Gå til innhold

Asylsøkerbarn og barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sosialister her inne, ser jeg. "Så lenge de har opplevd krig og elendighet er det klart de skal gå foran norske borgere som bare sutrer og klager over at de må gå i ulønnet perm og tape hundretusenvis av kroner fordi de ikke får barnehageplass". Dere er sikkert de samme menneskene som ønsker velkommen de koselige kulturene og tradisjonene vi fikk se en forsmak på i Køln og andre steder på nyttårsaften.

Btw: må bare slenge på at jeg ikke er rasist før dere hogger løs. Det er viktig.

Anonymous poster hash: 839c1...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig hi. er bare tragisk

Gjest Antarctica
Skrevet

Mange sosialister her inne, ser jeg. "Så lenge de har opplevd krig og elendighet er det klart de skal gå foran norske borgere som bare sutrer og klager over at de må gå i ulønnet perm og tape hundretusenvis av kroner fordi de ikke får barnehageplass". Dere er sikkert de samme menneskene som ønsker velkommen de koselige kulturene og tradisjonene vi fikk se en forsmak på i Køln og andre steder på nyttårsaften.

Btw: må bare slenge på at jeg ikke er rasist før dere hogger løs. Det er viktig.

Sosialister fikk innført at også utsatte norske familier og barn av enslige forsørgere går foran i køen. Sånn hvis vi fortsatt debatterer barnehager, da, og ikke generell fremmedfrykt.

Skrevet

Like greit å få de ut i barnehage så de kan lære norsk språk og skikker fortest mulig! Enklere å lære det til barna enn foreldrene deres! Dessuten må barna være et sted mens foreldre er på norskkurs og lærer det samme slik at de ikke blir kriminelle på Grønland (der politiet ikke har kontroll visstnok)

Anonymous poster hash: d7bd7...ec0

I følge Fjordman, ja. Ikke i følge politiet selv, da..

http://www.dagbladet.no/2016/01/08/nyheter/gronland/pamela_geller/politiet/twitter/42675517/

Og i følge en amerikansk blogger

Anonymous poster hash: d7bd7...ec0

Som var en av Anders Behring Breiviks forbilder.

Anonymous poster hash: f36b5...499

Skrevet

Er det rart noen blir rasister når det er så stor forskjellsbehandling?? Skulle ønske jeg kunne få samme goder som alenemor som de får. Nei, forstå det de som tror de kan :P

Anonymous poster hash: 8b11a...34b

Som alenemor i Norge bør du ligge lavt i å klage på andres goder. Bare et tips.

Anonymous poster hash: f36b5...499

Skrevet

Er det mulig å bli så tett? Du får BHG-plass om du flytter på deg, du også.

Neida, du er ikke rasist i det hele tatt.... Lilevel mener du at du er mer verdt enn de som flykter fra krig (du vet, bomber og sånn. Virkelige problemer. Ikke sånne problemer som her inne, er så kjipt å bare bruke varme ullklær på vinteren fordi barnet har så mange pene klær, eller svigermor kjøpte den første bleiepakka til babyen, det ville jeg gjøre selv. Og ånei, jeg må ta bussen og gå i flere minutter for å komme meg i barnehagen. Det må være asylsøkernes skyld.).

Æsj...dette er ikke noe vits i. Har ikke ord på hva jeg syns om dere "ikke rasister".

Anonymous poster hash: 16be0...a22

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men......

Troverdig du

Anonymous poster hash: ffed5...4ef

Skrevet

Alle barna får ikke barnehageplass. Barn som er 4-5 år og som skal på skolen neste skoleår har rett på barnehageplass. Det er for språkopplæring, sosialt nettverk og en myk overgang til skolestart.

Andre barn har ikke krav på barnehageplass, men kan få det dersom det er ledige plasser eller barneverntjenesten mener at barnet / barna skal gå i barnehagen.

Å gå hjemme sammen med foreldre som muligens er traumatiserte og har store hjelpebehov er ikke bra for et barns utvikling.

Anonymous poster hash: f1e91...720
Skrevet

Snakk om å være tett...

Forskjellsbehandling og flere goder til asylsøkere skaper sinne og ja, mer høyreekstremisme. Dere som ikke forstår det, må være tette. Er bare så glad for at flere og flere får øynene opp for dette etterhvert. Noen er det dessverre ikke håp for. Sosialistene. Der er det kun snakk om å vise sin godhet overfor disse stakkarne. Blås i følgende for den norske befolkningen. Vel, jeg holder dere ansvarlig for all elendighet som kommer som følge av denne masseinnvandringen av folk som dessverre ikke passer inn her. Kulturkræsj deluxe.

Gjest Antarctica
Skrevet

Snakk om å være tett...

Forskjellsbehandling og flere goder til asylsøkere skaper sinne og ja, mer høyreekstremisme. Dere som ikke forstår det, må være tette. Er bare så glad for at flere og flere får øynene opp for dette etterhvert. Noen er det dessverre ikke håp for. Sosialistene. Der er det kun snakk om å vise sin godhet overfor disse stakkarne. Blås i følgende for den norske befolkningen. Vel, jeg holder dere ansvarlig for all elendighet som kommer som følge av denne masseinnvandringen av folk som dessverre ikke passer inn her. Kulturkræsj deluxe.

All den sosiale velferden du åpenbart lever av kan du i alle fall takke sosialistene for.

Bare nevner det.

Skrevet

Snakk om å være tett...

Det er ikke forskjellsbehandling. Norske barn har også krav på barnehageplass og alle førskolebarn er garantert plass, også norske førskolebarn.

Anonymous poster hash: f1e91...720

Skrevet

Snakk om å være tett...Forskjellsbehandling og flere goder til asylsøkere skaper sinne og ja, mer høyreekstremisme. Dere som ikke forstår det, må være tette. Er bare så glad for at flere og flere får øynene opp for dette etterhvert. Noen er det dessverre ikke håp for. Sosialistene. Der er det kun snakk om å vise sin godhet overfor disse stakkarne. Blås i følgende for den norske befolkningen. Vel, jeg holder dere ansvarlig for all elendighet som kommer som følge av denne masseinnvandringen av folk som dessverre ikke passer inn her. Kulturkræsj deluxe.Anonymous poster hash: 839c1...4a4

Det er ikke forskjellsbehandling. Norske barn har også krav på barnehageplass og alle førskolebarn er garantert plass, også norske førskolebarn. Anonymous poster hash: f1e91...720

Men fakta er så kjeeeedelig! Hvem skal man skylde sitt stusselige liv på da?

Skrevet

Synes du ikke at det er en viktig og god investering for menneskeheten og de neste generasjonene. Dette er sterkt traumatiserte mennesker, du kan vel tenke deg potensielle konsekvenser både på kort- og langsikt - nasjonalt og internasjonalt. Klokt at det velges slikt og at barna får oppleve noe normalitet i et vanskelig liv.

Anonymous poster hash: a09c5...34b

Skrevet

Helt enig med deg HI. Alle bør jo få barnehageplass, men synes ikke det er rett at innvandrere går foran. Er mange som sliter i hverdagen her i Norge også. Om man er alenemor og er avhengig av barnehageplass feks. er det ikke lettt å tenke; så klart de som har opplevd krig og sult må gå foran...

Er mange skjebner i Norge også. Greit for folk som ikke opplever denne situasjonen å sitte på sin høye hest....

Anonymous poster hash: 16a3c...ed0

Alenemødre får da barnehageplass. De går foran i køen!

Anonymous poster hash: 478cb...4e4

Skrevet

Snakk om å være tett...

All den sosiale velferden du åpenbart lever av kan du i alle fall takke sosialistene for.

Bare nevner det.

👍😊

Anonymous poster hash: 16be0...a22

Skrevet

Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap...

Anonymous poster hash: c94ed...50b

Men som i de fleste tilfeller har flyktet fra krig, sult og forfølgelse. Hvem syns du er de heldige her egentlig?

Anonymous poster hash: 4ef7e...8cc

Men hvorfor må de puttes i barnehage med en gang da? Er det ikke bedre for psyken å være sammen med mor og/eller far og søsken? Bidrar ikke akkurat til trygghetsfølelsen å være flere timer i barnehagen hver dag. Her jeg bor fikk ikke minsten plass i samme barnehage som nest minste. Vi bor 15 km fra sentrum, jeg har jobb i sentrum og alle barnehagene ligger i sentrum. Så her må jeg vekke alle fire barna, se at eldste har mobilen på, dra ut av huset kl 7 med de minste, ringe eldste 7:20 sånn at han og søster begynner å gå til skolebussen, dra til den ene barnehagen med minste, så til den andre barnehagen med nest minste, så til parkeringsplassen, gå derfra til jobb, så tilbake i samme modus. De som jobber trenger barnehageplass, hvis jeg ikke hadde jobbet ville jeg aldri i verden tatt opp en full plass for barnet. Hadde hatt halv plass de siste 2-1,5 årene før skolen begynner for sosialiseringens skyld. Men jeg må tjene penger og da må barna være en plass.

Anonymous poster hash: 0d1e3...0a7

Hva med at far til ungene deltar litt?

Anonymous poster hash: a0ad2...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...