Gå til innhold

Mathilda Synnøve. Fint?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tradisjon for to navn på både min og min manns familie. Han er engelsk men jeg har så lyst på et erkenorsk navn som nummer to:)

 

Anonymous poster hash: 07bd9...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine navn hver for seg, men synes det blir alt for tungt sammen.

 

Anonymous poster hash: e87e7...931

Skrevet

Alt for langt.

 

Anonymous poster hash: 7e41c...246

Skrevet

Nei

 

Anonymous poster hash: aff98...6cb

Skrevet

Alt for tungt, dessverre...

 

Anonymous poster hash: 0d140...20c

Skrevet

Fine hver for seg, fryktelig krøkkete sammen. Hva med Mathilda Elise?

 

Anonymous poster hash: d93bb...c97

Skrevet

Nay...

 

Anonymous poster hash: 487f1...8f2

Skrevet

Mathilda Synnøve var da fint det! Eller Synne-Mathilde?



Anonymous poster hash: c7b20...875
Skrevet

For tungt og langt.



Anonymous poster hash: ae872...8c9
Skrevet

veldig nydelige navn hver for seg,men lite pent sammen

Skrevet

To flotte navn, men ettersom begge har tre stavelser, blir det for langt og tungt i mine ører.

 

Synne Mathilda?

Mia Synnøve?

Maja Synnøve?

 

Anonymous poster hash: 30394...2d6

Skrevet

Ikke noe fan av dobbeltnavn, men de er fine hver for seg! :) Liker Mathilda best!

 

Anonymous poster hash: b0b96...d1c

Skrevet

Det blir for tungt og langt.



Anonymous poster hash: 8fbb7...250
Skrevet

Nei

 

Anonymous poster hash: 9fd03...8be

Skrevet

Jeg tror at det som svarer her gjør det med norsk tankegang. Siden mannen er engelsk antar jeg at jenten blir hetende Tilda til hverdags og Matilda Synnøve i mer formelle sammenhenger. Da syns jeg det er et flott navn!

 

Anonymous poster hash: 6d49e...d3a

Skrevet

For mye som de andre sier, hva med

Mathilda Sofie,

Mathilda Emilie,

Mathilda Nora,

Mathilda Eirine.

Anbefaler ett letter mellom navn.

 

Anonymous poster hash: e127f...9ff

Skrevet

Oj, det var en helt utrolig merkelig - og lite estetisk kombinasjon... Rart for Mathilda er nydelig og Synnøve er helt ok - men sammen var det rett og slett litt krise, synes jeg.

 

Anonymous poster hash: 1b0c4...5f7

Skrevet

Grøss..

 

Anonymous poster hash: 9a70c...ad5

Skrevet

det ble mye...mathilda er et tungt navn, så jeg tror kanskje det er finere at det enten står alene, eller får et tilsvarende tungt navn bak seg. 



Anonymous poster hash: 28317...3bd
Skrevet

Å kjære... Det der ble bare alt, altfor mye.

 

Anonymous poster hash: 219a4...0bb

Skrevet

Jeg er IKKE enig med de andre her!!

Jeg syns det var nydelig!!! Ett navn jeg godt kunne funnet på å velge selv! :Nikke:



Anonymous poster hash: 01840...b46
Skrevet

Begge navnene er fine.

Sammen er de ikke fine.

Dobbeltnavn var en metode for å snobbe seg til i gamle dager.

 

I 2015 er det bare et tegn på å ha under gjennomsnittet intelligens og smak.

Selv navn som er fine hver for seg blir white-trash sammen.

 

MÅ man ha med ekstra navn bør de være så klønete at de ikke brukes i hverdagen, altså noen ekstra tullenavn til høytidsanledninger og taler.

Gammel pompøsitetsteknikk fra kongehusene.

 

Anonymous poster hash: 47611...ca5

Skrevet

Begge navnene er fine.

Sammen er de ikke fine.

Dobbeltnavn var en metode for å snobbe seg til i gamle dager.

 

I 2015 er det bare et tegn på å ha under gjennomsnittet intelligens og smak.

Selv navn som er fine hver for seg blir white-trash sammen.

 

MÅ man ha med ekstra navn bør de være så klønete at de ikke brukes i hverdagen, altså noen ekstra tullenavn til høytidsanledninger og taler.

Gammel pompøsitetsteknikk fra kongehusene.

 

Anonymous poster hash: 47611...ca5

Jepp, "Jan Erik" og "Per Kristian" er skikkelig pompøse navn, som avslører at foreldrene må ha under gjennomsnittlig intelligens.

 

Anonymous poster hash: d5b63...681

Skrevet

Jeg sleit med det samme selv da jeg er engelsk og kommer fra adelig familie. Tradisjonen er ikke mindre enn fire navn. Så mine barn har to engelske navn og to "gammeldagse" norske navn det er vanskelig å uttale på engelsk. I tillegg valgte jeg å gi barna fars norske etternavn. Det klinger ikke spesielt bra sammen, men det gjør ikke mine fire engelske navn heller. Tradisjon er tradisjon, og viktig for meg å følge. Samtidig er de jo mer norske enn engelske, så da jeg snakket med mannens familie og fant noen fine norske navn ville jeg gjerne bruke de også. Og hans familie ble veldig glade for det:) min familie derimot ble ikke spesielt fornøyde med de norske navnene, men vi har uansett ikke tenkt til å flytte tilbake til England. Min familie ble faktisk så sure at de også påpekte at mine barn ikke kan arve eiendommene i min familie fordi de ikke bærer slekts etternavnet.

 

Men tilbake til navnet... Jeg synes det er fint sammen, men jeg har jo ikke "norske" ører. Likevel ville jeg valgt mathildA, fordi det er enklere å uttale på engelsk.

 

Anonymous poster hash: e99b6...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...