Gå til innhold

Hjelp. Opplevde noe ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er alvorlig - og du må komme deg til lege.

Min venninne var nær ved å dø i sitt første svangerskap, fordi hun "trodde det var vanlig å spy når man var gravid". Da hun endelig dro, ble hun kjørt med blålys!

En uke uten mat er en ting - uten drikke? Livsfarlig.

Ring til fødeavdelingen hvis legevakten ikke tar deg alvorlig.

Anonymous poster hash: 94d80...d60

Klarer å holde to munner med litt brus i ca 15 min... Spyr ca hvert 15 min- 30 min (på natten kanskje hver time). Jeg er så gele i beina at jeg nesten ikke klarer å gå.. Ringer fastlege imorgen og tar det derifra. All ære til dem som har opplevd dette et helt svangerskap.

Anonymous poster hash: eaf2c...ea6

Jeg mener du burde oppsøke legevakten i dag.

Hvis du venter til i morgen for å ringe fastlege så husk å ringe ved åpningstid (på vårt legekontor er det 8.30) for å få hastetime. De har noen hastetimer, men de må bookes på morgenen.

Anonymous poster hash: 00a4b...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta noen sjanser. Dra til legevakten, ta taxi eller få noen til å kjøre deg.

Si at du MÅ få hjelp. Om du sitter å spyr gjentatte ganger på legevakta vil de nok ta deg alvorlig.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: f8f62...296

Skrevet

I morgen? Kom deg til legevakten nå! Alvorlig dehydrering er ingenting å spøke med. Seriøst HI, du må oppsøke hjelp i kveld.

Hilsen sykepleier på medisinsk

Anonymous poster hash: fa167...485

Skrevet

Her så ringte jeg sykehuset direkte. Eller første gang dro jeg på legevakten, ble avvist der, med at det var mange uker til jeg måtte legges inn. Selv om jeg måtte ha støtte, for å ikke dette sammen. Tidlig neste morgen ringte jeg sykehuset, der fikk jeg beskjed om at det var ikke langt unna at jeg ville dødd, så jeg burde vært lagt inn lenge før.

Andre gang ringte jeg i uke 5, for da kastet jeg opp, før jeg i det hele tatt rakk og svelge noe. De sa først at det var alt for tidlig for å legges inn, men jeg fikk komme inn på sykehuset for undersøkelse, og ble lagt inn med en gang.

Så jeg hadde forsøkt å ringe sykehuset, hvis du blir avvist på legevakten.

Anonymous poster hash: badbc...bcf
Skrevet

Enig med de andre, ring sykehus om du ikke får gjennomslag på legevakta! Og ja møt opp personlig! Du må få væske.. Uff stakkars deg 💖

Skrevet

Hvordan går det med deg HI?

Skrevet

Dra på legevakt med en gang!

Skrevet

Ringte fastlegen nå. Skal der 13.30. Jeg klarer jo ikke stå på bena, spyr bare jeg ser lys. Fatter ikke hvordan jeg skal klare sitte på venterom. Håper så de bare legger meg inn, jeg orker ikke mer

Skrevet

Uff håper du får hjelp og at noen følger deg til lege. Forklarte du situasjonen for helsesekretæren? Kanskje du får komme inn med en gang du kommer så du slipper å sitte å spy på venterommet. Lykke til og god bedring!

Skrevet

Du blir helt sikkert innlagt!

Hold oss oppdatert da. 

Masse lykke til.

Anonymous poster hash: d9aa6...12f
Skrevet

Hvordan gikk det med legen i dag HI?

Anonymous poster hash: 94a6c...af6

Skrevet

Jeg er innlagt på gyn. Får iv. Tusen takk for støttende ord fra dere. Sender en stor klem til dem som måtte ha slik kvalme, eller som har opplevd det. Hva skulle vi gjort uten helsevesenet...hi

Skrevet

Så bra hi! Håper kvalmen gir seg snart :)

Skrevet

Legevakta avviser en gravid kvinne som ikke har holdt på mat og drikke på en uke, og som ved henvendelse til fastlege legges inn på sykehus..

Dette syns jeg de burde få en klage på.

Jeg har selv opplevd å gå fra legevakt uten så mye som en blodprøve når det viste seg at det var alvorlig sykdom som lå bak..

Anonymous poster hash: 00a4b...576
Skrevet

Jeg er innlagt på gyn. Får iv. Tusen takk for støttende ord fra dere. Sender en stor klem til dem som måtte ha slik kvalme, eller som har opplevd det. Hva skulle vi gjort uten helsevesenet...hi

Hold ut, det blir bedre☺ snakker av erfaring😉

Anonymous poster hash: 7710d...00a

Skrevet

Ønsker deg all mulig lykke til. Det er jævlig når det står på, men ta en time om gangen. Da går dagene sakte om senn over i uker og måneder. Og, som et mirakel, vil en varm, liten kropp gjøre alle prøvelser til små komma i historien din.

Anonymous poster hash: 94a6c...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...