Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Kanskje dumt spørsmål....var riene og pressingen litt mindre smertefull med nr 2? Tenker siden kroppen allerede har vært gjennom det Hilsen ei med fødselsangst som skal føde på ny i Juni 😅 Anonymous poster hash: b994c...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Nei, men varte mye kortere og jeg var mer forberedt. Anonymous poster hash: 5f6a5...829
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Definitivt. Og tiden var en helt helt annen, så jeg ble ikke sliten på samme måte. Nr 1 var et helvete. Nr 2 var fantastisk. Anonymous poster hash: f3441...bd5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Nei, men varte mye kortere og jeg var mer forberedt. Anonymous poster hash: 5f6a5...829 Støtter denne. Med førstemann presset jeg i 15 min, andremann på på 2 pressrier.. Anonymous poster hash: 18b60...f0b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Da vil du sikkert ikke høre mitt svar. Fødselen tok lengre tid med nummer 2 (20 t. På første og 23 med neste). Ikke noe mindre vondt, men klarte meg fint uten smertestillende. Anonymous poster hash: 0d8db...6f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Følger i håp om noen positive svar. Hilsen en annen livredd som kan føde nr to når som helst nå... Anonymous poster hash: 313f9...410
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Første fødsel tok 6 timer, så fikk tid til å få epidural. Synes det var en fin fødsel. Andre fødsel tok bare 2 timer, fikk ikke tid til epidural, grusomt utavmegselv smertefull fødsel fordi alt gikk så fort, og sikkert fordi jeg ikke fikk smertestillende. Pass på å få epidural, så går det nok fint. Anonymous poster hash: 01b64...73c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 1 gang: 4 timer, lett fødsel 2 gang: gikk over tre døgn.. 14 t på føden. De tok vannet, satte drypp fordi riene stoppet opp. Ren tortur :-/ presset kjempe lenge før vesla kom ut, de vurderte keisersnitt. Anonymous poster hash: 5570d...3c0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Definitivt. Og tiden var en helt helt annen, så jeg ble ikke sliten på samme måte. Nr 1 var et helvete. Nr 2 var fantastisk. Anonymous poster hash: f3441...bd5 Samme her 😊 Anonymous poster hash: e3a22...6de
Blomstogbier Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Kanskje dumt spørsmål....var riene og pressingen litt mindre smertefull med nr 2? Tenker siden kroppen allerede har vært gjennom det Hilsen ei med fødselsangst som skal føde på ny i Juni Anonymous poster hash: b994c...ae8 Riene var en milliard ganger verre men ikke fordi det var fødsel nr 2, men fordi jeg ble satt igang på sykehuset. Pressingen var det samme som med nr 1: lett! presset omtrent like mange ganger, og fikk samme rift, men fødsel nr 1 var kjempeenkel, er nok stor sannsynlighet for at din fødsel blir lettere denne gang for deg hvis den forrige var vanskelig.
TPK Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Pressingen var over på et øyeblikk med nr to! To trykk og han var ute. Fødsel 1 varte i en evighet og jeg ble helt utmattet, han satt fast og måtte tas med tang, så den er vel ikke helt normal uandett. Men nr to gikk mye fortere og var mye lettete ja. Mer intens, for riene kom veldig tett på slutten (5 cm åpning på en halvtime).
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 Første fødsel: 1 time med pressie, revnet og fullstendig utslitt etterpå. Andre fødsel: veldig heftig..2 pressie. Revnet ikke, gikk I dusjen kort tid etterpå og reise hjem 10 timer etterpå. Anonymous poster hash: e366e...567
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Takk for alle svar Hadde ikke den beste fødselen sist, ble satt i gang 11 dager på overtid. 14 timers fødsel, 1 time med pressing uten pressrier..*grøss* Anonymous poster hash: b994c...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Hadde ks på første, fødte vaginalt nr 2. Det tok 10 timer fra første rie. Fikk tidlig epidural, så jeg hadde en smertefri fødsel. Anonymous poster hash: 6ddf5...363
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 Nr 1: fra vannet gikk hjemme (første tegn) til baby var ute ca 3 timer. Inkl over en time med pressrier. Nr 2: fra første rie til baby var ute ca 11 timer. Men kun 4 timer på sykehus og ut på kun to pressrier. Ikke noen forskjell i smerte under åpningsriene, men mye lettere å presse ut nr 2. Ikke smertelindring på noen av de. Anonymous poster hash: 85252...9f4
skinnfilla Skrevet 4. januar 2016 #16 Skrevet 4. januar 2016 Nei, de var hyppigere, mer intense enn ved første. Men absolutt den beste fødselen! Gikk utrolig kjapt, var over på under 5 timer fra første ri. 10 min pressrier, Har født 3 ganger😊
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #17 Skrevet 4. januar 2016 Syns det var likt, men nr 2 skvatt nok ut litt kjappere enn nr 1 - korte fødsler begge ganger. Anonymous poster hash: 9966c...0d3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #18 Skrevet 4. januar 2016 Fødselsmertene var ganske like, men første fødsel varte noen timer lengre. Første gang kom riene i gang i 03- tiden på natta, pressrier i 1 time og kvarter, ble vakuum og ungen ute kl 13.15. Fikk epidural, virker ikke så kjente alt. Andre gang startet riene 02 på natta, presser i 20 min og ungen ute kl 08, fikk ingen smertelindring. Fødsel nummer to var den beste opplevelsen. Anonymous poster hash: 3f506...d8a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 Fødsel nummer 1: Satt igang pga sykdom, ved at de tok vannet. Hadde da allerede 2,5 cm åpning, uten at jeg hadde kjent noe som helst. Ble stormrier fra første stund nesten, og det var et smertehelvete i 3,5 timer før babyen var ute. Da hadde de gitt meg riestimulerende drypp pga ineffektive rier, klippet meg og tatt ham med vakuum. Var fryktelig nervøs før fødsel nummer to, og gikk til samtaler hos jordmor i forkant, noe som hjalp meg veldig. Fødsel nummer 2 startet med vannavgang. Ingenting mer skjedde, så etter 1,5 døgn ble jeg satt igang med drypp. Dette var helt annerledes! Riene bygde seg naturlig opp, hjernen min klarte å henge med, og jeg taklet smertene utrolig mye bedre. Dessuten var det jo ikke like vondt, før mot slutten, men da hadde jeg erfaring fra sist gang og var i kamp-humør etter en stund uten særlig fremgang fikk jeg modningsakupunktur, og gikk fra 2 cm til ferdig født på 1,5 time. Ingen problem! Reiste hjem 4 timer etter fødsel, i god form og i godt humør Dette kan gå over all forventing!! Lykke til begge to! Anonymous poster hash: eeea8...233
Tantrum Skrevet 4. januar 2016 #20 Skrevet 4. januar 2016 Fødsel nr 1: ferdig på 11 timer fra første rie, fødsel nr to: maserier på morgenen i fire timer, så nada på 12 timer, da gikk vannet med ett knepp og fire timer etterpå var hun ute. Tredje fødsel tok en helg Lørdag var det maserier hele dagen, stoppet opp på kvelden, ingenting hele natta og så oppstart igjen i syvtiden. Baby ute kl 14.30, der siste kvarter var INTENS da de tok vannet og alt skjedde sabla fort Smertemessig var nummer to en drøm, to trykk og hun var ute, Nr tre var værst (så sykt intenst!!!) og første gang var bra og kjapt til første å være. Fødsler er ulike, vi er ulike og man kan ikke spå på bakgrunn av tidligere fødsler. Jeg trodde tredjemann kom til å "falle ut av seg selv" siden de to første var så enkle og lette.... Så feil kan man ta!
Lappeteppemamma Skrevet 4. januar 2016 #21 Skrevet 4. januar 2016 Fødselen varte kortere men var like vond. Forskjellen var egntlig at første gang hadde jeg regelmessige rier, andre gang kom riene i hytt og pine men ble likevel vondere for hver gang! Siden jeg da hadde fødet før, visste jeg at det var rier selv om det ikke var regelmessig. Det hadde jeg ikke forstått så fort hvis det var første gang.
MammaStine91 Skrevet 4. januar 2016 #22 Skrevet 4. januar 2016 Riene var mer intense andre gang, men det var fordi det gikk så fort. Pressingen andre gangen var som en drøm i forhold til første gangen. Var ute på 5 press. Første pressa jeg i 45 min:O som regel går det fortere andre gangen
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #23 Skrevet 4. januar 2016 Barn nr. 1 - 38 t Barn nr. 2 - 4t Fødsel nr. 2 gikk utrolig raskt og greit!! Kroppen er endel mer forberedt denne gangen enn første gang. Anonymous poster hash: 38fa1...8c2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #24 Skrevet 4. januar 2016 Minst like vondt. Men pressingen gikk lynraskt. Babyen kom raskt og greit ut. Selve fødselen var lang, da. Anonymous poster hash: 98174...6f8
Ikkesåallerværst Skrevet 4. januar 2016 #25 Skrevet 4. januar 2016 Nei, men mye kortere og jeg ble ikke like redd når det stod på som værst. Dessuten skjønte jeg litt mer hvor jeg var i forløpet og følte defor at jeg hadde litt mer kontroll. Hørtes nok ikke sånn ut da, for jeg brølte som en gorilla. Første gang var jeg nesten helt stille. Følte jeg måtte ta igjen litt fra første gang, der jeg var redd og sinnsyk av smerter, men bare lå der. Fikk skikkrlig fødselsangst som jeg fikk oppfølging for. Grudde meg forferdelig, men nå kunne jeg gjerne født igjen! En babytid til derimot, not so much.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå