Gå til innhold

Bryllup hvor du må ta med egen alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal Gifte oss i juni og har invitert ca 40 til middag og ytterligere 40 til kaffe og kaker. Vi skal selvfølgelig betale for all drikke til maten, velkomstdrikke og avec. Men er det rart om det står i innbydelsen at dersom gjestene vil ha mere å drikke på, så må de ta med selv??

Og dersom vi bestemmer oss for å stå for all drikken, hvor mye drikke vil vi trenger ca? Er vel 65 sirklene gjester :-)

Anonymous poster hash: 6ec9f...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjerne tatt med egen drikke. Hadde ikke løftet et øyenbryn heller. Men regn med å få tyn! Her inne er det überharry med noe annet enn full service, fri bar og band i bryllup, og for ikke å snakke om kaffegjester. Det er visst bånn i bøtta... Er du min venn, så kommer jeg gjerne i bryllupet ditt!

Anonymous poster hash: 7779e...438

Skrevet

Jeg hadde gjerne tatt med egen drikke. Hadde ikke løftet et øyenbryn heller. Men regn med å få tyn! Her inne er det überharry med noe annet enn full service, fri bar og band i bryllup, og for ikke å snakke om kaffegjester. Det er visst bånn i bøtta... Er du min venn, så kommer jeg gjerne i bryllupet ditt!

Samme her - jeg hadde også kommet uten å løfte øyebryn😊

Anonymous poster hash: 00b83...000

Skrevet

Jeg hadde reagert. Om dere ikke har råd til å dekke baren på lik linje med det andre bør dere heller vurdere å ha bryllupet et sted hvor det er en bar hvor gjestene kan kjøpe drikke etter middag og kaffen.

Anonymous poster hash: 0e724...fb9

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å være i bryllup der man kan kjøpe drinker. Har vært i bryllup der man måtte ta med selv, og det sklir så lett ut i en skikkelig fyllefest. Folk flest begrenser seg gjerne litt mer når det koster penger ;)

Anonymous poster hash: a3e1f...dd6
Skrevet

Jeg hadde reagert. Om dere ikke har råd til å dekke baren på lik linje med det andre bør dere heller vurdere å ha bryllupet et sted hvor det er en bar hvor gjestene kan kjøpe drikke etter middag og kaffen.

Hva er egentlig forskjellen på å ta med den drikke og en bar hvor man kan kjøpe drikke?

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på å ta med den drikke og en bar hvor man kan kjøpe drikke?

Ta med selv: Du får det du vil ha.

Kjøpe i bar: Ta til takke med det som tilbys, selv om de ikke har noe du har særlig lyst på.

Skrevet

Kjøpe i bar: Ta til takke med det som tilbys, selv om de ikke har noe du har særlig lyst på.

Også er det gjerne mange ganger dyrere.

Anonymous poster hash: 02b72...159

Skrevet

Om dere er unge og i etableringsfasen og har dårlig råd og ellers legger opp til en enkel/ moderat feiring, så hadde jeg ikke reagert på det å ta med egen drikke. Om det derimot er kjole til 20 000,-, spesialbestilte innbydelser og fem etasjes kake fra Pascal, så hadde jeg reagert på at jeg måtte ta med meg min egen vin. Så det kommer litt an på. Kanskje dere kan vurdere en midt i mellom løsning der dere holder alkoholfri drikke, men om gjestene vil ha noe annet så må de ta med? Eller at dere kjøper inn øl og vin og har en bar der dere selger drikke til en pris som gjør at dere går i null?

Skrevet

Vi gjorde det da vi giftet oss. Hadde fullstendig lavbudsjett bryllup. De fleste som var i middagen, som strot sett var familie fortsatte å drikke av det som var igjen av vinen vi hadde kjøpt inn. De som kom til kaffe, som hovedsakelig var venner hadde med seg. Gikk helt fint det :)

Anonymous poster hash: 0c7d4...042
Skrevet

Om dere er unge og i etableringsfasen og har dårlig råd og ellers legger opp til en enkel/ moderat feiring, så hadde jeg ikke reagert på det å ta med egen drikke. Om det derimot er kjole til 20 000,-, spesialbestilte innbydelser og fem etasjes kake fra Pascal, så hadde jeg reagert på at jeg måtte ta med meg min egen vin. Så det kommer litt an på. Kanskje dere kan vurdere en midt i mellom løsning der dere holder alkoholfri drikke, men om gjestene vil ha noe annet så må de ta med? Eller at dere kjøper inn øl og vin og har en bar der dere selger drikke til en pris som gjør at dere går i null?

Kjolen koster vel 1500,- kjøpt brukt. Kaken koster litt 2600,- innbydelser er kjøpt på bokhandel. Tapas til middag. Så ikke spesielt fancy greier, mest bare ei lita feiring :-) hi

Skrevet

Ja, det høres MEGET spesielt ut! Da hadde jeg tenkt stusselig med en gang.

Skjønner godt at dere ikke vil ha åpen bar, men da må dere heller organisere en slags bar hvor gjestene kan kjøpe drinker til innkjøpspris. Altså lei inn en person som kan lage noen drinker, kjøp inn mye forskjellig alkohol, og skriv heller på invitasjonen at det blir drikke til maten og mulighet for å kjøpe drikke senere. Be dem ta med kontanter.

Skrevet

Ville heller fått noen til å stå i en bar og selge billige drinker slik en annen foreslo.

Heller betale litt for en bartender.

Anonymous poster hash: b6583...067

Skrevet

Nå hadde vi et alkoholfritt bryllup av diverse årsaker, men om det stod at en skulle ta med egen drikke i invitasjonen hadde jeg lest det som at dere ville ha fyllefest etter maten.

Hva med å gi ut to drikkebonger, så kan folk heller kjøpe etterpå?

Anonymous poster hash: 0a1bd...490

Skrevet

MÅ man drikke seg dritings i et bryllup? Hvor koselig er det for brudeparet egentlig at halvparten av gjesten raver rundt dritafulle? Det er brudeparets dag, og vil man ikke ha fyllefest så bestemmer man seg for å begrense alkoholen. I nordiske land er det slik at man ikke drikker vin til middag i hverdagen, men tar til gjengjeld helt av når det er fest, og i hvert fall når det er fri bar. Det er liksom ingen hemninger i det hele tatt, og det kan da ende med slåssing, spying, tafsing på andre gjester osv. Ikke noe for et bryllup med andre ord.

Når det gjelder kaffegjester så er jeg litt delt. Hvis dere holder tidsskjema SLAVISK, det vil si kaffe kl 18 er kaffe kl 18, og ikke kl 20 så gjestene må sitte og vente i gangen mens andre spiser, skåler og ler i spiselokale, så er det OK. Blir gjestene nødt til å trippe utfor lokale i mange timer eller sitte ved siden av spiserommet, særlig hvis det ikke er spisesteder i nærheten, er det bare teit og dårlig gjort.

Skrevet

Også er det gjerne mange ganger dyrere.

Anonymous poster hash: 02b72...159

Jeg synes løsning med bartender er bedre. Da kan bartenderen nekte å servere folk som begynner å bli overstadig beruset, ufine, snøvlende osv. Tar du med eget er det ingen som har kontroll på hvor mye du drikker.

Skrevet

Høres harry og teit ut!

Dersom dere bruker leid lokale, gi gestene 2 bonger til baren etter middagen. Til maten serverer dere et par glass vin eller øl.

Anonymous poster hash: 25f78...642
Skrevet

Nei, det synes jeg er helt innafor! La gavelisten gjenspeile at dere ikke forventer dere masse dyre gaver heller, kun en markering :)

Anonymous poster hash: 61a6f...98c

Skrevet

Nå må vi vel ha kommet såpass langt at folk kan få gifte seg på den måten de vil, uten en masse forbehold og uskrevne regler rundt det?

Jeg hadde ikke syntes det var rart, synes det er mye viktigere at folk skal få feire at de er gift enn at bryllupet deres skal være etter andres smak.

Skrevet

Nei, det synes jeg er helt innafor! La gavelisten gjenspeile at dere ikke forventer dere masse dyre gaver heller, kun en markering :)

Anonymous poster hash: 61a6f...98c

Hvorfor det? Må man ta til takke med et kort hvis man velger bort alkoholen? Gjestene får jo middag, kaker og vin til maten. Er det fylla som gjelder på alle voksenfester her til lands?

Skrevet

Aldri hørt om synes det høres litt rart ut til et bryllup. Det er også lett for at det blir en fyllefest. Støtter forslaget om å kjøpe inn en del alkohol og leie en bartender.

Anonymous poster hash: 0b4a0...681

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det syns jeg er helt greit! Trenger ikke gratis alkohol for å feire at noen jeg er glad i har giftet seg!

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe, jeg har ikke behov for noe mer alkohol enn det som serveres til maten. Greit om det er alkoholfri drikke tilgjengelig hvis man blir tørst da. Gjerne vann. ;)

Anonymous poster hash: af699...b2e
Skrevet

Alt er greit, så lenge dere ikke deler opp i A-lag (gjester som får med seg alt) og B-lag (gjester som bare får komme til kaffe og kaker).

Anonymous poster hash: 8f5f9...1fb
Skrevet

Forskjellen er stor. Ved å ta med egen drikke kan folk drikke så mye de vil uten hemninger, ved å la folk måtte kjøpe drinker vil de fleste begrense seg til et fornuftig nivå

Anonymous poster hash: 9bb42...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...