Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #26 Skrevet 6. januar 2016 Det er aldri nok snø her, men jeg hadde uansett ikke tatt dem med på ski, for skigåing er noe av det siste jeg ønsker å bruke tiden min på. Det hender (dessverre) at vi allikevel er i nærheten av skibakker, og da står de alpint, men det er absolutt ikke sammen med meg.Eh...ja. Anonymous poster hash: fefcb...9f3 Ja! Jeg er heller ikke glad i å gå på ski, men jeg gir da barna muligheten til å gjøre seg opp sin egen mening og vi tar dem opp på fjellet slik at de får både naturopplevelsene, gå på ski og at de får oppleve dette sammen som familie. Hadde virkelig ikke vært stolt av den innstillingen din...flaut Anonymous poster hash: fefcb...9f3
TinaK 1990 Skrevet 6. januar 2016 #27 Skrevet 6. januar 2016 Selvsagt går vi på ski med barnet ... vi har i alle fall gjort det en gang ... halvveis rundt kvartalet Vi voksne gikk på bena. Det har sammenheng med våre (les: mine) noe begrensede skiferdigheter Prøv! En helt annen opplevelse for barnet ditt har is dere går på ski sammen. Du har vel ikke så stort barn og kravet til dine ferdigheter er ikke stort. Du kan lære MED barnet. Så får dere oppleve eks fjellet sammen. Litt vakrere enn nabolaget 😜
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #28 Skrevet 6. januar 2016 Da ungene var små gikk vi på ski med dem haven. Vi hadde selvfølgelig også ski på. Til å begynne med hadde vi dem i pulk på litt lengre turer. Etter hvert gikk de mer og mer selv. Nå brukes pulken bare til bagasje når vi skal på overnattingsturer ol. Anonymous poster hash: 0eaed...aa6 Haven? Wow... Anonymous poster hash: 4d398...9f7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #29 Skrevet 6. januar 2016 ja, men bare alpint. Anonymous poster hash: a184f...168
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #30 Skrevet 6. januar 2016 Da ungene var små gikk vi på ski med dem haven. Vi hadde selvfølgelig også ski på. Til å begynne med hadde vi dem i pulk på litt lengre turer. Etter hvert gikk de mer og mer selv. Nå brukes pulken bare til bagasje når vi skal på overnattingsturer ol. Anonymous poster hash: 0eaed...aa6 Haven? Wow... Anonymous poster hash: 4d398...9f7 Før 1907 var det bare "have" som var godkjent stavemåte. Fra 1907 er "have" og "hage" likestilt. Du kan velge hvilken form du ønsker å bruke. Anonymous poster hash: 0eaed...aa6
Chupa chups Skrevet 6. januar 2016 #31 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er halvt engelsk og hatet å gå på ski som barn😂 syntes det var skikkelig kjipt, tungt og kjedelig. Og dessverre er heller ikke barna mine født med ski på beina, og jeg har full forståelse... de er derimot kjempeglad i aking og slalom så da driver vi med det 😊
Chupa chups Skrevet 6. januar 2016 #32 Skrevet 6. januar 2016 Jeg er halvt engelsk og hatet å gå på ski som barn😂 syntes det var skikkelig kjipt, tungt og kjedelig. Og dessverre er heller ikke barna mine født med ski på beina, og jeg har full forståelse... de er derimot kjempeglad i aking og slalom så da driver vi med det 😊 Må presisere at jeg elsker langrenn nå, syns det er en super treningsform og vidunderkur mot vond rygg! Men jeg er ikke som nordmenn flest og spenner på toåringen ski med en gang snøen legger seg. Fram til åtteårsalderen får barna mine gjøre akkurat som de vil i snøen, og langrennsinterressen kommer av seg selv når de er klare (oftest når de har kjørt slalom og er stødige på dét) 😊👍
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #33 Skrevet 6. januar 2016 Vi er en skikkelig alpintfamilie. Så drar på fjellet flere ganger i året og står på slalåm. Er vel først nå i vinter at alle sammen kan stå i de store bakkene. Meg og mannen, og de tre barna våre på 4, 6 og 9. ⛷⛷⛷⛷⛷ Anonymous poster hash: 7cfab...410
*flux* Skrevet 6. januar 2016 #34 Skrevet 6. januar 2016 Ja. Ikke i fjor da jeg var høygravid men har være et par ganger i år. Lite snø foreløpig. På langrenn og slalom i akebakke. Min blir snart 4. Viktig å lære ferdigheter mens de er små. Fikk langrennski når han ble to år.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #35 Skrevet 6. januar 2016 Enhver dannet familie tar med barna sine på langrenn😎 Anonymous poster hash: 5a279...809
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #36 Skrevet 6. januar 2016 Enhver dannet familie tar med barna sine på langrenn😎 Anonymous poster hash: 5a279...809 Og enhver familie som tror de er bedre enn andre fordi smårollingene deres tramper bortetter på treplanker uten å skjønne vitsen, har fritidsproblemer 😁 Anonymous poster hash: cb0d9...d5e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2016 #37 Skrevet 6. januar 2016 Ja, gleder meg til det forhåpentligvis blir snø her. Minste som var 2, 5 år i fjor går jeg på beina ved siden av. De to største går jeg på ski sammen med Anonymous poster hash: c4aaa...098
beef sister Skrevet 6. januar 2016 #38 Skrevet 6. januar 2016 Det er aldri nok snø her, men jeg hadde uansett ikke tatt dem med på ski, for skigåing er noe av det siste jeg ønsker å bruke tiden min på. Det hender (dessverre) at vi allikevel er i nærheten av skibakker, og da står de alpint, men det er absolutt ikke sammen med meg.Eh...ja. Anonymous poster hash: fefcb...9f3 Ja!Jeg er heller ikke glad i å gå på ski, men jeg gir da barna muligheten til å gjøre seg opp sin egen mening og vi tar dem opp på fjellet slik at de får både naturopplevelsene, gå på ski og at de får oppleve dette sammen som familie. Hadde virkelig ikke vært stolt av den innstillingen din...flaut Anonymous poster hash: fefcb...9f3 Det er jo fint at du ikke må ha den innstillingen, da. Det er uaktuelt for meg å stå på ski uansett, jeg hater det, samtidig som jeg ikke er interessert i å ta den potensielle risikoen det er for en skade (som vil påvirke andre ting i livet mitt i stor grad). Jeg tror ikke at barna mine blir traumatisert av at det finnes én aktivitet hvor jeg ikke deltar. De får fortsatt stå så mye de måtte ønske når muligheten er der - bare uten meg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2016 #39 Skrevet 7. januar 2016 Enhver dannet familie tar med barna sine på langrenn😎 Anonymous poster hash: 5a279...809 Og enhver familie som tror de er bedre enn andre fordi smårollingene deres tramper bortetter på treplanker uten å skjønne vitsen, har fritidsproblemer 😁 Anonymous poster hash: cb0d9...d5e Vel, vel😉 Anonymous poster hash: 5a279...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå