Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har tatt 6 tester de siste dagene, alle positive. Jeg har vært så glad, endelig ble vi gravide. I går hadde jeg å gubben samleie, som førte til lett blødning. Men idag blør jeg så mye mer, OG jeg har menssmerter :'( jeg rakk ikke engang å fortelle mannen min det :'( jeg er knust, utrøstelig :'( Og grunnen til at jeg ikke har sagt noe til mannen enda er bare fordi jeg ville gjøre noe ut av det denne gangen :'( Anonymous poster hash: bab14...379
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Huff, føler med deg. Kanskje det fortsatt er håp.. Klem ❤️ Anonymous poster hash: d35b2...c26
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Er på tur til legen nå. Men jeg har mistet alt håp nå :'( Takk likevel Anonymous poster hash: bab14...379
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Men du, ikke ta på deg skylden om det går galt, et samleie til eller fra har ingen betydning. Har ikke fosteret livets rett er det ikke fordi dere hadde sex, men fordi det rett og slett ikke er levedyktig. Mange befruktede egg blør bare ut fordi det ikke kan bli et levedyktig barn ut av det, det er ulempen med dagens gode tester. Vi tester og får positivt med en gang et egg er befruktet, men ikke alle befruktede egg kan utvikle seg til et friskt barn. Sånn sett var det nesten bedre i "gamle dager" hvor man bare måtte vente og se, fikk man en litt sen mens var man ikke gravid og slapp slike sorger som mange nå opplever når et befruktet egg ikke fester seg men blør ut som en litt sen mens isteden. Alt håp er ikke ute da, blødning betyr ikke alltid spontanabort. Men går det galt denne ganger sender jeg en klem til deg og håper neste spire vokser seg stor og sterk. Anonymous poster hash: 6529b...aad
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Masse lykke til HI ❤️Vi krysser alt vi har Anonymous poster hash: c0e48...941
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Tråden er moderert på grunn av svært ufin kommentar uten hold i virkeligheten til en person i en veldig sårbar situasjon. Sitat av denne er også slettet. Tenk over hva dere skriver og behandle hverandre med respekt! UndrendeUllteppe Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Føler med deg! Opplevd det samme de to siste mnd nå.. Men trøster meg med at egget ikke var levedyktig. Før i tiden hadde vi ikke engang visst at vi var gravide, men antatt at mensen var litt forsinka. Og det er ikke sexen som er årsak til en SA. Det er absolutt ingenting du kunne ha gjort annerledes Lykke til! Anonymous poster hash: 73291...6e9
Hjertefru Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Uffa, vet hvordan du har det Du må ihvertfall slå fra deg at sexen er årsaken.Så tidlige aborter skyldes defekter hos fosteret. Hvis det er an SA da.. Det positive er at du vet at du kan bli gravid. Ønsker deg lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Takk til de gode kommentarene og støttende ordene. Har vært hos legen, han tok ul utenpå magen, det er fortsatt noe der nå. Men han ville jeg skulle til kollegaen hans på mandag så hun kunne ta innvendig ul. Da får vi se om det fortsatt er noe der, men siden jeg fortsatt blør så har jeg ikke troen på det selv. Jeg har skyldt på meg selv, jeg har det, prøver å la vær og jeg prøver å ta til meg ordene deres. Bare vanskelig :/ Anonymous poster hash: bab14...379
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Jeg vet det er tungt, ingen ønsker å oppleve en abort. Det er tungt å gå gjennom, og en sorg over det som kunne blitt.. Men man må faktisk se litt kynisk på det. Vi er heldig som har en kropp som rydder opp så tidlig når det ikke er et levedyktig foster. Alternativet hadde vært så mye verre, tenk om vi måtte bære frem alle de barna som umulig kan leve utenfor magen... Men tillat deg selv å sørge, det er absolutt lov. Alt håp er heller ikke ute, jeg kjenner faktisk to stykker som har hatt tvillinger i magen, mistet den ene, også har det andre utviklet seg til et friskt barn. Anonymous poster hash: 6529b...aad
Gjest Antarctica Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Takk til de gode kommentarene og støttende ordene. Har vært hos legen, han tok ul utenpå magen, det er fortsatt noe der nå. Men han ville jeg skulle til kollegaen hans på mandag så hun kunne ta innvendig ul. Da får vi se om det fortsatt er noe der, men siden jeg fortsatt blør så har jeg ikke troen på det selv. Jeg har skyldt på meg selv, jeg har det, prøver å la vær og jeg prøver å ta til meg ordene deres. Bare vanskelig :/ Anonymous poster hash: bab14...379 Blødninger er ikke synonymt med abort, så der kan fortsatt være et normalt embryo. Og husk at de ting du gjør eller ikke gjør har ganske lite å si for om fosteret fester seg. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Mist ikke håpet. Blødning trenger ikke bety abort. Jeg fikk blødninger og smerter i uke 10, men det var ingen abort. Lykke til, krysser fingrene for deg! Anonymous poster hash: 8a457...b34
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 Takk for gode svar, og det er nok en spontanabort uansett hva jeg ønsker og tenker. Jeg blør fortsatt veldig mye, og det er klumper som kommer nå Så på mandag regner jeg med det blir mer en sjekk for å se om alt er borte. Jeg er sint, trist, det er urettferdig. Jeg har fortalt mannen min det, jeg klarer ikke gå gjennom det her alene så måtte jo si det. Vi vil prøve igjen da det er mulig, noen som har erfaringer med det? Hvor lenge vi må vente? Er faren like stor for at dette skjer igjen? :/ Anonymous poster hash: bab14...379
Mumua Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Uff, så trist.. Når det gjelder å prøve igjen så kan dere gjøre det så snart du er ferdig å blø og er mentalt klar. Risikoen for at det skjer igjen er liten heldigvis Jeg hadde en spontanabort ifjor, 10 dager etter jeg sluttet å blø ble jeg gravid igjen og har nå en nydelig datter på 3 mnd. Ikke gi opp
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Tidlig spontanabort er faktisk veldig vanlig, og de fleste opplever det en gang. Det at du har opplevd det en gang, gjør det ikke til noen stor sjanse for å oppleve det igjen. Og du kan starte å prøve igjen med en gang. Jeg hadde 6 SA etter hverandre, og var helt sikker på at jeg aldri kom til å få gå et helt svangerskap, men har en flott gutt på 3 år. Anonymous poster hash: aef70...79c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 Okei. Greit å vite. Da får vi se hvordan vi føler det etter jeg er ferdig å blø. Men godt å vite at vi faktisk bare kan 'kjøre på' hvis vi selv er klare takk. Og hvor lenge er det vanlig å blø? Det gjør liksom så vondt hver gang jeg går på do og blør så fælt. Ikke fysisk vondt, men ja :/ Anonymous poster hash: bab14...379
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 Vet du, jeg blødde masse, masse! Mye mer enn vanlig mens. Lille lurepia lever i beste velgående og skal snart skal vi spise frokost. Hold håpet oppe og snakk med mannen din. <3 Anonymous poster hash: 1a2e0...e09
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 Jeg blødde også masse på nr 2. Ca 7-8 uker og var sikker på at jeg mistet. Han er i dag 17 år! Siden jeg blødde så mye har jeg lurt på om det egentlig skulle vært to. Men han er hvertfall frisk Sender en god klem, for husker så godt den følelsen Anonymous poster hash: c9d65...531
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #19 Skrevet 16. januar 2016 Men du, ikke ta på deg skylden om det går galt, et samleie til eller fra har ingen betydning. Har ikke fosteret livets rett er det ikke fordi dere hadde sex, men fordi det rett og slett ikke er levedyktig. Mange befruktede egg blør bare ut fordi det ikke kan bli et levedyktig barn ut av det, det er ulempen med dagens gode tester. Vi tester og får positivt med en gang et egg er befruktet, men ikke alle befruktede egg kan utvikle seg til et friskt barn. Sånn sett var det nesten bedre i "gamle dager" hvor man bare måtte vente og se, fikk man en litt sen mens var man ikke gravid og slapp slike sorger som mange nå opplever når et befruktet egg ikke fester seg men blør ut som en litt sen mens isteden. Alt håp er ikke ute da, blødning betyr ikke alltid spontanabort. Men går det galt denne ganger sender jeg en klem til deg og håper neste spire vokser seg stor og sterk. Anonymous poster hash: 6529b...aad Det var et veldig fint svar til HI :-) Anonymous poster hash: 5432d...063
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #20 Skrevet 16. januar 2016 Jeg aborterte i uke 7. Neste gang jeg ble gravid opplevde jeg de samme blødningen med klumper og det hele. Ingen forskjell fra første gang. Men det var ikke abort. Anonymous poster hash: 53baf...269
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2016 #21 Skrevet 16. januar 2016 Takk for gode svar, og det er nok en spontanabort uansett hva jeg ønsker og tenker. Jeg blør fortsatt veldig mye, og det er klumper som kommer nå Så på mandag regner jeg med det blir mer en sjekk for å se om alt er borte. Jeg er sint, trist, det er urettferdig. Jeg har fortalt mannen min det, jeg klarer ikke gå gjennom det her alene så måtte jo si det. Vi vil prøve igjen da det er mulig, noen som har erfaringer med det? Hvor lenge vi må vente? Er faren like stor for at dette skjer igjen? :/ Anonymous poster hash: bab14...379 Har ikke noe å si om det er klumpete. Det betyr bare at blodet har koagulert. Det er ikke fosteret som vises i klumpeform, man kan ikke se det. Har spurt legen om dette da jeg selv blødde i 4.måned. Hans erfaring var at samme hvor sikre folk var på at de hadde "sett" at dette var en abort, så tok de feil. En kjenning blødde og var sikker på at hun aborterte, det viste seg at hun hadde vært på vei med tvillinger og mistet den ene. Den andre er 18 år og flott jente i dag...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #22 Skrevet 16. januar 2016 Jeg trodde også jeg hadde mistet pga blødninger. På første tidlige ul fikk jeg vite at dette trolig ikke hadde gått så bra. En uke senere så de et bankende hjerte, og barnet er i dag en sprek 4-åring Blødningene kom av en død tvilling. Når det er sagt, så er tidlige aborter svært vanlig, så ikke bli for urealistisk av alle gladhistoriene. Det er ikke usannsynlig at du har abortert. Bare prøv igjen så fort du føler deg klar! Lykke til! Anonymous poster hash: 84613...c7c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2016 #23 Skrevet 16. januar 2016 Jeg fikk vite av min Gynekolog at blødninger som tiltar i styrke og ikke stopper opp ofte ender i abort. Jeg har hatt to graviditeter som gikk fint, flere voldsomme blødninger i begge, med masse klumper. Jeg blødde omtrent en gang i uke frem til uke 12 og uke 15, store plutselige styrtblødninger. Men det gikk heldigvis bra og jeg fikk to friske barn. Men jeg har mistet 4 ganger, den ene gangen mistet jeg tvillinger. Så det kan gå begge veier. Jeg har flere venninner som har mistet 1 gang, og ikke mer enn det. Kjenner svært få som har mistet 2 eller flere ganger, så mest sannsynlig går det fint neste gang hvis du mister nå. Jeg ønsker deg lykke til, og du føler nok på deg om det fortsatt er håp. Det er vondt, grusomt og utrolig urettferdig. Det som har hjulpet meg i ettertid er at jeg ikke ville hatt akkurat de barna jeg har i dag dersom jeg ikke hadde mistet. Jeg tenker at det var akkurat de jeg skulle ha. Anonymous poster hash: 0111a...c6c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2016 #24 Skrevet 17. januar 2016 Takk for glad historiene. Men ganske sikker på hvordan det har godt, enkelte ting kjenner man på kroppen, jeg trenger ikke bare blødningene for å kjenne forandringene. Men det får jeg se mer i morgen da jeg skal på innvendig ul. Vi kommer til å prøve igjen, jeg må bare få min tid til å sørge over noe som var veldig ønsket før vi gjør det. Anonymous poster hash: bab14...379
Mamma_til_2 Skrevet 17. januar 2016 #25 Skrevet 17. januar 2016 Det er ikke en god følelse den du har nå, men ikke klandre deg selv, mange kvinner opplever store blødninger tidlig i svangerskapet ( mange vet ikke at de er gravide en gang siden de har mensen hver mnd) Slimhinnene dine er skjøre og blør lett så sex kan føre til blødninger. Håper du får gode nyheter imorgen., men skulle de være negativ så fortell dette til din mann han har re på og vite. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå