Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap... Anonymous poster hash: c94ed...50b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap... Anonymous poster hash: c94ed...50b Men som i de fleste tilfeller har flyktet fra krig, sult og forfølgelse. Hvem syns du er de heldige her egentlig? Anonymous poster hash: 4ef7e...8cc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 De ble vel bosatt i en liten bygd för det første. Og foreldrene skulle vel rett på norsk-kurs om jeg forsto det rett, hvor mener du barna skal være mens foreldrene er der?? Anonymous poster hash: eb248...e1a
Kathrine. Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Syntes det var så flott å se den familien eg og at det legges til rette for integrering og godt liv. Syntes det var ei skikkelig glad-sak. (Men No har eg heller aldri slitt med å få barnehageplass, så slepp Være sjalu pga det)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Ja, integrering er no dritt! Best om de aldri lærer språket! Lettere å hive'rem ut da! Anonymous poster hash: c8765...52a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Like greit å få de ut i barnehage så de kan lære norsk språk og skikker fortest mulig! Enklere å lære det til barna enn foreldrene deres! Dessuten må barna være et sted mens foreldre er på norskkurs og lærer det samme slik at de ikke blir kriminelle på Grønland (der politiet ikke har kontroll visstnok) Anonymous poster hash: d7bd7...ec0
*Miss Marple* Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Men du snakker sikkert høyt om at det er viktig at de blir integrert og delaktige i det norske samfunnet?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Nå var dette kvoteføykninger, altså flykninger det var planlagt på forhånd at vi skulle ta inn og som det står et mottaksapparat for å ta imot. De ble plassert i Bykle, en fraflyttingstruet liten bygd hvor det er full barnehagedekning og boligene omtrent blir kastet etter deg. Du kan ikke sammenligne det med presset på barnehageplassene på sentrale østlandet altså. Anonymous poster hash: b3766...8f3
Gjest Antarctica Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Like greit å få de ut i barnehage så de kan lære norsk språk og skikker fortest mulig! Enklere å lære det til barna enn foreldrene deres! Dessuten må barna være et sted mens foreldre er på norskkurs og lærer det samme slik at de ikke blir kriminelle på Grønland (der politiet ikke har kontroll visstnok) Anonymous poster hash: d7bd7...ec0 I følge Fjordman, ja. Ikke i følge politiet selv, da.. http://www.dagbladet.no/2016/01/08/nyheter/gronland/pamela_geller/politiet/twitter/42675517/
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Like greit å få de ut i barnehage så de kan lære norsk språk og skikker fortest mulig! Enklere å lære det til barna enn foreldrene deres! Dessuten må barna være et sted mens foreldre er på norskkurs og lærer det samme slik at de ikke blir kriminelle på Grønland (der politiet ikke har kontroll visstnok) Anonymous poster hash: d7bd7...ec0 I følge Fjordman, ja. Ikke i følge politiet selv, da.. http://www.dagbladet.no/2016/01/08/nyheter/gronland/pamela_geller/politiet/twitter/42675517/ Og i følge en amerikansk blogger Anonymous poster hash: d7bd7...ec0
Gjest Antarctica Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Like greit å få de ut i barnehage så de kan lære norsk språk og skikker fortest mulig! Enklere å lære det til barna enn foreldrene deres! Dessuten må barna være et sted mens foreldre er på norskkurs og lærer det samme slik at de ikke blir kriminelle på Grønland (der politiet ikke har kontroll visstnok) Anonymous poster hash: d7bd7...ec0 I følge Fjordman, ja. Ikke i følge politiet selv, da.. http://www.dagbladet.no/2016/01/08/nyheter/gronland/pamela_geller/politiet/twitter/42675517/ Og i følge en amerikansk blogger Anonymous poster hash: d7bd7...ec0 Ja, de pleier å være godt informert om norsk politiarbeid 😂
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap... Anonymous poster hash: c94ed...50b Men som i de fleste tilfeller har flyktet fra krig, sult og forfølgelse. Hvem syns du er de heldige her egentlig? Anonymous poster hash: 4ef7e...8cc Men hvorfor må de puttes i barnehage med en gang da? Er det ikke bedre for psyken å være sammen med mor og/eller far og søsken? Bidrar ikke akkurat til trygghetsfølelsen å være flere timer i barnehagen hver dag. Her jeg bor fikk ikke minsten plass i samme barnehage som nest minste. Vi bor 15 km fra sentrum, jeg har jobb i sentrum og alle barnehagene ligger i sentrum. Så her må jeg vekke alle fire barna, se at eldste har mobilen på, dra ut av huset kl 7 med de minste, ringe eldste 7:20 sånn at han og søster begynner å gå til skolebussen, dra til den ene barnehagen med minste, så til den andre barnehagen med nest minste, så til parkeringsplassen, gå derfra til jobb, så tilbake i samme modus. De som jobber trenger barnehageplass, hvis jeg ikke hadde jobbet ville jeg aldri i verden tatt opp en full plass for barnet. Hadde hatt halv plass de siste 2-1,5 årene før skolen begynner for sosialiseringens skyld. Men jeg må tjene penger og da må barna være en plass. Anonymous poster hash: 0d1e3...0a7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 De er sikkert ikke 9 timer i bhg om dagen ... Og kanskje har barna også behov for lek? Anonymous poster hash: c8765...52a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap... Anonymous poster hash: c94ed...50b Men som i de fleste tilfeller har flyktet fra krig, sult og forfølgelse. Hvem syns du er de heldige her egentlig? Anonymous poster hash: 4ef7e...8cc Men hvorfor må de puttes i barnehage med en gang da? Er det ikke bedre for psyken å være sammen med mor og/eller far og søsken? Bidrar ikke akkurat til trygghetsfølelsen å være flere timer i barnehagen hver dag. Her jeg bor fikk ikke minsten plass i samme barnehage som nest minste. Vi bor 15 km fra sentrum, jeg har jobb i sentrum og alle barnehagene ligger i sentrum. Så her må jeg vekke alle fire barna, se at eldste har mobilen på, dra ut av huset kl 7 med de minste, ringe eldste 7:20 sånn at han og søster begynner å gå til skolebussen, dra til den ene barnehagen med minste, så til den andre barnehagen med nest minste, så til parkeringsplassen, gå derfra til jobb, så tilbake i samme modus. De som jobber trenger barnehageplass, hvis jeg ikke hadde jobbet ville jeg aldri i verden tatt opp en full plass for barnet. Hadde hatt halv plass de siste 2-1,5 årene før skolen begynner for sosialiseringens skyld. Men jeg må tjene penger og da må barna være en plass. Anonymous poster hash: 0d1e3...0a7 Mener du faktisk at det er synd på deg? Sånn sammenlignet med hva de du misunner har gått gjennom? Du store verden! Anonymous poster hash: 2aaae...7a4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Ser på nyhetene nå, og må si jeg reagerer kraftig når jeg hører at det er en selvfølge at asylsøkerbarn som akkurat har kommet til Norge tydeligvis får barnehageplass løpende... Før foreldrene er i jobb. Mens vi som er vanlige norske statsborgere der både mor og far er i full jobb, bare kan drite i å få barnehageplass i de største byene utenom hovedopptaket hvor det er oppstart i august. Vi må altså ta ulønnet permisjon (eller finne andre ugunstige løsninger), mens barnehagene løpende blir fylt opp av barn av foreldre som hverken har jobb eller statsborgerskap... Anonymous poster hash: c94ed...50b Men som i de fleste tilfeller har flyktet fra krig, sult og forfølgelse. Hvem syns du er de heldige her egentlig? Anonymous poster hash: 4ef7e...8cc Men hvorfor må de puttes i barnehage med en gang da? Er det ikke bedre for psyken å være sammen med mor og/eller far og søsken? Bidrar ikke akkurat til trygghetsfølelsen å være flere timer i barnehagen hver dag. Her jeg bor fikk ikke minsten plass i samme barnehage som nest minste. Vi bor 15 km fra sentrum, jeg har jobb i sentrum og alle barnehagene ligger i sentrum. Så her må jeg vekke alle fire barna, se at eldste har mobilen på, dra ut av huset kl 7 med de minste, ringe eldste 7:20 sånn at han og søster begynner å gå til skolebussen, dra til den ene barnehagen med minste, så til den andre barnehagen med nest minste, så til parkeringsplassen, gå derfra til jobb, så tilbake i samme modus. De som jobber trenger barnehageplass, hvis jeg ikke hadde jobbet ville jeg aldri i verden tatt opp en full plass for barnet. Hadde hatt halv plass de siste 2-1,5 årene før skolen begynner for sosialiseringens skyld. Men jeg må tjene penger og da må barna være en plass. Anonymous poster hash: 0d1e3...0a7 Men herlighet, her er det snakk om at barna er i barnehagen i kjernetiden mens foreldrene er på norskkurs. Barna blir ikke sendt på norskkurs, de lærer språket best gjennom lek med norske barn. Du kan jo ikke akkurat klage heller, om du vil kan du flytte til Bykle du også. Det er en rik kommune bl.a pga alle hyttene, så de har gode barnehager med ekstra voksentetthet og pedagoger, de har gode helsetjenester osv å vise til. 900 innbyggere og 2 gode barnehager, full barnehagedekning. At du bor sentralt, jobber fullt og har fått 4 barn er jo valg du har tatt. Jeg personlig har valgt en mellomting, har flyttet fra Oslo til en liten by "i distriktet" med full barnehagedekning og ingen bilkøer. Anonymous poster hash: b3766...8f3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Om kriminaliteten synker eller stiger er det vanskelig for politiet å vite noe om i bydeler der det hovedsakelig bor muslimer, da de gjerne har sine egne rettssystemer, domstoler og håndhevere av sharia. De fleste lovbrudd på norsk lov skjer her gjerne i hjemmet, med kvinner og barn som offer. Det er skjeldent at informasjonen om dette når det vestlige politiet. Dette er en kjent virkelighet fra andre bydeler i andre storbyer med store grupper muslimer. Jeg må legge til at jeg ikke kjenner verken Oslo, eller bydelen. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg annet enn på generelt grunnlag. Det er mye "vold i nære relasjoner", som det heter nå, innen muslimske grupperinger. Det er også en stor problematikk knyttet til tvang og frihetsberøvelse. Dette er en kjent problematikk, det er sjokkerende naivt å tro at den er synkende, når det også er en kjent sak at det er utviklingen innen islam globalt sett, men særlig blandt "exsil muslimer". Anonymous poster hash: 7b1ee...747
vimsan Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 Om kriminaliteten synker eller stiger er det vanskelig for politiet å vite noe om i bydeler der det hovedsakelig bor muslimer, da de gjerne har sine egne rettssystemer, domstoler og håndhevere av sharia. De fleste lovbrudd på norsk lov skjer her gjerne i hjemmet, med kvinner og barn som offer. Det er skjeldent at informasjonen om dette når det vestlige politiet. Dette er en kjent virkelighet fra andre bydeler i andre storbyer med store grupper muslimer. Jeg må legge til at jeg ikke kjenner verken Oslo, eller bydelen. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg annet enn på generelt grunnlag. Det er mye "vold i nære relasjoner", som det heter nå, innen muslimske grupperinger. Det er også en stor problematikk knyttet til tvang og frihetsberøvelse. Dette er en kjent problematikk, det er sjokkerende naivt å tro at den er synkende, når det også er en kjent sak at det er utviklingen innen islam globalt sett, men særlig blandt "exsil muslimer". Anonymous poster hash: 7b1ee...747 Har du lest saken? Virker ikke sånn nemlig... Var snakk om narkotikasalg på åpen gate, flere voldtekter hver dag og ran hver dag.. Bedre at du leser det vi refererer til enn å dra konklusjoner om hva det handler om og snakke generelt
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Om kriminaliteten synker eller stiger er det vanskelig for politiet å vite noe om i bydeler der det hovedsakelig bor muslimer, da de gjerne har sine egne rettssystemer, domstoler og håndhevere av sharia. De fleste lovbrudd på norsk lov skjer her gjerne i hjemmet, med kvinner og barn som offer. Det er skjeldent at informasjonen om dette når det vestlige politiet. Dette er en kjent virkelighet fra andre bydeler i andre storbyer med store grupper muslimer. Jeg må legge til at jeg ikke kjenner verken Oslo, eller bydelen. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg annet enn på generelt grunnlag. Det er mye "vold i nære relasjoner", som det heter nå, innen muslimske grupperinger. Det er også en stor problematikk knyttet til tvang og frihetsberøvelse. Dette er en kjent problematikk, det er sjokkerende naivt å tro at den er synkende, når det også er en kjent sak at det er utviklingen innen islam globalt sett, men særlig blandt "exsil muslimer". Anonymous poster hash: 7b1ee...747 Hvis du sitter og har tett kjennskap til detaljer og forbrytelser og kriminelle ting som selv politiet i bydelen ikke vet, bør du vel melde om det til dem. Anonymous poster hash: c8765...52a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 Helt enig med deg HI. Alle bør jo få barnehageplass, men synes ikke det er rett at innvandrere går foran. Er mange som sliter i hverdagen her i Norge også. Om man er alenemor og er avhengig av barnehageplass feks. er det ikke lettt å tenke; så klart de som har opplevd krig og sult må gå foran... Er mange skjebner i Norge også. Greit for folk som ikke opplever denne situasjonen å sitte på sin høye hest.... Anonymous poster hash: 16a3c...ed0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #21 Skrevet 9. januar 2016 Er det rart noen blir rasister når det er så stor forskjellsbehandling?? Skulle ønske jeg kunne få samme goder som alenemor som de får. Nei, forstå det de som tror de kan Anonymous poster hash: 8b11a...34b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #22 Skrevet 9. januar 2016 Hvis dere flytter til den lille bygda får dere også helt sikkert barnehageplass med engang! Går det ann å være så sutrete! Blir helt matt jeg. Det kan ikke være sånn at flyktninger ikke skal få noe hjelp før alle nordmenn har absolutt alt de mener de trenger for det perfekte liv. Alle kan få bhg plass hvis man bare er villig til å flytte på seg! Flytt til ei lita bygd og får plass med engang Anonymous poster hash: 1258f...a07
Gjest Antarctica Skrevet 9. januar 2016 #23 Skrevet 9. januar 2016 Helt enig med deg HI. Alle bør jo få barnehageplass, men synes ikke det er rett at innvandrere går foran. Er mange som sliter i hverdagen her i Norge også. Om man er alenemor og er avhengig av barnehageplass feks. er det ikke lettt å tenke; så klart de som har opplevd krig og sult må gå foran... Er mange skjebner i Norge også. Greit for folk som ikke opplever denne situasjonen å sitte på sin høye hest.... Anonymous poster hash: 16a3c...ed0 Norske familier som sliter er også prioritert mht barnehageplass. Til og med gratis, hvis det er ille nok. Så du trenger ikke føle deg mer som et offer enn det som er nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #24 Skrevet 9. januar 2016 Er det rart noen blir rasister når det er så stor forskjellsbehandling?? Skulle ønske jeg kunne få samme goder som alenemor som de får. Nei, forstå det de som tror de kan Anonymous poster hash: 8b11a...34b Alenemødre går da også foran i barnehagekøen... Anonymous poster hash: b3766...8f3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #25 Skrevet 9. januar 2016 Bor i en kommune hvor det faktisk er overdekning av barnehageplasser, og asylmottaket kjøper opp flere plasser på i vår barnehage. Barnehageplass er gull verdt for disse barna. Det er utrolig verdifullt for dem å komme seg ut og leke med andre barn, lære norsk - og gi mødre som kanskje har mange barn på lite plass, og mye stress rundt seg, en liten pause. Dette er integrering i praksis, og også på lang sikt er jeg ikke i tvil om at gratis barnehageplass til barn på asylmottak er en veldig god investering! Anonymous poster hash: be1cd...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå