Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Til alle dere der ute som føler dere må holde på med alt mulig for å ta seg ut: Vil bare si at det går fint an å slutte. Skjønner ikke at dere holder ut. Jeg holdt på slik i 20-årene, men så så jeg lyset og kutta ut. Barberer ikke håret på legger eller under armene lenger, og i alle fall ikke i skrittet. Om sommeren tar jeg håret på legger og under armene, for da er det jo mer synlig for folk. Har ikke brukt mascara daglig de siste årene - kun noen få ganger når jeg skal noe helt spesielt. Herlig å slippe de stive øyevippene. (Har heldigvis mørke vipper og bryn naturlig...) Det eneste jeg gjør er å dusje og vaske meg med parfymefri såpe og sjampo. Smører meg med en parfymefri hudkrem - gjerne samme krem på kropp og i ansikt. Tørker håret og bruker litt hårspray. Så har jeg litt solpudder i kinnene og rød leppefarge og Lypsyl. Finito! Jeg kan legge til at jeg har jobba som modell så jeg har muligens et bedre utgangspunkt enn mange andre, men jeg innbiller meg at jeg ikke hadde latt meg tyrannisere uansett... av skjønnhetsidealet.... Flere der ute som ikke orker å bruke så mye tid og penger på å se ut på en bestemt måte? Og du som sauser deg inn meg sminke hver dag og bruker hundrevis av kroner på voksing og farging av diverse ting... blir du ikke fryktelig lei?? Anonymous poster hash: 13df0...0f9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Jeg bruker såvidt maskara og øyenskygge på fest. Veldig sjelden ellers. Lypsyl på tørre lepper. Ansiktskrem daglig pga tørr hud. Jeg føler jeg ser bedre ut når jeg er "ren" og ikke full av sminke. Barbering er det sjeldent jeg gidder, barberte leggene 1 gang som 14-åring og aldri siden(fordi "alle" andre gjorde det). Går veldig mot strømmen, liker ikke designer ting, klær, interiør eller noe, går sjelden i jeans, kjoler og skjørt. Jeg ser ikke poenget. Rett og slett - og det er ganske så deilig å ikke behøve å stresse med noe sånt hver dag, bare være fri! 😊😊 Anonymous poster hash: c1ea9...704
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Jeg bruker såvidt maskara og øyenskygge på fest. Veldig sjelden ellers. Lypsyl på tørre lepper. Ansiktskrem daglig pga tørr hud. Jeg føler jeg ser bedre ut når jeg er "ren" og ikke full av sminke. Barbering er det sjeldent jeg gidder, barberte leggene 1 gang som 14-åring og aldri siden(fordi "alle" andre gjorde det). Går veldig mot strømmen, liker ikke designer ting, klær, interiør eller noe, går sjelden i jeans, kjoler og skjørt. Jeg ser ikke poenget. Rett og slett - og det er ganske så deilig å ikke behøve å stresse med noe sånt hver dag, bare være fri! 😊😊 Anonymous poster hash: c1ea9...704 Jeg er 25 - om noen lurte. Anonymous poster hash: c1ea9...704
!!!! Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Jeg bruker såvidt maskara og øyenskygge på fest. Veldig sjelden ellers. Lypsyl på tørre lepper. Ansiktskrem daglig pga tørr hud. Jeg føler jeg ser bedre ut når jeg er "ren" og ikke full av sminke. Barbering er det sjeldent jeg gidder, barberte leggene 1 gang som 14-åring og aldri siden(fordi "alle" andre gjorde det). Går veldig mot strømmen, liker ikke designer ting, klær, interiør eller noe, går sjelden i jeans, kjoler og skjørt. Jeg ser ikke poenget. Rett og slett - og det er ganske så deilig å ikke behøve å stresse med noe sånt hver dag, bare være fri! Anonymous poster hash: c1ea9...704 Jeg er 25 - om noen lurte. Anonymous poster hash: c1ea9...704 Herlig å høre at flere tenker slik
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Du stæsjer deg mye mer enn meg. Men jeg har et naturlig godt utgangspunkt og trenger ikke så mye. Anonymous poster hash: d3ae8...093
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Det var viktig å påpeke at du har vært modell? Da ble dette bare tull for meg, beklager... Anonymous poster hash: 10d28...d40
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor må du bry deg om hva alle andre gjør, jeg elsker sminke og synes det er kjempegøy, slutter ikke med det for å bevise noe for noen annen. Fortsett å være naturlig du, jeg bryyyyyyyyr meg ikke! Anonymous poster hash: 99646...89e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Jeg skjønner at noen kan synes det er gøy å leke seg litt med sminke en gang i mellom, men dag ut og dag inn når man har så mange andre ting å gjøre hver dag... Blir du ikke lei? Hadde det ikke vært godt å sluppet? Anonymous poster hash: 13df0...0f9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Hehehehehe - tror du virkelig det er sånn at alle som f.eks bruker mascara eller annen sminke etc. gjør det fordi de er stakkarslige ofre som tror de må kline på seg teatermaling for å kunne gå ut, når de egentlig er mye vakrere uten? Det er enkelte som faktisk synes de ser bedre ut med litt sminke - og (selvom det kan være vrient å forestille seg) foretrekker det. At man føler seg litt mer vel om man synes man ser bra ut er ikke noe som gjør en til noe offer. Lurer også litt på hvorfor du fjerner hår på legger og under armene når det er synlig for folk. Er ikke det å ofre seg for skjønnhetstyranniet? Anonymous poster hash: 9f309...527
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Hehehehehe - tror du virkelig det er sånn at alle som f.eks bruker mascara eller annen sminke etc. gjør det fordi de er stakkarslige ofre som tror de må kline på seg teatermaling for å kunne gå ut, når de egentlig er mye vakrere uten? Det er enkelte som faktisk synes de ser bedre ut med litt sminke - og (selvom det kan være vrient å forestille seg) foretrekker det. At man føler seg litt mer vel om man synes man ser bra ut er ikke noe som gjør en til noe offer. Lurer også litt på hvorfor du fjerner hår på legger og under armene når det er synlig for folk. Er ikke det å ofre seg for skjønnhetstyranniet? Anonymous poster hash: 9f309...527 Signerer den. Og HI må jo også hovere og poengtere at hun er SÅÅÅ pen som jobbet som modell, at hun ikke trenger sminke, mens vi vanlige dødelige må gå rundt usminkede og stygge. Sorry Mac, kjøper ikke den. Selvfølgelig, hvis man har vært så heldig at man er smellvakker så trenger man ikke sminke. De fleste andre ser mer våkne og fine ut med litt farger i fjeset, litt mascara og lipgloss. Og ærlig talt, masse hår under armene på damer er ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Bla bla bla.....bla...gratulerer! Anonymous poster hash: fb33d...295
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Jeg bruker heller ikke sminke. For meg er vel grunnen at jeg aldri startet med det, og så orker jeg ikke styre med det når jeg ser ok ut uten ☺️ Bruker såpe, sjampo, balsam og ansiktskrem. Barberer meg også på sommeren/om jeg skal i svømmehallen. Har pcos og sterk hårvekst. Anonymous poster hash: cc630...15e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 Jeg syns virkelig at det er kjekt å legge litt i mitt eget utseende. Blir på ingen måte tyrannisert. Jeg ser helt klart den industrien som er med på å skape usunne idealer for kvinner, ungdom og dessverre også barn. Reklameindustrien ødelegger forståelsen av hvordan kvinner skal se ut gjennom retusjert reklame. Stereotypiske kjønnsrollemønster skapes gjennom fremstillinger av jenter som prinsesser og gutter som tøffinger. DET bekymrer meg. Men å barbere beina og sminke meg, kanskje bruke litt parfyme er bare med å fremheve det ved mitt utseende jeg er fornøyd med. Det betyr ikke at heg reduserer min verdi til hvordan jeg ser ut.. Anonymous poster hash: 42ea2...79f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har aldri vært noen modell, men gikk sminkefri fram til 35. Shocking! Rene takraset Så begynte med daglig sminke seint. Koser meg med det, og vil aldri slutte Anonymous poster hash: f0c89...b06
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har aldri vært noen modell, men gikk sminkefri fram til 35. Shocking! Rene takraset Så begynte med daglig sminke seint. Koser meg med det, og vil aldri slutte Anonymous poster hash: f0c89...b06 Hvorfor startet du ved 35? Har lenge tenkt på å starte selv, men med to små Norden på morgenen blir det ikke at jeg prioriterer det. Jeg kan jo ikke å sminke meg så for meg tar det sikkert lang tid.. Anonymous poster hash: cc630...15e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har aldri vært noen modell, men gikk sminkefri fram til 35. Shocking! Rene takraset Så begynte med daglig sminke seint. Koser meg med det, og vil aldri slutte Anonymous poster hash: f0c89...b06 Hvorfor startet du ved 35? Har lenge tenkt på å starte selv, men med to små Norden på morgenen blir det ikke at jeg prioriterer det. Jeg kan jo ikke å sminke meg så for meg tar det sikkert lang tid.. Anonymous poster hash: cc630...15e Jeg har på foundation, mascara og kayal. Øyenskygge er ikke meg, har en tendens til å se "horete" ut. Ikke engang til fest. Det tar 5-10 min, men føler meg mye freshere da. Jeg står gladelig opp 10 min før normal tid,- hvis jeg måttet, pga tid til sminking. Har små barn som ser barne-tv når mor dusjer og sminker seg. Eller de sover enda Anonymous poster hash: f0c89...b06
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har lyse vipper og bryn. Ser ut som en drittunge uten sminke. Tar meg ikke lange tiden å ta på maskara altså. Anonymous poster hash: 32923...ff0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #18 Skrevet 2. januar 2016 Jeg føler at jeg ser så ille ut uten sminke at jeg ikke liker å gå ut uten. Blir selvfølgelig lei, men har blitt vant til det. Er ikke alle som er naturlig pene og har god selvtillit. Anonymous poster hash: eaa13...a54
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 Jeg syns virkelig at det er kjekt å legge litt i mitt eget utseende. Blir på ingen måte tyrannisert. Jeg ser helt klart den industrien som er med på å skape usunne idealer for kvinner, ungdom og dessverre også barn. Reklameindustrien ødelegger forståelsen av hvordan kvinner skal se ut gjennom retusjert reklame. Stereotypiske kjønnsrollemønster skapes gjennom fremstillinger av jenter som prinsesser og gutter som tøffinger. DET bekymrer meg. Men å barbere beina og sminke meg, kanskje bruke litt parfyme er bare med å fremheve det ved mitt utseende jeg er fornøyd med. Det betyr ikke at heg reduserer min verdi til hvordan jeg ser ut.. Anonymous poster hash: 42ea2...79f Men kvinner har pyntet seg i alle tider. Egypterne som levde før Kristus brukte kull som øyensverte, kvinner sminket seg i det gamle Hellas osv. Da det ikke var noe sminkeindustri. Jeg forstår ikke hva som er så galt med å ønske å se bra ut når man ikke er fornøyd med utgangspunktet som man fikk fra naturen. Jeg reduserer virkelig ikke min verdi med å barbere meg, legge på lett sminke og sprute litt parfyme bak nakken. Kommer aldri til å være noe jåledukke eller ta plastiske operasjoner, så jeg endrer ikke noe på min kropp akkurat. Har også masse grått hår, og har farget håret lenger. SKulle jeg heller ha gått rundt gammel og grå?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #20 Skrevet 2. januar 2016 Jeg syns virkelig at det er kjekt å legge litt i mitt eget utseende. Blir på ingen måte tyrannisert. Jeg ser helt klart den industrien som er med på å skape usunne idealer for kvinner, ungdom og dessverre også barn. Reklameindustrien ødelegger forståelsen av hvordan kvinner skal se ut gjennom retusjert reklame. Stereotypiske kjønnsrollemønster skapes gjennom fremstillinger av jenter som prinsesser og gutter som tøffinger. DET bekymrer meg. Men å barbere beina og sminke meg, kanskje bruke litt parfyme er bare med å fremheve det ved mitt utseende jeg er fornøyd med. Det betyr ikke at heg reduserer min verdi til hvordan jeg ser ut.. Anonymous poster hash: 42ea2...79f Men kvinner har pyntet seg i alle tider. Egypterne som levde før Kristus brukte kull som øyensverte, kvinner sminket seg i det gamle Hellas osv. Da det ikke var noe sminkeindustri. Jeg forstår ikke hva som er så galt med å ønske å se bra ut når man ikke er fornøyd med utgangspunktet som man fikk fra naturen. Jeg reduserer virkelig ikke min verdi med å barbere meg, legge på lett sminke og sprute litt parfyme bak nakken. Kommer aldri til å være noe jåledukke eller ta plastiske operasjoner, så jeg endrer ikke noe på min kropp akkurat. Har også masse grått hår, og har farget håret lenger. SKulle jeg heller ha gått rundt gammel og grå? Nå er jo jeg helt enig med deg da Det jeg sier er at skjønnhetstyranniet handler om uretusjert reklame og skapte forventninger fra hvordan jenter skal være - helt fra de er små, og At det ikke handler om ønsket om å pynte seg litt 😀 Anonymous poster hash: 42ea2...79f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #21 Skrevet 2. januar 2016 For et tåpelig innlegg! Så hvis du hadde vært mindre heldig med utseende, hatt uren hus, lyse øyenvipper osv så hadde du fortsatt gjort som nå? Anonymous poster hash: e1381...15d
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #22 Skrevet 2. januar 2016 For et tåpelig innlegg! Så hvis du hadde vært mindre heldig med utseende, hatt uren hus, lyse øyenvipper osv så hadde du fortsatt gjort som nå? Anonymous poster hash: e1381...15d Eller hatt en mann for den saks skyld... Har litt problemer å se hvordan en normal mann kan tenne på kvinne med full bush under armene :S
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #23 Skrevet 2. januar 2016 Du er ikke modell bare fordi du har vært avbildet lettkledd med en bil. Du vet vel at jenter som brukes til slikt ikke kan være for pen da det er bilen som er i fokus. Flott for deg at du ikke ønsker å ta deg best mulig ut. La nå folk få pynte seg slik de ønsker. Anonymous poster hash: 4aa4d...f9f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #24 Skrevet 2. januar 2016 For et tåpelig innlegg! Så hvis du hadde vært mindre heldig med utseende, hatt uren hus, lyse øyenvipper osv så hadde du fortsatt gjort som nå? Anonymous poster hash: e1381...15d Eller hatt en mann for den saks skyld... Har litt problemer å se hvordan en normal mann kan tenne på kvinne med full bush under armene :S Det går helt fint - kan love deg det Jeg vet at veldig mange gutter synes det er slitsomt med damer som ikke er "ekte", men kunstige. Det dreier seg ikke om at jeg er så sabla flott selv, men det er gå godt å bare være meg til vanlig. Å hele tiden måtte være noe som jeg ikke hadde vært om jeg ikke hadde sett hos noen andre eller på bilder over alt... Og dere som snakker om damer som har sminka seg til alle tider. Joda, det var sikkert vanlig blant det store flertall av befolkningen da Kleopatra levde...hehe NOT. Hun var prinsesse og trengte ikke jobbe. "Vanlig folk" sminka seg ikke. Anonymous poster hash: 13df0...0f9
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #25 Skrevet 2. januar 2016 (endret) For et tåpelig innlegg! Så hvis du hadde vært mindre heldig med utseende, hatt uren hus, lyse øyenvipper osv så hadde du fortsatt gjort som nå? Anonymous poster hash: e1381...15d Eller hatt en mann for den saks skyld... Har litt problemer å se hvordan en normal mann kan tenne på kvinne med full bush under armene :S Det går helt fint - kan love deg det Jeg vet at veldig mange gutter synes det er slitsomt med damer som ikke er "ekte", men kunstige. Det dreier seg ikke om at jeg er så sabla flott selv, men det er gå godt å bare være meg til vanlig. Å hele tiden måtte være noe som jeg ikke hadde vært om jeg ikke hadde sett hos noen andre eller på bilder over alt... Og dere som snakker om damer som har sminka seg til alle tider. Joda, det var sikkert vanlig blant det store flertall av befolkningen da Kleopatra levde...hehe NOT. Hun var prinsesse og trengte ikke jobbe. "Vanlig folk" sminka seg ikke. Anonymous poster hash: 13df0...0f9 Og det vet du fordi? Har du lest noen bøker om emnet? Og man er vel like naturlig selv om man barberer seg under armene. De fleste gutter liker ikke for mye pels over hele kroppen. Ingenting unaturlig med det. Man kan fortsatt være "seg selv" uten å ha fletter på leggene og afro under armene altså. En annen ting, en mann du er sammen med, sier selvfølgelig uansett at du er verdens vakreste. Samtidig som han ikke akkurat hadde sagt nei takk til Halle Berry eller Jessica Alba hvis han fikk sjansen. På samme måte som du mest sannsynlig ikke hadde poengtert at din utvalgte hadde litt ølvom, noen kviser på ryggen, 3-dagers skjegg og lignende. Man fokuserer på det positive ved sin kjæreste og sier selvøflgelig ikke til ei som ikke sminker seg og ikke barberer seg, at de foretrekker litt mer stelte damer. Kjenner flere med masse ekstra kilo og i sliten joggis som har en mann som sier at de er verdens vakreste. Tviler på at de mener dissefett er mye penere enn flat mage altså... Når man først snakker om naturlig - bruker du dusjsåpe? Balsam i håret? Den lille sminken du sier du bruker (pudder osv)? Det er jo ikke naturlig, så du er allerede ganske fake. Du bruker jo ganske mye sminke ut fra det du skriver. Så jeg misser helt poenget. Ei som virkelig vil være naturlig, bruker ingen sminke, lager ikke frisyre, farger ikke håret og barberer seg ikke på sommeren. Du vil bare hovere og poengtere at du er sååå pen at du ikke trenger sminke, og ser ned på folk som trenger sminke for å ta seg bra ut. Kleopatra var forresten dronning og ikke prinsesse. Bare sånn at du lærer litt, ser ikke ut som glamourmodeller er akkurat veldig opplyst... Endret 2. januar 2016 av Sarah.H.Casey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå