Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #26 Skrevet 1. januar 2016 Etter å ha hengt rundt her en stund så er jeg overrasket over hvor mange som er avhengig av mannen sin, spesielt økonomisk. Jeg syns nesten hver eneste tråd her inne som dreier seg om brudd er et spørsmål om hvordan man skal klare seg selv.. Jeg valgte å ikke få barn før jeg viste at uansett hva som skjer her i verden så kan jeg ta meg av barnet og meg selv uten en eneste bekymring rundt akkurat det. Så jeg lurer egentlig på hvor mange av dere som er avhengig av en partner for å få hverdagen til å hå rundt økonomisk? Og hvorfor har du valgt å sette deg i den situasjonen? Anonymous poster hash: ccb6e...660 Jeg er avhengig av mannen min fordi han er min soulmate. Økonomisk klarer jeg meg sikkert. Jeg har mere penger enn han. Men klarer meg ikke uten han da han er min store kjærlighet. Anonymous poster hash: 32024...b60
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #27 Skrevet 1. januar 2016 Hadde nok greid oss økonomisk begge to hvis vi gikk fra hverandre. Men måtte kanskje skiftet til dagjobb siden vi begge jobber kvelder og helger, og har tre mindreårige barn. For min del kunne dette blitt et problem. Ellers er jeg avhengig av ham for at det praktiske i hverdagen skal fungere. Jeg er en kløne Anonymous poster hash: 4903a...055
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #28 Skrevet 1. januar 2016 Så smart du er! Det trodde jeg jeg var før også, men så ble jeg noe som heter syk. Nå er ikke jeg en av de uansvarlig og korttenkte som ikke er forsikret osv -selvfølgelig, men uansett hvordan man vrir og vender på det er det ikke mye lukrativt å være syk. En annen ting som vi har gjort, min mann og jeg, er å kjøpe hus, biler osv etter to inntekter. Da er det ikke så moro for barna å måtte flytte fordi mor og far ikke holder sammen lengre. Jeg anser meg som avhengig av min mann, selv om jeg selvfølgelig er i stand til å klare meg selv også, men det å klare seg selv synes jeg faktisk ikke er noe å rope hurra for i våre dager! Anonymous poster hash: a6ff7...f17
Cry Wolf Skrevet 1. januar 2016 #29 Skrevet 1. januar 2016 Nei, men mannen er avhengig av meg. Anonymous poster hash: 46b2c...121 Samme her.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #30 Skrevet 1. januar 2016 Vi har 1,4 i boliglån og utleieleilighet. Vi jobber begge to. Vi skulle nok klart oss begge to. Avhengig av mannen er jeg dog. Han tilfører livet mitt så nye mer enn en månedslønn. Anonymous poster hash: 49639...ea4
the amazing spidermamma Skrevet 1. januar 2016 #31 Skrevet 1. januar 2016 Det må være trist for de som bare er sammen fordi de ikke har råd til å gå. Jeg er ikke avhengig av mannen økonomisk, men han er nå god å ha likevel. :-)
Katta82 Skrevet 1. januar 2016 #32 Skrevet 1. januar 2016 Hadde klart meg fint økonomisk om eg måtte sitte med huset aleine og ungane aleina. Men da e jo ikkje nåke eg håpe på at skjer. Men som TS har eg valgt å sikre meg ekstra med både sparekonto og gode forsikringane. Men eg trur ikkje det går an å sikra seg mot "uansett ka som skjer i verden". Grunnen til at eg er i den situasjonen eg er, er litt tilfeldig. Men livet har gjort at eg trenge trygghet og sikkerhet på den måten du beskriv. Eg får likevel ein følelse av at eg har større forståelse enn deg for at andre ser annleis på det. Eg trur også det er lettare å leve med nokon som er det du verkar å sjå på som naiv. Når partneren får ein forståelse for at vi "må utsette" familielivet fordi den eine må sikre seg å kunne klare familielivet aleine vil nok denne føle seg overflødig eller som ikkje god nok. Denne partneren ser jo på seg sjølv som ein del av pakken. Det vil iallefall vere vanskeleg å kjenne på den berusande følelsen som det er når ein planlegg barn og familie med sin store kjærlighet. Dessuten må ein ha respekt for at livet er noko som skjer undervegs. Sjølv om ein brukar prevansjon kan ein bli gravid. Sjølv om ein har sikker og trygg jobb kan dette endre seg. Når ein først får barn kan ein ikkje sikre seg at det vert friskt og utgiftene ein trudde skulle strekke til er nok. For meg løyste det seg fint då eg ikkje møtte drømmemannen før eg alt hadde jobb, god utdanning og eigen einebolig på plass. Viss vi sku møttes mykje før og måtte ha utsett familieliv pga EG måtte sikre meg, sjølv om vi som par fint kunne klart oss trur eg det ville øydelagt mykje.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #33 Skrevet 1. januar 2016 Er ikke økonomisk avhengig av mannen. Ville gått ned i levestandard, da mannen tjener 2,5 millioner i året. Jeg eier alt 50%, og vi har verdier for flere titalls millioner. Jeg har en bra jobb med god inntekt, og er veldig selvstendig. Det er jeg som fikser og skrur og ordner mye av det praktiske. Mannen bare ringer noen Skulle han gått fra meg ville jeg blitt knust, fordi jeg elsker han. Tviler på at det skjer, vi har vært sammen i 15 år og har det bedre enn noen gang. Anonymous poster hash: a2dab...d1c
SuperFries Skrevet 1. januar 2016 #34 Skrevet 1. januar 2016 Vi er vel omtrent like avhengig av hverandre. Tjener omtrent likt, jeg litt mer. Begge måttet flytte ut og selge huset.
Elisun Skrevet 1. januar 2016 #35 Skrevet 1. januar 2016 Mannen her 100% avhengig av meg. På alle måter 😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå