

Gjest Antarctica
Skrevet

Finn en annen aktivitet. Viktigere å holde konfliktnivået nede enn å spille fotball. Meld høflig avbud til de bursdagene han saboterer.

Skrevet

Jeg ønsker selvsagt å bytte dager og har foreslått dette for far. Sier selvsagt fra til foreldre til barna som har bursdager... Poenget er at barna blir lei seg fordi de mister det sosiale rundt bursdager og er liksom fotball de vil drive med. Er sårt å være den eneste som ikke får lov.... Hi

Skrevet

Kutt ut samvær til han går med på å møte deg på familievernkontoret.

Han kan faktisk ikke oppføre seg som en dass mot ungene bare fordi han er en lat faen. Sett hardt mot hardt.

Anonymous poster hash: ad1d2...f4f

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg ønsker selvsagt å bytte dager og har foreslått dette for far. Sier selvsagt fra til foreldre til barna som har bursdager... Poenget er at barna blir lei seg fordi de mister det sosiale rundt bursdager og er liksom fotball de vil drive med. Er sårt å være den eneste som ikke får lov.... Hi

Om noen år kan det være annerledes. Eksen er kanskje bitter, og steil mot deg av den grunn, og ser ikke at det går ut over ungene. Men når han er litt mindre bitter greier han kanskje å løfte blikket?

Skrevet

Det er vel lov å håpe.... Men basert på det som har skjedd, tviler jeg... Skrevet om exen før (exen og valpen) Er det noen der ute som har opplevd problemer med slikt etter brudd? Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er vel lov å håpe.... Men basert på det som har skjedd, tviler jeg... Skrevet om exen før (exen og valpen) Er det noen der ute som har opplevd problemer med slikt etter brudd? Hi

Oj, var det du?

"Valp og drittmann" - hadde ikke han fått seg ny dame og det hele?

Kanskje taktikken er å tekste det for døve, dvs stave langsomt og tydelig at ungene gråter og er lei seg fordi de gjerne ville ha deltatt?

Skrevet

Stemmer, det er meg ja. Prøvd det ja. Hans argumenter er at jeg valgte å flytte unna og må nå ta konsekvensene av det. Hører overhode ikke på argument ang ungene dessverre .... Hi

Skrevet

Fantastisk, han gir seg virkelig ikke? Jeg ville latt barna begynne på fotball, og opplyst treneren om at de antakelig vil ha fravær på fars samværsdager. Selv om han velger å sabotere barnas aktiviteter på sine samværsdager, trenger du ikke la ham styre aktivitetene barna driver med når de er hos deg.

Skrevet

Fantastisk, han gir seg virkelig ikke? Jeg ville latt barna begynne på fotball, og opplyst treneren om at de antakelig vil ha fravær på fars samværsdager. Selv om han velger å sabotere barnas aktiviteter på sine samværsdager, trenger du ikke la ham styre aktivitetene barna driver med når de er hos deg.

Dette ville jeg gjort også.

Anonymous poster hash: 88792...c9b

Skrevet

Vurderer å melde de på ja, selv om de mister halvparten av treningene... Samt eventuelle kamper/cuper på hans dager... Er bare så vanskelig og har vært så utrolig mye piss fra hans side dette halve året...hi

Skrevet

For en utrolig dårlig far som lar sitt sinne til deg gå utover ungene sine! Synes det er helt sykt at foreldre får lov å holde på slik.

Anonymous poster hash: cece4...12c

Skrevet

Om noen år kan det være annerledes. Eksen er kanskje bitter, og steil mot deg av den grunn, og ser ikke at det går ut over ungene. Men når han er litt mindre bitter greier han kanskje å løfte blikket?

Så man skal sleike eksen i ræva og neglisjere ungene? Eksen er voksen mann, han får skjerpe seg, bitter eller ikke. Det er umulig å ikke se at sabotering av bursdager og aktiviteter går utover ungene, da har man IQ på størrelse med amøbes. Nei, man skal ikke godta alt, la barna lide og vente til far "kommer til fornuften". Å nekte barna sosial omgang med vennene sine er også en form for omsorgssvikt.

Skrevet

Enig. Forklar treneren ståa, kanskje han kan påvirke far. Det er lett å være tøff i kjeften overfor deg, men å drite seg overfor barnas fotballtrener og de andre foreldrene er som regel ikke like tøft :)

Skrevet

Vurderer å melde de på ja, selv om de mister halvparten av treningene... Samt eventuelle kamper/cuper på hans dager... Er bare så vanskelig og har vært så utrolig mye piss fra hans side dette halve året...hi

Per dags dato går de jo glipp av 100% av fotballen siden de ikke får spille hos deg heller. Om du lar dem spille, får de spille 50%, det er 100% bedre enn ingenting.

Skrevet

Per dags dato går de jo glipp av 100% av fotballen siden de ikke får spille hos deg heller. Om du lar dem spille, får de spille 50%, det er 100% bedre enn ingenting.

Jeg har selv en unge som går 50 % på en aktivitet og trener litt ekstra hjemme. Hun har to aktiviteter, og den ene dagen kræsjer de totalt, så hun velger den som ligger hennes hjerte nærmest. Dette er avtalt med treneren (kampsport), og hun har fått sine grader på alle graderingene. Til gjengjeld skulker hun aldri treningene, vi øver på det tekniske hjemme siden jeg også trener det samme, og hun yter 100 % på hver trening og gradering. Snakk med trener!

Anonymous poster hash: 793f3...e07

Gjest Antarctica
Skrevet

Så man skal sleike eksen i ræva og neglisjere ungene? Eksen er voksen mann, han får skjerpe seg, bitter eller ikke. Det er umulig å ikke se at sabotering av bursdager og aktiviteter går utover ungene, da har man IQ på størrelse med amøbes. Nei, man skal ikke godta alt, la barna lide og vente til far "kommer til fornuften". Å nekte barna sosial omgang med vennene sine er også en form for omsorgssvikt.

Jøss, ja, det var NØYAKTIG dét jeg skrev. Du er kjempeflink til å oppsummere. "Unngå å heve konfliktnivået" er eksakt det samme som "sleike eksen i ræva."

Skrevet

Da har jeg snakket med barna og vi er enige om at de starter med fotball når sesongen starter igjen. De vet og at på fars dager blir det ikke trening. Verre er det nok dessverre med bursdager og slikt ..... Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...