Gå til innhold

Ble lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muntlig avtale var noe annet enn skriftlig (du vet, det som står med liten skrift). Jeg ble presset til å skrive under på en kontrakt angående et kjøp av en vare i -19 og jeg burde ikke gjort det, men jeg fortet meg. Satt og skalv og var sliten, så leste tydeligvis ikke godt nok. Varen passet ikke inn her, og på forhånd sa selger muntlig at det bare var å komme tilbake hvis jeg ikke var fornøyd med varen, at det ikke var noe problem. Det hun glemte å si var at jeg ikke får pengene tilbake. Så jeg leverte varen, og spurte om pengene, men siden det stod i kontrakten så får jeg ikke pengene, selvom jeg kun hadde varen 2 dager. Det er min feil, jeg vet, men jeg er så lei meg :( hadde jeg visst det hadde jeg solgt den på finn eller noe. Jeg er impulsiv av meg og trodde jeg gjorde et godt kjøp, og fikk vite at jeg hadde rett til å angre, men så viser det seg at jeg endte opp med å verken ha vare eller penger. Det var ganske mye penger og, og tenker kun på det hele tiden, er bare lei meg og deppa, tenker stygge tanker om meg selv og selgeren. Høres kanskje rart ut, men det var mye penger for meg og når jeg sitter igjen uten verken vare eller penger så føler jeg meg jævlig. Burde røsket varen ut av hendene på selgeren og sagt at jeg ikke ville levere tilbake likevel, men var bare sjokkert så tenkte ikke :(

Er jeg rar som reagerer sånn??

Anonymous poster hash: 650e4...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Gav du varen tilbake til selger? Gå tilbake og hent varen din og selg den på finn. Ta med deg en stor sterk mann om du ikke tør gå alene!

Anonymous poster hash: f2044...15b

Skrevet

Selger har jo ikke rett til å ta fra deg både vare og penger?? Kontakt selgeren på nytt og si at du vil ha tilbake varen, og så selger du den på finn. Hvis selger ikke gir deg varen eller penger tilbake truer du med å kontakte forbrukerrådet, og GJØR det. 

Skrevet

Dette høres veldig rart ut.

Hvor kjøpte du varen, ute i minus 19 grader.

Vi har en kjøpslov i dette landet, og ingen kjøpekontrakt kan ha dårligere betingelser enn den.

I kjøpsloven har du 14 dagers angrefrist om varen er solgt utenfor vanlig utsalgssted. Så om varen er kjøpt på en messe, en stand på torget, en dørselger e.l har du angrerett og krav på pengene tilbake.

Har du kjøpt varen i butikk har du ikke angrerett, men de fleste opererer med pengene tilbake innen en uke, bytte i annen vare eller bytte inn i tilgodelapp. INGEN opererer med retur av vare uten kompensasjon til kjøper!

Gå tilbake til selger og ordne opp i dette. Du skal selvfølgelig ikke tape både varen og pengene.

Anonymous poster hash: 7573e...6d2

Skrevet

Nesten så jeg tror du har misforstått ett eller annet. Jeg ville oppsøkt selger igjen og spurt. Og lest kontrakten med forstørrelsesglass.

Skrevet

Hvilken vare var dette her?? Synes det hele virker rart. Man skal ikke siterer tomhendt etter et kjøp?

Anonymous poster hash: df172...f6f

Skrevet

fikk du tilgodelapp? Evt selge senne på finn/face?

Anonymous poster hash: d14df...f91
Skrevet

Men hvorfor gav du henne varen da, når du ikke fikk pengene tilbake???

Anonymous poster hash: fea98...d4f
Skrevet

Men hvorfor gav du henne varen da, når du ikke fikk pengene tilbake??? Anonymous poster hash: fea98...d4f

Fordi jeg var i sjokk. Og hun var truende.

Verste er at det var julegavepenger.

Skrevet

Var dette en privatperson eller butikk?

Her burde du ringe politet for å få litt bistand om det er en privatperson.. Hun har ikke lov å beholde varen og pengene dine!

Anonymous poster hash: 30239...8e6
Skrevet (endret)

Dette skjønte jeg ikke mye av.  Hvordan kan noen presse deg til å skrive under på et varekjøp?  Utpressing er ikke lov her i landet, så om det har skjedd, kan du anmelde det.  Så leverer du varen tilbake uten å få noe tilbake?  Hvem i alle dager er det som gjør sånn da?  Stjal selgeren varen tilbake fra deg? Tok hun eller han den fra deg og nektet å gi den tilbake?  Hvis du er så i sjokk over en vare som ikke passer inn hos deg likevel, så lurer jeg på om du har andre problemer som bør bli tatt tak i også.  Og var selgeren truende, bør du anmelde henne.  Hva i alle dager slags butikk er dette som presser folk til å handle, oppfører seg truende og stjeler varer fra kunder?  Høres ut som om dette minst er en sak for forbrukerrådet.

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet

Hehe, nytt forsøk på morrotråd, ala parkeringsgarasjen eller bursdagsselskapet?

Anonymous poster hash: 9bb2f...615

Skrevet

Hehe, nytt forsøk på morrotråd, ala parkeringsgarasjen eller bursdagsselskapet?

Anonymous poster hash: 9bb2f...615

Dårlig gjort av deg å komme med en slik kommentar, du aner ikke hvor langt nede jeg er.

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke mye av. Hvordan kan noen presse deg til å skrive under på et varekjøp? Utpressing er ikke lov her i landet, så om det har skjedd, kan du anmelde det. Så leverer du varen tilbake uten å få noe tilbake? Hvem i alle dager er det som gjør sånn da? Stjal selgeren varen tilbake fra deg? Tok hun eller han den fra deg og nektet å gi den tilbake? Hvis du er så i sjokk over en vare som ikke passer inn hos deg likevel, så lurer jeg på om du har andre problemer som bør bli tatt tak i også. Og var selgeren truende, bør du anmelde henne. Hva i alle dager slags butikk er dette som presser folk til å handle, oppfører seg truende og stjeler varer fra kunder? Høres ut som om dette minst er en sak for forbrukerrådet.

Nei, jeg ble ikke presset til å skrive under. Sjokk over en "vare" som ikke passet inn? Du leser jo ikke det jeg skriver engang jeg ble sjokkert over at hun sa at jeg ikke fikk tilbake pengene fordi det står i kontrakten at man ikke får det. Jeg har aldri hørt om noe slikt før, dette er mer en organisasjon enn butikk.

Skrevet

Var dette en privatperson eller butikk?   Her burde du ringe politet for å få litt bistand om det er en privatperson.. Hun har ikke lov å beholde varen og pengene dine! Anonymous poster hash: 30239...8e6

Selvom det står i kontrakten?

Skrevet

Var dette en privatperson eller butikk? Her burde du ringe politet for å få litt bistand om det er en privatperson.. Hun har ikke lov å beholde varen og pengene dine! Anonymous poster hash: 30239...8e6

Selvom det står i kontrakten?

Som sagt tidligere gjelder kjøpsloven uansett hva som står i kontrakten.

Skrevet

Var dette en privatperson eller butikk? Her burde du ringe politet for å få litt bistand om det er en privatperson.. Hun har ikke lov å beholde varen og pengene dine! Anonymous poster hash: 30239...8e6

Selvom det står i kontrakten?Anonymous poster hash: 650e4...a62

Som sagt tidligere gjelder kjøpsloven uansett hva som står i kontrakten. Anonymous poster hash: 7573e...6d2

Ok, så de kan ikke dikte opp noe sm bryter med kjøpsloven? (F.eks at kjøper ikke får tilbake pengene..)?

Mon tro om det finnes gratis advokater

Skrevet

Som sagt tidligere gjelder kjøpsloven uansett hva som står i kontrakten. Anonymous poster hash: 7573e...6d2
Ok, så de kan ikke dikte opp noe sm bryter med kjøpsloven? (F.eks at kjøper ikke får tilbake pengene..)?

Mon tro om det finnes gratis advokater

Nei det kan de ikke, kjøpsloven gjelder uansett, de kan ikke gi deg en kjøpskontrakt som er dårligere enn kjøpsloven.

Begynn med å ringe forbrukerrådet du, de kan sikkert gi deg noen tips om veien videre.

Skrevet

Mon tro om det finnes gratis advokaterAnonymous poster hash: 650e4...a62

Nei det kan de ikke, kjøpsloven gjelder uansett, de kan ikke gi deg en kjøpskontrakt som er dårligere enn kjøpsloven.

Begynn med å ringe forbrukerrådet du, de kan sikkert gi deg noen tips om veien videre.Anonymous poster hash: 7573e...6d2

Takk, det skal jeg :)

Skrevet

Det finnes så jævlig mye dumme folk her i verden. Og du troner rimelig høyt opp på den lista..

Anonymous poster hash: 6b8f4...5af

Skrevet

Kan du ikke si noe mer da, hi? Hvilken organisasjon er dette? Hva "truet" hun deg til å kjøpe?

Anonymous poster hash: b9ed8...f4d

Skrevet

Men hvorfor gav du henne varen da, når du ikke fikk pengene tilbake??? Anonymous poster hash: fea98...d4f

Går det an å få så sjokk over at man ikke får pengene igjen, at man bare gir varen fra seg?

Skrevet

Hva slags organisasjon?

Anonymous poster hash: 30239...8e6
Gjest Antarctica
Skrevet

Muntlig avtale er like bindende som skriftlig.

Og du trenger ikke advokat, forbrukertvistutvalget er gratis.

Stå på krava!

Skrevet

Går det an å få så sjokk over at man ikke får pengene igjen, at man bare gir varen fra seg?

Jeg har sosial angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...