Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Skrevet 4. januar 2016 Mitt barn heter Isabell. Navnet er fint, men angrer på at jeg ikke heller kalte opp oldemoren som het Astrid. Anonymous poster hash: 9dfad...31d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Ivar. Oppkalling av verdens snilleste bestefar, men ville valgt Iver i stedet. Anonymous poster hash: 79e4b...d54
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj. Anonymous poster hash: c8d1a...146
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Michelle. Faren ville ha det, og jeg gikk med på det. Trodde jeg skulle klare å venne meg til det, men synes dessverre fremdeles det høres ut som et horenavn. Anonymous poster hash: 04344...c71
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj. Anonymous poster hash: c8d1a...146 Navnene var veldig fine sammen, selv om det var stilkræsj. Anonymous poster hash: 9dfad...31d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Alve... Gutten er liten og tettbygd med mørkt hår. Anonymous poster hash: 46d28...d98
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Niclas. Navnet er greit i seg selv, og han kler det, men er så lei av å måtte stave det, og han er lei av at andre barn og foreldre sier Nicholas til han.. Føler de tror at vi har feilskrevet Nicholas... Eller så skriver alle ( I div navnelister i bhg og skole) Nicklas, eller Nikolas... Anonymous poster hash: 575a0...23a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Sigrid Syns navnet er utrolig fint. Men skulle ønske vi hadde gått for Iselin. Anonymous poster hash: 740df...92f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 Niclas. Navnet er greit i seg selv, og han kler det, men er så lei av å måtte stave det, og han er lei av at andre barn og foreldre sier Nicholas til han.. Føler de tror at vi har feilskrevet Nicholas... Eller så skriver alle ( I div navnelister i bhg og skole) Nicklas, eller Nikolas... Anonymous poster hash: 575a0...23a Hvorfor i alle dager denne stavemåten? Du ber jo om trøbbel Anonymous poster hash: 6a3a6...a43
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #10 Skrevet 4. januar 2016 Michelle. Faren ville ha det, og jeg gikk med på det. Trodde jeg skulle klare å venne meg til det, men synes dessverre fremdeles det høres ut som et horenavn. Anonymous poster hash: 04344...c71 🙊 Enig med deg der! Anonymous poster hash: 6a3a6...a43
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #11 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på. Anonymous poster hash: f77cb...b6e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #12 Skrevet 4. januar 2016 Louise. Fordi vi ville kalle opp etter en kvinne som har betydd mye for både meg og mannen, og som er død. Men navnet er og blir grusomt kjedelig.. føler ingenting for det. Anonymous poster hash: 8be81...eb1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på. Anonymous poster hash: f77cb...b6e Hahahaha Anonymous poster hash: c4f7d...2a4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.Anonymous poster hash: f77cb...b6e Den skjønte ikke jeg.. Hva tenkte de på? Anonymous poster hash: 8ac15...46a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #15 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på.Anonymous poster hash: f77cb...b6e Den skjønte ikke jeg.. Hva tenkte de på? Anonymous poster hash: 8ac15...46a Pompen. Anonymous poster hash: 770e4...23f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #16 Skrevet 4. januar 2016 Markus. Hadde vi tenkt oss mer om hadde det heller blitt Magnus. Ganske like navn, men to forskjellige stiler i mitt hode. Magnus passer også mye bedre med søsterens navn enn Markus. Anonymous poster hash: 4ff2e...c61
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #17 Skrevet 4. januar 2016 Mitt barn heter Isabell. Navnet er fint, men angrer på at jeg ikke heller kalte opp oldemoren som het Astrid. Anonymous poster hash: 9dfad...31d Erik. Skulle gått for Vebjørn. Men jeg tenker nesten ikke på det lengre. Erik er fint det også. Anonymous poster hash: 21180...1a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #18 Skrevet 4. januar 2016 Sigrid Syns navnet er utrolig fint. Men skulle ønske vi hadde gått for Iselin. Anonymous poster hash: 740df...92f Sigrid er jo hundre ganger finere enn Iselin! Mye mer substans. Anonymous poster hash: 79e4b...d54
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 Louise. Fordi vi ville kalle opp etter en kvinne som har betydd mye for både meg og mannen, og som er død. Men navnet er og blir grusomt kjedelig.. føler ingenting for det. Anonymous poster hash: 8be81...eb1 Jeg synes Louise er nydelig! Anonymous poster hash: 79e4b...d54
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #20 Skrevet 4. januar 2016 Vilde - ville egentlig hatt Astrid, Alma eller Sigrid.. men gikk med på Vilde.. Anonymous poster hash: 2d29f...94c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #21 Skrevet 4. januar 2016 Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj. Anonymous poster hash: c8d1a...146 Jøss, det heter min og. Hvor gammel er din sønn? angrer ikke på navnet da. Anonymous poster hash: e9f52...478
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #22 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på. Anonymous poster hash: f77cb...b6e Så dere snakket ikke om dette på forhånd?? Vi er en svensk-norsk familie, og den svenske mannen min ville aldri gitt ungen et navn som betyr noe spesielt på sitt språk. Her har vi vært opptatt av at navnet skal uttales likt på begge språk og at det også er et normalt navn i begge land. Trodde man snakket sammen om slikt man bør ta hensyn til når man har flere språk i en familie... Anonymous poster hash: 2201e...b31
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #23 Skrevet 4. januar 2016 Han heter Liam Alexander, og angrer på at jeg ikke kalte han Håkon,men får en sønn til i Februar,så da blir det Håkon Johannes selvom det blir stilkræsj. Anonymous poster hash: c8d1a...146 Jøss, det heter min og. Hvor gammel er din sønn? angrer ikke på navnet da. Anonymous poster hash: e9f52...478 han blir 6 13 Januar Anonymous poster hash: c8d1a...146
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #24 Skrevet 4. januar 2016 Asle Det ble byttet ut etter at den svenske delen av familien uttalte navnet og forsiktig forklarte hva de tenkte på. Anonymous poster hash: f77cb...b6e Så dere snakket ikke om dette på forhånd?? Vi er en svensk-norsk familie, og den svenske mannen min ville aldri gitt ungen et navn som betyr noe spesielt på sitt språk. Her har vi vært opptatt av at navnet skal uttales likt på begge språk og at det også er et normalt navn i begge land. Trodde man snakket sammen om slikt man bør ta hensyn til når man har flere språk i en familie... Anonymous poster hash: 2201e...b31 Min venninne har barn som er norsk-hollandske. De har gitt det ene barnet et navn som betyr noe rart/dumt på nederlandsk. Siden de bor i Norge tok de likevel ikke hensyn til det, siden de likte navnet. Anonymous poster hash: 655db...e28
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #25 Skrevet 4. januar 2016 Jeg angrer ikke på barnets navn, synes navnet er fint - men blir litt trist inni meg når jeg leser her hva andre tenker om navnet. Det er hverken pompøst eller dobbeltnavn, men her inne er det et skikkelig "white trash"/"forsidepike i ViMenn"/lavstatusnavn. Jeg håper hun slipper å møte de samme fordommene i det virkelige liv, men trøster meg med at generasjonen som vokser opp nå vil være vant til uvanlige navn. Anonymous poster hash: 80331...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå