Gå til innhold

Dere som angrer på barnets navn, hva heter det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn heter Isabell. Navnet er fint, men angrer på at jeg ikke heller kalte opp oldemoren som het Astrid.

Anonymous poster hash: 9dfad...31d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivar. Oppkalling av verdens snilleste bestefar, men ville valgt Iver i stedet.

Anonymous poster hash: 79e4b...d54

Skrevet

Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj.

Anonymous poster hash: c8d1a...146
Skrevet

Michelle. Faren ville ha det, og jeg gikk med på det. Trodde jeg skulle klare å venne meg til det, men synes dessverre fremdeles det høres ut som et horenavn. 

Anonymous poster hash: 04344...c71
Skrevet

Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj.

Navnene var veldig fine sammen, selv om det var stilkræsj.

Skrevet

Alve... Gutten er liten og tettbygd med mørkt hår.

Anonymous poster hash: 46d28...d98

Skrevet

Niclas.

Navnet er greit i seg selv, og han kler det, men er så lei av å måtte stave det, og han er lei av at andre barn og foreldre sier Nicholas til han.. Føler de tror at vi har feilskrevet Nicholas... Eller så skriver alle ( I div navnelister i bhg og skole) Nicklas, eller Nikolas...

Anonymous poster hash: 575a0...23a
Skrevet

Sigrid

Syns navnet er utrolig fint. Men skulle ønske vi hadde gått for Iselin.

Anonymous poster hash: 740df...92f

Skrevet

Niclas.

Navnet er greit i seg selv, og han kler det, men er så lei av å måtte stave det, og han er lei av at andre barn og foreldre sier Nicholas til han.. Føler de tror at vi har feilskrevet Nicholas... Eller så skriver alle ( I div navnelister i bhg og skole) Nicklas, eller Nikolas...

Anonymous poster hash: 575a0...23a

Hvorfor i alle dager denne stavemåten? Du ber jo om trøbbel

Anonymous poster hash: 6a3a6...a43

Skrevet

Michelle. Faren ville ha det, og jeg gikk med på det. Trodde jeg skulle klare å venne meg til det, men synes dessverre fremdeles det høres ut som et horenavn.

Anonymous poster hash: 04344...c71

🙊

Enig med deg der!

Anonymous poster hash: 6a3a6...a43

Skrevet

Asle

Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.

Anonymous poster hash: f77cb...b6e

Skrevet

Louise. Fordi vi ville kalle opp etter en kvinne som har betydd mye for både meg og mannen, og som er død. Men navnet er og blir grusomt kjedelig.. føler ingenting for det.

Anonymous poster hash: 8be81...eb1

Skrevet

Asle

Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.

Hahahaha

Anonymous poster hash: c4f7d...2a4

Skrevet

Asle

Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.Anonymous poster hash: f77cb...b6e

Den skjønte ikke jeg.. Hva tenkte de på?

Anonymous poster hash: 8ac15...46a

Skrevet

Asle

Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.Anonymous poster hash: f77cb...b6e

Den skjønte ikke jeg.. Hva tenkte de på?

Anonymous poster hash: 8ac15...46a

Pompen.

Anonymous poster hash: 770e4...23f

Skrevet

Markus. Hadde vi tenkt oss mer om hadde det heller blitt Magnus. Ganske like navn, men to forskjellige stiler i mitt hode. Magnus passer også mye bedre med søsterens navn enn Markus.

Anonymous poster hash: 4ff2e...c61

Skrevet

Mitt barn heter Isabell. Navnet er fint, men angrer på at jeg ikke heller kalte opp oldemoren som het Astrid.

Erik. Skulle gått for Vebjørn. Men jeg tenker nesten ikke på det lengre. Erik er fint det også.

Anonymous poster hash: 21180...1a2

Skrevet

Sigrid

Syns navnet er utrolig fint. Men skulle ønske vi hadde gått for Iselin.

Anonymous poster hash: 740df...92f

Sigrid er jo hundre ganger finere enn Iselin! Mye mer substans.

Skrevet

Louise. Fordi vi ville kalle opp etter en kvinne som har betydd mye for både meg og mannen, og som er død. Men navnet er og blir grusomt kjedelig.. føler ingenting for det.

Anonymous poster hash: 8be81...eb1

Jeg synes Louise er nydelig!

Skrevet

Vilde - ville egentlig hatt Astrid, Alma eller Sigrid.. men gikk med på Vilde..

Anonymous poster hash: 2d29f...94c

Skrevet

Jøss, det heter min og. Hvor gammel er din sønn? :) angrer ikke på navnet da. 

Anonymous poster hash: e9f52...478

Skrevet

Asle

Så dere snakket ikke om dette på forhånd?? Vi er en svensk-norsk familie, og den svenske mannen min ville aldri gitt ungen et navn som betyr noe spesielt på sitt språk. Her har vi vært opptatt av at navnet skal uttales likt på begge språk og at det også er et normalt navn i begge land. Trodde man snakket sammen om slikt man bør ta hensyn til når man har flere språk i en familie...

Anonymous poster hash: 2201e...b31

Skrevet

Jøss, det heter min og. Hvor gammel er din sønn? :) angrer ikke på navnet da. 

Anonymous poster hash: e9f52...478

han blir 6 13 Januar :)

Skrevet

Asle

Så dere snakket ikke om dette på forhånd?? Vi er en svensk-norsk familie, og den svenske mannen min ville aldri gitt ungen et navn som betyr noe spesielt på sitt språk. Her har vi vært opptatt av at navnet skal uttales likt på begge språk og at det også er et normalt navn i begge land. Trodde man snakket sammen om slikt man bør ta hensyn til når man har flere språk i en familie...

Anonymous poster hash: 2201e...b31

Min venninne har barn som er norsk-hollandske. De har gitt det ene barnet et navn som betyr noe rart/dumt på nederlandsk. Siden de bor i Norge tok de likevel ikke hensyn til det, siden de likte navnet.

Anonymous poster hash: 655db...e28

Skrevet

Jeg angrer ikke på barnets navn, synes navnet er fint - men blir litt trist inni meg når jeg leser her hva andre tenker om navnet.

Det er hverken pompøst eller dobbeltnavn, men her inne er det et skikkelig "white trash"/"forsidepike i ViMenn"/lavstatusnavn.

Jeg håper hun slipper å møte de samme fordommene i det virkelige liv, men trøster meg med at generasjonen som vokser opp nå vil være vant til uvanlige navn.

Anonymous poster hash: 80331...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...