Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 Jeg prøver virkelig å få det til men kan fort gå 14 dager. Spesielt oppå loftet hvor det bare er soverom og loftstue som brukes sjelden. Vasker bort flekker såklart men å dra frem bøtta og moppen gjøres ikke like ofte. Støvsuger i bruksareal nede ca 2x i uken. Loftet 1x i uken. Har forøvrig 2 små barn og 100% jobb og en mann som tar seg av søppelkasting, inn/ut oppvaskmaskin og klær hvis jeg maser. Svært sjelden han rører støvsuger. Anonymous poster hash: 39b0a...c21
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Jeg tar helgevasken, ellers rører jeg verken støvsuger eller vaskeskaft. Bruker våtmopp, ingen bruker vel bøtte og klut lengre? Ødelegger gulvene. Anonymous poster hash: 7a7b1...10b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Vi støvsuger første etasjen hver dag, tørker støv tre ganger i uka. Hele huset støvsuges en gang i uka. Badene skrubbes to ganger i uka, toalettet tas hver dag. Overflater på kjøkkenet tas hver dag. Soverom vaskes en gang i uka + sengetøyskift. Gulvene vasken hver fjortende dag, da med bøtte og klut. Anonymous poster hash: 35f9a...50f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Bruker våtmopp jeg også men har bøtta med for å samle rusket med kluten og når jeg vasker trappa. HI Anonymous poster hash: 39b0a...c21
Sølvpanter Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Vasker gulv, som i alle, skjer 5-6 ganger i året. Det er ikke nødvendig med oftere. Vi vasker bort flekker ved behov og støvsuger og /eller tørrmopper 1-2 ganger i uken. Badegulvene vaskes oftere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Støvsuger huset ca to ganger i uka. Badene vasker jeg omtrent like ofte. Vasker gulvet med såpe og vann gjør jeg etter behov, ca hver tredje uke. (Og da ligger jeg på knærne med en oppvridd klut med grønnsåpevann.) Anonymous poster hash: 149ca...340
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Vasker hele huset hver uke gjør jeg ikke nei. På stua har jeg store gulvtepper som sjelden tas ut. Ellers støvsuger jeg nede ved behov, det blir som regel to ggr i uka. Vaske gjør jeg når det trengs. Oppe har vi soverom osv, der blir det som regel også støvsuga. Prøver å få tatt alle rom til helgen, men vi er to i full turnusjobb så det kan gå 14 dager. Før jul tok jeg frem vaskebøtta og tok en grundigere vask oppe. Da skal jeg love deg at det trengtes! Anonymous poster hash: 7f53e...86d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Ja jeg vasker selvfølgelig huset hver uke, noe annet er bare ekkelt! Det at man jobber fullt er ikke en god grunn til å forsømme hjemmet, hvertfall ikke når man har barn og mann. Det å bo i et møkkete hus er omsorgssvikt og møkkete blir det på 1 uke. Har man ikke tid/ork til å vaske minst hver uke så må man jo rett og slett prioritere. Mindre tid til venner, trening, hobby, sitte på ræva i sofan og hvis ikke disse tiltakene hjelper så må man gå ned i stilling rett og slett! Anonymous poster hash: 86f7f...37b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Huset blir vasket hver uke ja. Bare ikke av meg, men en proff. Anonymous poster hash: 3ed10...839
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 Oj.. Hvordan får dere til å holde gulvene rene i 3 uker? Her kommer det alltids litt skitt og lort på gulvene i løpet av dagen. Ruskete blir det også. Iallefall nå som vi fyrer med ved. Anonymous poster hash: 14676...7b7
soleia Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Vaskar golva i første etasje kvar veke, men soveromma vert vaska mykje sjeldnare. Er berre støv på golva, og det går vekk med støvsugaren.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Ja jeg vasker selvfølgelig huset hver uke, noe annet er bare ekkelt! Det at man jobber fullt er ikke en god grunn til å forsømme hjemmet, hvertfall ikke når man har barn og mann. Det å bo i et møkkete hus er omsorgssvikt og møkkete blir det på 1 uke. Har man ikke tid/ork til å vaske minst hver uke så må man jo rett og slett prioritere. Mindre tid til venner, trening, hobby, sitte på ræva i sofan og hvis ikke disse tiltakene hjelper så må man gå ned i stilling rett og slett! Anonymous poster hash: 86f7f...37b Et hus kan være rent og ryddig selv om man ikke vasker alle gulv/hele gulvflate hver uke. Så lenge man tørrmopper eller støvsuger og vasker bort flekker er det godt nok. Det kan du gjerne Google opp selv også. Å vaske gulv på ukentlig basis er faktisk frarådet. Anonymous poster hash: 2636f...6a8
Luksusdyret Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Ja jeg vasker selvfølgelig huset hver uke, noe annet er bare ekkelt! Det at man jobber fullt er ikke en god grunn til å forsømme hjemmet, hvertfall ikke når man har barn og mann. Det å bo i et møkkete hus er omsorgssvikt og møkkete blir det på 1 uke. Har man ikke tid/ork til å vaske minst hver uke så må man jo rett og slett prioritere. Mindre tid til venner, trening, hobby, sitte på ræva i sofan og hvis ikke disse tiltakene hjelper så må man gå ned i stilling rett og slett! Anonymous poster hash: 86f7f...37b Og der var trollet våkent igjen lagt dine 11 små enda eller?
Luksusdyret Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 Ja jeg vasker selvfølgelig huset hver uke, noe annet er bare ekkelt! Det at man jobber fullt er ikke en god grunn til å forsømme hjemmet, hvertfall ikke når man har barn og mann. Det å bo i et møkkete hus er omsorgssvikt og møkkete blir det på 1 uke. Har man ikke tid/ork til å vaske minst hver uke så må man jo rett og slett prioritere. Mindre tid til venner, trening, hobby, sitte på ræva i sofan og hvis ikke disse tiltakene hjelper så må man gå ned i stilling rett og slett! Anonymous poster hash: 86f7f...37b Et hus kan være rent og ryddig selv om man ikke vasker alle gulv/hele gulvflate hver uke. Så lenge man tørrmopper eller støvsuger og vasker bort flekker er det godt nok. Det kan du gjerne Google opp selv også. Å vaske gulv på ukentlig basis er faktisk frarådet. Anonymous poster hash: 2636f...6a8 Jepp, forskning viser at barna som har det sterilt er mye mer syke enn barn som ikke har hysteriske foreldre.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 Støvsuger og vasker 2.etg på torsdag og 1.etg på fredag. Tørrmopper ved behov. Kjelleretasjen (kjellerstue, bad, soverom og gang) er 15-åringens ansvar, han tar det på torsdag kveld så det er rent til å ha venner på besøk i helga. Anonymous poster hash: d04ce...550
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Ja jeg vasker selvfølgelig huset hver uke, noe annet er bare ekkelt! Det at man jobber fullt er ikke en god grunn til å forsømme hjemmet, hvertfall ikke når man har barn og mann. Det å bo i et møkkete hus er omsorgssvikt og møkkete blir det på 1 uke. Har man ikke tid/ork til å vaske minst hver uke så må man jo rett og slett prioritere. Mindre tid til venner, trening, hobby, sitte på ræva i sofan og hvis ikke disse tiltakene hjelper så må man gå ned i stilling rett og slett! Anonymous poster hash: 86f7f...37b Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha! Anonymous poster hash: 149ca...340
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 Hele huset på nesten 400 kvadrat blir vasket hver uke av vaskehjelp. Jeg støvsuger en gang i uken i tillegg til dette, og tar to av badene. Anonymous poster hash: a26fe...2bd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 Vasker halve huset annenhver uke da... Merker det godt den uka stua ikke er en del av vaskingen kan du si.. Samme med badet, men der skal jeg bare drite uansett så samme det... Anonymous poster hash: 51927...068
mamma_bergen Skrevet 9. januar 2016 #21 Skrevet 9. januar 2016 Støvsuger 3-4 ganger i uken, vasker badet samtidig. Vasker gulvene ca en gang i uken. Har katt og føler det blir endel rusk og rask med han, og hår selvsagt
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #22 Skrevet 9. januar 2016 Vasker og tørker støv en gang i uka. Bad vaskes to ganger. Støvsuger annenhver dag. Noe annet ville vært ekkelt.. Har vært på besøk i mange grisete hus, hvor det vaskes sjelden, og jeg syns det er æsj å gå på gulv, og tråkke i smuler og annen dritt. Yuk. Anonymous poster hash: 153c9...6ea
Mor di! Skrevet 9. januar 2016 #23 Skrevet 9. januar 2016 (endret) når vi vasker hele huset på en gang, bruker min mann og jeg åtte timer Tilsammen (testet det ut før jul). Det er mye tid, så her fordeles det. Mopper litt hver dag i ulike rom, støvsuger gang ved behov, tørker støv innimellom og vasker hver uke/hver 14. Dag i oppholdsrom som kjøkken og stue. Ingen fast system, men rent og pent jevnt over:-) Endret 9. januar 2016 av Mor di!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #24 Skrevet 9. januar 2016 Lurer på om de som er interessert nok til å svare i denne tråden er de som vasker MYE, eller om jeg er en gris... Anonymous poster hash: 827f4...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #25 Skrevet 9. januar 2016 Hver uke! Men jeg gjør det ikke... Anonymous poster hash: 8204e...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå