Gå til innhold

Ekskjæresten min driver utpressing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å være ærlig med kjæresten din, noe du egentlig burde ha vært på et mye tidligere tidspunkt. Eksen din kommer til å fortsette på denne måten med denne kjæresten, med neste osv... Vær ærlig med kjæresten din. Mye bedre at han får høre det fra deg.

Anonymous poster hash: 1f637...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To har to valg.

La deg fortsatt presses og holde det hemmelig og håpe det går over. Noe det mest sannsynlig ikke gjør da din eks virker dum. En eller annen gang kommer han til å sende bilder til din kjæreste. Da er forholdet mest sannsynlig over.

Eller du kan være åpen med kjæresten, anmelde eksen og bevege deg videre. Om det blir med eller uten kjæreste er vanskelig å si men jeg kan garantere deg at sistnevnte er der du har størst mulighet til å beholde kjæresten din.

Anonymous poster hash: f50d9...be8

Skrevet

To har to valg.

La deg fortsatt presses og holde det hemmelig og håpe det går over. Noe det mest sannsynlig ikke gjør da din eks virker dum. En eller annen gang kommer han til å sende bilder til din kjæreste. Da er forholdet mest sannsynlig over.

Eller du kan være åpen med kjæresten, anmelde eksen og bevege deg videre. Om det blir med eller uten kjæreste er vanskelig å si men jeg kan garantere deg at sistnevnte er der du har størst mulighet til å beholde kjæresten din.

Jeg skulle til å skrive det samme. Du har faktisk bare to valg: Hold kjeft, la deg presse. Vær obs på at kravene til eksen vil øke og bli stadig verre for deg å oppfylle. Eller fortell kjæresten din alt, ta støyten og bli ferdig med det.

Greia er at hvis du fortsetter å holde munn og godta utpressingen, vil det bli verre den dagen det endelig smeller. Sjansen er stor for at kjæresten din vil få høre det fra andre, noe som også vil gjøre det verre for deg. Hans første spørsmål til deg vil garantert være: Hvorfor sa du ikke noe?

Si det nå, hi, før hele denne saken eksploderer i fjeset ditt og ødelegger alt.

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg trengte de virkelig. Har bestemt meg for å fortelle. Dumt å diske opp med middag og vin først?

HI

Anonymous poster hash: ee043...b62

Skrevet

Helt unødvendig.. Du oppfører deg som om du har bedrevet prostitusjon for å få råd til å bruke dop eller har drept noen..

Det du skal fortelle er ikke verdens undergang. Og krever ingen ekstra atmosfære, det får det hele til å virke mye verre enn det er. Du krisemaksimerer så inni he....te. Du hadde et liv før han, nå tar du avstand fra det livet. Og eksen er en dritt. Skjønne ikke kjæresten din det, er han ikke stort bedre enn eksen spør du meg.

Anonymous poster hash: 47ea1...5cd

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg trengte de virkelig. Har bestemt meg for å fortelle. Dumt å diske opp med middag og vin først?

HI

Ja, det vil virke mot sin hensikt. Legge opp til romantisk middag for så å fortelle noe du er redd for reaksjonen hans på...

Vin og middag kan du lage dagen etter at han har "tilgitt" deg din ungdommelige dumskap. For å vise at du er glad i han og setter pris på at han elsker deg som du er, skåle for fortid, nåtid og fremtid.

Anonymous poster hash: 2bf83...20f

Skrevet

Jeg tenkte først og fremst vin og middag fordi vinen hadde fått meg til å slappe litt mer av. Er skit nervøs :-/

HI

Skrevet

Jeg tenkte først og fremst vin og middag fordi vinen hadde fått meg til å slappe litt mer av. Er skit nervøs :-/

HI

Nei igjen!

Du skal ikke være påvirket av noe slags rusmiddel når du forteller at du prøvde narkotika som ung.

Skrevet

HI

Nei igjen!

Du skal ikke være påvirket av noe slags rusmiddel når du forteller at du prøvde narkotika som ung.

Ikke mye selvfølgelig! Tenkte bare et glass.

Skrevet

Du oppfører deg som om dette er helt krise, hvem faen bryr seg om hva man gjorde i ungdommen? Ingen normale folk hvertfall. At du har latt eksen din gå så langt derimot er jo helt krise, hva i svarte er det du driver med egentlig? 

Om din nye kjæreste så er kongen av Saudi-Arabia betyr det virkelig ingenting for ham at du har ruset deg. Bruk nå hodet og tenk litt klart her.

Anonymous poster hash: dff46...2ed
Skrevet

Mette Marit ble godtatt av kongefamilien (og de fleste nordmenn). Mannen din kommer kanskje til å bli overrasket, og muligens sint med en gang, men dette bør gå bra. Legg alle kortene på bordet, og fortell også hvordan eksen driver utpressing.

Anonymous poster hash: 7b97d...ee8

Skrevet

HI

Nei igjen!

Ikke mye selvfølgelig! Tenkte bare et glass.

Da får du ta det glasset i smug først. Men jeg ville ha tenkt meg veldig nøye om før jeg gjorde det. Du skal fortelle samboeren din at du tidligere har ruset deg, og du tror det er en sjanse for at han kan komme til å reagere sterkt. Det vil ikke tale til din fordel dersom han oppdager at du har drukket alkohol for å slappe av. Hvis mannen min hadde betrodd meg tidligere misbruk, ville jeg antakelig ha reagert litt der og da (men som jeg har skrevet i et tidligere innleg: Mest fordi han hadde holdt det hemmelig for meg så lenge), men det avgjørende ville vært at det var fortid. Hvis jeg oppdaget at han hadde ruset seg før samtalen (et glass vin for å slappe av er jo strengt tatt et rusmiddel inntatt for å få en effekt) hadde jeg nok blitt usikker på om det faktisk var en avsluttet fortid. 

Bit tenna sammen og ta det som kommer. Jeg tror dette kommer til å gå bra. Hvis samboeren din dumper deg for dette, er han uansett ikke noe å ha!

Anonymous poster hash: ad8a1...677

Skrevet

På sikt kommer du styrket ut av å snakke med mannen uten å være påvirket.

Anonymous poster hash: 571a5...cf9

Skrevet

Jeg forstår det slik at du brukte stoff den gangen og at kjæresten din sansynlig vis jobber i politiet. Noe straffbart må det i hvertfall være du har gjort. Meld deg til politiet selv. Mulig du får en straff. I tilfelle er det sikkert fortjent, men etterpå er det ingen som vil ha noe på deg. Da er du fri for dette som henger over deg.

Anonymous poster hash: a224b...b0e

Skrevet

Jeg forstår det slik at du brukte stoff den gangen og at kjæresten din sansynlig vis jobber i politiet. Noe straffbart må det i hvertfall være du har gjort. Meld deg til politiet selv. Mulig du får en straff. I tilfelle er det sikkert fortjent, men etterpå er det ingen som vil ha noe på deg. Da er du fri for dette som henger over deg.

Anonymous poster hash: a224b...b0e

Hun vil ikke bli straffet kun for å ha brukt narkotika. 

Skrevet

Jeg er enig i at du har to valg.

Enten la være å fortelle - og gi all makt til din eks, som garantert vil øke kravene og ødelegge livet og forholdet ditt i prosessen.

Eller fortelle mannen din om fortiden din, om bildene, og om utpressingen - ved å fortelle så tar du fra eksen all makt! 

Når du har fortalt mannen din hva som skjedde i fortiden og om den utpressingen du står overfor nå, da har du plutselig tatt tilbake makten. Da kan du anmelde din eks for utpressing. Da vil jeg også tro at du kan si ham opp.

I realiteten har du egentlig bare ett valg om du vil fortsette å ha et godt liv - og det er å fortelle mannen din, slik du nå heldigvis har bestemt deg for :) Ikke drikk noe før du forteller mannen. Ikke en gang et glass vin - man kjenner det på lukten, og jeg tror det er i din interesse å vise mannen din at du ikke trenger noe rusmidler for å ta tak i dette.

Snakk med mannen din i dag! Lykke til, dette ordner seg! :)

Anonymous poster hash: 3214b...179
Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Anonymous poster hash: 22d62...b4e

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Gi henne en sjanse til å komme hjem fra jobb, spise, kanskje legge barn før hun snakker med mannen, da...

Det er ikke underholdning, det er noens liv...

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Gi henne en sjanse til å komme hjem fra jobb, spise, kanskje legge barn før hun snakker med mannen, da...

Ro ned... Det er vel lov å bry seg? Vi er mange her inne som blir oppriktig bekymret for andre her...

Anonymous poster hash: a473a...1ce

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Ro ned... Det er vel lov å bry seg? Vi er mange her inne som blir oppriktig bekymret for andre her...

Jeg bryr meg også, men mener fremdeles at vi skal gi Hi tid til å fokusere på samtalen med mannen og ikke være pålogget her. Vi har ulike måter å bry oss...

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Haha. Dere er bare nysgjerrige. 🙊

Skrevet

Selvfølgelig er nysgjerrighet en del av det, når man har engasjert seg i en tre sider lang tråd vil man jo gjerne høre hvordan det går.

Om HI ikke oppdaterer blir det jo som å lese en bok og finne ut at siste side er revet ut...

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Jeg bryr meg også, men mener fremdeles at vi skal gi Hi tid til å fokusere på samtalen med mannen og ikke være pålogget her. Vi har ulike måter å bry oss...

HI tar vel den tiden hun trenger. Folk kan mase så mye de vil her inne, hun plages jo ikke av det så lenge hun er logget av.

Skrevet

Du har vel egentlig to valg,

Ta sjansen  å fortell samboeren din alt som det er. Innse at om han elsker deg så vil han dumpe deg over noe du gjorde noen ganger for en mengde år siden.

Anmeld exen din for utpressing, dette er tross alt mot loven. 

Ja det er en mulighet at din nåværende samboer vil avslutte forholdet men om han så lett kan kaste bort mange år for noe du ikke driver med nå men har gjort lenge før du møtte han så er ikke forholdet liv laga allikevel.

Og med eller uten samboeren vil du kunne puste igjen for din ex har ikke lenger noen makt over deg.

Eller du kan fortsette som nå å la din ex ødelegge hele livet ditt framover, han vil aldri slutte å presse deg for penger og annet så lenge du ikke selv sier stopp.

Og sjansen er at det han forlanger bare blir verre og verre og verre.................

Til  du møter veggen og enten ender med å gjøre det som er første mulighet, eller er så langt nede at du finner det lettere å ta livet av deg. For så mye redsel og press klarer ingen å leve med i lengden.

Anonymous poster hash: 77897...7fa
Skrevet

Hei..

Nå har jeg fått et stort dilemma og jeg merker at jeg sliter noe forferdelig på meg.

For to måneder siden flyttet eksen til byen jeg bor i. Vi var sammen for 13 år siden og den gang gjorde jeg et dumt og tullete valg på noen fester(som eksen har bilder av og som jeg er redd han har tenkt å bruke som "bevis")

Han gjorde det samme som jeg, og i langt større skala, men dette kan ikke jeg bevise selv om jeg har en mistanke om at han fortsatt drive med dette.

I tillegg til dette beskylder han meg for å ha stjålet 20 000 kroner fra han, når det i realiteten er snakk om at jeg "lånte" 3000 kroner fra hans konto uten å spørre. Men som jeg betalte tilbake to uker senere.

Jeg bor nå sammen med min nye kjæreste på fjerde året og har så smått begynt å snakke om bryllup. Men eksen ødelegger alt! Han presser seg inn i livet mitt, krever at jeg skal stå til tjeneste han for og han har til og med overtalt ham til å gi ham en jobb i firmaet jeg driver. Dette er snakk om et kortvarig vikariat som han tross alt er kvalifisert for, men likevel..Det er helt jævlig å se ham her hver dag, og han nyter å vite at han gjør meg ukomfortabel både på privaten og på jobb.

Det store problemer her er at det vil sette kjæresten min i et stort moralsk dilemma om han får vite om dette, altså at eksen plaprer. For det er jo nettopp det han truer med, om han ikke får viljen sin. Jeg kan ikke vite hva som vil skje, i og med at han har bildene.. Men alle har jo en fortid? Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan heller ikke la dette fortsette, da det utvikler seg til en ond sirkel og han bare kommer til å kreve mer og mer og jeg har ikke uendelig med milder og innflytelse til å gjøre som han sier. Min beste venninne har jeg fortalt alt til(hun vet jo om dette, men ikke at han er tilbake) og hun er virkelig fortvilet på mine vegne men insisterer på at jeg må fortelle kjæresten og at det ikke finnes noe annet alternativ. Hun tror han kommer til å godta dette så lenge det er jeg som forteller og sier at det er tusen ganger bedre enn andre måter han eventuelt måtte få greie på det på.

Jeg slites sånn mellom valgene mine. Men eksen blir egentlig bare eklere. Senest i går fikk jeg en melding der han foreslo at jeg alltids kunne betalte han i natura det jeg visstnok skylder ham :-/

Takk for at du leste:( Sliter sånn med dette.

Anonymous poster hash: 47860...f3b

Her har du ikke noe som helst valg. Du må fortelle det til samboeren din. Ja det er kleint og alt det der,men han kommer mest sannsynlig til å få vite det uansett,og hvis du ikke har fortalt noe til da vil jeg tro det er sisten på tiden..

Anonymous poster hash: fbf76...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...