Gå til innhold

Bryllup hvor du må ta med egen alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det er likere at det står at man må ta drikek selv, enn at man møter opp og pluttselig må betale for drikke, det har nemlig hendt i to bryllup jeg har vært, og jeg har aldri med meg penger i selskap. håpløst.

vi hadde alt inkludert i vårt bryllup, 

dro til sverige å kjøpte øl og cider, serverte restende fra vinene til maten som vi også kjøpte i sverige.

hadde vel noe sprit slik at de kunne få drinker.

hadde masse igjen etter bryllupet, folk drikker med måte utrolig npk, når det er påspandert.

Anonymous poster hash: 1db34...b47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert. Om dere ikke har råd til å dekke baren på lik linje med det andre bør dere heller vurdere å ha bryllupet et sted hvor det er en bar hvor gjestene kan kjøpe drikke etter middag og kaffen.

Anonymous poster hash: 0e724...fb9

Hva er egentlig forskjellen på å ta med den drikke og en bar hvor man kan kjøpe drikke?

Anonymous poster hash: 6ec9f...303

Forskjellen er stor. Ved å ta med egen drikke kan folk drikke så mye de vil uten hemninger, ved å la folk måtte kjøpe drinker vil de fleste begrense seg til et fornuftig nivå

Anonymous poster hash: 9bb42...04e

vil heller ha med selv, enn å måtte betlaer 60kr for en jævla solo altså, og når man er i bryllup, så må da voksne folk (over 18) klare å begrense inntaket sitt. drikke seg full kan de da gjøre en anne helg enn akkurat denne. herregud.

Anonymous poster hash: 1db34...b47

Skrevet

Heller kunne ta med egen drikke, en å måtte kjøpe drinker i en bar. :)

Hadde ikke hatt noen betenkligheter med å måtte ta med egen drikke i et bryllup.

Skrevet

Hadde syntes det hadde vært helt greit!!

Anonymous poster hash: a2cf6...42a
Skrevet

Helt i orden :)

Vil også si at fri bar ikke er ensbetydende med spying og slosskamp!

Anonymous poster hash: 71aec...9d4
Skrevet

De bryllup jeg har vært i er til nær familie eller gode venner, og for dem gjør jeg det de ønsker for at de skal få en fin dag.

Jeg regner med at dere holder brus og kaffe og at det er alkohol gjestene ev må ta med seg til selve festen? Det hadde jeg neppe reagert på. Men så syns jeg også at man kan ha den type fest man ønsker uansett.

Skrevet

Jeg hadde reagert. Om dere ikke har råd til å dekke baren på lik linje med det andre bør dere heller vurdere å ha bryllupet et sted hvor det er en bar hvor gjestene kan kjøpe drikke etter middag og kaffen.

Hva er egentlig forskjellen på å ta med den drikke og en bar hvor man kan kjøpe drikke?

Ta med selv: Du får det du vil ha.

Kjøpe i bar: Ta til takke med det som tilbys, selv om de ikke har noe du har særlig lyst på.

Anonymous poster hash: 7779e...438

Og prisen! For 300,- får du en halv liter sprit. I baren får du tre drinker.

Jeg foretrekker bar!

Anonymous poster hash: 6a0d6...848

Skrevet

Vi skal Gifte oss i juni og har invitert ca 40 til middag og ytterligere 40 til kaffe og kaker. Vi skal selvfølgelig betale for all drikke til maten, velkomstdrikke og avec. Men er det rart om det står i innbydelsen at dersom gjestene vil ha mere å drikke på, så må de ta med selv??

Og dersom vi bestemmer oss for å stå for all drikken, hvor mye drikke vil vi trenger ca? Er vel 65 sirklene gjester :-)

Jeg tar mye heller med egen drikke enn å få servert Mozell *grøss* eller Munkholm *dobbelgrøss* :)
Skrevet (endret)

Stor forskjell.

En bar der dere selger til ca innkjøpspris er en god ide, å ta med egen drikke blir virrvarr. Hvor skal alle oppbevare sin egen drikke, og hvor skal de stå for å lage seg drinker?

Endret av Virginia!
Skrevet

Stor forskjell.

En bar der dere selger til ca innkjøpspris er en god ide, å ta med egen drikke blir virrvarr. Hvor skal alle oppbevare sin egen drikke, og hvor skal de stå for å lage seg drinker?

Et helt vilt forslag kan jo være å lage til en slags barløsning med glass og is hvor folk kan sette flaskene sine og mikse selv? Det må da være det minste problemet? Har du ikke vært på spleisefest i din ungdom?

Anonymous poster hash: 59ae8...609

Skrevet

Synes det er supert med folk som bryter opp stive tradisjoner på den maten! Ja til medbrakt alkohol!

Anonymous poster hash: d33ff...bb8

Skrevet

Har vært i mange bryllup og tror jeg bare måtte ha med egen drikke i ett. Synes det var helt ok. Var absolutt ingen fyllefest og jeg mener folk må ha bryllupet sitt slik de ønsker.

Anonymous poster hash: 69222...641

Gjest Muji81
Skrevet

Alkohoø behøver ikke å være gratis, men foretrekker å kjøpe drikke på stedet. Ha med vin til kirka..?

Forslaget om innkjøpspris er bra. Jeg tror til og med du kan levere tilbake uåpnet drikkevarer til polet. Kunne Før i hvert fall

Skrevet

Stor forskjell.

En bar der dere selger til ca innkjøpspris er en god ide, å ta med egen drikke blir virrvarr. Hvor skal alle oppbevare sin egen drikke, og hvor skal de stå for å lage seg drinker?

Et helt vilt forslag kan jo være å lage til en slags barløsning med glass og is hvor folk kan sette flaskene sine og mikse selv? Det må da være det minste problemet? Har du ikke vært på spleisefest i din ungdom?

Anonymous poster hash: 59ae8...609

Jo, nettopp derfor.

Du kan være sikker på at noen bare liker få ting og at deres flasker plutselig er borte osv.

Skrevet

Huff, nå ble jeg så veldig i tvil :-/

Har ikke lyst til å ha skikkelig fyllefest heller, men en artig fest med dansing og god stemning.

Vi får vel bare stå for drikka, og ta de utgiftene som det fører med seg, selv om jeg ikke føler for å sponse fylla til 60 mennesker. Vi har en del venner som er gode til å drikke, så jeg vet at de blir å ta til seg alt de kan få.

Men hva tenker dere om at vi stenger baren til er bestemt klokkeslett? Si kl 02-02.30??

Hi

Skrevet

Stor forskjell.

En bar der dere selger til ca innkjøpspris er en god ide, å ta med egen drikke blir virrvarr. Hvor skal alle oppbevare sin egen drikke, og hvor skal de stå for å lage seg drinker?

Er du aldri på fest? Jeg er snart 40, og det der er ganske vanlig i min omgangskrets på en vanlig fest

Anonymous poster hash: 683f0...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...