Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #26 Skrevet 13. januar 2016 Men dere som er "imot" aks, mener dere at min snart 8 åring skal være hjemme ca 4 timer alene hver dag? Jeg må jobbe jeg - dere vet- tjene penger for å kunne betale regninger/kjøpe mat osv. Skolen er åpen fra 8:30-13:40 dvs 5 timer. Jeg må jobbe 8 timer + reisevei. Er det å la de slippe å være hjemme alene 4 timer hver dag det samme som sy puter under armene på ungene? Anonymous poster hash: 85cda...1d6 Når stenger egentlig aks da? Her stenger sfo 16.30, så da blir det snakk om 3 timer, minus tid det tar å gå hjem for barna. Og ja jeg jobber jeg også, til kl 16 hver dag. Tjener penger. De fleste gjør vel det.. Anonymous poster hash: 68e16...b78
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #27 Skrevet 13. januar 2016 Datteren min i fjerdeklasse har halvplass. I begynnelsen, før hun forsto "frihet under ansvar-prinsippet" så fant hun på litt andre ting enn å gå rett hjem - og det er ikke et alternativ, i alle fall ikke her vi bor, barn på 8-9 år bør ikke gå gatelangs uten mål og mening. Det er en del barn her som ikke går på AKS, og de blir ofte værende på skolens område etter at skolen er slutt. Dessverre er det ikke lov for barn som ikke går på aks å oppholde seg på skolen etter skoletid, fordi de voksne må passe på de barna de har på aks. Jeg synes dette er trist å se, helt tydelig at flere gjerne vil være på aks, og mistenker at noen av disse barna ikke går på der av økonomiske grunner. Jeg har flere ganger sett at de sitter på skatebanen, og ofte sammen med eldre barn, som heller ikke har noe tilbud etter skolen. De har det sikkert gøy også, men jeg er redd det oppstår situasjoner innimellom, som barna ikke er modne nok til å kunne løse uten noen form for voksen innblanding. Så min mening er at AKS er et godt tilbud, og at barna ikke er gamle nok til å styre sin egen hverdag fritt ennå. Det er også behov for et godt fritidstilbud fra femte og oppover. Dette er sikkert ulikt, forskjellige steder i landet, men jeg bor i Oslo sentrum, og ser definitivt behov for et godt fritidstilbud til barna. Anonymous poster hash: 0fdbd...a4e Helt enig. Men når er de gamle nok til å styre sin egen hverdag da? Eller disse timene det er snakk om. Skjønner at 1. Og 2. klassinger ikke nødvendigvis er modne, men 3. og 4. klassinger? Én gang må de jo lære, de vokser med ansvar vet du. Anonymous poster hash: 68e16...b78
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #28 Skrevet 13. januar 2016 Min skal slutte nå. Han går i 1.klasse. Han er det uansett bare en time etter skolen uansett da.. Da blir det litt mye å betale 2000kr i mnd. Anonymous poster hash: 71285...19f Min og, det er for dyrt når det egentlig ikke er nødvendig. Anonymous poster hash: 7bea8...40f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå