Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #26 Skrevet 30. desember 2015 Herregud jeg er helt uvel. Barnet på 4 hadde slått mannen gjentatte ganger i ansiktet i går. Hardt og ikke stoppet når han fikk beskjed. Mannen mente han såvidt var borti kinnet til barnet for å få barnet til å slutte. Beskrev det som han la hånden inntil. Barnet hadde blitt satt ut og lei seg. Jeg vet ikke om jeg tror han?? Tenk om han klapset hardere? Han fortalte det til meg selv i dag. Hva gjør jeg med dette??? Det er ikke greit for meg i det hele tatt. Han skal ikke gjøre noe som kan væte i nærheten av å slå en gang. Hva hadde dere gjort her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Synes du overdramatiserer HI. Ser ikke noen grunn til åå blåse opp den situasjonen. Så sant det ikke er flere situasjoner og andre hendelser du ikke nevner, som gir grunn til bekymring. Anonymous poster hash: 3cca4...75f Jeg synes ikke HI overdramatiserer. Å gi barn en ørefik er både forbudt ihht norsk lov og også helt uakseptabelt. I hvert fall i mitt hus. Anonymous poster hash: 8b4e5...2de
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #27 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge! Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Et klaps tilbake, hvis barnet har slått flere ganger, uten å høre? Synes det høres ut som en ganske normal reaksjon. Synes du skal la det ligge, så sant det ikke dukker opp flere bekymringsverdige situasjoner. Anonymous poster hash: 3cca4...75f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #28 Skrevet 30. desember 2015 Herregud jeg er helt uvel. Barnet på 4 hadde slått mannen gjentatte ganger i ansiktet i går. Hardt og ikke stoppet når han fikk beskjed. Mannen mente han såvidt var borti kinnet til barnet for å få barnet til å slutte. Beskrev det som han la hånden inntil. Barnet hadde blitt satt ut og lei seg. Jeg vet ikke om jeg tror han?? Tenk om han klapset hardere? Han fortalte det til meg selv i dag. Hva gjør jeg med dette??? Det er ikke greit for meg i det hele tatt. Han skal ikke gjøre noe som kan væte i nærheten av å slå en gang. Hva hadde dere gjort her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Synes du overdramatiserer HI. Ser ikke noen grunn til åå blåse opp den situasjonen. Så sant det ikke er flere situasjoner og andre hendelser du ikke nevner, som gir grunn til bekymring. Anonymous poster hash: 3cca4...75f Jeg synes ikke HI overdramatiserer. Å gi barn en ørefik er både forbudt ihht norsk lov og også helt uakseptabelt. I hvert fall i mitt hus. Anonymous poster hash: 8b4e5...2de Stor forskjell på å slå et barn og reagere med et klaps på skinnet i denne situasjonen. En lager ikke et stort drama ut av en slik hendelse. Men fortsetter det med flere mistenkelige situasjoner, så må en ta tak i det. Anonymous poster hash: 3cca4...75f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #29 Skrevet 30. desember 2015 Når min eldste slår seg helt vrang i trassen blir jeg beskyldt for å klipe henne, kvele henne, gjøre så hun ikke får puste og noen ganger er hun ekstra dramatisk og sier at jeg gjør så hun dør. Hun beskylder andre også for å gjøre sånne ting mot henne. Synes det er ganske flaut faktisk, også på vegne av de andre som blir beskyldt for dette og kanskje blir redd for at jeg skal tro på. Er også redd for at jenta en dag skal fortelle meg at noen har gjort henne vondt, og så har det faktisk skjedd på ekte men jeg tror henne ikke på grunn av all lyvingen. Hun er 6 år. Anonymous poster hash: 611e0...8d4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #30 Skrevet 30. desember 2015 Tror ikke dette er noe å hause opp.. Men jeg forstår heller ikke mistroen til mannen din? Min mann kan ha et voldsomt temperament, er vokst opp i et voldelig hjem også, men hadde han fortalt meg noe slikt ville jeg likevel ikke mistro ham siden jeg stoler helt på ham. Jeg ville ikke tenkt at det var et slag, men litt merkelig beskrivelse av mannen din. Ellers så må jo barnet ditt lære seg å ikke slå løs på noen. Det er da ikke normal oppførsel.. Anonymous poster hash: dc9b9...ad5
Plutselig_gravid Skrevet 30. desember 2015 #31 Skrevet 30. desember 2015 Lagt hånda inntil kinnet... Som at kroppsspråket viste at han skulle slå, men at han stoppet rett før, og dermed bare la hånda inntil kinnet? Om han gjorde det for å skremme, eller fordi han tok kontroll over sinnet sitt i siste sekund spiller liten rolle. Det viktigste for meg hadde vært hvordan mannen min hadde evaluert seg selv etter hendelsen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #32 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror du leter etter en unnskyldning til å dra fra mannen din, HI.... Anonymous poster hash: 117ef...92e
Superdolly Skrevet 30. desember 2015 #33 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge! Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Hvorfor mistror du mannen din? Hva er grunnen til at din første tanke var at han lyver og at han slo barnet i ansiktet? Jeg får en følelse av at det ligger mer under her enn du forteller. Det er greit at du ikke vil fortelle alt, for all del, men hvis min mann hadde fortalt meg en slik historie, ville min første tanke vært noe sånt som "Hvorfor i all verden stoppet du ikke barnet FØR han fikk slått deg flere ganger?" Ikke "Du har helt sikkert slått barnet vårt og lyver til meg!" Alt du skriver tyder jo på at du føler deg helt overbevist om at mannen din lyver til deg og har vært voldelig mot barne. Kan du ikke fortelle hvorfor? Sånn som det er nå, så virker hele historien rar. Inkludert mannens reaksjon og din reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #34 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge! Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Hvorfor mistror du mannen din? Hva er grunnen til at din første tanke var at han lyver og at han slo barnet i ansiktet? Jeg får en følelse av at det ligger mer under her enn du forteller. Det er greit at du ikke vil fortelle alt, for all del, men hvis min mann hadde fortalt meg en slik historie, ville min første tanke vært noe sånt som "Hvorfor i all verden stoppet du ikke barnet FØR han fikk slått deg flere ganger?" Ikke "Du har helt sikkert slått barnet vårt og lyver til meg!" Alt du skriver tyder jo på at du føler deg helt overbevist om at mannen din lyver til deg og har vært voldelig mot barne. Kan du ikke fortelle hvorfor? Sånn som det er nå, så virker hele historien rar. Inkludert mannens reaksjon og din reaksjon. Kanskje fordi det virker lite troverdig at barnet skulle bli "satt ut og lei seg" fordi faren la hånda på kinnet? Anonymous poster hash: 86deb...05c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #35 Skrevet 30. desember 2015 Når min eldste slår seg helt vrang i trassen blir jeg beskyldt for å klipe henne, kvele henne, gjøre så hun ikke får puste og noen ganger er hun ekstra dramatisk og sier at jeg gjør så hun dør. Hun beskylder andre også for å gjøre sånne ting mot henne. Synes det er ganske flaut faktisk, også på vegne av de andre som blir beskyldt for dette og kanskje blir redd for at jeg skal tro på. Er også redd for at jenta en dag skal fortelle meg at noen har gjort henne vondt, og så har det faktisk skjedd på ekte men jeg tror henne ikke på grunn av all lyvingen. Hun er 6 år. Anonymous poster hash: 611e0...8d4 😱 Hva er det med 6åringer som sier de blir kvelt!?! Har en selv, og uansett hva det er, om jeg bærer han inn på rommet, eller tar han bestemt i armen eller hva det nå er, så hyler han å sier at jeg kveker han! Herre, glad vi ikke bor i flermannsbolig😅😂😂 Anonymous poster hash: f47e8...808
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #36 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge!Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her?Anonymous poster hash: 2db97...446 Hvorfor mistror du mannen din? Hva er grunnen til at din første tanke var at han lyver og at han slo barnet i ansiktet? Jeg får en følelse av at det ligger mer under her enn du forteller. Det er greit at du ikke vil fortelle alt, for all del, men hvis min mann hadde fortalt meg en slik historie, ville min første tanke vært noe sånt som "Hvorfor i all verden stoppet du ikke barnet FØR han fikk slått deg flere ganger?" Ikke "Du har helt sikkert slått barnet vårt og lyver til meg!" Alt du skriver tyder jo på at du føler deg helt overbevist om at mannen din lyver til deg og har vært voldelig mot barne. Kan du ikke fortelle hvorfor? Sånn som det er nå, så virker hele historien rar. Inkludert mannens reaksjon og din reaksjon. Kanskje fordi det virker lite troverdig at barnet skulle bli "satt ut og lei seg" fordi faren la hånda på kinnet? Anonymous poster hash: 86deb...05c Mine kan bli "satt ut og lei seg" hvis vi voksne blir sinte eller snakker litt strengt til dem. Det holder egentlig at de forstår at de selv har gjort noe galt. Anonymous poster hash: c30a0...e10
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #37 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge! Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Du sier at han må si til barnet at det er ikke greit å slå og han ber om unnskyldning for at han gjorde noe som barnet oppfattet som å slå. Det er viktigere at han ikke bagatelliserer det enn om han slo eller ikke, mener jeg. Det er ikke lov for barn å slå, og heller ikke voksne. Veldig mange av oss foreldre gjør dumme ting en gang i mellom i affekt, og det viktigste er å ta ansvar for det man gjør, si unnskyld og forsøke å ikke gjøre det igjen (noe som for de fleste er veldig vanskelig dersom man er ekstremt sliten og blir tynet maks av barnet). Nå snakker jeg ikke om at man gir ungen en ørefik i ny og ne, men at man dytter ungen vekk eller rister dem i skulderen. Vold mot barn er straffbart, også klyping, risting, dytting. Så det er bare å skjerpe seg for de av oss som kan dytte ungen vekk i affekt, og være voksen og påta seg ansvaret. Anonymous poster hash: 03f8d...a62
Superdolly Skrevet 30. desember 2015 #38 Skrevet 30. desember 2015 Er denne ungen blå på kinnet eller redd sin far nå? Om ikke så la det ligge! Anonymous poster hash: 47b8c...e54 Nei de er venner. Ikke redd. Heller motsatt. Trasser og står i. Men han forteller at pappa slo tilbake. Jeg er sint uansett. Hva sier jeg til far her? Anonymous poster hash: 2db97...446 Hvorfor mistror du mannen din? Hva er grunnen til at din første tanke var at han lyver og at han slo barnet i ansiktet? Jeg får en følelse av at det ligger mer under her enn du forteller. Det er greit at du ikke vil fortelle alt, for all del, men hvis min mann hadde fortalt meg en slik historie, ville min første tanke vært noe sånt som "Hvorfor i all verden stoppet du ikke barnet FØR han fikk slått deg flere ganger?" Ikke "Du har helt sikkert slått barnet vårt og lyver til meg!" Alt du skriver tyder jo på at du føler deg helt overbevist om at mannen din lyver til deg og har vært voldelig mot barne. Kan du ikke fortelle hvorfor? Sånn som det er nå, så virker hele historien rar. Inkludert mannens reaksjon og din reaksjon. Kanskje fordi det virker lite troverdig at barnet skulle bli "satt ut og lei seg" fordi faren la hånda på kinnet? Anonymous poster hash: 86deb...05c Mine unger kan bli "satt ut og lei seg" av at de selv slår, fordi de forstår at de har gjort noe galt. De kan bli "satt ut og lei seg" av at en voksen sier nei, fy, kutt ut, stopp eller du får ikke lov. Grunnen til at jeg spør igjen er at jeg synes hele historien virker rar. En fireåring slår faren sin i ansiktet, hardt og gjentatte ganger. Fars eneste reaksjon er å gi beskjed om at det ikke er lov å slå. Far legger hånda på barnets kinn. Mor får høre om dette og hennes første tanke er at far har slått barnet. Mine tanker om dette: Hvorfor lot far fireåringen få mange sjanser til å slå ham? Jeg selv ville stoppet barnet etter ett slag. Hvorfor gjorde ikke far noe annet enn å si "det er ikke lov å slå"? Hvorfor skulle far legge hånda på kinnet til barnet? Hvorfor er mors første tanke når far forteller dette, at far har brukt vold mot barnet? Jeg tenker at enten er hele historien trolling, eller så ligger det noe under her. Jeg innser at HI ikke vil svare på dette, men hvis det er slik at det er en historie med at far har slått og vært voldelig tidligere, så er det ganske vesentlig for denne historien. Men hvis far ikke er voldelig av seg, er det veldig rart at HIs første tanke er "han slår!" og "Jeg skal forlate ham!"
februarprins2013 Skrevet 30. desember 2015 #39 Skrevet 30. desember 2015 tviler på at mannen din slo ungen, hadde trodd på gan
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #40 Skrevet 30. desember 2015 Ro deg ned....... Anonymous poster hash: e550c...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå