Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Er gravid og spyr masse. Etter sist gang nå fikk jeg hjerteklapp så det holdt. Kjente på pusen, dobbeltslag. Har gått såvidt over etter 10 min. Er dette farlig?? Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Hvor langt er du på vei? Hjertet jobber ekstra når du er gravid Anonymous poster hash: af124...9e5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 8 uker. Spyr konstant. Gått en uke uten mat og drikke. Alt kommer opp. Hvor lenge kan jeg gå slik før det blir farlig? Tisser ca to ganger daglig og det er veeeldig mørkt og lukter. Drikker jeg vann spyr jeg med en gang. Får bare i meg litt da fanta sitron og det er ikke akkurat kjempesundt. Orker ikke tanken på å kjøre bil... Hjelp 😔 Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Pobie Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 Synes du burde ta en telefon til legen. De kan gi deg væske slik at du føler deg bedre. Hvis du er uttørket (noe det høres ut som), er det ikke bra for babyen.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 Synes du burde ta en telefon til legen. De kan gi deg væske slik at du føler deg bedre. Hvis du er uttørket (noe det høres ut som), er det ikke bra for babyen. Ringer jeg sykehuset da, eller er det vanlig å gå via fastlege? Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Du må nok gå gjennom legevakten. Ville ringt i dag. Anonymous poster hash: e3fe6...0f8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 Du bør kontakte legevakten i dag! Du må få litt veske i kroppen før du kollapser. Anonymous poster hash: 94a6c...af6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Drikk litt farris blandet med eplejuice og ring legevakten. Det høres ut som du er dehydrert og at kroppen trenger litt væskehjelp. Da tappes kroppen for elektrolytter. Derfor farris og eplejuice. Man blir også ironisk nok kvalm av å være dehydrert, så mulig det kan hjelpe kvalmen litt med iv væske. Prøv å drikke en liten slurk væske hvert 5-10 min. Om du ikke har farris så går det helt fint med brus også, men du burde få i deg noe salt da i tillegg (ritzkjeks, potetgull etc). Du har min fulle sympati. Jeg har vært der du er nå, og det er helt forferdelig der alt handler om overlevelse rett og slett. Anonymous poster hash: e4f29...dd7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Du ringer fastlege/legevakt. Du kan selvsagt ikke bare møte opp på sykehuset, du vet jo ikke hvilken avdeling du skal kontakte. Du bør bruke en liten teskjei til å få i den noen dråper vann/eplejuice/farris ca hver 5-10 minutt. Ikke mye på en gang, kun litt om gangen. Prøv å spis noen salte chips. Anonymous poster hash: f468d...d1c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 De avviste meg på tlf legevakt. En uke var for lite.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Har det så vondt og hjertet slår vilt hver gang jeg spyr. Orker ikke dette i mange uker til 😢😢 Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Og du fortalte om pulsen din på legevakten? Prøv å smøre leppene dine med en isbit, fukt en snipp av en klut og vask deg litt i munnen, prøv bare bitte litt vann med litt sukker og salt hvert femte minutt. Bare såvidt du blir våt i munnen. Men klarer du litt jevnt kommer det seg kanskje. Anonymous poster hash: b38a4...57e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 Dobbeltslag er normalt. Anonymous poster hash: 06e44...85b
Iiiiik Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 Dobbeltposting er slettet i tråden. Brukermoderator Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #16 Skrevet 10. januar 2016 Høres ut som du trenger væske ja. Hvis du har fått i deg minimalt med mat og drikke de siste dagene så bør du få hjelp. Jeg fikk betennelse i spiserøret og klarte ikke spise eller drikke og da fikk jeg hjerteklapp etter hvert. Fastlegen min sendte meg rett på sykehus hvor jeg fikk seks poser drypp... Anonymous poster hash: 88093...30a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #17 Skrevet 10. januar 2016 Ta kontakt med fastlegen i morgen. Han henviser deg garantert til riktig avd på sykehus slik du kan få moe næring intravenøs Anonymous poster hash: 83929...f9f
Pobie Skrevet 10. januar 2016 #18 Skrevet 10. januar 2016 De avviste meg på tlf legevakt. En uke var for lite.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Har det så vondt og hjertet slår vilt hver gang jeg spyr. Orker ikke dette i mange uker til Anonymous poster hash: eaf2c...ea6 Prøv fastlegen da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #19 Skrevet 10. januar 2016 Jeg var veldig plaget med hjertebank og høy puls i siste trimester. Hørte pulsen rase i øret, og ble veldig redd. Jeg var sykemeldt siste måneden med 110 i hvilepuls ved mange tilfeller. Det at legen ikke var bekymret gjorde at jeg kunne ta med meg den sikkerheten inn i slike "anfall" og ikke forverre det med å bli redd. Ta en tur til lege og forklar bekymringen. Hvis de er usikre vil du få henvisning til hjertesjekk. Men mange opplever høy puls fra tid til annen i svangerskapet. Anonymous poster hash: 00a4b...576
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #20 Skrevet 10. januar 2016 Jeg var veldig plaget med hjertebank og høy puls i siste trimester. Hørte pulsen rase i øret, og ble veldig redd. Jeg var sykemeldt siste måneden med 110 i hvilepuls ved mange tilfeller. Det at legen ikke var bekymret gjorde at jeg kunne ta med meg den sikkerheten inn i slike "anfall" og ikke forverre det med å bli redd. Ta en tur til lege og forklar bekymringen. Hvis de er usikre vil du få henvisning til hjertesjekk. Men mange opplever høy puls fra tid til annen i svangerskapet. Anonymous poster hash: 00a4b...576 Jeg leste ikke innleggene dine nøye nok. Hvis du har gått en uke uten å få i deg mat og drikke skal du til legevakt. Hva i alle dager mener de med at en uke er for lite? Ikke godta det.. Si at du krever at de loggfører avslag på hjelp , da kan det være at de heller vil ha deg inn Anonymous poster hash: 00a4b...576
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #21 Skrevet 10. januar 2016 Takk for svar. Ringer fastlege imorgen. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit. Spyr bare jeg står på bena. Aldri mer dette... Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #22 Skrevet 10. januar 2016 Takk for svar. Ringer fastlege imorgen. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit. Spyr bare jeg står på bena. Aldri mer dette... Anonymous poster hash: eaf2c...ea6 Du er vel ikke alene? Anonymous poster hash: b38a4...57e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #23 Skrevet 10. januar 2016 Taxi til legevakta nå, krev at de ser på deg. Har du ingen du kan ringe som kan følge deg? Anonymous poster hash: a4a59...6ea
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #24 Skrevet 10. januar 2016 Dette er alvorlig - og du må komme deg til lege. Min venninne var nær ved å dø i sitt første svangerskap, fordi hun "trodde det var vanlig å spy når man var gravid". Da hun endelig dro, ble hun kjørt med blålys! En uke uten mat er en ting - uten drikke? Livsfarlig. Ring til fødeavdelingen hvis legevakten ikke tar deg alvorlig. Anonymous poster hash: 94d80...d60
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2016 #25 Skrevet 10. januar 2016 Dette er alvorlig - og du må komme deg til lege. Min venninne var nær ved å dø i sitt første svangerskap, fordi hun "trodde det var vanlig å spy når man var gravid". Da hun endelig dro, ble hun kjørt med blålys! En uke uten mat er en ting - uten drikke? Livsfarlig. Ring til fødeavdelingen hvis legevakten ikke tar deg alvorlig. Anonymous poster hash: 94d80...d60 Klarer å holde to munner med litt brus i ca 15 min... Spyr ca hvert 15 min- 30 min (på natten kanskje hver time). Jeg er så gele i beina at jeg nesten ikke klarer å gå.. Ringer fastlege imorgen og tar det derifra. All ære til dem som har opplevd dette et helt svangerskap. Anonymous poster hash: eaf2c...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå