Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #76 Skrevet 3. januar 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/mor-siktet-etter-at-13-aaring-doede/a/23589360/ Derfor har vi barnevern. Så vi skal unngå slikt som dette. Anonymous poster hash: 6ef95...d11
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #77 Skrevet 3. januar 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/mor-siktet-etter-at-13-aaring-doede/a/23589360/ Derfor har vi barnevern. Så vi skal unngå slikt som dette. Anonymous poster hash: 6ef95...d11 Hadde bv kommet dit en uke før, altså i julen, ville disse anti-bv ropt at bv kom for hente barn i julen kun for å ødelegge mennesker i julen... Men klart at denne moren elsket sin datter. Mer enn noe annet. Hun elsket henne rett og slett hjel! Og det har hun jo fullstendig rett til, det e r jo tross alt den biologiske moren! 😨😨😨 Anonymous poster hash: 19b4e...640
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #78 Skrevet 3. januar 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/mor-siktet-etter-at-13-aaring-doede/a/23589360/ Derfor har vi barnevern. Så vi skal unngå slikt som dette. Anonymous poster hash: 6ef95...d11 Og da roper alle etter hvor BV var Anonymous poster hash: 8e664...516
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #79 Skrevet 3. januar 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/mor-siktet-etter-at-13-aaring-doede/a/23589360/ Derfor har vi barnevern. Så vi skal unngå slikt som dette.Anonymous poster hash: 6ef95...d11 Stakkars liten skatt. Tenk hvor redd hun har vært. Det skjærer i hjertet. Anonymous poster hash: 61581...c86
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #80 Skrevet 3. januar 2016 Oi oi, må jeg bare si her når jeg leste dette. Jeg er selv medlem på minst 3 forskjellige støttesider mot barnevernet. Ikke alle sidene like aktive selvsagt, men vi jobber svært hardt mot å få barnevernet lagt død og begravet. At du trådstarter her mener å kunne se det på måten folk skriver på inne på disse sidene at det må ha vært en "grunn" til at barnevernet gjorde som de gjorde må tro om igjen. Og bare ved å si det så avslører du jo at du har vært inne på disse sidene og snoket uten å selv være medlem om jeg forstår deg riktig? Kan jeg om så få spørre deg hva ditt yrke og profesjon måtte være? Jeg er selv mor til barn som er fratatt meg etter kort tid etter fødsel og bor i dag i fosterhjem på tross av løgnaktige påstander og rapporter og ja faktisk falske vitneforklaringer. Du sier videre at man ikke bør støtte noe man ikke kjenner den fulle og hele sannet til, den kan jeg for så vidt si meg enig i. Men da må jeg spørre deg, i hvlken sak kjenner man egentlig til den fulle og hele sannhet? Sannheten har alltid flere sider heter det men likevel, på tross av det tror jeg det er maange på disse sidene som har fått lagt frem sin sak på en særdeles god måte og til og med flesteparten evnet å se saker fra mange sider. Anonymous poster hash: 7a461...f34 Alt du sier tilsier at de gjorde rett. Litt korttenkt kanskje: Skal alle som er kritiske til BV miste barna? Hva med å bruke tankene til noe positivt og lage et bedre organisert BV? Har flere i familien som jobber i BV som snakker om at det er utfordringer intærnt som er vanskelig å løse uten innblanding fra høyere plan. Anonymous poster hash: 8e664...516
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #81 Skrevet 3. januar 2016 Jeg lurer veldig på hvordan det å fjerne barn fra biologiske foreldre er økonomisk lønnsomt for barnevernet? Da tar staten kostnadene. BV betaler kun for tiltak, noenspekulerer i om det skyldes det økonomiske innenfor enkelte distrikter. Du spurte, jeg svarte bare ellers så har jeg ingen formening eller erfaring med BV bortsett fra flere familiemedlemmer som jobber i BV tjenesten. Anonymous poster hash: 8e664...516 Det stemmer ikke. Det er kun statlige fosterhjem / familiehjem staten dekker alt. I ordinære fosterhjem og institusjonsplasser betaler kommunen alt. Er det gjennom private betaler kommunen ordinær sats og Bufetat dekker resten. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #82 Skrevet 3. januar 2016 Jeg lurer veldig på hvordan det å fjerne barn fra biologiske foreldre er økonomisk lønnsomt for barnevernet? Da tar staten kostnadene. BV betaler kun for tiltak, noenspekulerer i om det skyldes det økonomiske innenfor enkelte distrikter. Du spurte, jeg svarte bare ellers så har jeg ingen formening eller erfaring med BV bortsett fra flere familiemedlemmer som jobber i BV tjenesten. Anonymous poster hash: 8e664...516 Det stemmer ikke. Det er kun statlige fosterhjem / familiehjem staten dekker alt. I ordinære fosterhjem og institusjonsplasser betaler kommunen alt. Er det gjennom private betaler kommunen ordinær sats og Bufetat dekker resten. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86 Men hvor stor andel da % messig betales av staten? Det hadde vært litt interessant å sett på. Anonymous poster hash: 8e664...516
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #83 Skrevet 3. januar 2016 Jeg lurer veldig på hvordan det å fjerne barn fra biologiske foreldre er økonomisk lønnsomt for barnevernet? Da tar staten kostnadene. BV betaler kun for tiltak, noenspekulerer i om det skyldes det økonomiske innenfor enkelte distrikter. Du spurte, jeg svarte bare ellers så har jeg ingen formening eller erfaring med BV bortsett fra flere familiemedlemmer som jobber i BV tjenesten. Anonymous poster hash: 8e664...516 Det stemmer ikke. Det er kun statlige fosterhjem / familiehjem staten dekker alt. I ordinære fosterhjem og institusjonsplasser betaler kommunen alt. Er det gjennom private betaler kommunen ordinær sats og Bufetat dekker resten. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86 Men hvor stor andel da % messig betales av staten? Det hadde vært litt interessant å sett på. Anonymous poster hash: 8e664...516 I ordinære fosterhjem og statlige institusjoner betaler kommunen alt. Må man kjøpe privat betaler kommunen det det ville kostet kommunalt og Bufetat dekker resten (fra 2017 skal kommunene dekke også dette selv). Noen barn får innvilget statlige fosterhjem. I disse tilfellene dekker staten alt, også oppfølging og etteromsorg. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86
Kathrine. Skrevet 3. januar 2016 #84 Skrevet 3. januar 2016 Har lest litt inne på sånne sider eg også. Men kan Ikkje huske at noen av foreldrene som har mista har fortalt grunnen til at barna blei tatt. Hadde vore interessant å vite det, så en visste om barnevernet tok barna uten grunn eller Ikkje. Foreldra MÅ jo ha en idé om kva dei har gjort galt.
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2016 #85 Skrevet 3. januar 2016 Vil du ikke svare på hvilke løgner som er brukt for å ta fra deg barnet ditt? Anonymous poster hash: 61581...c86 Nei. Men jeg vil anbefale deg å melde deg inn i facebook sidene som er litt massive og som stadig vokser og vokser. Les på internett på " Forumet redd våre barn" Anonymous poster hash: 7a461...f34 Det er vel nettopp det - HI har jo sjekket disse sidene, og funnet at er befolket av rablende gale klienter og psykiatriske kasuser som ingen av oss tror kan passe så mye som en gullfisk. Men DU trenger jo ikke være like skrullete, i alle fall hevder du hardnakket at du vet hva du snakker om. Så kom igjen- hva er uretten som ble begått? Hva var det de brukte mot deg? Hehe, er det du som har mast på meg for 3. gangen nå om å fortelle noe om hvilken urett som ble begått mot meg og hvabarnefjernet beskylder meg for? Eller er det flere personer her uavhengig av hverandre? Iallfall sto du frem med ditt eget nick nå da, litt ærligere det i hvert fall syns jeg om du er et så ordentlig menneske som du påberoper deg å være. I så fall vil jeg vite din alder og yrke / status før jeg uttaler meg om hva som jeg er beskyldt for. Anonymous poster hash: 7a461...f34 Nei, jeg har kun spurt en gang. Du vil alltid se nicket mitt. Siden jeg har synlig nick sier jeg ikke alle detaljer om meg selv, men jeg jobber i videregående.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #86 Skrevet 3. januar 2016 Foreldra MÅ jo ha en idé om kva dei har gjort galt. Ne-eh. Det er temmelig vanlig at de virkelig ikke forstår det. Da får man historier av typen "barnevernet STJAL BARNET MITT fordi jeg glemte å kjøpe ny vinterdress da den gamle fikk hull på kneet" eller "fordi vi hadde nugatti på brødskiva." Dette har gjerne vært ting som er nevnt i en bisetning et sted, og som de har forstått innholdet i. Dermed har det blitt grunnen for dem. Det er ikke snakk om bevisst løgn. Det bare er veldig vanskelig å forstå hva svikt i emosjonell omsorg er om man strever med den biten og selv har vokst opp med samme svikt. Eller å innse at man selv har store kognitive utfordringer, nettopp på grunn av disse utfordringene. Anonymous poster hash: c4c77...5ee
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #87 Skrevet 3. januar 2016 Kan i hvert fall komme med ett tilfelle hvor barnevernet ikke tok barnet. Både jeg og kjæresten har slitt med depresjoner, noe jeg fortalte til jordmor. Hun spurte om det var greit at vi koblet inn barnevernet og vi sa ja. Vi fikk litt tettere oppfølging på helsestasjonen de første ukene og BV fulgte oss opp i ca. to måneder og så sluttet de. Nå har vi fått en "veileder" som vi snakker med et par ganger i måneden, men det varer nok heller ikke veldig lenge. Vi har kommet frem til at vi klarer oss veldig bra og at alt med barnet går bra. Ja det har vært litt vanskelig og stressende, men vi har vært oss selv 100% og vært ærlige og jeg må si at det har vært flott å ha litt ekstra hjelp. Jeg vet mye som førstegangsforeldre som regel ikke vet. Anonymous poster hash: 91804...ae7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #88 Skrevet 3. januar 2016 Jeg kjenner også et noen som er under bv. To kjenner jeg privat, og tre-fire via jobb. Bv har vært en stor hjelp for disse familiene, støttet opp og løftet foreldrene. Disse familiene er veldig takknemlige for at de har bv. Er som sagt tidligere selv bv-barn og har ingenting å klage på. De gjorde det de kunne, men når mamma ikke ville innsett sitt eget problem, fikk jeg flytte. Ønskt det faktisk selv. De hjalp meg og støttet meg, og jeg har faktisk litt kontakt med den ene tidligere saksbehandleren min enda. Tar en kaffe sammen når jeg er "hjemme". Snakker da om alt mellom himmel og jord, det er ikke en form for oppfølging. Nei, jeg blir alltid skeptisk til mennesker som roper DE STJAL BARNET MITT! JEG HAR IKKE GJORT NOOOOEEEEE GALT! For SÅ firkantet er ser faktisk ikke! Anonymous poster hash: 19b4e...640
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #89 Skrevet 3. januar 2016 Jeg lurer veldig på hvordan det å fjerne barn fra biologiske foreldre er økonomisk lønnsomt for barnevernet? Da tar staten kostnadene. BV betaler kun for tiltak, noenspekulerer i om det skyldes det økonomiske innenfor enkelte distrikter. Du spurte, jeg svarte bare ellers så har jeg ingen formening eller erfaring med BV bortsett fra flere familiemedlemmer som jobber i BV tjenesten. Anonymous poster hash: 8e664...516 Det stemmer ikke. Det er kun statlige fosterhjem / familiehjem staten dekker alt. I ordinære fosterhjem og institusjonsplasser betaler kommunen alt. Er det gjennom private betaler kommunen ordinær sats og Bufetat dekker resten. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86 Men hvor stor andel da % messig betales av staten? Det hadde vært litt interessant å sett på. Anonymous poster hash: 8e664...516 I ordinære fosterhjem og statlige institusjoner betaler kommunen alt. Må man kjøpe privat betaler kommunen det det ville kostet kommunalt og Bufetat dekker resten (fra 2017 skal kommunene dekke også dette selv). Noen barn får innvilget statlige fosterhjem. I disse tilfellene dekker staten alt, også oppfølging og etteromsorg. Anonymous poster hash: 9c7e3...b86 Dette er vel ikke riktig. Så sant jeg vet, faktureres kommunene for en egenandel for alle plasseringer. Denne summen er langt lavere enn det institusjonsplassen koster. I Oslo kommune er det vel sånn at bydelene fullfinansierer plasseringene sine, og dermed har et langt større budsjett. Anonymous poster hash: b09d1...615
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #90 Skrevet 3. januar 2016 Kopierte en tekst jeg fant på en hat-bv side. Sier jo litt om hvor naive noen er... En rusmissbruker vil alltid elske sitt barn En med psykiske lidelser vil alltid elske sitt barn En mor som blir utsatt for vold vil alltid elske sitt barn En far som alltid jobber overtid vil alltid elske sitt barn Foreldre som har lite penger vil alltid elske sine barn Foreldre med en livshistorie utenfor A4 vil alltid elske sine barn. Foreldre har uansett ALLTID den viktigeste ingrediensen for en god oppvekst, nemlig kjærlighet. Hvorfor da ikke endre fokuset i barnevernet å hjelpe foreldre med problemer, til å bli bedre foreldre? Barnevernet har fokuset feil sted, å gjør problemene verre. Barnevernet må fokusere mer på å jobbe med familien, prøve andre veier før de bestemmer seg for å flytte barnet, da dette er en traumatisk oplevelse for både foreldre å barn. Det er alt for lite fokus på foreldre og barn etter at barnet er blitt flyttet, altså den psykiske delen. Sjeldent eller aldri. Blir det spørsmål om hvordan mor har det, hvordan far har det, å om hvordan barnet har det etter en slik oplevelse. Barnet hadde noen ting å jobbe med fra før de ble tatt av barnevernet ja, men er det ingen som tenker på at barnet faktisk må få bearbeidet den oplevelsen å bli splittet fra sitt biologiske opphav?? Anonymous poster hash: 19b4e...640 Jeg ser ikke hvor du mener naiviteten kommer inn i dette bildet? Her synes kun den fulle og rene sannhet. Den eneste naiviteten å spore her er noen kjøtthuer som stoler blindt og naivt på barnefjernerne. Anonymous poster hash: 7a461...f34 I rest my case! http://touch.oblad.no/nyheter/ski/nyheter/mor-domt-for-grotesk-vold-mot-sine-fem-barn/s/2-2.2610-1.8673270 http://www.dagbladet.no/2015/03/17/nyheter/innenriks/barnemishandling/38260329/ http://mobil.rb.no/nyheter/vold/ovre-romerike-tingrett/rystende-dom-mot-mor-slo-barna-sine-med-plastror-og-truet-dem-med-kjottkniv/s/5-43-83875 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Mor-domt-for-a-ha-stengt-sonnen-inne-mork-kjeller-3467271.html http://www.adressa.no/incoming/article10721730.ece http://www.itromso.no/nyheter/2015/11/03/Far-d%C3%B8mt-til-%C3%A5tte-%C3%A5r-fengsel-for-overgrep-mot-sin-datter-11763593.ece http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/far-doemt-til-12-aars-fengsel-for-overgrep-mot-datter/a/23283357/ http://m.h-a.no/nyheter/alvdal-domt-anmeldt-for-flere-overgrep Mener du fremdeles at ALLE foreldrene elsker sine barn, at barnevernet alltid har skylden, og at alt skal stå på hjelp fra familie? Anonymous poster hash: 19b4e...640
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #91 Skrevet 3. januar 2016 Har ikke tatt meg bryet med å lese hele denne tråden, men som hovedregel så tenker jeg nok at de som frekventerer slike sider må mangle en del mellom ørene bare av den grunn. Barnevernet er naturligvis både nødvendig og viktig, og de som jobber der gjør så godt de kan, men det kan nok fra tid til annen gjøres feil og i kompliserte saker mangles nok også i blant vurderingskompetanse. Har støttet noen bekjente som har et barn med ekstra behov og som har hatt noen dårlige erfaringer da de ba om hjelp fra barnevernet. I den forbindelse kom jeg over denne artikkelen som sjokkerte meg litt: http://www.osloby.no/nyheter/Fratatt-barn--anbefalt-som-fosterhjem-6752807.html Anonymous poster hash: 8e5f6...149
<3 mine søte små<3 Skrevet 3. januar 2016 #92 Skrevet 3. januar 2016 Sant å si så er det ikke barnevernet som fratar foreldre barn. De oppretter en undersøkelse og på bakrun av denne undersøkelsen fattet de vedtak. Dersom saker omhandler 4-12. Kan barna bli plassert i beredskapshjem. Alle saker der barna blir omplassert vil etterhvert havne i en rettsak. Der har foreldre like stor mulighet til å motstride barnevern og komme med egne bevis på at de er gode foreldre. på desse sidene som er mot bv, blir rar i hode. De som skriver her mangler selvinnsikt. De sier de blir trakassert, men selv legger de ut full info om bvansatte med navn.? Er jo ikke et hakk bedre.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #93 Skrevet 4. januar 2016 Har ikke tatt meg bryet med å lese hele denne tråden, men som hovedregel så tenker jeg nok at de som frekventerer slike sider må mangle en del mellom ørene bare av den grunn. Barnevernet er naturligvis både nødvendig og viktig, og de som jobber der gjør så godt de kan, men det kan nok fra tid til annen gjøres feil og i kompliserte saker mangles nok også i blant vurderingskompetanse. Har støttet noen bekjente som har et barn med ekstra behov og som har hatt noen dårlige erfaringer da de ba om hjelp fra barnevernet. I den forbindelse kom jeg over denne artikkelen som sjokkerte meg litt: http://www.osloby.no/nyheter/Fratatt-barn--anbefalt-som-fosterhjem-6752807.html Anonymous poster hash: 8e5f6...149 Har sett den saken før og det sier mye om systemet. De setter større krav til foreldre enn til fosterhjem. Er det rart fosterbarn er høyt oppe på endel av de triste statistikkene som selvmord, rusmissbruk og psykiske problemer. Mange advokater snakker om at mange barn hadde blitt bedre stillt om de hadde fått bli hjemme. Selv om det selvfølgelig alltid vil være tilfeller der det er nødvendig med omplassering av barnet. Denne sier jo sitt: Anonymous poster hash: 8e664...516
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #95 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er typen som grøsser av disse anti-barneverns folkene. Men når jeg så den siste videoen så må jeg si jeg fikk ett litt annet syn på ting. Eller, jeg har jo sett at bv har sine feil, og dette må gjøres noe med. Mange av disse anti-bv folkene referer mye til han på videoen. Men de drar det han sier helt ut av dage. Det var godt å høre at han vil ha barnevern, men at han bare synes det burde forbedres. Men til dere som mener at vi ikke bør ha barnevern: dere bør IKKE ha barn!!! Anonymous poster hash: 33a9e...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå