Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Jeg blir helt matt jeg. I løpet av en uke melder skolen at elevene må ha skiutstyr, skøyter og akebrett. Vi kjøpte akkurat skøyter og hjelm til de to på barneskolen, det ble 2000 kr. Nytt skiutstyr til begge blir mange flere tusenlapper. Nå klarer vi utgiften helt greit, men jeg vet om mange familier som sliter. Jeg synes det er helt ugreit at skolen krever dette. Vi bor et sted hvor det ikke nødvendigvis kommer snø hvert år, så alle har ikke slikt utstyr. Anonymous poster hash: e6c31...fd3
Mamma_til_2 Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 (endret) De fleste kommuner har en utstyrsbod som familier kan få låne alt fra sykler til akebrett og ski, de familiene som ikke har råd til og kjøpe dette får låne utstyr ut sesongen. Endret 14. januar 2016 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Vel...sånn er det. Det finnes utlånsordninger. Synes ikke skolen skal la være å gå på ski/arrangere ski- eller aktivitetsdager av den grunn. Ja til mer aktivitet i skolen. Kjempe flott. De som ikke har, kan ake. Anonymous poster hash: 4b0c8...fc0
TinaK 1990 Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 De fleste barn har ski eller muligheter til å låne. Skolen krever ikke nytt utstyr. Vi kan ikke la være å ha aktivitet i skolen fordi noen ikke har utstyr på plass.
LivetErEnLek Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Jeg blir helt matt jeg. I løpet av en uke melder skolen at elevene må ha skiutstyr, skøyter og akebrett. Vi kjøpte akkurat skøyter og hjelm til de to på barneskolen, det ble 2000 kr. Nytt skiutstyr til begge blir mange flere tusenlapper. Nå klarer vi utgiften helt greit, men jeg vet om mange familier som sliter. Jeg synes det er helt ugreit at skolen krever dette. Vi bor et sted hvor det ikke nødvendigvis kommer snø hvert år, så alle har ikke slikt utstyr. Anonymous poster hash: e6c31...fd3 Hørt om finn.no? Kjøpte nettopp nytt skiutstyr til eldste, staver, ski og sko for 200 kr. Skøyter og hjelm kjøpte vi forrige året til 159 kr. Og har du ikke 350 kr å avse for at ungen skal få vinterutstyr, ja da får du låne gratis på diverse steder. Her I byen er det frivillifhetsentralen og kirkens bymisjon som låner ut.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Enig i prinsippet, men synes det høres ut som du kjøper unødvendig dyrt utstyr også da. Det velger du jo selv. Anonymous poster hash: 4cd04...39e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 Enig hi. Er ikke alle som bor i nærheten av en by altså! Her er det ingen plasser å låne utstyr. Har sett på Finn, men det å kjøre til byen for å hente utstyr er dyrt det også! Er ikke alle som har råd til disse ekstrautgiftene. Barna har skikkelige klær, og utstyr til de aktivitetene de selv liker. Skøyter og ski er ikke alltid lett å få tak i! Anonymous poster hash: 1a110...2e3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Jeg synes faktisk at det er helt greit. Det koster å ha barn, friluftsliv er en del an norsk kultur og viktig for folkehelsa. Det finnes mange løsninger på dette. Søke om tillegg fra NAV, låne av andre, kjøpe brukt, kjøpe på salg, mange steder har utstyr de låner bort. Det blir for dumt at alle barn må droppe vintersport fordi de få har dårlig råd. Anonymous poster hash: 72b62...5d1
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 Så rart, her er det ikke krav til noen ting, men om det kommer snø varer det et par dager og er ikke så mye. Dere med krav fra skolen, bor derepå steder med snø i månedsvis og skibakke og skøyteis rett utenfor skolen? Anonymous poster hash: 7c037...464
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 Er så moro, men samtidig trist når sofasliterne klager over at barna må ha utstyr om vinteren fordi de faktisk bor i Norge og går på skole. Hvis barna hater ski, skøyter, aking er det jo fordi de aldri har lært eller hatt muligheten til å bli glad i det.....fordi foreldrene ikke liker å være aktive selv. Stakkars unger...farget av sofa- og cafe foreldrene sine Anonymous poster hash: 4b0c8...fc0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 De fleste kommuner har en utstyrsbod som familier kan få låne alt fra sykler til akebrett og ski, de familiene som ikke har råd til og kjøpe dette får låne utstyr ut sesongen. Har de? det har jeg aldri hørt om, hvor henvender man seg for å finne ut av det? Anonymous poster hash: db419...1e4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Så rart, her er det ikke krav til noen ting, men om det kommer snø varer det et par dager og er ikke så mye. Dere med krav fra skolen, bor derepå steder med snø i månedsvis og skibakke og skøyteis rett utenfor skolen? Anonymous poster hash: 7c037...464 Det er jo det jeg skriver, vi bor på et sted hvor det sjelden er snø. Dette er første gang på 4 år det er skiføre her! I løpet av en uke skal da alle vinteraktiviteter gjennomføres!? Vi kjøper altså ikke skiutstyr hvert år. Det brukes jo aldri. Anonymous poster hash: e6c31...fd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 Er så moro, men samtidig trist når sofasliterne klager over at barna må ha utstyr om vinteren fordi de faktisk bor i Norge og går på skole. Hvis barna hater ski, skøyter, aking er det jo fordi de aldri har lært eller hatt muligheten til å bli glad i det.....fordi foreldrene ikke liker å være aktive selv. Stakkars unger...farget av sofa- og cafe foreldrene sine Anonymous poster hash: 4b0c8...fc0 Du må lære deg å lese. Innlegget ditt er jo bare helt totalt stupid. Anonymous poster hash: e6c31...fd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 De fleste kommuner har en utstyrsbod som familier kan få låne alt fra sykler til akebrett og ski, de familiene som ikke har råd til og kjøpe dette får låne utstyr ut sesongen.Har de? det har jeg aldri hørt om, hvor henvender man seg for å finne ut av det? Anonymous poster hash: db419...1e4 Det har jeg heller aldri hørt om, har bodd i flere kommuner i landet. Anonymous poster hash: e4c5e...65d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #15 Skrevet 14. januar 2016 Er ikke dette standard utstyr unger har? Anonymous poster hash: 610fb...0dd
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #16 Skrevet 14. januar 2016 Er ikke dette standard utstyr unger har? Anonymous poster hash: 610fb...0dd I de første familier. Men noen velger å aldri la barna sine få muligheten til å like dette fordi at de selv synes det er kjedelig. Trist. Anonymous poster hash: 4b0c8...fc0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #17 Skrevet 14. januar 2016 Jeg tenker at skøyter og ski er en selvfølge barn i Norge i dag skal ha. Ja, man kan havne i en vanskelig livssituasjon med dårlig råd, men da må man låne/kjøpe brukt. Setter man barn til verden, så har man råd til vanlig vinterutstyr. Anonymous poster hash: cfe19...4b5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #18 Skrevet 14. januar 2016 Hvorfor ikke prøve på Facebook? Jeg la ut en melding og vips var det kjente som ville kvitte seg med skøyter i rett størrelse og ski. Jeg betalte 1500 tilsammen for 3 par skøyter som man kan justere mellom 4 skostørrelser og 3 par ski, staver og skisko! Alt var pent brukt! Hjelm bruker de sykkelhjelm/skatehjelm eller hva den heter, går ned bak i nakken. Anonymous poster hash: 5d61c...976
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #19 Skrevet 14. januar 2016 Hvor mange barn har du hi? Mitt inntrykk er at de som ikke engang har råd til vinterutstyr til barna sine/en kjøretur til byen for å kjøpe brukt, er de som insisterer på å få flest mulig unger... Dere har alvorlig talt tatt dere vann over hodet om dere ikke har råd til dette. Så sant dere ikke har kommet i en uforutsigbar situasjon med oppsigelse eller sykdom da. Anonymous poster hash: ba9bb...f59
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #20 Skrevet 14. januar 2016 Hvor mange barn har du hi? Mitt inntrykk er at de som ikke engang har råd til vinterutstyr til barna sine/en kjøretur til byen for å kjøpe brukt, er de som insisterer på å få flest mulig unger... Dere har alvorlig talt tatt dere vann over hodet om dere ikke har råd til dette. Så sant dere ikke har kommet i en uforutsigbar situasjon med oppsigelse eller sykdom da. Anonymous poster hash: ba9bb...f59 Les hovedinnlegget en gang til. Så kan du klatre ned fra den høye hesten din. Spar fordømmelsen din til deg selv. Anonymous poster hash: e6c31...fd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #21 Skrevet 14. januar 2016 Jeg tenker at skøyter og ski er en selvfølge barn i Norge i dag skal ha. Ja, man kan havne i en vanskelig livssituasjon med dårlig råd, men da må man låne/kjøpe brukt. Setter man barn til verden, så har man råd til vanlig vinterutstyr. Anonymous poster hash: cfe19...4b5 Hvorfor er det en selvfølge at man kjøper ski når det nesten hvert eneste år er bart? Anonymous poster hash: e6c31...fd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #22 Skrevet 14. januar 2016 Hvor mange barn har du hi? Mitt inntrykk er at de som ikke engang har råd til vinterutstyr til barna sine/en kjøretur til byen for å kjøpe brukt, er de som insisterer på å få flest mulig unger... Dere har alvorlig talt tatt dere vann over hodet om dere ikke har råd til dette. Så sant dere ikke har kommet i en uforutsigbar situasjon med oppsigelse eller sykdom da. Anonymous poster hash: ba9bb...f59 Nå driter du deg litt ut. Les det hun skriver før du tar HI. 🙊 Tosk. Anonymous poster hash: 610fb...0dd
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #23 Skrevet 14. januar 2016 Fikk Mail fra lærer om at det blir skidag i neste uke, helt supert! Fikk samtidig beskjed om å melde tilbake hvis vi hadde noe skiutstyr til overs slik at alle får muligheten. Vi må jo som regel ha nye skisko hvert år, så det kan lånes bort da føttene til skolebarn i samme klasse kommer i alle mulige slags størrelser. Jeg er oppvokst på Vestlandet med forholdsvis lite snø, men alle var da ute på ski og skøyter de få gangene i året dette var mulig🎿 Anonymous poster hash: 1aac9...7c8
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2016 #24 Skrevet 14. januar 2016 Her har det knapt vært skiføre siden vi flyttet hit for 6 år siden. Allikevel er vi nødt til å kjøpe skøyter, akebrett (og hjelmer da) og ski til ungene vært år fordi det skal brukes kanskje 2 ganger i løpet av året. Det er greit altså, men flere sliter jo med økonomien. Da jeg gikk på skolen hadde vi søppelsekker, funka som ei kule!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #25 Skrevet 14. januar 2016 Fikk Mail fra lærer om at det blir skidag i neste uke, helt supert! Fikk samtidig beskjed om å melde tilbake hvis vi hadde noe skiutstyr til overs slik at alle får muligheten. Vi må jo som regel ha nye skisko hvert år, så det kan lånes bort da føttene til skolebarn i samme klasse kommer i alle mulige slags størrelser. Jeg er oppvokst på Vestlandet med forholdsvis lite snø, men alle var da ute på ski og skøyter de få gangene i året dette var mulig Anonymous poster hash: 1aac9...7c8 "Fikk samtidig beskjed om å melde tilbake hvis vi hadde noe skiutstyr til overs slik at alle får muligheten." Det var smart og noe flere lærere/skoler burde gjøre Anonymous poster hash: db419...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå