Gå til innhold

baby 3 mnd våkner om natta :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er oppe opptil hver time, noen ganger 2 timer mellom hver gang. Blir ofte 5-7 ganger i løpet av natta. Hun får mme, men spiser bare 1/3 av det det står at en baby på hennes alder skal ha i hver flaske. Slik er hun på dagen også.

Er det ikke ofte? Hun spiser ikke mer enn anbefalt dagsdose, men spiser så innmari ofte og lite.

Anonymous poster hash: 02223...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt vanlig

Anonymous poster hash: b3839...06a
Skrevet

Hun er oppe opptil hver time, noen ganger 2 timer mellom hver gang. Blir ofte 5-7 ganger i løpet av natta. Hun får mme, men spiser bare 1/3 av det det står at en baby på hennes alder skal ha i hver flaske. Slik er hun på dagen også.

Er det ikke ofte? Hun spiser ikke mer enn anbefalt dagsdose, men spiser så innmari ofte og lite.

Det var ikke uvanlig her i huset med mine. Men fryktelig slitsomt..

Anonymous poster hash: 9c0dc...269

Skrevet

Helt vanlig det ja. Sånn var to av mine. Slitsomt, men det blir bedre!

Skrevet

Helt vanlig det ja. Sånn var to av mine. Slitsomt, men det blir bedre!

Okei, da holder jeg ut! Får så mye kommentarer på at jeg burde venne henne til å spise mer og sjeldnere ved å drøye maten så lenge som mulig. Det er jo uaktuelt å la henne gå sulten og gråte i over en time, men fikk inntrykk av at de mente at det her er helt galt.

Så takk for svar, da lar jeg henne styre det selv!

Skrevet

3 mnd ja.... Du kan begynne å klage om 2-3 år.... Da er det kanskje litt synd på deg😁

Skrevet

Sånn er det bare. Hold ut.

Jeg var så trøtt på den tiden at jeg nesten besvimte av trøtthet når hun skrek og jeg forsøkte å reise meg.

Om det er noen trøst så ble det veldig mye bedre fra fem måneder og nå er hun 14 mnd og sover 12-13 timer i strekk.

Fortsett med gode rutiner og gi henne det hun trenger om natten, det snur snart.

Anonymous poster hash: 8afce...e13

Skrevet

Helt vanlig.

Anonymous poster hash: 4cef5...02d

Skrevet

Helt vanlig Ja 😊. Min er nå 7 mnd og har nå kun 1-2 oppvåkninger per natt :)

Anonymous poster hash: ac55d...b97

Skrevet

Veldig vanlig, som de andre sier.

Utrolig tungt når det står på😖

Jeg hadde en enkel baby første gang, sov natta og var enkel å legge.

Nr2 ... Sov aldri mer enn en time av gangen, døgnet rundt. Måtte bysse og bære i søvn og for Guds skyld, aldri ligge alene .... Sov i vogn i stua i nesten ett år...

Nr3 her nå er en drøm! Sover natta, kun litt pupp en gang mellom 3 og 5.

Skrevet
Helt vanlig ja! Hold ut:-)

Men du må få avlastning ellers kommer du til å tilte... Du må jo sove også!

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 22bd6940d4ff6d91e198fc5ecf3155b5"] 22bd6...5b5 [/acronym]
Skrevet

3 mnd ja.... Du kan begynne å klage om 2-3 år.... Da er det kanskje litt synd på deg

Skjerp deg!! Føler du deg tøff???

Anonymous poster hash: 6ad24...7c3

Skrevet

Helt vanlig Ja . Min er nå 7 mnd og har nå kun 1-2 oppvåkninger per natt :)Anonymous poster hash: ac55d...b97

hva regner du som natt, kl 00-07?

Skrevet

3 mnd ja.... Du kan begynne å klage om 2-3 år.... Da er det kanskje litt synd på deg

Ja tøffere enn toget!!

Kan ikke klage på at en 3 mnd baby våkner om natta!!!!! Velkommen til virkeligheten 😂

Skrevet

Helt normalt. Med min nr 2 var det slik enda ved 6 mnd. 

Babyer skal få mat når de har behov for det, og ikke pines til å "holde ut". Drit i hva alle andre sier.

Skrevet

Er nok inni et utviklingssprang. Kan anbefale Wonder Weeks appen :)

Skrevet

Ja tøffere enn toget!!

Kan ikke klage på at en 3 mnd baby våkner om natta!!!!! Velkommen til virkeligheten 😂

Det har vel aldri vore noko gale med å klage litt på verkelegheita? Ein blir ikkje mindre trøtt berre fordi det er normalt at baby våkner ofte. Eg var så trøtt at eg fekk heilt angst når baby våkna. Det gjekk over ja, og det er normalt. Det gjer det ikkje mindre grusomt;-)

Skrevet

Tykkere hull på flaska? (fra "smokken")

Ha en halv teskje grøt i en - to flasker om kvelden - metter litt lenger.

Ha en kveldsrutine når det er "natt" (18-6/19-7 alt ettersom hva som passer best). I dette tidsrommet skal du ha lite lys, støy og rolige omgivelser. Ikke sett deg og barnet foran tv/ mobil i denne tiden.

Helt normalt er det at en 3 mnd gammel baby er våken " natta rundt", men noen få triks ville jeg prøvd selvom.

Anonymous poster hash: 19f27...0b4

Skrevet

Velkommen til mammalivet. Og dette kan vare lenge, leeeeenge......

Anonymous poster hash: 17f01...c72

Skrevet

Helt vanlig Ja . Min er nå 7 mnd og har nå kun 1-2 oppvåkninger per natt :)Anonymous poster hash: ac55d...b97

hva regner du som natt, kl 00-07?

Man regner vel egentlig mellom 00-07 som natt. Men når jeg skrev så mente jeg egentlig fra når hun legger seg til hun står opp, og det er som regel mellom 19:30 og 07.

Skrevet

hva regner du som natt, kl 00-07?Anonymous poster hash: 6ad24...7c3

Man regner vel egentlig mellom 00-07 som natt. Men når jeg skrev så mente jeg egentlig fra når hun legger seg til hun står opp, og det er som regel mellom 19:30 og 07.Anonymous poster hash: ac55d...b97

Høres faktisk ut som du har en veldig lett baby, med så få oppvåkninger. Tror du trenger en liten reality check. Og om jeg høres bitter ut er det pga mange år med søvnmangel.

Anonymous poster hash: 17f01...c72

Skrevet

hva regner du som natt, kl 00-07?Anonymous poster hash: 6ad24...7c3

Man regner vel egentlig mellom 00-07 som natt. Men når jeg skrev så mente jeg egentlig fra når hun legger seg til hun står opp, og det er som regel mellom 19:30 og 07.Anonymous poster hash: ac55d...b97

Høres faktisk ut som du har en veldig lett baby, med så få oppvåkninger. Tror du trenger en liten reality check. Og om jeg høres bitter ut er det pga mange år med søvnmangel.

Anonymous poster hash: 17f01...c72 [/quot

Nå er ikke jeg HI da. Har hatt mine runder med søvnløse netter da jeg har et barn fra før også. Men da jenta mi var rundt 3 mnd frem til ca 7 mnd så hadde vi oppvåkninger annenhver time og var våken et par timer midt på natta. Fortalte bare HI at det nå har roet seg og at det kun er 1-2 ganger per natt (og noen ganger selfølgelig oftere) 😄

Skrevet

Helt vanlig!

Prøv å roe med kos, smokk, sang.

Hvis hun ikke roer seg, så gir du melk.

Babyer spiser på natta ganske lenge.

Når hun senere får fast føde, da vil nattesøvnen vare lengre også.

Noen babyer er ofte våkne, andre sover godt.

Vi har hatt to barn med lakenskrekk i inntil 2 år, og yngstemann var et sovedyr. Den magre trøsten er at det går over!!

Lykke til

Anonymous poster hash: b25f1...c8f

Skrevet

Det er dessverre vanlig. Blir bedre etterhvert

Anonymous poster hash: 1a061...bfc

Skrevet

Litt som jeg skrev her inne for noen år siden: " unge 2,5 år våkner enda flere ganger per natt og er sulten. Har vært sånn siden han ble født".

Anonymous poster hash: f2233...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...