Gå til innhold

Dere som har født 2 ganger :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde epidural og kjente nada under pressingen med første. Med andre gikk det så fort at jeg ikke fikk epidural, og derfor var det både intenst, skremmende, smertefullt og vakkert på en helt annen måte.

Anonymous poster hash: b10ae...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1. Slimproppen går kl 4. Litt ubehag kl 5. 7 cm åpning kl 6. Full åpning kl 7. Ungen kom kl 10.45 etter 1,5 time med pressing. Ingen smertelindring, hadde nok med å prøve å unngå fødsel på ferga. Var utslitt på slutten av pressinge, så bare stjerner.

Nr 2: Murring kl 19 Inn på føden med 5 cm åpning kl 21. Ungen født 00.20 etter 20 min med pressing. Ingen smertelindring. Følte jeg hadde kontroll på helt annet vis enn med nr 1. For det første var jeg forberedt på hva som kom og hvordan jeg skulle jobbe meg gjennom det. For det andre så var det ikke noen stressfaktorer som "Hjelp, jeg kommer til å føde på ferga med far som jm." Også hjalp det helt klart at jeg kun måtte presse i 20 min...

Alt var så mye mer intenst med nr 1, men samtidig hadde jeg ikke tid til å bekymre meg så mye om smertene.

Anonymous poster hash: feae0...78f
Skrevet

Nummer 2 var MYE lettere, var flere ganger usikker på om jeg hadde reist inn til sykehuset på falsk alarm, for hadde så få og uregelmessige rier, begynte ca ett om natten hjemme, og han var ute i 6-tiden, tror ikke jeg hadde mer enn maks 20 rier. Rakk å få epidural og smile litt før de tok vannet og jeg måtte presse umiddelbart.

Eneste ulempen er at jeg var "klarere" andre gangen, og derfor MYE mer bevisst smertene. Brenningen når hodet skulle ut var helt jævlig.

Anonymous poster hash: 109f1...37c

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål....var riene og pressingen litt mindre smertefull med nr 2? Tenker siden kroppen allerede har vært gjennom det :) Hilsen ei med fødselsangst som skal føde på ny i Juni

Anonymous poster hash: b994c...ae8

Jeg vet ærlig talt ikke om det var mindre vondt. Men det varte så mye mye kortere. Så det var en drøm i sammenligning med første. Etter fødselen tok jeg en god dusj, var full av energi og god apetitt. Mens første gangen var jeg så sliten at jeg sjelte.

Anonymous poster hash: ea748...3e8

Skrevet

Mine to fødsler var ganske like mtp smerte og varighet.

Skrevet

Nr 2 gikk veldig fort. Positive var at jeg denne gangen viste hva jeg kunne forvente meg og hva jeg skulle forberede meg på.

Skrevet

Korte greie fødsler med begge. Syns kanskje nr to var litt vondere, men det var nok mest fordi dei ikkje hadde lystgass på det sjukehuset....

Anonymous poster hash: bb710...4a7

Skrevet

Ei venninne som er jordmor sier bestandig ting som at arbeidsdagen har vært en fryd fordi det bare har vært andregangsfødsler. Det hjalp meg veldig i forkant av min andre fødsel =) Og hun fikk rett, andre gangen var en piknik i forhold til første, jeg lo da jordmor sa at jeg kunne presse! Tre press senere var det over. (Og jeg hadde en veldig vanskelig første fødsel, med pressing i 75 min, overlege som klemte ungen ut ved å legge sine 120+ kilo over meg, baby som ikke pustet osv).

Skrevet

Med nr 1 ble jeg satt igang 11 dager over tiden.Tabletten funket med en gang og det var veldig intenst de neste 6-7 timene før han var ute.Han satt fast og jeg presset i nesten to timer..

Med nr 2 startet det av seg selv og herregud så mye bedre det er!Jeg hadde pauser mellom riene og det var en mye bedre fødsel.Aktiv fødsel var på 1,5-2 timer og han var ute på 4-5 press.

Smertene var mye vondere og mer intense ved igangsettelse.Kroppen får jo bare beskjed om at ungen skal ut.

Det her kommer til å gå så bra!De aller fleste har mye bedre erfaring med nr to.Nå vet du jo også hva du går til :)

Anonymous poster hash: 5ea20...b6f

Skrevet

Takk for alle svar :) Hadde ikke den beste fødselen sist, ble satt i gang 11 dager på overtid. 14 timers fødsel, 1 time med pressing uten pressrier..*grøss*

Anonymous poster hash: b994c...ae8 [/quote

Jeg hadde ganske lik med 1. Bare lenger og det ble komplikasjoner.

Med nr 2 var jeg på sykehuset i ca 20 minutter- pop- baby ute 😉

Det er vel mest kjent at nr 2 er raskere og lettere😉

Anonymous poster hash: 42406...164

Skrevet

Riene var absolutt mer intens andre gangen, men det gikk alt for fort så derfor ble det intense rier.

Anonymous poster hash: f4eeb...4da

Skrevet

Takk for alle svar :) Hadde ikke den beste fødselen sist, ble satt i gang 11 dager på overtid. 14 timers fødsel, 1 time med pressing uten pressrier..*grøss*

Anonymous poster hash: b994c...ae8

Sånn var min første fødsel også! Andre fødsel ble en grusomt mye vondere styrtfødsel på knappe 2 timer, utrolig mye mer smertefullt mens det stod på, men selve pressingen gikk så fort og greit i forhold til første gangen :) Tredje fødsel ble en mellomting mellom de to første, den verste av alle tre- men klarte meg uten smertestillende da også (selv om jeg angret underveis;)

Anonymous poster hash: 9391f...537

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns nr 2 var mye lettere selv om babyen var 1000 g større...

Skrevet

Nr 1 - 12 timer

Nr 2 - 6 timer

Nr 3 - 4 timer

Nr 4 - 1 time

Nr 3- og 4 var drømmefødsler😊

Anonymous poster hash: efab2...800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...