Ophiophagus Hannah Skrevet 14. januar 2016 #26 Skrevet 14. januar 2016 Har ikke lest alle svar over her - men her sørger skolen får at de som ikke har utstyr får låne. Skolen har et stort lager i kjelleren med utstyr donert av foreldre og lærere gjennom årene. Alle vet at ikke alle barn har det utstyret som trengs, og da synes jeg det er supert at skolen greier å skaffe utstyr til alle. Da får alle være med på tur, og jeg har inntrykk av at de har det veldig gøy. Det er lurt å høre med skolen om dette, det kan jo være de har dette tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #27 Skrevet 14. januar 2016 Jeg blir helt matt jeg. I løpet av en uke melder skolen at elevene må ha skiutstyr, skøyter og akebrett. Vi kjøpte akkurat skøyter og hjelm til de to på barneskolen, det ble 2000 kr. Nytt skiutstyr til begge blir mange flere tusenlapper. Nå klarer vi utgiften helt greit, men jeg vet om mange familier som sliter. Jeg synes det er helt ugreit at skolen krever dette. Vi bor et sted hvor det ikke nødvendigvis kommer snø hvert år, så alle har ikke slikt utstyr. Anonymous poster hash: e6c31...fd3 Nei dette er selvsagt ikke akseptabelt.Skolen skal være gratis. Den er pålagt å være gratis. Gå til rektor/enhetsleder hvis ikke klasselærer/kontaktlærer skjønner såpass grunnleggende ting. Skolen skal også være inkluderende. Den er pålagt å være inkluderende. Det betyr at den ikke kan legge opp til aktiviteter noen barn må stå og se på. Anonymous poster hash: e3ef8...101
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #28 Skrevet 14. januar 2016 "Per" må låne ski og skjøter på skolen fordi foreldrene ikke har råd da de akkurat har kjøpt pc han måtte ha for lekser. Noen som nevnte mobbing? Anonymous poster hash: ba578...050
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #29 Skrevet 14. januar 2016 Ingenting her i livet er gratis. Greit å lære seg det først som sist. Anonymous poster hash: e624b...223
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #30 Skrevet 14. januar 2016 "Per" må låne ski og skjøter på skolen fordi foreldrene ikke har råd da de akkurat har kjøpt pc han måtte ha for lekser. Noen som nevnte mobbing? Anonymous poster hash: ba578...050 Det er det samme som å si at folk ikke skal gå med kort kjole på byen fordi de kan bli voldtatt. Du plasserer ansvaret på feil sted. Anonymous poster hash: e3ef8...101
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #31 Skrevet 14. januar 2016 Ingenting her i livet er gratis. Greit å lære seg det først som sist. Anonymous poster hash: e624b...223 Nei, man betaler da skatt livet igjennom og har solide politiske tradisjoner for at utdanning skal være gratis i Norge.Eller blir dette for abstrakt for deg? Anonymous poster hash: e3ef8...101
Superdolly Skrevet 14. januar 2016 #32 Skrevet 14. januar 2016 Det kreves da langt mer utstyr enn ski og skøyter når man har barn i skolealder. Mine barn har svømming på skolen, og må derfor ha badetøy og svømmebriller. De har gym et par ganger i uka, da kreves det treningstøy og joggesko. Går dere til rektor og klager på de håpløse lærerne som krever slikt utstyr også, eller gjelder det bare ski? Les læreplanen. Der står det at skolen skal drive med opplæring i ski og skøyter.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #33 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er lærer, og vi stiller aldri krav om å stille med utstyr på vår skole. Vi sier at de som har kan ta med, så ordner vi selvsagt annen aktivitet til de som ikke har. Men vi kutter ikke skidager, og skolen har likevel skøytebane om det er mulig - selv om ikke alle barn har riktig utstyr. Og jeg stresser personlig rundt for å skaffe utstyr til de som ikke har. Dvs. jeg bruker min personlige omgangskrets til å låne utstyr, og jeg låner ut mine barns utstyr. Jeg har til og med kjøpt skisko til 50 kr på facebook for å ha liggende til de som ikke har. Det gjør jeg fordi jeg mener at alle barn bør få muligheten til å kjenne glede ved (ulike) aktiviteter. Merkelig nok så ser det ikke ut som at de som IKKE har utstyr stresser like mye. Det er ikke så nøye å engang prøve å få tak i noe å låne. De har ikke utstyr, er samme beskjeden hvert eneste år. Gjerne to minutter etter utsendt sms om skidag i neste uke. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 185f8...c0a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #34 Skrevet 14. januar 2016 Her låner man av frivillighetssentralen om man trenger utstyr. Ellers kan man sjekke om kommunen vet om noen ordninger. Spør kjente på Facebook om noen har til låns for noen dager evt som selges. Organisasjoner som "hjelp oss å hjelpe" Send en Mail på din og mannens jobb. Noen som har utstyr til overs? Anonymous poster hash: 5d61c...976
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #35 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er lærer, og vi stiller aldri krav om å stille med utstyr på vår skole. Vi sier at de som har kan ta med, så ordner vi selvsagt annen aktivitet til de som ikke har. Men vi kutter ikke skidager, og skolen har likevel skøytebane om det er mulig - selv om ikke alle barn har riktig utstyr. Og jeg stresser personlig rundt for å skaffe utstyr til de som ikke har. Dvs. jeg bruker min personlige omgangskrets til å låne utstyr, og jeg låner ut mine barns utstyr. Jeg har til og med kjøpt skisko til 50 kr på facebook for å ha liggende til de som ikke har. Det gjør jeg fordi jeg mener at alle barn bør få muligheten til å kjenne glede ved (ulike) aktiviteter. Merkelig nok så ser det ikke ut som at de som IKKE har utstyr stresser like mye. Det er ikke så nøye å engang prøve å få tak i noe å låne. De har ikke utstyr, er samme beskjeden hvert eneste år. Gjerne to minutter etter utsendt sms om skidag i neste uke. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 185f8...c0a Og sånn er det bare.Påtvunget kulturnormativ skifascisme skal bort. Vekk. Brennes på bål. Anonymous poster hash: e3ef8...101
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #36 Skrevet 14. januar 2016 Her er det jammen mange dømmende mennesker. Jeg blir fysisk dårlig av å lese noen av innleggene her. Jeg er sikker på at mange av dere som kommenterer her inne er de samme som er i mot mobbing. Se på dere selv,så ser dere hvor mobbingen kommer i fra. Dere kommer med så smarte svar og løsninger på ting, men har dere vært i situasjonen selv hvor dere må velge i mellom å kjøpe f.eks vaskepulver og zalo? Og da mener jeg det bokstavelig talt. Det har jeg. Og det er pokker meg ikke gøy. Og før dere spyr ut mer galle, jeg fikk ikke barn som fattig. Jeg hadde faktisk en veldig god lønn og flere ansatte i mitt eget foretak. Men ting skjer i livet til folk,og alle er kanskje ikke så gode problemløsere som visse mennesker her inne. Jeg er god på å finne løsninger,og vi er omgitt av gode mennesker og hjelpsom familie. Derfor mangler ikke barna våre dette nødvendige vinterutstyret som visstnok er en plikt å ha i Norge. I stedet for å sitte her inne å være en bedreviter om andres liv og handlinger pleier jeg å hjelpe folk som sliter jeg. Jeg gir bort pent brukt utstyr til barnehagen til de yngste som de kan gi videre. Jeg ber venner med dårlig råd på middag,selv om vi ikke har mye selv. Jeg gir bort ting på finn selv om jeg kunne trengt pengene. Jeg jobber frivillig på en gård fordi vennene mine trenger hjelp. En ting jeg ikke gjør,er å se ned på folk som ikke har råd til å kjøpe ski! Anonymous poster hash: b7732...1f2
Serepta Skrevet 14. januar 2016 #37 Skrevet 14. januar 2016 Det blir litt feil å kjøpe unødvendig dyrt utstyR, for så å klage. To par skøyter og to hjelmer trenger ikke koste 2000 kr. Obs har skøyter til 299, og begge våre har skøyter som går over fire str. Det betyr at de varer leeenge. De bruker også bare sykkelhjelm/skatehjelm når de er på isen. Obs solgte også langrennspakke til 400 kr etter jul. Joda, det blir penger av det men om man er smart så trenger det ikke bli så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #38 Skrevet 14. januar 2016 Jeg mener NAV bør betale for de som ikke har penger til det selv. Vi har heldigvis ikke særlig til press her hos oss. Det lånes og byttes, og bare ordner seg. Dette gjelder både for de med penger og de uten. Det er gutter med hvite kunstløpskøyter og jenter med hockey skøyter. Bare størrelsen passer og ingen får gnagsår så funker det fint Noen med ski hjelmer, og noen med sykkelhjelmer. Anonymous poster hash: c3829...28e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #39 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er lærer, og vi stiller aldri krav om å stille med utstyr på vår skole. Vi sier at de som har kan ta med, så ordner vi selvsagt annen aktivitet til de som ikke har. Men vi kutter ikke skidager, og skolen har likevel skøytebane om det er mulig - selv om ikke alle barn har riktig utstyr. Og jeg stresser personlig rundt for å skaffe utstyr til de som ikke har. Dvs. jeg bruker min personlige omgangskrets til å låne utstyr, og jeg låner ut mine barns utstyr. Jeg har til og med kjøpt skisko til 50 kr på facebook for å ha liggende til de som ikke har. Det gjør jeg fordi jeg mener at alle barn bør få muligheten til å kjenne glede ved (ulike) aktiviteter. Merkelig nok så ser det ikke ut som at de som IKKE har utstyr stresser like mye. Det er ikke så nøye å engang prøve å få tak i noe å låne. De har ikke utstyr, er samme beskjeden hvert eneste år. Gjerne to minutter etter utsendt sms om skidag i neste uke. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 185f8...c0a Og sånn er det bare.Påtvunget kulturnormativ skifascisme skal bort. Vekk. Brennes på bål. Anonymous poster hash: e3ef8...101 Selv om barna så gjerne vil selv. Folk som deg er ikke riktig navla. Anonymous poster hash: 185f8...c0a
Stewart Skrevet 14. januar 2016 #40 Skrevet 14. januar 2016 De fleste kommuner har en utstyrsbod som familier kan få låne alt fra sykler til akebrett og ski, de familiene som ikke har råd til og kjøpe dette får låne utstyr ut sesongen. Det har ikke de aller fleste kommuner, det har hverken vår eller nabokommunene. Og vi bor i kommuner med skitrekk og skiheis. Et arrogant og ignorant svar. Skolen i alle kommuner skal leve opp til gratisprinsippet, men det blir brutt til stadighet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #41 Skrevet 14. januar 2016 Er ikke dette standard utstyr unger har? Anonymous poster hash: 610fb...0dd jo, de skal bli født med ma ski på bena Anonymous poster hash: 7be0c...1b3
aanonym Skrevet 14. januar 2016 #42 Skrevet 14. januar 2016 Jeg blir helt matt jeg. I løpet av en uke melder skolen at elevene må ha skiutstyr, skøyter og akebrett. Vi kjøpte akkurat skøyter og hjelm til de to på barneskolen, det ble 2000 kr. Nytt skiutstyr til begge blir mange flere tusenlapper. Nå klarer vi utgiften helt greit, men jeg vet om mange familier som sliter. Jeg synes det er helt ugreit at skolen krever dette. Vi bor et sted hvor det ikke nødvendigvis kommer snø hvert år, så alle har ikke slikt utstyr. Anonymous poster hash: e6c31...fd3 Planlegging, loppis, arving, Finn.no - det trenger ikke bli så dyrt!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #43 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er lærer, og vi stiller aldri krav om å stille med utstyr på vår skole. Vi sier at de som har kan ta med, så ordner vi selvsagt annen aktivitet til de som ikke har. Men vi kutter ikke skidager, og skolen har likevel skøytebane om det er mulig - selv om ikke alle barn har riktig utstyr. Og jeg stresser personlig rundt for å skaffe utstyr til de som ikke har. Dvs. jeg bruker min personlige omgangskrets til å låne utstyr, og jeg låner ut mine barns utstyr. Jeg har til og med kjøpt skisko til 50 kr på facebook for å ha liggende til de som ikke har. Det gjør jeg fordi jeg mener at alle barn bør få muligheten til å kjenne glede ved (ulike) aktiviteter. Merkelig nok så ser det ikke ut som at de som IKKE har utstyr stresser like mye. Det er ikke så nøye å engang prøve å få tak i noe å låne. De har ikke utstyr, er samme beskjeden hvert eneste år. Gjerne to minutter etter utsendt sms om skidag i neste uke. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 185f8...c0a Og sånn er det bare.Påtvunget kulturnormativ skifascisme skal bort. Vekk. Brennes på bål. Anonymous poster hash: e3ef8...101 Selv om barna så gjerne vil selv. Folk som deg er ikke riktig navla. Anonymous poster hash: 185f8...c0a Jeg sa "påtvungen."Det er helt greit å ha litt vanskelig for det, men da bør man ikke trekke konklusjoner om hvem som er riktig nagla og ikke. Anonymous poster hash: e3ef8...101
NormaJean Skrevet 14. januar 2016 #44 Skrevet 14. januar 2016 Jeg blir helt matt jeg. I løpet av en uke melder skolen at elevene må ha skiutstyr, skøyter og akebrett. Vi kjøpte akkurat skøyter og hjelm til de to på barneskolen, det ble 2000 kr. Nytt skiutstyr til begge blir mange flere tusenlapper. Nå klarer vi utgiften helt greit, men jeg vet om mange familier som sliter. Jeg synes det er helt ugreit at skolen krever dette. Vi bor et sted hvor det ikke nødvendigvis kommer snø hvert år, så alle har ikke slikt utstyr. Anonymous poster hash: e6c31...fd3 Men HI, utstyr trenger ikke å være så dyrt? Litt planlegging er gjerne nøkkel! Jeg kjøper slike ting på loppemarked! Kjøpte 2 par av skøyter, køller, hjelmer og puck for 150kr forrige vinter. I våres kjøpte jeg nye par, så etter og fant slike som man justere størrelse på. Prisen var 30kr stk siden det ikke var så mange som kjøpte slik på våren. Samme med skiutstyr. Vi kan fint kjøpe det på butikken, men jeg syns det er sløseri, spesielt når det ikke skal brukes så mye. Og når tingene ikke passer lengre gir vi det videre til andre vi kjenner eller tilbake til loppemarked.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå