Gå til innhold

Dere som er skeptisk til å gi barna deres aspartam..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva i all verden har dere på brødskivene, dere som unngår alt dette?

Anonymous poster hash: 340bb...158

Økologisk peanøttsmør, syltetøy, prim, gulost, brunost, Philadelphia, rekeost, avokado, blåmuggost, makrell i tomat, tomat, agurk, rekesalat, italiensk salat, sild, peppermakrell, laks, svolværpostei, speilegg, kokte egg, kaviar, banan osv osv.

Anonymous poster hash: 67cce...8ee

Den dagen jeg ikke kan spise kjøttpålegg på brødskiva engang, da går jeg og henger meg. Jeg må ha mat, og kjøtt er mat.

Anonymous poster hash: b7fcb...c72

Skal du ha en link til butikker som selger tau?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva i all verden har dere på brødskivene, dere som unngår alt dette?

Anonymous poster hash: 340bb...158

Økologisk peanøttsmør, syltetøy, prim, gulost, brunost, Philadelphia, rekeost, avokado, blåmuggost, makrell i tomat, tomat, agurk, rekesalat, italiensk salat, sild, peppermakrell, laks, svolværpostei, speilegg, kokte egg, kaviar, banan osv osv.

Den dagen jeg ikke kan spise kjøttpålegg på brødskiva engang, da går jeg og henger meg. Jeg må ha mat, og kjøtt er mat.

Skal du ha en link til butikker som selger tau?

Trengs ikke. Tau har jeg i garasjen. 😜

Skrevet

Det jeg mener er at jeg ikke forstår hvorfor man er så opptatt av å unngå noe som ikke er beviselig skadelig, men som derimot mest sannsynlig ikke har noen skadelige effekter i det hele tatt, etter all forskning å dømme (aspartam), som man synes er skummelt fordi det er et rart navn og man tenker at det er "kjemisk"

Anonymous poster hash: 89063...f25

Nå er vel mesteparten av forskningen satt i gang og betalt av de som har patent/rettighetene til aspartam eller eierinteresser i aspartam-verdier, så at mesteparten av forskningen heller i den retningen sier seg selv. Det er ikke snakk om helse, men økonomi.

At forskerne ikke enes og har funnet bevis nok for noe idag, utelukker ikke automatisk hva de oppdager om 5 år, 10 år osv, og det er absolutt ingen likhetstegn med at de vil konkludere med at det ikke har noen skadelige effekter ved langtidsbruk feks.

I Norge anbefaler FHI at barn under 3 år skal unngå aspartam. Hvorfor advare mot noe som "helt sikkert ikke er farlig"? Det skal vel en del til for at så små barn overskrider de satte grenseverdiene.

Å påstå at folk unngår aspartam pga "det rare, skumle navnet", eller fordi at det er kjemisk, blir for dumt. Folk flest har mer mellom ørene.

Ikke glem skandalen rundt svineinfluensavaksinen, den var også temmelig ufarlig en gang i tiden. Det var mange som var cocky og lo av oss som ikke ble vaksinert. Idag har pipa fått en annen lyd...

Og til resten av diskusjonen. Jeg forsøker å spise økologisk, mest mulig fisk og plantebasert kosthold. Kjøtt, spesielt rødt, er sjeldent på matbordet, pga kreftfare blant annet. :)

Anonymous poster hash: 006da...e7e

Skrevet

Min migrene forsvant da jeg kuttet aspartam. Jeg hadde fram til dette migrene ukentlig og drakk mye Pepsi Max.

Ingen tvil at aspartam skal forbli ute av mitt liv.

Anonymous poster hash: 51b1d...832

Skrevet

Min migrene forsvant da jeg kuttet aspartam. Jeg hadde fram til dette migrene ukentlig og drakk mye Pepsi Max.

Ingen tvil at aspartam skal forbli ute av mitt liv. Anonymous poster hash: 51b1d...832

Hvorfor tror du det var aspartam som bar synderen og ikke for eksempel koffein eller kullsyre?

Anonymous poster hash: 2de92...4f2

Skrevet

Ingen tvil at aspartam skal forbli ute av mitt liv. Anonymous poster hash: 51b1d...832

Hvorfor tror du det var aspartam som bar synderen og ikke for eksempel koffein eller kullsyre?Anonymous poster hash: 2de92...4f2
Kan vel vær at hun drikker kaffe og faris fortsatt

Min mann ble også kvitt mesteparten av migrenen da han kuttet kunstig søtning.

Vi andre har fortsatt litt, men veldig lite. Ingen av oss drikker brus med kunstig søtning.

Anonymous poster hash: d6bab...b06

Skrevet

Er nitritt tillatt i norske matvarer? Ble ikke det strengere regulert for noen år tilbake, og derfor vi blant annet ikke ha "rødpølse" i Norge, slik som de har i Danmark.

Uansett ikke noe vi spiser, og barna får ikke kunstig søtning.

Spiser dere ikke leverpostei, salami, skinke eller kyllingpålegg? Du finner nitritt/e250 på ingredienslista på alle de

Nei, leverpostei er noe kvalmt møl som ser ut som kattemat, salami er bare salt og hardt fett som tetter kransarteriene, skinke er klam, slapp gris stappet med salt, og kyllingindustrien er så stygg at den kunne jeg aldri drømme om å støtte.

Oi, ikke mye igjen å spise da med andre ord...

Anonymous poster hash: 4fd34...f3b

Skrevet

Er nitritt tillatt i norske matvarer? Ble ikke det strengere regulert for noen år tilbake, og derfor vi blant annet ikke ha "rødpølse" i Norge, slik som de har i Danmark.

Uansett ikke noe vi spiser, og barna får ikke kunstig søtning.

Spiser dere ikke leverpostei, salami, skinke eller kyllingpålegg? Du finner nitritt/e250 på ingredienslista på alle de

Nei, leverpostei er noe kvalmt møl som ser ut som kattemat, salami er bare salt og hardt fett som tetter kransarteriene, skinke er klam, slapp gris stappet med salt, og kyllingindustrien er så stygg at den kunne jeg aldri drømme om å støtte.

Oi, ikke mye igjen å spise da med andre ord...

Anonymous poster hash: 4fd34...f3b

Huffda, ikke så smart du, eller? :/

Skrevet

Men nå er det vel alt med måte. Og ha et godt variert kosthold. Vi spiser en blanding av fisk, vegetar, kylling og rødt kjøtt. Men prøver at det er mest fisk/vegetar. Men her skal barna fortsatt få salami og leverpostei. Er uansett ikke det de spiser mest av. Aspartam spiser vi og svært lite av. Jeg blir dårlig av det.

Hadde jeg hatt økonom til det, så skulle jeg spist bare økologisk kjøtt og kylling, og villfisk og villkjøtt.

Anonymous poster hash: fedb0...970

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...