Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #1 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211
Iiiiik Skrevet 9. januar 2016 #2 Skrevet 9. januar 2016 Jeg skriver også julekort. Mange julekort. Jeg vasker imidlertid ikke ned huset og jeg lager ikke lammerull. Oversatt - folk prioriterer ulikt. Det må være greit.
Serepta Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Jeg er både enig og uenig med deg. Selv sender vi alltid julekort, og skriver på hilsenen selv. Og det er kjempehyggelig å få julekort i posten! Facebook blir ikke det same. Men jeg skjønner jo at folk ikke prioriterer dette i like stor grad som før. Jeg tror ikke det er fordi de ikke har tid, men fordi de ikke har lyst å bruke tid og penger på akkurat dette. De synes ikke det er så viktig å sende, og kanskje de ikke synes det er så superstas å få heller - her er man jo forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Det er faktisk ganske dyrt med julekort, i tillegg bidrar det til ekstra miljøskade. Det er langt mer både billig og miljøvennlig å legge ut julekort på FB. Jeg for min del velger å prioritere miljøet og å heller gi ekstra penger til hjelpeorganisasjoner, så kan du prioritere som du vil. Og helt ærlig, det er faktisk ikke så gøy å få julekort. Jeg er ikke så veldig interessert i å ha kort av andres barn fremme i hele desember, og jeg får alltid dårlig samvittighet når jeg kaster dem etterpå (men det er jo ikke plass i fotoalbumet til formatet de sendes ut i heller, så ...). Anonymous poster hash: 76999...e38
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Vel, man skal jo gjerne ta bilder og. Hele november ble jeg stuck alene med ungene og hele desember var vi sjuke. Så ja, vi ønska god jul på Facebook med bilde fra i fjor. Det er lov å droppe det. Dessuten er det dyrt, ikke alle har råd til det
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Så flott!! Mindre forsøpling! Anonymous poster hash: 97106...3bb
TinaK 1990 Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Vet du hva? Hører du meg da du sitter på din høye hest? I år brukte vi de pengene vi vanligvis bruker på julekort og porto, ca 1000 og ga til kirkens bymisjon. MANGE der ute som ikke har det så bra og jeg kommer virkelig til å donere de pengene hvert år til en veldedig organisasjon enn å bruke de på kort som likevel havner i søpla.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Jeg ringte rundt til nære venner og familie vi ikke skulle være sammen i jula. Har virkelig Ikke sans for ferdigtrykte julekort, så lite personlig. Jeg vil neste år gjøre det samme og gi de pengene til frelsesarmeen el. Du er egoistisk på flere plan, hi Anonymous poster hash: 601ea...6d2
Superdolly Skrevet 9. januar 2016 #9 Skrevet 9. januar 2016 Julekort blir feil uansett, skal man dømme etter DiB/BiM. Hvert år kommer det klageinnlegg. Jeg fikk bare ferdigtrykte julekort med bilde av barna til X. Det er så upersonlig og uinteressant! Jeg fikk et langt julebrev med bilder og oppdateringer. Man kan da ikke forvente at jeg skal lese noe slikt. Det er totalt uinteressant! Jeg fikk et håndskrevet julekort, sikkert kjøpt på Nille. Men det er da totalt uinteressant med noe mer enn god jul! Etter noen år på DiB har jeg lært at uansett hva man gjør blir det feil. Det er uansett noen som klager. Gidder ikke ha bilde av andres unger i stua, kan ikke avse 15 cm i et album til disse bildene, vil ikke lese julebrev, vil ikke ha ferdigkjøpte kort med nisser og håndskrift, vil ikke ha hjemmelagde kort. For min egen del så nekter jeg å la DiB ta sånne avgjørelser. Vil jeg sende ut bilder av barna gjør jeg det. Vil jeg skrive julebrev gjør jeg det. Og så velger jeg å bli glad og takknemlig for alle hilsener jeg får, inkludert på Facebook.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #10 Skrevet 9. januar 2016 Ja det er vel galt uansett hva man gjør. Anonymous poster hash: 7a420...290
sug lut Skrevet 9. januar 2016 #11 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Vet du hva? Hører du meg da du sitter på din høye hest? I år brukte vi de pengene vi vanligvis bruker på julekort og porto, ca 1000 og ga til kirkens bymisjon. MANGE der ute som ikke har det så bra og jeg kommer virkelig til å donere de pengene hvert år til en veldedig organisasjon enn å bruke de på kort som likevel havner i søpla. Du får nok din lønn i himmelen. Jeg vil heller ha julekort.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #12 Skrevet 9. januar 2016 Jeg hadde det ikke travelt før jul, og koste meg med det jeg ville. Sendte ikke ut fordi jeg helt ærlig ikke setter pris på å få kort fra andre. Anonymous poster hash: c71d5...bff
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #13 Skrevet 9. januar 2016 Vi lagde både en julehilsen på Facebook og sendte ut egenlagde julekort. Sender jo ikke julekort til alle vi har som venner på Facebook Anonymous poster hash: 913af...c49
NoN Skrevet 9. januar 2016 #14 Skrevet 9. januar 2016 Jeg synes det er superkoselig å få julekort - særlig med bilder. Er så travel hverdag at det er hyggelig med en liten oppdatering. Henger kortene lett synlig i huset, og er takknemlig for hvert eneste ett! Sendte selv nærmere 40, og håper at andre også setter pris på det. God jul!
TinaK 1990 Skrevet 9. januar 2016 #15 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Vet du hva? Hører du meg da du sitter på din høye hest? I år brukte vi de pengene vi vanligvis bruker på julekort og porto, ca 1000 og ga til kirkens bymisjon. MANGE der ute som ikke har det så bra og jeg kommer virkelig til å donere de pengene hvert år til en veldedig organisasjon enn å bruke de på kort som likevel havner i søpla. Du får nok din lønn i himmelen. Jeg vil heller ha julekort. Vel....spurte ikke hva du ville ha. Jeg vil heller at pengene skal brukes til noen som hjelper andre som ikke har det bra
sug lut Skrevet 9. januar 2016 #16 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Vet du hva? Hører du meg da du sitter på din høye hest? I år brukte vi de pengene vi vanligvis bruker på julekort og porto, ca 1000 og ga til kirkens bymisjon. MANGE der ute som ikke har det så bra og jeg kommer virkelig til å donere de pengene hvert år til en veldedig organisasjon enn å bruke de på kort som likevel havner i søpla.Du får nok din lønn i himmelen. Jeg vil heller ha julekort. Vel....spurte ikke hva du ville ha. Jeg vil heller at pengene skal brukes til noen som hjelper andre som ikke har det bra Fint det, bevares. Men noe sier meg også at det ikke på noe vis ville være umulig å gjøre begge deler. Men om man skal kjenne seg snill er det selvsagt bedre om man ikke samtidig må forsake noe, tvert imot slipper du å bestille, skrive og sende, og de eneste som forsaker er alle de som ikke får julekort fra deg og er moralsk forplikta til å si at klart det, gjør ingenting, skjønner så godt, veldig fint, klart de strømpeløse fortjener det mest.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #17 Skrevet 9. januar 2016 Her fikk vi det altfor travelt i fjor til å lage julekort, så satser på en påskehilsen i stedet. Vi sendte mld på noe så gammeldags som mms fordi jeg synes det er upersonlig med en felles "god jul alle sammen"-statusoppdatering. Vet ikke om mms er så mye mer personlig, men ble en personlig hilsen til hver og en, sammen med et "kaosbilde". Anonymous poster hash: 705f0...190
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #18 Skrevet 9. januar 2016 Jeg elsker å få julekort eller julebrev!! Dessverre ble det ikke noen herfra denne julen... Det må da være opp til hver enkelt hva de vil gjøre!! Anonymous poster hash: 3eb10...79c
Gjest Antarctica Skrevet 9. januar 2016 #19 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Vet du hva? Hører du meg da du sitter på din høye hest? I år brukte vi de pengene vi vanligvis bruker på julekort og porto, ca 1000 og ga til kirkens bymisjon. MANGE der ute som ikke har det så bra og jeg kommer virkelig til å donere de pengene hvert år til en veldedig organisasjon enn å bruke de på kort som likevel havner i søpla. Du får nok din lønn i himmelen. Jeg vil heller ha julekort.Vel....spurte ikke hva du ville ha. Jeg vil heller at pengene skal brukes til noen som hjelper andre som ikke har det bra JuleKORT tar viktige penger fra de fattige? Og ødelegger miljøet... Nei, nei, nei. JuleGAVER, mener du vel. Hvis alle nordmenn slutta å sende julekort og heller sendte pengene til Redd Barna, ville det omtrent ikke merkes. Om vi alle avstå fra gavene derimot... Da ville det bli vei i vellinga!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #20 Skrevet 9. januar 2016 Jeg bryr meg ikke om julekort. Ikke har jeg Facebook heller, så slipper å se de der og. Folk er forskjellige. Anonymous poster hash: 54d3c...c77
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #21 Skrevet 9. januar 2016 God jul ønsker jeg venner og familie, men jeg sender ikke ut skryte bilder av familien, ja for det er det det er. Har fått 27 bilder med tekst i år, skal man liksom ta vare på de? Jeg kaster de. Anonymous poster hash: c5e1d...6e3
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #22 Skrevet 9. januar 2016 Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så mye om å tilfredsstille alt og alle, det er godt det og. Om jeg vil donere fordi det føles mest riktig gjør jeg det, om jeg vil sende lange, håndskrevne kort gjør jeg det. Så får alle andre ta det som de vil. Blir lite liv igjen om man skal prøve å gjøre alle andre fornøyd hele tiden. Anonymous poster hash: 04457...f69
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #23 Skrevet 9. januar 2016 I år merket jeg utrolig mange som bare la ut et bilde med god jul på Facebook. De har det sååååå travelt at julekortene er bare der. Tragisk. Jeg bestilte mine på nett - det tok ti minutter...kom i posten noen dager senere. Brukte en kveld på å skrive dem og avgårde var de. Det er jo kjekt å få annet enn regninger i posten innimellom. Anonymous poster hash: 57667...211 Jeg har eksamen fram til jul, og har virkelig ikke en hel kveld til å skrive meningsløse julekort! Anonymous poster hash: 4674f...de6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #24 Skrevet 9. januar 2016 God jul ønsker jeg venner og familie, men jeg sender ikke ut skryte bilder av familien, ja for det er det det er. Har fått 27 bilder med tekst i år, skal man liksom ta vare på de? Jeg kaster de. Anonymous poster hash: c5e1d...6e3 Men hva så om det er skrytebilder? Har ikke folk lov til å være stolte av det de har bragt frem lengre? Janteloven lenge leve! Anonymous poster hash: 7a420...290
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2016 #25 Skrevet 9. januar 2016 Jeg sendte ut kort med bilder for første gang i år, og fikk så mange tilbakemeldinger på at folk ble så glad for kortene, så det var veldig koselig :-) den 500 lappen jeg brukte på de kortene var verdt det, siden folk likte å få de. Hadde ikke folk brydd seg med å si takk hadde jeg ikke giddet å lage neste år Anonymous poster hash: e6dcb...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå